Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Lara83
Me päästiin julkisella 2 keskenmenon jälkeen tutkintaan, koska yritystä ekan keskenmenon jälkeen oli ollut yli 2 vuotta. Ja verikokeita ne oli: just noi mitä Alinna selitti.

Hcg-tulokset tuli ja oli 590. En nyt sitten tiedä mitä tässä ajatella. Ei se ainakaan kemiallinen varmaan ole, mutta vähän pienen puoleinen. Toisaalta en tiedä yhtään, mikä viikko menossa. Kuukautisten perusteella 6+0, mihin nähden tuo olis liian matala. Mutta en usko että viikkoja on niin paljon, koska ovistesti oli negatiivinen kp 9-21, tai 10-22, en muista kummin päin. Plus että viime maanantaina oli ihan tosi superhaalea plussa ja keskiviikkona selvästi vahvempi. Eli luulen että 4+ jotain tai korkeintaan 5+.
En nyt sitten tiedä pitäisikö mennä vielä uudestaan testiin parin päivän päästä vai onko se jo sekoilua.
 
Me päästiin julkisella 2 keskenmenon jälkeen tutkintaan, koska yritystä ekan keskenmenon jälkeen oli ollut yli 2 vuotta. Ja verikokeita ne oli: just noi mitä Alinna selitti.

Hcg-tulokset tuli ja oli 590. En nyt sitten tiedä mitä tässä ajatella. Ei se ainakaan kemiallinen varmaan ole, mutta vähän pienen puoleinen. Toisaalta en tiedä yhtään, mikä viikko menossa. Kuukautisten perusteella 6+0, mihin nähden tuo olis liian matala. Mutta en usko että viikkoja on niin paljon, koska ovistesti oli negatiivinen kp 9-21, tai 10-22, en muista kummin päin. Plus että viime maanantaina oli ihan tosi superhaalea plussa ja keskiviikkona selvästi vahvempi. Eli luulen että 4+ jotain tai korkeintaan 5+.
En nyt sitten tiedä pitäisikö mennä vielä uudestaan testiin parin päivän päästä vai onko se jo sekoilua.
Tsemppiä epätietoisuuteen! Voihan se olla et sulla nousee hcg vaan hitaammin. Tai just et viikot onkin vähemmän.
Mä kävin viime raskaudessa 2 x ottaa hcg niin että joku rv4-5 ensin ja viikon päästä uusittiin ja kylhän sitä viikon oli ihan stressissä et nouseeko tarpeeks...arvot oli kuitenkin hyvät lääkärinkin mielestä, toihan se sen jälkeen helpotusta vaikka ei ennustanut huonoa lopputulosta.
Jos vielä raskaudun niin en varmaan käy mittauksissa uudestaan, kun ei ne kerro kuitenkaan miten käy kun se haitari on niin suuri :( toki tietty jos lähtee lasku suuntaan ni sehän ei kerro hyvää.
Onks sulla mitään raskausoireita?
 
Hurraa! Vihdoin sain tikutettua plussan ovistestistä. Oli jo aikakin, kun tyhjennysvuodon alkamisesta meni peräti yli neljä viikkoa. Katsotaan miten käy. Onko muilla ollut oviskivut keskenmenon jälkeen aiempaa kovemmat?
 
Hurraa! Vihdoin sain tikutettua plussan ovistestistä. Oli jo aikakin, kun tyhjennysvuodon alkamisesta meni peräti yli neljä viikkoa. Katsotaan miten käy. Onko muilla ollut oviskivut keskenmenon jälkeen aiempaa kovemmat?
On! Aiemmin tunsin sen kyllä joka kerta pistona, mutta nyt ähisen makuulla parikin tuntia tuskissani. Ihan ihme juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä epätietoisuuteen! Voihan se olla et sulla nousee hcg vaan hitaammin. Tai just et viikot onkin vähemmän.
Mä kävin viime raskaudessa 2 x ottaa hcg niin että joku rv4-5 ensin ja viikon päästä uusittiin ja kylhän sitä viikon oli ihan stressissä et nouseeko tarpeeks...arvot oli kuitenkin hyvät lääkärinkin mielestä, toihan se sen jälkeen helpotusta vaikka ei ennustanut huonoa lopputulosta.
Jos vielä raskaudun niin en varmaan käy mittauksissa uudestaan, kun ei ne kerro kuitenkaan miten käy kun se haitari on niin suuri toki tietty jos lähtee lasku suuntaan ni sehän ei kerro hyvää.
Onks sulla mitään raskausoireita?

