Keskenmenon jälkeen haaveilevat

  • Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti
lullu
Hei ja parempaa uutta vuotta kaikille!
Tästä tulee nyt todella omanapainen vuodatus, meillä hajosi tietokone enkä ole teidän juttuja päässyt seuraamaan. Kommentoin sitten, kun olen ne saanut luettua.
18.12. menin hyvin mielin yksityiselle jälkitarkastukseen ja siellä huomattiin muutaman sentin alueella jotain paksuuntunutta limakalvoa. Sain lähetteen naistentauteihin ja ajan jo parin päivän päähän. Vuoto alkoi uudelleen ja naistentaudeissa diagnoosi oli sama, jotain on jäänyt kohtuun, hcg oli alle 80, joten se oli laskenut viikon takaisesta 269 hienosti. Sain uudestaan pari cytoteciä ja ajan viikon päähän. Cytoilla ei tullut oikeestaan sen kummempaa vuotoa, pientä punaista näkyi paperissa aina vessassa käydessä. 28.12. kohdussa oli vielä jotain ja lääkärin kanssa neuvoteltiin vakavasti kaavinnasta, en sinne halunnut eikä lääkärikään sitä vauvahaaveiden takia suositellut. On uutta tutkimusta, että kaavinta onkin todella huono kohdulle ja kyllä se tavara sieltä itse tulee ulos, kunhan vaan jaksaa odottaa. Kaavintaa suositellaan kuulemma nykyisin vain jos on tulehdusoiretta, mutta vanhat lääkärit tarjoavat sitä hoitona kaikkeen. Taas uusi aika viikon päästä edellisestä ja tavaraa vielä kohdussa. Nyt hcg oli noin 18, ja päätettiin antaa asian olla. Kyllä se sieltä kuukautisten mukana ulos tulee, mutta meillä on ehdoton raskautumiskielto seuraaviin kuukautisiin. Nyt on vuoto vihdoin loppunut, kuukautisten alkua innoissaan odotellaan. Mulla nousi maito uudelleen rintoihin tän koko touhun myötä, olin imetyksen lopettanut tohon raskauteen ja nyt sitä onkin tisseissä taas ihan mukavasti. Taitaa menkat senkin takia olla vielä hetken tulematta.

Tässä oli melkoista ahdistusta koko homman takia, tää kaikki alkoi jo marraskuun lopussa, lääkkeellinen tyhjennys oli 1.12. ja vieläkin homma on kesken. Pikkasen on itketty ja raivottu tän tilanteen takia, eikä siihen ollenkaan helpota se, että sisko sai vauvan joulukuun lopussa ja kaikki kyselevät että milloin teillekkin tulee seuraava. Jos sanoo, että ei ole tulossa, niin kommentoidaan jotain tyyliin, tehkää nyt se toinen heti perään niin on helpompaa ja tehkää pojalle kaveri ja tehkää tyttö ... Kyllähän mä mielelläni uuden vauvan ottaisin, tuntuu, että kaikki on nyt raskaana tai niillä on pieni vauva. Kunpa niitä vauvoja tosiaan vaan voisikin tehdä. Jotenkin on mennyt usko omaan kroppaan ja sen toimintaan, ja olenkin ihan vakuuttunut, ettei niitä vauvoja meille enää siunaannu.

Täytyy mennä viemään poikaa vähän ulos, on ollut niin kylmä, ettei tollasta pientä sinne mielellään ole vienyt. Parit päikkärivaunukävelyt ollaan tehty, mutta muuten ollaan oltu tiukasti neljän seinän sisäällä. Ihana saada tänne vähän purkaa itseään ja anteeksi omanapaisuus. Nopeasti vaan huomasin, että tänne oli tullut uusiakin, Unituuli oli ainakin vanha tuttu tuolta heinäkuisista. Paljon plussatuulia kaikille, jollekkin oli se plussa tullutkin, tää on vielä niin tätä, kun en teitä oikein tunne ja nimet eivät ole tuttuja.. Mutta parempaa onnea kaikille tasapuolisesti!
 
A-M
lullu: ikävää että sulla toi homma venyy etkä pääse sitä jo fyysisellä puolella jättämään taaksesi. Henkinen puoli alkoi mulla helpottamaan kunnolla vasta kun ton fyysisen sai selväksi. Jaksamista sulle ja toivotaan, että seuraavat menkat nyt toisi kaiken ulos.

Minttuli: uskotaan että se tuo mukavampi vaihtoehto on, joka lämmöt nostaa ja saa nippailut aikaan...

Ottis: hienossa kunnossa olet, mutta kun noita sun lumenluonti ym juttuja lukee niin eipä ihme. Sulla tota hyötyliikuntaa taitaa tulla melkoisesti. Kovasti täällä jännäilen sun puolesta. Ajattelitko testailla vai odotteletko sitkeesti, että menkat myöhässä?

Viveca: toivottavasti tämänpäiväinen miehenkellistys onnistuu!

Mimis: pahoittelut tädistä. Toi tädin jälkeinen masennus on kyllä niin syvältä... ja kun sitä tarpeeksi kauan kestää...

taustalainen: kiva kun tulit meidän kanssa jännäilemään samalle päivälle.

Täällä ihmetellään ei-kipeitä tissejä... Aina kipeytyvät oviksen aikaan ja helpottaa vasta, kun menkat alkaa ja nytkin tuntui pientä aristusta su-ma, nyt ei mitään??? Kaikki epämääräinen tietty lasketaan raskausoireeks vaikka tää ei kyllä oikein lupaavalta sellaiselta vaikuta...
 
Ottis
Ehtoota arvoisat kanssajännääjät! Luin juttujanne aiemmin illalla, mutt en ehtinyt vastaamaan. Masuun alkoi illasta sattua ja hetki sitten kun pisulla kävin, oli vuoto alkanut eli se täti tuli sittenkin :(. Nyt pitää todella kelata miten tästä eteenpäin.

Hansu: Hyvä asenne sulla. Sinä tulet kyllä varmasti nyt raskaaksi :). Plussatuulia +++++++++++++++!!

Minttuli: Toivoitaan oireiden raskauteen viittaavan :). Plussatuulta sullekin+++++++++++!

lullu: Valtavan huonoa onnea ollut sulla. Kärsivällisyyttä ja malttia menkkojen odotteluun. Jospa se kaavinta oli mullekin vähän liian rankka juttu kun ainakin kierto koko ajan vain lyhenee ja mennyt jo ihan sekaisin :(.

A-M: Tunnustan aamulla herkän testin tehneeni ja se viitteitä jo antoikin negallaan siitä mitä tuleman pitää. Lähinnä pettynyt olen nyt siihen, ett luteaalivaihe jäi 13 päivään. Ei hyvä :(. Sun oireet ovat raskausoireita :). Muuhun en suostu uskomaan!

