Keskenmeno?... :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Olen viikolla 6+jotakin. Koko raskausajan (myös ennen plussaa) olen useaan otteeseen kärsinyt vatsakivuista. Yleensä aamulla ja illalla ruokailun jälkeen. Kohtaukset on kuitenkin mennyt ohi ja päivällä ei ole ollut mitään.
Eilen iltapalan jälkeen tuli taas kova kipukohtaus ja myöhemmin kirkasta verta paperiin. Verenvuoto kuitenkin loppui ja vatsakipu. Tänään en ole uskaltanut syödä vielä mitään.. Onko tämä nyt keskenmeno? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Tuskin on keksenmeno kun noin vähän vuotaa. Soita lääkäri aika tai neuvola itsellesi ultraan, tarkistaavat onko kaikki kunnossa. Voi olla, että sulla on hematooma joka vuotaa. Jos ois keskenmeno vuotasit enemmän.

Ei välttämättä ole keskenmeno, jos ei verta ole enempää tullut tai sitten sitä verta alkaa tulla vasta myöhemmin. Mahaan (kohtuun) voi koskea todella todella kovaa ihan normaalissakin raskaudessa.

Ei välttämättä mene kesken, jos ei vuoda kunnolla. Mulla takana kolme keskenmenoa ja neljä lasta olen saanut aikaiseksi. Mulla ei ollut mitään kipuja yhdessäkään keskenmenossa ja vuodin ihan kunnolla. Noilla raskausviikoilla voi tulla vähäistä verenvuotoa. Tsemppistä sulle!

Spontaanissa keskenmenossa tulee kyllä verta kunnolla. Vatsakivut ja pieni vuotokin kuuluu alkuraskauteen. Mutta jos haluat varmistuksen niin kannattaa mennä varhaisultraan tarkistamaan tilanne.

Lisään vielä, että mullakaan ei ole ollut kipuja kolmessa keskenmenossa mitä olen kokenut. Yksi oli tosin keskeytynyt keskenmeno, mikä ei vuotanut ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastanneille, vähän helpottaa mieltä. Soitan tänään neuvolaan mutta muuten ei auta varmaan muu kuin odottaa rauhassa ja katsoa miten menee. Onhan tämä ihan alussa vasta, että riskejä on..
Tuntuu että se kipu on enemmän suolistossa kun kohdussa, siksi yllätyin kun alkoi vuotaa verta.

Itse kävin varhaisultrassa varmuudeksi ja ruskean vuodon takia. Lääkäri oli kokenut ja kertoi, että alkuraskauteen voi liittyvä runsastakin verenvuotoa, joka johtuu kohdun kasvusta yms. Lisäksi mahakivut ja vihlonnat kuuluvat myös asiaan.

En sitten kysellyt miten ne erottaa keskenmenosta, mutta en usko, että sulla on keskenmenoa ollut. Mene ihmeessä varhaisultraan, vaikka se maksaakin sen lähemmäs 100€ yksityisellä. Kyllä mielenrauha oli sen arvoinen.

Mulla on molempi lapsia odottaessa sattunut kovasti mahaan ja tullut vertakin. On myös ollut keskenmeno, jossa kipuja ei muistaakseni ollut niin paljon, mutta vuotoa alkoi tulla ja siitä ei loppua sitten tullutkan pitkään aikaan. Minusta tuo kokemasi kuulostaa normaalilta, mutta eihän sitä varma voi olla.

Yhteistyössä