Kiitos molemmille Alinna ja Lara vastauksista liittyen noihin tutkimuksiin ja tsemppiä tilanteisiin! Mun korvaan tuo hcg 590 kuulostaa tarpeeksi korkealta, omani oli viime kmssä rv 4-5 alle 100 :( Mutta en toki ole lääkäri :giggle: Nehän voi vissiin joillain nousta alussa hitaasti ja sittenpyrähtää nousuun, tuo raskaustestin vahveneminen kuulostaa myös hyvältä (y) Elä siis heitä vielä kirvestä kaivoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Lara83
On! Ja menkkakivut myös kovempia ja pidempi kestoisia kun aikaisemmin. Ja uutena oireena tullut kans suolistovaivat samaan rytinään..
Kas. Mulle nimittäin jäi 2018 vuoden raskaudesta ja keskenmenosta päälle jatkuvat vatsavaivat. Siis ei mitään dramaattista, mutta melkein päivittäistä pientä alavatsakipua. Sitä on tutkittu työterveydessä moneen kertaan, ultrattu jne ja mitään ei löydy. Niin yleislääkärit kuin HUSin lisääntymisterveysyksikön lääkärit on sitä mieltä, että tällä ei ole mitään tekemistä lapsettomuuden kanssa. Mutta kyllä se mua vaivaa, kun se aikoi just täsmälleen siinä raskaudessa. Vaikka kuinka tiedän että korrelaatio ja kausaliteetti ei ole sama asia, niin vaikea on alavatsakivut ignoroida kun kärsii lapsettomuusdesta. :(
 
vierailija
On, mutta siihen ilmeisesti vaikuttaa myös ikä, että en sitten tiedä kumpi mulla on kyseessä. Useimmat ovikset menee edelleen ihan huomaamatta, mutta silloin tällöin iskee ihan karmea olo, ja joudun vetää särkylääkettä ja makaamaan lämpöpussin kanssa.
Kiva tietää, että muilla samoja tuntemuksia ja että ilmeisesti ihan normaalia. Jos ikä vaikuttaa, voi sitten olla hyvinkin se syynä.
 
vierailija
On! Ja menkkakivut myös kovempia ja pidempi kestoisia kun aikaisemmin. Ja uutena oireena tullut kans suolistovaivat samaan rytinään..
Mullakin on tässä kierrossa just ennen ovulaatiota ollut mahavaivoja, mutta hormonien vaihtelu aiheuttanut niitä aiemminkin ja menkkojen aikaan olen aina maha sekaisin. Kauhulla odotan, millaset menkkakivut tulee olemaan tämän keskenmenon jälkeen, kun vielä ei ole ollut.
 
Mulla alkoi menkat yli viikon myöhässä,ihan jäätävien kipujen kera. Tää oli nyt 3. Kierto kkm jälkeen. Jäinkin miettimään oisko kuitenkin ollu kemiallinen kun oli hyytymää ja runsastakin vuotoa.
No nyt ne on kärsitty ja ens viikolla toivottavasti ovis! Täytyykin alkaa taas tikuttamaan kun mieskin antoi vihreää valoa yritykselle :love:
Ollaan nyt myös jonossa julkisen puolen hoitoihin, sanottiin että aika tulee postissa 3kk sisällä. Tietysti toivotaan ettei koko aikaa edes tarvitsisi:X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Mulla alkoi menkat yli viikon myöhässä,ihan jäätävien kipujen kera. Tää oli nyt 3. Kierto kkm jälkeen. Jäinkin miettimään oisko kuitenkin ollu kemiallinen kun oli hyytymää ja runsastakin vuotoa.
No nyt ne on kärsitty ja ens viikolla toivottavasti ovis! Täytyykin alkaa taas tikuttamaan kun mieskin antoi vihreää valoa yritykselle
Ollaan nyt myös jonossa julkisen puolen hoitoihin, sanottiin että aika tulee postissa 3kk sisällä. Tietysti toivotaan ettei koko aikaa edes tarvitsisi
Täällä mennään aika lailla samassa syklissä, tälle viikolle odottelen myös minä toivon mukaan ovista, rahat tuhlattu eilen diigtaaliseen testiin :censored: tää nyt toka kierto viimesimmän km jälkeen. Meilläkin huhtikuussa terveyskeskuksessa se ensikäynti, toivon ettei kumpikaan tarvitsisi näitä aikoja, mutta hyvä kyllä että ne on takataskussa:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Lara83
Puuh, täällä pyörii ajatukset niin oman navan ympärillä että esimerkiksi työnteosta ei tule yhtään mitään. Vielä muutama päivä ja sitten varhaisultra. Oireet on edelleen ihan minimaaliset, oon 95 % valmistautunut kuulemaan että tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. Lopusta 2,5% valmistautuu kohdunulkoiseen ja sit se 2,5% toivoo hyviä uutisia.

