Keskenmenoko vai mitähän tässä tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Mulla on rv8. Pahoinvointia on ollu alusta lähtien koko ajan, välillä maha on kovalla ja välillä taas löysällä.. No, eilen mulla oli maha tosi kipeä ja aamun istuin vessassa. Saattaa tietysti olla että oon syönyt jotain mikä ei sovi. Välillä tuntuu että alamaha menee kovaksi, kuten supistellessa. Voisko se olla että kohtu suurentuessaan jo supistaa? Vai onko tämä jotain keskenmenon merkkejä kun mahakin kerta oli sekaisin?

Mulla oli kyllä edellisessä raskaudessakin todella supistusherkkä kohtu, alk rv12 supistelua joka ei kyllä tehnyt kohdunsuulle mitään missään vaiheessa.

Keskenmeno on minulla alkanut joko tuhruvuodolla ja pienellä kipuilulla tai sitten keskeytyneet keskenmenot eivät ole oireilleet mitenkään.

On varmaan ja toivottavasti vaan jotain ihan harmitonta ruuansulatukseen liittyvää sinulla!

oli esikoista odottaessa paljon ennenaikaisia supistuksia, niitä tuli herkästi varsinkin kun maha oli kovana tai löysällä. En halua pelotella, mutta edellinen raskauteni päätyi keskenmenoon noilla viikoilla. Mahakipu alkoi yllättäen ja kesti parikin päivää putkeen, meni välillä ohi. Tuntui vihlaisuja alavatsalla. Soitin synnärille ja sanoivat, että on ihan normaalia. Sitten alkoi verinen niukka vuoto, joka runsaantui iltaa kohti. Soitin uudestaan synnärille ja sanoivat, että esikoiseni syntymästä on niin lyhyt aika, että on ihan normaalia veristä vuotoa. Juupajuu, eivät kelpuuttaneet minua synnärille tutkimuksiin. Keskenhän se meni.

oli maha välillä tosi kipee, kasvukipuja ilmeisesti... Jos tosi kovaa kipua on niin voihan sitä käydä lääkärissä jotta pois sulkevat ku-raskauden. Siinä tosin mun tietääkseni tuo kipu on erilaista

Mut jos ei vuotoja ole niin en olis huolissaan... Vaikka tiedän ettei se helppoa ole

Kesti hiukan vastata.. Varsinaisesti mulla ei enää ole kuin "normaalia" mahakipua joka on varmaan suolistoon liittyvää, luulen ainakin kun tämä maha on välillä sekaisin ja välillä kovalla. Mahatautia ei ole ollu liikkeellä, mut voihan se sitäkii olla Välillä tietty nipistelee ja repii alamahaa molemmin puolin mutta sitä on ollu koko ajan enemmän tai vähemmän. Äh, mulla on jotenkin koko ajan sellainen olo etten "odota" hirveästi tältä raskaudelta, on semmoinen kumma tunne. Tietysti voin olla väärässäkin ja varmaan joka toisella odottavalla äidillä, mut se ei nyt ainakaan auta tätä tilannetta.

Vois olla ihan hyvä ajatus tuo ultraan meno. Mulla on yksi kontrolli-uä ensi viikolla, ajattelin samalla kysäistä kehtaisiko herra tai rouva ultraaja ihan vaan vilauttaa sitä sondia tuossa kohdun kohdalla niin saisi nähdä mitä näkyy..