Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Mä olen töissä lasten parissa ja kun pyysin sairaslomaa keskenmenoon, niin lähinnä vastaukset olivat hoitajilta ”ei kannata jäädä kotiin makaamaan” ”töissä piristyy kun on tekemistä”. Kovapäisesti intin että en mene töihin kun itken joka 5 minuutti kaikesta ja lopulta sain tapeltua viikon sairaslomaa (tosin aina 2 päivää kerrallaan). Oli stressaavaa joka toinen päivä pyytää lisää sairaslomaa ja selittää tilanne uudelleen
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
vierailija
Onpas noissa eroja. Mä sain suoraan sairaslomaa melkein 2 viikkoa. Ja kaikki kätilöt, sairaalapastori jne sanoivat että hae lisää jos yhtään tuntuu. Sain siis myös keskusteluapua, samoin mieheni. Edelleen käyn neuvolapsykologilla.

En tiedä onko sillä merkitystä millä viikoilla km tapahtuu, Itselläni tapahtui rv22.
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Niin tuttuja tuntemuksia @Hulda91 ❤ Toivotaan, että pääset nyt pikku hiljaa toipumaan. Minua rohkaisi tuulimunan jälkeen, että seuraava raskaus todennäköisesti kuitenkin on ihan normaali. Toki se ei minun kohdalla sitten pitänytkään paikkaansa kun alkoi se sektioarpeen kiinnittynyt raskaus jonka hoitoon meni kaikkinensa 9kk! On ollut aika varovaista onnea ja paljon pelkoa täynnä nyt tämä raskaus. Mutta en voi sanoin kuvailla sitä kiitollisuuden määrää mitä oon jokaisesta päivästä tuntenut ❤

T. Töppönen ja pieni 13+3
 
vierailija
Sama kuin aiempi tuskailija-vierailija tässä hei (pitäisköhän kohta jo rekata nimimerkki).

Edelleenkään ei kuukautisia. Edes reilun kuukauden ovisplussaa ei seurannut menkat mikä yllätti, luulin että ovulaatioo nyt pääsääntösesti aina seuraisi kuukautiset mutta näin ei sitten ole.

Lomareissun takia jäi nyt viime viikon alku tikuttamatta ovista mutta tiistaina tuntui vihlova kipu hetken aikaa vasemmalla puolella että ehkäpä se oli se. En ole aiemmin tuntenut tai ehkä vaan kiinnittänyt huomiota että ovulaation voisi jollain tapaa kropassa tuntea mutta tuo kipu ei jättänyt paljon arvailujen varaan.

Terolutit odottee edelleen reseptinä, taidan nyt odotella kuitenkin sen reilun viikon josko tästä kierrosta tärppäisi. Mahdollisuudet kuitenkin aika pienet kun petipuuhat ajottui reissun takia vähän väärin. Ihanteellista kuitenkin olis jos kierto viimein palautuisi ilman lisäapuja. Nyt mennään jo reilua 3 kk kaavinnasta että oliskohan viimein aika.
Jatketaas tätä saagaa.

Vedin toukokuussa sitten sen terokuurin eikä mitään tehoa. Paitsi että meni niin tunteisiin että oli pms-oireet potenssiin miljoona ja inhosin jo itseänikin vaikken mitään asialle voinut, mies raasu. Onneks se kuitenkin älys että lääkkeet sen tekee ja kesti tilanteet kuin mies :D

Toukokuun lopussa pääsin tutkimuksiin (ultra ja vesikoe tms) jossa selvisi että jotain kohdussa on, lähete hyperoskopiaan. Kesäkuun lopussa oli operaatio ja kaavinnan seurauksena oli tosiaan synt arpikudosta jonka takia limakalvoa ei tullut eikä tiettykään menkkoja. Arpikudosta poistettiin operaatiossa ja samalla pieni myooma.
Nyt VIIMEIN alko menkat alle viikko sitten mut hämmästyksenä tikutin oviksen tänään eli follikulaarivaihe ois ollu alle viikon… erikoista mutta näillä mennään.

Onko muilla kokemusta että follikulaarivaihe olis tosi lyhyt? Netistä löytyy aika huonosti tietoa, enemmänki siitä jos luteaali on liian lyhyt.

Tsemppiä kaikille yrittäjille!
 
Tänään saapu ranskasta paketti! Aloittaisiko sitä tänään heti physioflorit vai vasta ens kierrossa? Ootko @Wiltsukka_ huomannut jo jotain eroa?
Aloititko jo? :) No en tiedä oliko physioflorilla vaikutusta vai ei, mutta mulla oli juuri kemiallinen :/Aika rankka takaisku jälleen kerran :( Huoh....lääkäri käski lopettaa physifolorit jos plussa joten nyt jatkan taas niitä suun kautta otettavia. Tein siis ensin sen viikon vaginaalisen kuurin ja sit perään suun kautta :D

Aloitin nyt Ubiquinolit vai mitenkä se nyt taas kirjotettiinkaan. Ja on tullu googleteltua "miten parantaa munasolujen laatua" :D.
Edellinen kirjoittaja kysyi lyhyestä follikulaarista, itekään en siitä oo kuullu mitään juuri. Mulla tuli kans tässä kemialliseen johtaneessa kierrossa ovulaatio normaalia aikaisemmin (kp10) ja pohdin oliko se liianki aikasin jo. Letrot on mulla aikaistaneet selkeästi ovulaatiota.