...Mutta tuo 2,5% saa kuitenkin ajattelemaan että pitäis ostaa uus auto ja työt järjestellä niin että voi jäädä syksyllä pois ja sitten kaikki vauva-ajatukset ❤ Jotenkin tuntuis vaan niin paljon helpommalta jos pystyis olemaan ees toivomatta yhtään mitään niin ei olis niin iso pudotus sitten
 
Puuh, täällä pyörii ajatukset niin oman navan ympärillä että esimerkiksi työnteosta ei tule yhtään mitään. Vielä muutama päivä ja sitten varhaisultra. Oireet on edelleen ihan minimaaliset, oon 95 % valmistautunut kuulemaan että tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. Lopusta 2,5% valmistautuu kohdunulkoiseen ja sit se 2,5% toivoo hyviä uutisia.

...Mutta tuo 2,5% saa kuitenkin ajattelemaan että pitäis ostaa uus auto ja työt järjestellä niin että voi jäädä syksyllä pois ja sitten kaikki vauva-ajatukset Jotenkin tuntuis vaan niin paljon helpommalta jos pystyis olemaan ees toivomatta yhtään mitään niin ei olis niin iso pudotus sitten
Huh varmasti monet tunteet käy läpi mielessä, ei oo helppoja noi päivät, tiedän❤
Toivottavasti kuitenkin tulee hyviä uutisia, täällä ainakin peukut pystyssä ❤

Hitaita tuntuu olevan nääkin päivät kun ovista sais alkaa tikuttamaan :D
 
Puuh, täällä pyörii ajatukset niin oman navan ympärillä että esimerkiksi työnteosta ei tule yhtään mitään. Vielä muutama päivä ja sitten varhaisultra. Oireet on edelleen ihan minimaaliset, oon 95 % valmistautunut kuulemaan että tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. Lopusta 2,5% valmistautuu kohdunulkoiseen ja sit se 2,5% toivoo hyviä uutisia.

...Mutta tuo 2,5% saa kuitenkin ajattelemaan että pitäis ostaa uus auto ja työt järjestellä niin että voi jäädä syksyllä pois ja sitten kaikki vauva-ajatukset Jotenkin tuntuis vaan niin paljon helpommalta jos pystyis olemaan ees toivomatta yhtään mitään niin ei olis niin iso pudotus sitten
Täältä myös tsemppiä hurjasti, ei mikään ihme jos ei työnteko onnistu noin jänninä hetkinä. Toivon todella, että varhaisultra tuo iloisia uutisia :)(y) kävitkö enää hcg:tä mittailemassa?
 
Lara83
Olihan siellä ultrassa sitten alkio ja syke <3

Rv mittojen mukaan vasta 6+0, mikä selittääkin enemmän kuin hyvin sen matalahkon hcg:n. Häippään nyt tästä ketjusta taustalle ja toivon, että en joudu palaamaan. Yksi sellainen km meillä on takana, jossa syke on ehditty nähdä, että eihän tämä nyt vielä mitään takaa. Mutta pitää vaan toivoa parasta.

Tsemppiä ja onnea muille raskautumiseen <3
 
Olihan siellä ultrassa sitten alkio ja syke <3

Rv mittojen mukaan vasta 6+0, mikä selittääkin enemmän kuin hyvin sen matalahkon hcg:n. Häippään nyt tästä ketjusta taustalle ja toivon, että en joudu palaamaan. Yksi sellainen km meillä on takana, jossa syke on ehditty nähdä, että eihän tämä nyt vielä mitään takaa. Mutta pitää vaan toivoa parasta.

Tsemppiä ja onnea muille raskautumiseen <3

ONNITTELUT :love::love: Varmasti iso helpotus, että syke löytyi :giggle: Toivotan onnea matkaan, koita ajatella niin, että on kuitenkin todennäköisempää, että kaikki menee hienosti loppuun asti (y)
 
Hei kaikille!
Ajattelin kysyä täältä kun jollakin saattaa olla kokemusta.
Eli minulla oli kemiallinen/varhainen keskenmeno (mistä tietää kumpi?). Alkoi 9pv myöhässä,sain kyllä selkeitä plussia muttei koskaan yhtä vahvaa kuin testiviiva. No mutta nyt siis vuoto loppui pari päivää sitten mutta silti ollut vielä kipuilua/kramppailua. Onko tämä yleistä? Onko kenelläkään vastaavassa tilanteessa mennyt kierto sekaisin vai jatkunut samana?
Kiitos etukäteen :)
 
Olihan siellä ultrassa sitten alkio ja syke <3

Rv mittojen mukaan vasta 6+0, mikä selittääkin enemmän kuin hyvin sen matalahkon hcg:n. Häippään nyt tästä ketjusta taustalle ja toivon, että en joudu palaamaan. Yksi sellainen km meillä on takana, jossa syke on ehditty nähdä, että eihän tämä nyt vielä mitään takaa. Mutta pitää vaan toivoa parasta.