Onnea teille kaikille meneillä olevaan kiertoon! Nyt niitä plussia sitten jonoon ja monta, pliis ;o)! t. Ottis kp1
 
Ottis
Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).........28.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.1.
Ottis................kkm 08/09...........................(1)
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09.........(2).......24.1.
Beata36...........km 10/09............................(1)........19.1.
Minttuli80.........kkm 10/09...........................(1).......19.1
taustalainen.....tm 05/09, 10/09...................(2)........24.1.
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09..............(1)
A-M.................kkm 08/08,km 11/09..............(2).........24.1.
Tiukku............. kkm 11/09...........................(1)
lullu..................km 12/09............................(2)
Uniperhonen....km 12/09.............................(1)
Strumppis........km12/09..............................(1).......17.1.
Prune...............km 12/09.............................(3)
Santtu81..........km 01/10.............................(2)

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (tm 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)
Unnna........... + 31.12.09 (km 11/08,05/09,11/09)
 
Tiukku
lullu: tsemppiä, kyllä se siittä!:) Mulla toi lääkkeellinen kans veny ja vanu,.4 viikkoa vuosin mut sit hcg olikin sen 5,7 eli kaikki oli hyvin... noin kaks viikkoa vuodon loppumisesta alko mulla menkat:) tsemiä odotteluun, kuulostaa kyllä hyvältä toi sunki hcg arvot...ei mitään suurempaa enää pitäs siellä olla tolla lukemalla. Tiedän,että on raskasta odotella ja vaatii kärsivällisyyttä, mutta usko pois, hyväksi se muuttuu.

Hip hei ja urraa..kolma päivä menkkoja...kyl nää on ehkä runsaammat ku normaalisti tai sitten se vaa tuntuu siltä..alkaa jo riittää tää veren vuotaminen..huh huijaa:).

Kyl mua vähän jänskättää,että kuhan nää nyt loppuu niin sittne pääsis jännäileen oikeen kunnolla....kovasti plussia kaikille:)
 
Jane75
Pahoittelut Ottis tädistä, niin niin harmillista ja epäreilua että löysi sinut kun kerran sinulla oli niin lupaavia oireita. Eikös sinulla kuitenkin ollut gyneaika jo varattuna (vai muistanko ihan väärin), niin saat hieman apuja tuon jatkon miettimisen kanssa? Vaikka kyllähän se on niin että joskus nämä asiat vaan kestävät aikansa, useampi kuukausi, jopa vuosikin voi vierähtää kunnes onnistaa vaikka kaikki olisikin ihan kunnossa. Suuren suuri halaus sinulle, olet kyllä ihanan vahva nainen kun kuitenkin oman pettymyksen keskellä vielä jaksat meitä muita tsempata.

Lullulle myös tsemppiä, kylläpäs on sinulla pitkäksi venynyt tuo toipuminen. Enpäs ole muuten koskaan keltään lääkäriltä kuullut että kaavinta olisi noin huono vaihtoehto, ehkäpä olen vain näitä vanhan sukupolven lääkäreihin sitten törmännyt. Minulle on tehty kaksi kaavintaa, ensimmäiseen jouduin koska lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut, vuosin verta kuukauden päivät ja sitten nousi kuume sekä tulehdusarvot sen merkiksi että kaikki ei ollut tullut ulos itsestään. Eli siihen keskenmenoon meni "ylimääräinen" kuukausi toipua, sillä kaavinnan jälkeen kesti taas sen 5-6 viikkoa että ne ekat menkat tuli. Näiden kokemusten perusteella pyysinkin sitten viime km:ssä heti päästä kaavintaan. Hmmm, jos vielä kerran tuohon tilanteeseen joutuu niin täytyy kyllä muistaa kysellä hieman enemmän sitten siitä kaavinnasta ja sen haittapuolista. Jaksamista sinnepäin - mites vanhoja ne sinun lapsosesi olivatkaan?

unnalle piti vielä lähettää lämpimät onnentoivotukset yllätysplussasta, ja miljoonasti tarrasukkia! Ymmärrän kyllä hyvin että tunteet ovat yhtä myllerrystä, koit kuitenkin niin vähän aikaa sitten aikamoisen järkytyksen ja menetyksen ja varmasti et ole vielä ehtinyt sitä käsittelemään loppuun asti. Päivä kerrallaan, ei yhdellä ihmisellä voi enää olla niin huonoa tuuria että tälläkin kertaa kävisi köpelösti joten toivottavasti pelot ja ahdistukset helpottavat kun sieltä ultrasta tulee hyviä uutisia. Tulehan taas kertomaan kuulumisia, olet ajatuksissani.

Nyt on ihan pakko tehdä hieman töitäkin, oikein hyvää päivän jatkoa teille kaikille toivottelee

Jane kp22 (dpo4)
 
Viveca78
:((( Oon niin pahoillani Ottis! Olisin kovasti mielelläni sulle sen plussan nyt suonut. Varmaan on kurja fiilis tällä hetkellä. Kovasti vain tsemppiä ja kerrohan mihin olet mietinnöissäsi päässyt - tai mitä yleensä mietit asian tiimoilta. Toivon mukaan noudatat omaa vinkkiäsi Mimikselle, eli ei kannata masentua eikä luovuttaa. Joskus jonain päivänä se plussa pärähtää tikkuun vielä meillekin. Harmittaa puolestasi silti tällä hetkellä. :/

***
Eilen kaikki sujui hyvin. Mies otti jälleen ohjat käsiinsä ja teki itse aloitteen. Jee! :) Huomaan silti, että häntä hiukan ärsyttää tämä laskeminen.. En tiedä johtuuko siitä, että se on ns. sovittua vai se, että se kasaa hänelle aikamoisia paineita. Mutta toisaalta kun olen asiasta hänelle etukäteen maininnut (kierron alussa kertonut päivät), niin hän on itse tehnyt joka kerta näinä tiettyinä päivinä aloitteen. Eli en ole joutunut kyselemään tai ehdottelemaan (=painostamaan?).
Tänään on siis miehellä vapaapäivä ja huomisesta alkaakin sitten kolmen päivän putki...sikäli mikäli sitä pystyy/haluaa noudattaa. :)

Plussauutisia kaipailisin! Strumppis voisi tämän kuun plussasaldon aloittaa ja sitten siitä voivat jatkaa Beata ja Minttuli - ja kaikki muut myös! :) +++++++++++++++++++++ (puuh puuh!)