Huomionarvoista on myös se, että niinä molempina kahtena kertana kun olen syönyt letroja olen plussannut vaikka pysyviä plussia eivät ookkaa olleet.
 
Aloititko jo? :) No en tiedä oliko physioflorilla vaikutusta vai ei, mutta mulla oli juuri kemiallinen :/Aika rankka takaisku jälleen kerran :( Huoh....lääkäri käski lopettaa physifolorit jos plussa joten nyt jatkan taas niitä suun kautta otettavia. Tein siis ensin sen viikon vaginaalisen kuurin ja sit perään suun kautta :D

Aloitin nyt Ubiquinolit vai mitenkä se nyt taas kirjotettiinkaan. Ja on tullu googleteltua "miten parantaa munasolujen laatua" :D.
Edellinen kirjoittaja kysyi lyhyestä follikulaarista, itekään en siitä oo kuullu mitään juuri. Mulla tuli kans tässä kemialliseen johtaneessa kierrossa ovulaatio normaalia aikaisemmin (kp10) ja pohdin oliko se liianki aikasin jo. Letrot on mulla aikaistaneet selkeästi ovulaatiota.

Huomionarvoista on myös se, että niinä molempina kahtena kertana kun olen syönyt letroja olen plussannut vaikka pysyviä plussia eivät ookkaa olleet.

Mä kokeilen ens kierrossa. Nyt kp22/30, niin koen järkevämmäksi kokeilla uudessa kierrossa. Aloitin myös eilen maca jauheen.... Taas se vaihe kierrosta, että olen varma olevani raskaana, mut eiköhän viimeistään 5 päivän päästä ala tiputtelu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Täällä on nyt 2,5 viikkoa hcg-seurannan päättymisestä ja vain muutaman päivän ehdin elää puhtaita päiviä ennen kuin alkoi tuhruttelu. Luulin niitä menkoiksi, mutta väärässä olin, tänään alkoi runsaampi vuoto. Mistä ihmeestä tuota vuotoa riittää? :rolleyes: On tämäkin, kun kaikki kehon olotilat huolettaa, oli sitten tuhrumenkat (joita ne pääsääntöisesti ovat olleet) tai runsaampi vuoto, niin päässä pyörii, ettei kaikki ole hyvin.
 
Mä en nyt tiedä, et onko mulla menkat, välivuoto, tyhjennysvuoto vai mikä pirun vuoto tää on?! Kolme viikkoa tyhjennyksestä ja reilu viikon olin jo puhtailla, eli parissa viikossa vuoto lakkas. Nyt kuitenkin kolme päivää sitten alkoi tosi pieni tuhruttelu ja tänään piyänyt laittaa ihan side ja pientä jomottelua mahasaa. Voiko ne menkat nyt näin nopee muka alkaa?! Ärsyttää ku ei tiedä ja tunne omaa kroppaansa tällä hetkellä! :(

Ja tosi paljon onnea @Alinna86!!! Aiva ihana uutinen ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
vierailija
Mä en nyt tiedä, et onko mulla menkat, välivuoto, tyhjennysvuoto vai mikä pirun vuoto tää on?! Kolme viikkoa tyhjennyksestä ja reilu viikon olin jo puhtailla, eli parissa viikossa vuoto lakkas. Nyt kuitenkin kolme päivää sitten alkoi tosi pieni tuhruttelu ja tänään piyänyt laittaa ihan side ja pientä jomottelua mahasaa. Voiko ne menkat nyt näin nopee muka alkaa?! Ärsyttää ku ei tiedä ja tunne omaa kroppaansa tällä hetkellä!

Ja tosi paljon onnea @Alinna86!!! Aiva ihana uutinen
Minulla kolme keskenmenoa. Kahden jälkeen kuukautiset alkoivat juurikin kolme viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Olivat ehkä tavallista hieman niukemmat. Siitä kierto sitten normalisoitui.
tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Käärmeinen
Heippa! Lueskelin ketjua pitkän matkaa ja mietin mahtuuko tänne mukaan...

Eli yritystä 12/20 alkaen, raskautuminen tuntuu onnistuvan (jo 3x, mutta...) kaksi aiempaa raskautta päätyneet keskenmenoon. Nyt olisi kolmas raskaus, heti edellisen keskenmenon jälkeen ja mentäisiin jossain viikolla 8. Jotenkin ei vaan nuo raskautuneiden ryhmät tunnu oikealle kun kokoajan mielessä se että koska tämäkin päättyy...

Eli saako täältä pyytää vertaistukea näille varhaisille viikoille kohti tulevaa np-ultraa, jos sinne asti ikinä päästään?
 
Käärmeinen
Ja tosiaan meillä kunta vaatii vähintään 3 keskenmenoa että alkuraskauden ultriin kunnalliselle pääsee. Yksityisellä maksaa meillä päin halvimmillaan 190-200€..
 