Tsemppiä ja onnea muille raskautumiseen <3
Onnea matkaan :love:

@Jaffakeksi mulla ollut kemiallisia monta. Ekasta vuodin 2viikkoa ja meinas usko loppua kipuihin ja vuotoihin, uusi kierto alkoi kuitenkin normaalisti. Toisesta vuoto alkoi niinkuin menkat ois ollu viikon myöhässä, ja vuoto niukkaa, sen kierron perään raskauduin kyl heti uudestaan mikä sit kesti 3kk.
Ehkä sulla ovis siellä kipuilee ja tekee tuloaan?
Saitko jo nega testin raskaustestiin? Mietin vaan ettei olis jäänyt kohtuun mitään:unsure:
 
Onnea matkaan

@Jaffakeksi mulla ollut kemiallisia monta. Ekasta vuodin 2viikkoa ja meinas usko loppua kipuihin ja vuotoihin, uusi kierto alkoi kuitenkin normaalisti. Toisesta vuoto alkoi niinkuin menkat ois ollu viikon myöhässä, ja vuoto niukkaa, sen kierron perään raskauduin kyl heti uudestaan mikä sit kesti 3kk.
Ehkä sulla ovis siellä kipuilee ja tekee tuloaan?
Saitko jo nega testin raskaustestiin? Mietin vaan ettei olis jäänyt kohtuun mitään
Niin ehkä se on ovis? Kierukan poiston jälkeen kyllä oli kanssa tosi vahvat oviskivut jo viikko ennen ovista. Tein testin eikä ole enää viivaa.
 
Täällä (taas) jännäillään..

Alkuviikosta sain ihan järkyttävän vatsakipukohtauksen, joka kesti tosin (onneksi!!) vaan vartin. Hirveää viiltävää kipua alavatsalla. Myöhemmin samana päivänä tuli kirkasta "paksuhkoa" limaa pyyhkiessä. Oisin luullu ovikseksi, mutta kun sain sen testillä bongattua jo kp 8, ja kipupäivänä eleltiin jo kp 17. Heti tuli mieleen, että olisko voinut olla kiinnittyminen mutta liekkö siihen mitään limaa liittyä..?

Siitä seuraavana aamuna maistuikin kahvi ihan hirveälle (nyt pystyy taas juomaan, mutta joku outo maku on yhä) :D tissit turvonneet, nenä tukkoinen ja jotenkin outo "flunssainen" olo, armoton väsymys, valkovuoto runsastunut, alaselkää särkee. Tiedä sitten voisko olla tärpännyt vai johtuuko jostain muusta, tiistaina pitäisi menkkojen kait alkaa. :eek:
 
Täällä (taas) jännäillään..

Alkuviikosta sain ihan järkyttävän vatsakipukohtauksen, joka kesti tosin (onneksi!!) vaan vartin. Hirveää viiltävää kipua alavatsalla. Myöhemmin samana päivänä tuli kirkasta "paksuhkoa" limaa pyyhkiessä. Oisin luullu ovikseksi, mutta kun sain sen testillä bongattua jo kp 8, ja kipupäivänä eleltiin jo kp 17. Heti tuli mieleen, että olisko voinut olla kiinnittyminen mutta liekkö siihen mitään limaa liittyä..?

Siitä seuraavana aamuna maistuikin kahvi ihan hirveälle (nyt pystyy taas juomaan, mutta joku outo maku on yhä) tissit turvonneet, nenä tukkoinen ja jotenkin outo "flunssainen" olo, armoton väsymys, valkovuoto runsastunut, alaselkää särkee. Tiedä sitten voisko olla tärpännyt vai johtuuko jostain muusta, tiistaina pitäisi menkkojen kait alkaa.
Kuulostaa että voisi olla raskaus. Minulla kahdesta (onnistuneesta) raskaudesta oli valkovuotoa reilusti. Tai tuntui että kuukautiset alkaa mutta oli valkovuotoa. Tästä viimeisimmästä (kemiallinen) ei ollut vaan oviksen jälkeen pysyi paikat kuivana. Tosin varmaan voi riippua monesta asiasta. Toivottavasti sinulla meinaa raskautta :)
 

Yhteistyössä