Viveca kp13/28
 
Viveca78
Ai niin, on pitänyt monta kertaa ottaa puheeksi/kysyä, mutta aina on unohtunut. :)
Ootteko katselleet sitä Vauva tulossa-ohjelmaa? Entä tätä Martinan uutta ohjelmaa? Itse olen seuraillut molempia mielenkiinnolla. Tuo Vauva tulossa-ohjelma saa mut aina itkemään. Vaikka ne synnytykset/sektiot on aika kauheata katsella, niin silti se koko tapahtuma (varsinkin lopputulos) ja ihmisten tunteet saa aikaan aikamoisen tunnekuohun.
 
Ottis
Jane: Kiitos kaunis pahoittelusta. Gyneaika on varattuna aikalailla tasan viikon päähän, mutt sitä nyt tässä mietin perunko sitä vaiko en. Nyt just on sellainen olo, etten yhtään jaksa enkä halua miettiä näitä asioita yksin, vaan jos mies myös lasta tahtoo, niin hänen on alettava näissä touhuissa vähän aktiivisemmaksi, enkä tarkoita vain petipuuhia, vaan että olisi ylipäätään kiinnostunut missä mennään, miltä tuntuu ja haluaisin hänen myös ottavan kantaa tähän gynejuttuun. Sillä en gyneaikaa tänään vielä perukaan, vaan laitan "ehdoksi" sille menemiselleni sen, että mies on hengessä enemmän mukana. Ja tänä iltana aion asian ottaa ihan nätisti puheeksi, kun siihen sopiva sauma lohkeaa.

Viveca: Kiitos sullekin. Alussahan meilläkin tuo menetelmä toimi, että miehelle kierron alussa kerroin päivät ja ne myös ihan lappuselle merkkasin milloin pitäisi olla aktiivinen petipuuhissa. Toisella kierrolla kuitenkin jo näin hänen kasvoistaan päiviä merkatessani ja niistä kertoessani, että ajatus häntä oikeasti tuskastutti ja sehän ei naisestakaan hyvältä tunnu, jos miehen naama menee kurtulle, kun puhutaan rakastelemisesta. Hyvin hän osuutensa kuitenkin hoiti paitsi niinä kahtena lauantaina, jolloin harrastukset menivät näiden puuhien edelle ja siitä asti onkin sitten ollut hankalaa. Nyt menneellä kierrolla en miehelle sitten enää mistään mitään puhunutkaan, vaan hän sattumoisin teki itse aloitteen päivänä, jolloin pupuilu pitikin aloittaa ja toinen kerta jäikin minun kontolleni, mutt siinä tulikin sitten jo aikataulu vastaan eli tiistai-aamuna ovisplussan sain ja meni ihan iltaan ennenkuin päästiin pupuilemaan. H-hetkellä simpat olivat 3:n ja 1:n vrk:n ikäisiä eli periaatteessa olisi pitänyt onnata, vaan eipä onnannutkaan. Toisaalta uskon siihen, ett simpat parhaimmillaan H-hetkellä kahden vrk:n ikäisinä. Älä kysy mistä uskonut tulee, mä vain tunnen niin :). Kaikitenkin kierto kp11:n oviksella jäi aivan liian lyhyeksi :(.

Tämä päivä ei nyt sitten lopulta niin kamala olllutkaan, vaan jo iltapäivällä alkoi tuntua, ett on ihan ok, etten nyt sitten raskaana olekaan. Olen kai jo vähän luovuttamassa, sillä olen viimein oppinut katsomaan tulevaisuuteen niin, ettei meitä silloin muita olekaan kuin mies ja minä ja niillä eväillä on pärjättävä. En voi väittää, ett elo niinkään kovin "köyhäksi" kävisi, sillä väriähän tästä meidän yhteiselosta ei koskaan ole puuttunutkaan. Vähän niinkuin Hansukin on välillä haikaillut niiden aikojen perään, jolloin ei aina tarvinnut miettiä onko silloin ja silloin raskaana, haluan minäkin jo alkaa suunnitella elämää ihan vain itselleni ja miehelleni tietty. Ihan kiva pitää ensi kesän lomareissua selviönä eikä miettiä, ett olenko silloin raskaana ja jos olen, missä vaiheessa on vielä turvallista lentää jne. Nyt vielä talviloman suunnitteluakin on vähän "hidastanut" se kun ei tiedä, onko silloin raskaana ja kuitenkin toivoo olevansa ja siksi kaiken jättää sitten pois ihan varuulta. Ei elämä voi näin mennä eikä se saakaan mennä! En voi jättää tällä viikolla lähtemättä töihin ihan vain siksi, että lauantaina saatan voittaa miljoonan lotossa, enhän :)?

Plussatuulia teille kaikille toivottelen! t. Ottis kp2 (ei vielä luovuttanut :)
 
Ottis
Viveca: En ole katsonut, mutt en sillä ole jättänyt katsomatta, etten haluaisi, vaan viimeksikin mies katsoi jotain muuta ja sillä se jäi, mutt tulee varmasti uusintana. Tällä hetkellä tuntuu siltä, etten haluakaan seurata keittenkään hekumointia vauva-asioiden tiimoilta, mutt mieli varmasti muuttuu, kun ovis taas lähempänä :).

Muuten, nyt sit aloitin uudestaan maca-jauheen käytön eli en ihan ole toivoani heittänyt.
 
taustalainen
viveca: mä seurailen sitä vauva tulossa- ohjelmaa.. keskenmenojen jälkeen itkin joka ikisen jakson aikana viimeistään siinä vaiheessa kun saa vauvan rinnalle jne.. mut jotenkin "koominen" ohjelma kyllä kun synnytys on aina "helppo".. siis vähän ponnistaa tai puskee ja hymyillään ja ollaan kunnon puudutteissa.. kun tosielämässä ei aina ponnistusvaiheessa kysellä että "ai mitä, onko se kohta ulkona?" ja olla samalla ihan pöllyissä, siis kunnon puudutteissa että kykenee puhumaan ja vaikka mitä samalla.. :) mutta muuten tykkään ohjelmasta. tosin niillähän onkin koko suku synnytyksessä mukana joten ei ihmekään että puudutteita käytetään paljon ja niin että toimii vielä ponnistusvaiheessa.. (tosin on niitäkin jolla suku mukana ja ilman puudutteita synnyttävät..)

martinan ohjelmaa vilasin, ja rupes vaan ärsyttää niin en tiedä jaksanko kattoa sitä, vai tuleeko siitä samanlainen inhokki ohjelma kun bb, mut silti on pakko kattoa ;) saas nähdä!