Heippa! Lueskelin ketjua pitkän matkaa ja mietin mahtuuko tänne mukaan...

Eli yritystä 12/20 alkaen, raskautuminen tuntuu onnistuvan (jo 3x, mutta...) kaksi aiempaa raskautta päätyneet keskenmenoon. Nyt olisi kolmas raskaus, heti edellisen keskenmenon jälkeen ja mentäisiin jossain viikolla 8. Jotenkin ei vaan nuo raskautuneiden ryhmät tunnu oikealle kun kokoajan mielessä se että koska tämäkin päättyy...

Eli saako täältä pyytää vertaistukea näille varhaisille viikoille kohti tulevaa np-ultraa, jos sinne asti ikinä päästään?
Tänne mahtuu! Kurja kuulla, että jo kaksi km takana. Pidetään kuitenkin peukkuja, että kolmas nyt menisi maaliin. :)
 
Vierailija
Ja tosiaan meillä kunta vaatii vähintään 3 keskenmenoa että alkuraskauden ultriin kunnalliselle pääsee. Yksityisellä maksaa meillä päin halvimmillaan 190-200€..
Toivottavasti nyt 3 kerta toden sanoo. Itselläni oli 2 keskenmenoa joista toisen jälkeen heti uusi raskaus. Nyt jo menossa RV 22. Yleensä sanotaan että keskenmenon jälkeen tulee uudestaan helpommin raskaaksi . Oliko se nyt että kroppa on vastaanottavaisempi.
 
Heippa! Lueskelin ketjua pitkän matkaa ja mietin mahtuuko tänne mukaan...

Eli yritystä 12/20 alkaen, raskautuminen tuntuu onnistuvan (jo 3x, mutta...) kaksi aiempaa raskautta päätyneet keskenmenoon. Nyt olisi kolmas raskaus, heti edellisen keskenmenon jälkeen ja mentäisiin jossain viikolla 8. Jotenkin ei vaan nuo raskautuneiden ryhmät tunnu oikealle kun kokoajan mielessä se että koska tämäkin päättyy...

Eli saako täältä pyytää vertaistukea näille varhaisille viikoille kohti tulevaa np-ultraa, jos sinne asti ikinä päästään?
Mulla vähän sama tilanne, mulla varhaisia km ja keskeytyneitä nyt ollu monta putkeen tässä reilun parin vuoden aikana, nyt raskaana vk 4. Kauhulla odotan taas mitä tuleman pitää, hirveesti en viiti tuolla odotus ryhmässä avautua jottei heiltä mene ilo odotuksesta kun iloinen asiahan se pitäisi olla.
Olen päässyt kerran viikolle 12 ja toisen kerran viikolle 10, kumpa nyt sais hyviä uutisia nt ultrasta. Aion mennä kyllä ultraan n. Viikolla 8. Pitkät on viikot :(
Tsemppii sinne! ❤
 
Mulla vähän sama tilanne, mulla varhaisia km ja keskeytyneitä nyt ollu monta putkeen tässä reilun parin vuoden aikana, nyt raskaana vk 4. Kauhulla odotan taas mitä tuleman pitää, hirveesti en viiti tuolla odotus ryhmässä avautua jottei heiltä mene ilo odotuksesta kun iloinen asiahan se pitäisi olla.
Olen päässyt kerran viikolle 12 ja toisen kerran viikolle 10, kumpa nyt sais hyviä uutisia nt ultrasta. Aion mennä kyllä ultraan n. Viikolla 8. Pitkät on viikot
Tsemppii sinne!
ihana uutinen @Alinna86 <3 tsemppiä ja tarrasukkia matkaan sinne x100000 :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Käärmeinen
Sittenhän meillä on Alinna86 samat jännityksen aiheet.. tsemppiä sinne! Ei ole helppoa näköjään päästä ekan kolmanneksen yli kyytiläinen matkassa.

Mulla ikää tulee syksyllä 31 ja miehellä 33 että sinänsä meillä ei ehkä ole kiire. Mulla 7v poika aiemmasta suhteesta ja hänellä 8v poitsu aiemmasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Sittenhän meillä on Alinna86 samat jännityksen aiheet.. tsemppiä sinne! Ei ole helppoa näköjään päästä ekan kolmanneksen yli kyytiläinen matkassa.

Mulla ikää tulee syksyllä 31 ja miehellä 33 että sinänsä meillä ei ehkä ole kiire. Mulla 7v poika aiemmasta suhteesta ja hänellä 8v poitsu aiemmasta.
Mä oon 35v mutta jo 32v todettiin alentunut hedelmällisyys.
Meinasitko jaksaa ootella nt ultraan saakka varmistusta?
Mun pitäisi huomenna soittaa neuvolaan tuntuu tyhmältä jo soittaa ja haluisin pitää tän salaisuuden vaan itselläni! Mutta meillä on niin pitkät jonot et pakko soittaa :(
Onko sulla ollut oireita?
Monesti oon kyllä kuullut että heti km jälkeen raskautuneet ovat seuraavasta saaneet lapsen syliin❤
 

Yhteistyössä