tintt@r@ mää pelkäsin viime maaliskuussa ihan hirveesti lääkkeellistä tyhjennystä. Niitä kipuja ja sitä, miten selviän henkisesti sekä fyysisesti. Ja pelotti nähdä, kun kaikki valuu ulos. Mulla ei ollut kokemuksia sairaalasta kuin yksi puolen vuorokauden reissu vuonna 1994. Oon kipuherkkä ja esim. pökrään ja voin pahoin piikeistä.
Sain kaksi päivää ennen polille menoa yhden lääkkeen. Silloin todettiin km. En ollut juuri yhtään vuotanut sen avulla, joten aamulla polilla laitettiin 3 tablettia alapäähän. Sain samalla Panacodin. Tunnin päästä siitä toinen Panacodi. Ei ollut vielä mitään vuotoja eikä tuntemuksia. Näin tehtiin, koska olin pelokas kaiken tulevan suhteen.
Kolmen tunnin päästä ekoista tyhjennyslääkkeistä ei ollut oikeastaan mitään tapahtunut. Otin 3 tablettia suun kautta. Siitä noin puolen tunnin päästä alkoi vuoto. Olin yksin polilla, mutta henkilökunta oli ihanaa. Hoitaja odotti oven ulkopuolella, jos tarvitsen vessassa apua. Mää vaan itkin kun tunsin että vuoto alkoi ja sanoin hoitajalle, että pelottaa mennä vessaan, etten pysty katsomaan. Siinä sitten ramppasin vessassa ties kuinka monta kertaa ja pesin alapäätä ja vaihdoin sidettä. Sain kipulääkettä suun kautta.
Vajaa tunnin päästä ekoista vuodoista kävelin kahvilaan hakemaan evästä. Kipuja ei juurikaan ollut. Toisaalta olo oli aika turta, taisi johtua Panacodista ja hyvä niin.
Noin klo 13 lääkäri tarkasti ultralla, mikä on tilanne. Sanoin ennen tarkastusta, että tuntuu, kuin jotain isompaa olisi tulossa ja taas vaan itkin. Lääkäri sanoi hoitajan kanssa, että he auttavat ja hoitavat homman. Lääkäri veti pihdeillä ulos jotain ja se teki kipeää. Sen jälkeen ultrasi ja sanoi, että voin lähteä tunnin päästä kotiin. Sain vielä kipulääkettä suun kautta.
Olo oli helpottunut, kun lähdin kotiin. Pesin itseni, laitoin sairaalan pikkarit roskiin, seisoin hetken huoneessa ja ajattelin, että tässä se nyt oli. Siellä se mun pieni on viemärissä (kauheeta muistella tätä asiaa, itkuhan tässä tulee, en ole itseasiassa miettinyt tyhjennyspäivää aikoihin... aika musertava tunne).
Loppujen lopuksi oli helpompi keikka kipuineen ja vuotoineen, mitä luulin. Ajattelin etukäteen, että kipu ja vuoto on sietämätöntä. Papereissa luki, että vuoto on runsasta ja kipu on kohtalaista. Sain myös lämpöpussin mahan päälle ja sen vaikutus oli iso. Isoin kipu alkoi n. 3,5 tunnin päästä ekojen tablettien jälkeen ja puolisen tuntia vikojen tablettien jälkeen. Hoitaja sanoi, että kivut tuntuvat yleensä kovemmilta synnyttämättömillä ja mää en ole vielä synnyttänyt. Maha ja selkä olivat kipeät supisteluista, mutta eihän ne varmana ollut mitään verrattuna synnytyskipuihin.
Kokemus oli kauhea. En halua kierrellä asiaa. Mulle ei edes tarjottu vaihtoehtoa, että tyhjentäisin kotona itse. Soitin myös polille muistaakseni pari kertaa (ainakin kerran) ennen tyhjennystä. Myös tältä palstalta sain ison tuen pelkoihin.
Voimia tulevaan. Siitä selviää hetki kerrallaan.