A-M ja Hansu, millon epäilitte oviksen olleen?! siis kp mikä? kun mä oon saanu sen käsityksen et n.14vrk ennen tulevia menkkoja tapahtuis ovis.. tosin voi olla et mulla siirtyy jännäpäiväkin vähän kauemmas mut jotakuinkin noin.. veikkaisin itelle jotain kp16 oviksen ajaks..

nyt pakko kehittää jotain iltapalaa... oon saanu pidettyä kädet irti herkuista, ja muutenkin yrittänyt syödä vähemmän ruokaa ja semmosta ja enemmän omenoita ja kasviksia.. mut parasta on toi suklaan erossa olo.. en voi avata geisharasiaa kun muuten ne menevät niin äkkiä että se himo vaan pysyy ja pakko ostaa lisää.. katotaan kuinka kauan kestän ennen ku avaan sen..
by the way, ottis on kyllä mielettömässä kunnossa!! uskomattoman hienoa!

nyt ei pää enää toimi..kaikkea yrittää muistaa niin ei muista enää mitään.. niinhän siinä yleensä käy.. :)
 
Ottis
Strumppis: Enää oikeastaan vain 3 päivää jännäilyä sulla. Onko lupaavia oireita? Jokohan se eka plussa tälle kuulle ja vuodelle saataisiin? Toivon sitä niin!

Ei ole pitkä matka Beatalla ja Minttulillakaan :). Onnea matkaan ja plussatuulten tuiverrusta teille kaikille++++++++++++++++++++++++++++!
 
Hansu...
Mulla on ovis vissiin vasta nyt kp16/25-24 eli ei hyvalta nayta :(((

Nippailee kohdusta ja limat alkoi jo eilen. Ei talla luteaalivaiheella raskauduta. Mua niin kaduttaa, etta otin kaavinnan... sen jalkeen mun 28 paivan kierto normaalilla ovulaatiolla meni paskaksi. Ens kuussa otan kayttoon ovistestit. Me ei olla enaa kp12 jalkeen puuhailtukaan, joten eipa oo mitaan jannattavaa. Taitaa tanaan olla jo liian myohastakin, vaikka kierto jostain syysta venyiskin normaaliin... paakin on kipee ovimaisesti, joten ei oo varmastikaan epailystakaan, etta taa on sita itteaan.

Sorry oma napa, tuun illalla paremmalla ajalla. Oon toissa ja piti vaan saada taa asia ulos, ku alko niin arsyttaa :/
 
prune
Täälläpä on ollut vilkasta, kun olen ollut nettipimennossa.

Hansu, ikävää nuo seonneet kierrot. En tiedä, johtuuko se pelkästään kaavinnasta, kyllä mulla meni monta kiertoa viimeksi palautua ihan itsestään tapahtuneesta km:sta. Yksilöllisiä on hormonit. Mua ärsyttää, kun sanotaan, että km:n jälkeen raskautuu helpommin, ei se ainakaan viimeksi meillä niin ollut. Jaksamisia sinne ja jospa ne ovistikut auttaisivat.

Ottis, pahoittelut tädistä. Saitko puhuttua miehesi kanssa? Ei ne miehet aina oikein osaa suhtautua vauva-projektiin. Mun mies ainakin kokee jotenkin pelottaviksi kaikki naisen kroppaan liittyvät asiat. Eikä se muutenkaan ole oikein osallistunut, kun vasta synnytyksessä tai oikeastaan sen jälkeen. Mulla meni totaalisesti hermot silloin ekan km:n aikaan, kun mies ei voinut edes viedä mua sairaalaan, vaan piti pyörällä veivata. Ja mies lähti tyynenä työmatkalle, mutta onneksi sen pomo lähetti sen seuraavana päivänä kotiin, kun kuuli tapahtuneesta. Eikä tuo kyllä osallistunut edes synnytysvalmennukseen tms. Mutta kyllä siitä hyvä isä tuli silti. Tutkimaton on miehen mieli. Hyvä jos et kuitenkaan ole täysin toivoasi heittänyt. Minä muuten luin jostain, että vain 25% tapauksista, joissa siittiöt on kohdanneet munasolun, raskaus alkaa. Ja sekin taisi olla 25-vuotiailla. Minua tieto ainakin helpotti, kun tiesi, että oikeasta ajoituksesta huolimatta kuukautiset aika todennäköisesti tulee. Mutta jos ei edes yritä, niin ei sitä lasta sitten ainakaan tule. Uusin voimin uuteen kiertoon!

Viveca, onnittelut oviksen hyödyntämisestä! Hyvin suhtautuu sun mies, kun on noin hyvin projektissa mukana;)

Tiukku, onnittelut menkoista! Olen kateellinen, haluaisin itsekin todeta, että kroppa toimii edes jotenkin. Aikahan se tähän auttaa. Pian pääsetkin sitten jännäilemään.

Lullulle oikein paljon tsemppiä! Ei oikein pääse henkinen puoli paranemaan, kun fyysinen puoli on vielä kesken. Kyllä sinulla on kuitenkin hyvät toiveet raskautua, kun on jo lapsi. Niin mulle ainakin gyne sanoi. Koitahan jaksella.

Unnalle onnittelut plussasta. Varmasti pelottaa, mutta peukut pystyyn, että nyt menee kaikki hyvin.

Täällä on armoton ketutus päällä koko ajan. Toivon, että kyse on ihan pms-oireilusta ja menkat alkaisivat ensi viikolla (4 viikkoa km-vuodon alusta). Tuntuu vaan, että kroppa on ihan sekaisin, kummallisia nippailuja ja vatsakipuja ja parin päivän välein tulee muutama tippa verta. Tasaantuis nyt nämä pirun hormonit, niin pääsisi elämässä eteenpäin. Näen myös painajaisia joka yö, ilmeisesti asioiden käsittely on vähän kesken vieläkin. Mun tosielämän tutut on sitä mieltä, että keskenmenot on vaan huonoa tuuria, ei niitä tarvi mitenkään työstää. Hienoa, että täällä on muitakin, jotka ei vaan voi ohittaa sitä noin kepeästi.

Plussatuulia kaikille, kyllähän näin isosta porukasta täytyy useammankin raskautua.

