Miten teillä on alkanut rv 9-10 keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Mulla nyt 9+3 ja eilen aamusta oli istuessa todella kovaa pistävää/viiltävää kipua tuolla syvällä alamahaas keskellä, kipu pakotti heti nousemaan, meni ohi levolla ja parin tunnin päästä vessassa käydessä tuli paperiin pyyhkiessä kirkasta verta, sen jälkeen ei ole tullut, paitsi rusehtaa valkkaria välillä tähän hetkeen asti.
pääsin eilen ultraan, jossa näkyi viikkoja vastaava hyvin eloisa vauvan alku, kädet heilui jne.
maha oli koko eilisen todella herkkä ja arka ja tänään on ollut myös arka ja kovaa viiltelyä tuntuu myös alamahassa välillä.

Onko tämä siis alkava keskenmeno, lääkäri ei tähän sanonut juuta eikä jaata?! :(

Vuotoa jonkun verran, ei mitenkään runsaasti, mutta kuitenkin. Raskausoireet loppuivat vähitellen ja viikon 12 utrassa ei sykettä löytynyt, joten kaavintaan. Raskaus oli ilmeisesti loppunut noin viikoilla 8 tai 9.

Vihlovat kivut tavallaan kyllä kuuluu raskauteen, kohtu venuessaan aiheuttaa vihlovaa kipua. Keskenmenokipu kaiketi olis enempikin kouristelevaa, supistelukipua, kuukautiskipua.. Mutta ihminen nyt on niin kumma laitos, että miten se nyt sit ikinä reagoikaan. Myös pieniä vuotoja voi raskauden aikana tulla, jos vuoto rauhoittuu niin mitään hätää ei pitäis olla, varsinkin jos ultrassa näkyy elossa oleva sikiö. Lääkäri ei varmaan sano juuta eikä jaata siksi kun noita ei silleen voi ennustella, alkuraskaudessa voi tulla keskenmeno, mutta kaikki voi myös mennä ihan hyvin. Itselläni raskaudessa oli kovia kipuja viikoilla 7 ja 8, lantion alueen jomotusta ja kuumotusta ja ainoa mitä terkkari keksi sanoa oli keskenmenoepäily, mutta vuotoja ei tullutkaan ja tyttö on nykyään 8-vuotias.

mulla otettiin eilen myös verikokeita ja pissa näyte, tuli vaan mieleen et ottaako ne tämmösessä tilanteessa verestä sen hcg määrän?
ilmottasko ne jos se on laskenut tai pienempi kun näillä viikoill apitäs olla?
Empä tajunnu tota eilen siellä kysyä :/

kiitos vastauksista, tuntuu vaan julmalta jos tää otetaan pois kunsen eilen siellä näki heiluttelevan ja tosiaan verta ei tulee enää sen parin pyyhkäsyn jälkeen.

Voi kun ikävällä lääkärillä olit, jos ei syytä pystynyt kertomaan vaikka ultrasi.

Useinhan nuo alkuraskauden vuodot ovat ihan harmittomia, johtuvat esim. istukasta, joka on osittain kohdunsuun päällä ja siitä vierestä vuotelee sen takia.

Ymmärrän todella hyvin, että haluaisit syyn vuodolle, auttaisi rentoutumaan. Mulla vuosi myös vähän samalla tavalla 11. viikolla ja ultrassa selvisi, että alkio vastasi vasta viikkoja 6+. Eli keskeytynyt keskenmeno oli. Teillä kuitenkin paljon parempi tilanne, koska pieni oli kunnossa!

Toivotaan, että vuoto ja kivut loppuvat pian ja np-ultrassa näette terveen vauvan taas! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla otettiin eilen myös verikokeita ja pissa näyte, tuli vaan mieleen et ottaako ne tämmösessä tilanteessa verestä sen hcg määrän?

Tietäskö joku vielä tästä jotain?

Tietäskö joku vielä tästä jotain?

Mulla ekasta otettiin monta kertaa ne verikokeet ja mulla näkyi vielä 1kk jälkeenkin että olen raskaana tosin joka kerta se hormooni oli aina laskenut mutta silti näkyi.Tokasta näkyi pari viikkoa..kyllä ne ottaa niitä aina ja siitä näkee onko laskenut ja kyllä kai ne sen sanookin sitten miten siinä kävi.

Mä luulen että ei ole alkavaa keskenmenoa jos vauvakin oli vilkas masussa, heilui jne. ja jos vuoto on kerran loppunut eikä tullut kun pyyhkiessä, sinuna olisn rauhallisin mielin *hali*

Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:
veri on verta eikä todellakaan merkaa mitään hyvää raskaudessa eli kesken menee, usko pois!!!!!

No itse asiassa verta voi tulla alkuraskaudessa pieniä määriä... Ota asioista selvää ennen kuin annat tuollaisia kommentteja.

Yhteistyössä