Prune
 
mi-iuska
mä luulen että mullakin oli ovis jotain kp16tienoilla.. tosin mulla kierrot on aina sen vähintään 30päivää.. saattaa olla joskus jotain 35 mutta luulen että sillon ovis on ollut ehkä myöhäsempi.. en tiedä, onko se muuten huono jos luteaalivaihe on liian pitkä, tai siis voiko se olla liian pitkä?
Hansulle "pahoittelut" vaikka eihän sitä koskaan tiedä! ihmeitä tapahtuu, toivottavasti myös meidän kaikkien kohdalle!
ainiin, ja kannattaa hei kokeilla vyöhyketerapiaa, voi auttaa just hormonien tasaantumiseen!
mulla oli aikoinaan kun esikoista yritettiin niin kierto oli 37 ja sain sen 30-31n tasaantumaan vt:n ansiosta.. samoin imetyshormonit ja keskenmenoista "kasaantuneet" hormonit laskemaan.. tosin toi keino on edelleen käytössä jotta joskus sais olla oikeasti vielä raskaana.. kehon "solmuja" siis yritän saada auki ja kehoa toimimaan niinkuin pitäisi ja jos vt yhtään auttaa siinä niin ehdottomasti kokeilen ja pidän hoitojaksoja. :) mutta onhan sitä ihmiset ilman tätäkin raskautuneet kautta aikojen, mutta itse koen että on hitusen hyötyä koko projektissa.

prune, sun mies tais olla niin "kolautettu" tosta km:stä ettei kyennyt ajattelemaan mitään siihen liittyvää, tyyliin kieltänyt tapahtuneen tms. Onneks sentään pomo lähetti kotiin! miehet kun ne ei vaan aina kykene.. meillä mies kyselee joka asiasta et kuinka todennäköstä se ja se on.. ihan ku mua kiinnostais että kuinka todennäköstä se on jos se omalle kohdalle kuitenkin osuu.. esim kun vastasyntyneen esikoisemme sydänvika löytyi niin mies kysyi kuinka todennäköstä.. ja nyt ekasta km:stä kysyi että onko kuinka yleistä... äh.. no mies tarvitsee ilmeisesti noita tietoja että kykenee käsittelemään asiaa, vaikka mua ei todellakaan kiinnosta kuinka yleistä mikäkin siinä tilanteessa on, vaan mitä asialle tehdään ja vaikuttaako jatkoon ja miten itse selviää.. mutta empä oo niissä tilanteissa vielä kyennyt hermostumaan mistään kun on ollut niin suuria harmeja.

25% mahdollisuus pitäis mulla siis olla raskautuessa.. miten se ei tunnu läheskään noin isolta prosentilta mun kohdalla.. tai sitten se menee niin että toiset tärppää ekasta kierrosta ja toiset sitten siitä n.vuoden päästä. no, ei auta kun katsoa mitä tästä kierrosta tulee.. ja ehkä seuraavasta ja sitä seuraavasta..

sori kun tuli omanapaista... nyt kohta herää napero.. pitäis ruveta siivoamaan mutta yhtään ei huvittais. mieskin tulee vasta illalla..
 
Ottis
Hansu: Sen puoleen epätodennäköistä raskautuminen jos pupuilu siihen kp12:sta jäi/jää, mutt minä olisin mieluummin onnellinen jos ovis tulis vasta kp16. Eihän se välttämättä sitä tarkoita, ett kierto saman pituisena pysyy vaan se venyy sitten luteaalivaíheen mukaan pidemmäs eli älä vielä toivosta luovu, vaan jos vain miehes saat tänään kellistettyä niin touhuihin vain. Ja anteeks tyhmyyteni, mutt mitkä limat sulla alkoi jo eilen eli kp15?

Prune: Kiitos! Tunnustan, etten ole vieläkään miehelle asiasta puhunut, mutt kyllä se tietää, ett menkat on alkaneet, sillä yleensä hoitelen noi tätijutut vaivihkaa ja huomaamattomasti, mutt nyt jätin siteensuojan näkyville ja kyll mies on toissailtana ja eilen iltanakin vähän väliä halannut, vaikkei mitään sanokaan. Tietää siis missä mennään. Minä en oikeastikaan vielä jaksa alkaa puhumaan ja suunnittelemaan ja vääntämään. On sellanen olo, ett antaa nyt ajan kulua.

Eilen illalla toivo sen verran nosti päätään, ett aloin jo vaivihkaa laskeskella milloin seuraava ovis mahdollisesti on. Toivon, etten voisi sitä tämän kierron mukaan laskeskella, vaan jäisi ihan tuntemusten ja tikuttelun varaan, sillä tämä kierto jäi 23 pvn pituiseksi ja ovis saisi vähän myöhemmin tulla. Tämä 13 pnv luteaaliaika ei kuitenkaan vielä niin huolestuttavan lyhyt ole, mutt silti ottaa päähän jos tästlähin elellään tyyliin joka kolmas viikko menkkoja :((.

Niin muuten, prune. Mulla kävi km:n aikaan samoin kuin sulla, eli mies ei lähtenyt viemään sairaalaan, vaan 100 km:n matkan ajoin yksin, kun oli omat työt niin tärkeät. Eikä häntä kukaan voinut mun luokse lähettää kun on itse oma pomonsa :(. Ei se kuitenkaan uskaltanut olla mua sairaalasta hakematta, kun taisin uhata ihan erolla, jos joudun sieltä omin nokkineni tulla. Toisena päivänä jouduin sit kuitenkin karauttaa taas linkalla sen 100 km ja hakea autoni sairaalan parkista pois, jotta näin meillä :).

mi-uska: Luteaalivaihe tuskin voi olla liian pitkä. Se on normaalisti 14-16 vrk:n päästä ovulaatiosta. 14 on keskiarvo, mistä normi-28 pvn kierrossa puhumaan.
 
luteaalivaiheesta
Tuosta luteaalivaiheesta, niin ei se aina mene yksyhteen, että lyhyellä luteaalivaiheella ei raskauduttaisi

Itsellä on niinkin surkea luteaalivaiheen pituus kuin 9-11pvä ja 4 kertaa raskaana olen ollut.
tosin kaksi on mennyt kesken, mutta vasta paljon myöhemmin, joten ei ole tolla pituudella enää ollut siihen mitään syytä.

osa lääkäreistä määrää heti siihen avuksi keltarauhashormoneita/lugesteroneja, mutta varsinkin nuoremmat gynet eivät mielellään, kun siitä ei ole saatu faktaa että on oikeasti apua (paitsi henkinen) eikä myöskään ole 100% varmaa, että se olisi täysin vaaratonta sikiölle/alkiolle, joten itse en lugeja ole halunnut syödä.
muutama tuttu on heti raskautunut ja raskaus kestänyt loppuun asti lugeja syömällä =)

tsemppiä kaikilla ja toivottavasti plussa tulee sitä kaipaaville ja varsinkin, että sen vauvan saa syliin raskauden jälkeen <3
 
Hansu...
Kiitos kaikille informaatioista ja myötäelämisestä. Kaipa se 10 päivän luteaaliaika vielä riittäis, tai nythän se olis vain 8 päivää:/ Nythän sen sitten näkee, kun menkat alkaa, että tasaantuuko kierto vai pysyykö siinä 25 päivässä. Ottis mä en oo tosiaan mikään asiantuntija näitten limojen kanssa, mutta siis se on semmosta läpinäkyvää ehkä vähän tahmeeta, tänään ollu tökömpää kuin eilen. Ja koko päivän on nippaillut kohdusta joka puolelta ja välillä ihan kipeestikin.

Sain kaiken lisäksi tänään sellaset raivarit miehelle. Se on joutunut lomautetuksi ja soitti mulle töihin, että voinko hakea sen paikallisesta, kun tuun töistä. Aargh, mikä mulkku. Tänään kun justiin olis ehkä voinu olla mahkuja vielä ehtiä hommiin, niin kotiin tulee kaljalta haiseva puolikänninen ukko. Eilen sen kaveri oli meillä niin myöhään, etten jaksanu enää yöllä alkaa heiluttelemaan. Teini ei oo kotona ja nyt olis just otollinen aika. Sanoin vaan, että sinne meni sekin ovulaatio, kun täällä menee kalja kaiken edelle vissiinkin. Sitten sain haukut, kun en ollu kertonu, että mulla on ehkä ovis.. että oma vika. Just joo, viimeks siitä asiasta ei saanu mainita mitään. Mua alkaa kyrsiä koko tyyppi.

Ja kurkku on taas ihan sairaan kipee, joten varmaan on tulossa taas kipeeksi. Sekin on ton miehen vika, kun se haluaa nukkua ikkuna auki 10 asteen pakkasellakin.

Eipä kyllä innosta peittoja alkaa heiluttelemaan ton tyypin kanssa tänään :(

Prune: Mulla oli kanssa semmosta ihmeellistä välivuotoa koko sen ekan kuukauden kaavinnan jälkeen ja lääkeellisenkin jälkeen oli aika pitkään semmosta pientä vuotoa. Molempien jälkeen mulla alko silti menkat 4 viikkoa kesketyksestä. Ja samoin kaikenlaista nippailua, kirvelyä, nipistelyä ja kolotusta oli kohdussa vielä pari kuukautta sen jälkeenkin. Ja lääkärin mukaan se on kuulemma ihan normaalia. Toivottavasti sulla alkaa pian menkat!!!

Ottis: Hienoa, ettet luovu toivosta. Kaikki keinot vaan peliin ja voi kun voiskin vaan ottaa sen linjan, että tulee mitä tulee... mutta jotenkin sitä on niin kaikki tai ei mitään, ettei millään pysty jättää herran haltuun :/

Mä näin niin ihmeellistä unta viime yönä mun kissasta. Yhtäkkiä meillä olikin yhden sijaan kolme samanlaista isoa kissaa, siis mun kissan kopioita ja sitten yks pieni samanlainen kissa... tuo jäi mietittymään mua ihan hirveesti, kun unessa se oli mun mielestä tosi normaalia ja että niin sen kuuluukin olla. Siis hä. Ja samassa unessa mun mies oli vahingossa jättänyt puutarhan vesiletkun olohuoneeseen ja se meni itestään päälle ja kasteli koko olohuoneen ja moppasin lattiaa vaikka kuinka kauan... hehheh. Alkaa mennä ihan sekopäiseksi tää touhu :D

Mi-iuska: Oon kans miettinyt tota vyöhyketerapiaa... kävin ennen akupunktiossa säännöllisesti hartiatulehduksen takia ja se autto moneen vaivaa. Haluttomuuteen, pääkipuun, ihottumaan ja yleiseen mielialaan. Se autto hirveesti rauhottumaan. Pitääkin kyllä alkaa kokeilemaan noita vaihtoehtojuttuja taas.

Niin ja mun mies puhuu tästä lapsi-asiasta kaikille tosi paljon... paitsi mulle :/ Outoja on noi ukkelit...

Plussatuulia ja parempaa onnea teille kaikille :))))
 
Strumppis
Heippa. Olin koulutuksessa muutaman päivän, joten nettipimennossa.

Ottis: Pahoittelut tädistä! =( Perkuleen perkule kun se taas löysi sut. Toivoin niin jotain muuta. Mutta elä menetä toivoa! Sul kuitenkin useasti natsannut, kun lasketaan myös ne haamuplussat. Ja tosi toimiva säännöllinen kierto. Ja myös gynen käynti on varmasti paikallaan ja hyvä, ehkä saat jotain uutta tietoa ja keinoja. Tsemppiä! Ja koita vielä puhua ja kuulostella sen miehes ajatuksia gynekäynnistä ja jatkosta ylipäätään. Olipa muuten kadehdittavat noi sun rasvaprosentti ym. lukemat. Epäilen, että en oo koskaan (laihanakaan) päässyt tommosiin arvoihin...

Hansu: Voi itku sun miestä ja tauteilua. =( Mutta kuten jo moni totesi, niin ei kai se välttämättä aina pahaa tarkota, jos ovis tulee myöhään. Luullakseni. Tärkeetä kuitenkin bongata ovis, kun kaikilla sitäkään ei tapahdu ollenkaan.

Lullulle pahoittelut venyneestä toipumisesta. Tosi rasittavaa tommonen lääkärissä hyppääminen ja pitkittyvät ongelmat. Ilmankin niitä ihan riittävän raskasta koko km- juttu. Jaksamista!

Prunelle samoin jaksamista ja pitkää pinnaa vatsatuntemusten ja tihkuilun kanssa. Kyllä se joskus loppuu, ei voi ikuisesti kestää. Vaikka ei just nyt varmaan paljon lohdutakaan.

Vivecalla kuulostaa nyt hyvältä toi miehen oma-alotteisuus, jee! Toivottavasti tuottaa parhaan mahdollisen tuloksen!

Tiukulle onnittelut mooniksista! Hienoa että elimistö on toipunut! Nyt paremmalla onnella uuteen yritykseen.

Toivottavasti Minttulin oireet on raskauteen liittyviä, jopa olis mahtavaa. +++++++

Ja Unnnaa en kai ole vielä onnitellut ? Siis onnea!!! Ihania uutisia. Kaikki menee nyt varmasti hyvin. Eihän salamakaan iske kahta kertaa samaan paikkaan.

Mi-iuska: En usko että voi olla liian pitkää luteaaliaikaa. Tai siis tärkeintä kai on että oviksen jälkeen mahdollisesti hedelmöittyneellä munasolulla ja sitä seuraavalla alkiolla on riittävästi aikaa kaivautua kohdun seinämän läpi kiinnittymään. Ylimääräinen aika tuskin haittaa, ehtiipähän hämäläinenkin versio alkiosta. Yks kaveri sai vyöhyketerapiasta apua lapsen yövalvomisiin, joten kyl siinä vissiin joku teho on. Tarkempaa tietoa ei oo mulla aiheesta.

ON: Kiitos oirekyselyistä ja plussatuulista. En kuitenkaan usko plussautumiseen. Liian vähiksi jäi touhuilut jälkivuotojen ym takia. Eikä oo mitään oireita. Tissitkään ei oo arat, vaikka yleensä sitä ovat ennen kuukautisia. Toisaalta on vielä aika monta päivää ennen kuin tädin pitäiskään tulla, joten ehtiihän nuo vielä kipeytyä. Mutta ei vatsatuntemuksia, ei pahoinvointia eikä mitään muutakaan jännättävää. Hyvällä mielikuvituksella ehkä runsaahkoa valkkaria, mutta tuskin mitään merkitsee. Toivon lähinnä, että täti tulis ajallaan, että tietäis toipuneensa ja pääsis satsaamaan seuraavaan kiertoon kunnolla. Kävin tiistaina labrassa, hcg oli 12. Muistaakseni se oli jotain >10000 sillon tyhjennyksen alla, joten hyvin on laskenu. Ei ihan normaali, ärsyttävästi ton piirun verran koholla. Mutta kaipa se on ihan ok. Ei tartte kuulemma enää kontrolloida. Niin ja siksikin toivon että täti tulis ajallaan, että pääsis varaamaan ajan gynelle. Heti varaan kun vuoto alkaa ja toivon että sillä olis heti tarjota jotain troppeja meille.
 
Ottis
mi-uska: Tervetuloa tänne omalla nickelläsi :). Kuulostaa persoonallisemmalta toi.

Hansu: Muistan jo ihan alkuaikoinani täällä epäilleeni, ett meidän miehet on sukua toisilleen. Ymmärrän kiukkus tosi hyvin. Täysi raivo päällä olisi mulla sun pöksyissäsi nyt. Muistan kyllä mitä on ollut kärvistellä oviksen kanssa kun vielä itse uskois toivoa tärppiin olevan. Tuo vastauskin, että kun et ole kertonut, ett on ovisaika, kuulostaa niin tutulta :(. Tsemppiä! Ei tuohon osaa muuta sanoa. Olen ihan puolestasi itsekin pettynyt, sillä niin paljon mä tältä teidän ekalta yrityskierrolta odotin.

Strumppis: Taidan olla vähän liiankin sitko, kun en osaa antaa periksi. Gynen ajan peruin tänään, koska halusin vielä antaa miehelle mahdollisuuden yhteen luomukiertoon. Asiasta ei ole puhuttu ja ihan hissusti ollaan tääl kahdestaan oltu. Mulla tyypilliset menkkafiilikset eli vähän kaikki ottaa päähän ja tullut pikku asioista sanottua, mutt onneksi (välillä) katkerasta mielestä huolimatta olen osannut pitää suuni kiinni, enkä kuitenkaan ole alkanut miestä sättimään.

Mitään sanomatta se tuosta taaskin lähti nukkumaan ja minä nukun varmaankin edelleen yläkerrassa eli ei tää ihan normaalia ole, mutt mä tarvin nyt tämän etäisyyden. Mies tänään jo vähän moittikin, kun en kanssaan tee mitään, kun en lenkille lähtenyt. Tiedän, ett siitä olisin saanut hyvän alun murtaa tää jää, mutt mutt.. kuten sanottu, mä tarvin nyt tän omanapaisuuden tässä suhteessa.

Jospa se plussa sieltä kuitenkin tulisi :)++++++++++++++++++++++++++?

Plussatuulta ja kaikkea kivaa teille muillekin! t. Ottis kp3 (jo :)
 
mi-iuska
sillon alussa kun kirjotin niin meinasin että pysynkin taustalla ja siitä nicki, nyt kun en sit ole malttanut pysyä taustalla niin päätin sit samantein "antaa itteni ilmi" kokonaan :)

mä en tiedä pitäiskö munkin käydä gynen juttusilla joskus tässä, mistä mä lasken sen "ajan" mikä on menny päin seiniä täs koko hommassa?! viime keskenmenosta vai sitä edellisestä vai mistä..vai päteekö tähän sama "vuoden yrittäminen" kun normaalisti mut viimesimmästä km:stä.. en tiedä, tosin en tiedä voiko gyne "tehdä" asialle edes mitään.. kun paskasta säkästähän toi tm yleensä johtuu, eli ei oo kiinnittymisessä vikaa, vaan missä?! munasolut paskoja vai miehen tavara, voiko niitä korjata millään pillereillä.. äh! vaikeeta.. josko nyt maaliskuuhun odotan ja sit lompsin gynelle.. eli toisinsanoen kun raskautuis oikeasti sitä ennen niin ei tarvis pähkäillä..

Hansu, miehet on just tommosia.. raivostuttavia välillä niin että tekis mieli lähtä ja hyvin kauas.. me ei miehen kans nähty eilen ku muutama tunti ja kyllä niin ärsytti.. toinen ahmii ruokaa kaksin käsin ettei vaan jää seuraavalle päivälle ja sitten se vaan röyhtäilee ja piereskelee.. ja varsinkin kun sanoin että mua jotenki ärsyttää nyt kaikki ettei tee mitään tyhmää niin jatko vaan.. saakeli! yleensä tajuaa jos mua ärsyttää ylipaljon että käyttäytyy niin nyt ei.. ja yleensä mua ei ärsytä niin paljoa mut eilen oli semmonen päivä.. ei sitten puhuttu enää mitään koko iltana eikä aamulla ennen kun lähti töihin.. en mä jaksa ruveta sille nalkuttavaks äidiks mut ei se näytä muuten tajuavan.. tosin ei olla nyt oikein mihinkään päästy naperon kans niin ehkä se "kiristää" mun hermoja kun ei oo mitään muuta ku kotona olemista.. mut ens viikolla sitten laukataan vaikka missä kun napero on terve.

mun on lähettävä suihkuun kun toinen on päiväunilla.. palailen!
 
Tiukku
strumppis: hienoa,että hcg on laskenut... :)mulle sano se terkka ainaki et tietää tapauksia jossa on ollu monta sataa ja raskaus silti keskeytynyt hyvin... mutta hieno homma kuitenkin! mä en ite jaksanu stressata siitä 5,7 enää ja sit ne menkat alkoki jo..tsemppiä!!


Hmmh.. tsemppiä kaikille miesten kans myös:)on ne outoja otuksia..musta tuntuu,että toi mun ukko on joskus enempi kiinnostunut tietokoneesta ku musta..sit sitä saa huudella aina sänkyyn ja kaikkee... :) No mutta muuten meil menee tosin hyvin..mies tekee mun kans kaikkee...oli mukana ultrissa ja tyhjennyspäivän sairaalassa mun kanssa ja jne. Ite nyt ajattelin sit et en puhu sille mitään yrityksestä enkä oviksista tms...on kuitenkin päätetty ,että saa tulla jos on tullakseen..joten itse pienessä mielessäni varmaan kyllä mietiskelen millo se ovis mahollisesti vois olla:).

menkatkin lopussa..apua mua alkaa jännittäään jo:):)
 
prune
Tiukku, tsemppiä uuteen yritykseen ja onnittelut mukavasta miehestä;) Meilläkin saa tehdä tosissaan töitä, että saa miehen tietokoneelta sänkyyn. Jos edes saa. Tuttu tunne siis.

Mi-iuska, tsemppiä ja voimia sinne. "Kuulostat" hieman lannistuneelta. Tiedän niin hyvin tuon tunteen, että ei meillä ikinä onnistu. Tosiasia on kuitenkin, että jos sinulla on jo lapsi, mitään kovin pahaa ongelmaa ei pitäisi olla. Minullakin on ollut (ilmeisesti) kaksi tuulimunaraskautta ja niitä ei kai pysty mitenkään estämään tai hoitamaan. Kuten sanoitkin, paskaa tuuria. Minä en ole mikään gynekologi, mutta olen opiskellut kehitysbiologiaa ja mielestäni jokainen loppuun asti kestävä raskaus on jonkinasteinen ihme. Tuulimunassa kehitys pysähtyy hyvin aikaisessa vaiheessa, osassa ihan heti kiinnittymisen aikaan, mutta ilmeisesti osassa vähän myöhemmin ja alkio sitten surkastuu pois. Syitä ei tiedetä, mutta oletetaan, että kyseessä on geneettisesti vialliset sukusolut tai sitten vaan kehityksessä joku menee pieleen sattumalta. Koska siittiöistä pitäisi vain parhaiden pystyä hedelmöittämään, todennäköisemmin vika on munasolussa, mutta ei siis aina. Ja viallisia sukusoluja on kaikilla, monestakin syystä ja se on ihan luonnollista ja normaalia. Toisilla vain viallisten karsinta tapahtuu aiemmin kuin toisilla. Minä esim. tunnun tulevan suht. helposti raskaaksi (kaksi raskautta on alkanut heti ekasta kierrosta), mutta sitten tuulimuniakin tulee helpommin, kun ne "pääsevät" niin pitkälle "laatukontrollin" ohi. Toisilla vaan on huonompi tuuri kuin toisilla. Sattumalla on biologiassa paljon isompi rooli kuin ihmiset yleenäs ajattelevat. Kyllä sun silti ehkä kannattaa käydä gynellä. Minua ainakin helpotti kuulla gynen suusta, että ei se hedelmällisyys häviä 35-vuotiaana. Synttäreitä odotellessa;) Ja mun gyne oli ainakin sitä mieltä, että jos raskaus on jo kerran onnistunut, on lähes varmaa, että se onnistuu vielä uudestaan. Sinänsä näiden asioiden murehtiminen on ihan normaalia ja myös siihen liittyvät epätoivon tunteet. Mutta eihän anneta vastoinkäymisten lannistaa! Yrittämättä ei ainakaan onnistu.

Ottis, toivottavasti tuo oman tilan otto auttaa ja pääset taas uudella innolla uuteen kiertoon. Miehet nyt vaan on välillä kompleksisia otuksia. taitaa nuo meidänkin miehet olla "sukua", tai sitten vaan edustavat suomalaista perusmiestä. Jos sinua oikeasti epäillyttää liian lyhyet kierrot, niin ehkä kannattaa tosiaan käydä gynellä, ainakin jos tietää jonkun hyvän. Se on kumma, miten ammatti-ihmiset osaa valaa toivoa, vaikka oikeastaan tietäisi ne asiat jo etukäteen;)

Strumppis, kiitos tsempeistä! Älä nyt vielä menetä toivoasi, minä raskauduin viimeksi kierrosta, jossa oli touhuiltu vain kerran. Oli siinä gynelle selitettävää, miksi raskaus ei voinut alkaa myöhemmin... Ihan hyvähän tuo hcg-arvo on, minulla oli viimeisessä kontrollissa 15. Sen määrän pitäisi puoliutua vuorokaudessa eli sun arvon pitäisi olla ollut normaali jo jonkin aikaa. Olen itsekin miettinyt, kuinka nopeasti menkat alkaa sen jälkeen, kun arvo on normaali. Aika näyttänee. Hassua tämä naisen elämä, kun odottaa, että alkais menkat ja pääsis gynelle.

Hansu, onpas sinullakin hölmö mies. Meillä oli muuten ihan samanlaista tuossa viimeisimmässä plussakierrossa. Mies on ensin reissussa ja sitten iltaisin muuten vaan menossa. Sitten kun siitä huomautin, niin tuli kanssa noottia, että olisit sanonut, että nyt on SE aika. Tärppäsi sitten kuitenkin päivä limojen jälkeen, vaikkei siinä lopulta hyvin käynytkään. Toivottavasti kiertosi tasaantuu, ehkä tämä oli vaan poikkeuksellinen huonon tuurin kierto.

Tätiä edelleen odotellaan. Nyt on jo rinnatkin kipeät sillä pms-tavalla, ei sillä raskaus-tavalla. Hyvillä mielillä jo ajattelin, että viikon sisään alkaa ja siitä sitten alkaa uusi yrityskierto. Mutta nyt on ollut eilisillasta asti ihme oireita: kuvotusta ja palelua... Taidan olla tulossa kipeäksi. Parempihan se olisi sairastaa menkkojen aikaan, niin menee samalla kärsimyksellä. Mies vaan kehtasi ehdottaa, että jospa oletkin raskaana. En ole edes uskaltanut ajatella sitä vaihtoehtoa, enkä oikeasti usko siihen. Mulla on ennenkin olleet kuukautiset myöhässä ja samalla pahoinvointia. Ilmeisesti olen tulossa lopullisesti hulluksi, kun saan kuviteltua itselleni raskausoireita. Pitänee keksiä viikonlopuksi niin paljon puuhaa, että saisi huijattua mielensä pois näistä hormonijutuista.

Mukavaa ja rentouttavaa tai lemmekästä viikonloppua kaikille!

Prune
 
Tiukku
prune: oi toivotaan et sun oireet ois raskaudesta johtuvia:):):)pidän peukut pystyssä. Lohdutukseksi voin kyllä kertoa,että kun oma raskaus alkoi niin kun testin tein viikon mensujen ollessa myöhässä, sen viikon aikana ei ollut mitenkää eriskummallinen tai erilainen olo lainkaan..ihan normaaliolotila..m itä nyt lämmöt tais olla vähän korkeemmat tai jotain...ja menkkamaisia nippailuja oli vaikke ne menkat alkanukkaan..runsaasta valkovuodosta rupesin ihemtteleen ja tein sitten lopulta testin. Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon:)
 

Yhteistyössä