keskenmeno pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Onko kenelläkään ollut tälläistä tilannetta, että viikkojen pitäisi olla tasan 11 ja ultrassa (tänään kävin) ei oikein meinannut mitään näkyä. Kohtu oli kunnolla pyöristynyt. Sanoivat vain että ei pysty mittaamaan mitään ja kuulemma jotain siellä vilahteli. Ultra tehtiin ulkopuolelta. Sitten tädit sanoivat myös, että on mahdollista että viikot olisivat niinkin paljon heittänyt, mutta silti pelottaa. Antoivat uuden ajan ensi viikolle.

Muutamina päivinä on tullut ihan vaan muutama pisara verta (tosin moni on sanonut, että se on täysin normaalia) Vatsassa on ollut kummallisia kipuja.

En halua pelotella, mutta mulle kävi juuri näin kuin kuvailit, että ultrassa ei näkynyt kuin kaikuja. Seuraavassa kontrollissa sama juttu ja sitten sikiö todettiinkin alakautta ultratessa kuolleeksi. Jouduin kaavintaan. Mulla ei ollut mitään oireita, ei verenvuotoa tms.
Voimia sulle ja jaksamista odottaa uutta ultraa. Toivon, että sulla ja vauvelilla kaikki hyvin!

Täytyy varmaan sinnitellä ens viikkoon..

Muutamalla muulla, kenen kanssa olen puhunut, oli sama homma, mutta syyksi todettiin kuitenkin viikkojen virheellisyys. Toivotaan että näin minullakin.

Kävin viime raskauden aikana ekassa ultrassa. Kätilö pöyritteli ja kyseli onko vuotoja. Mä sähkähdin kauheesti. Mut sit löyty vauveli. Oli piilossa ja tehtiin alakautta.

Jos sinulla on mahdollisuus, että viikot ovatkin vähemmän kuin tuo 11 niin kannattaa odottaa seuraavaan ultraan.

Itselläni todettiin ensimmäisessä ultrassa, ettei mitään näy. Laskin koko illan viikkoja ja olin varma, että ne on ne mitä pitikin. Soitin seuraavana aamuna neuvolaan ja ne lähettivät sieltä terveyskeskukseen. Terveyskeskuksen lääkäri laittoi lähetteen naistenpolille seuraavaksi aamuksi. Siellä sitten tehtiin ultra alakautta ja löydettiin rv8 kuollut sikiö. Kaavintaan jouduin.

Nyt tuosta on hieman yli puolivuotta, enkä vieläkään ole oikein henkisesti toipunut. Koville on ottanut. Ei myöskään uusi vauva ole tärpännyt.

Toivotaan, että sinulla kävisi paremmin ja vauva masusta löytyisi. :hug:

No perjantaina sitten tuli keskenmeno, pelästyin kun veri oli muuttunut tummanpunaseks (ennen rusehtavaa). Kaksi tuntia yöllä odotin pääsyä lääkärin luo, siinä kun tutkittavava olin niin verta rupes pulppuamaan. Keskenmeno alkoi vasta kunnolla siinä. Kipulääkettä mukaan ja kotiin.

Istuin vessassa itkemässä, koska en voinu siitä nousta veren tulon takia..

Koko yö oli verta, kipua ja itkua :(

Kamalin päivä :(

Seuraavana päivänä verta ei enä tullu paljon (vain niin vähän kun menkkojen lopussa) vaikka lääkäri sanoi että kovaa vuotoa tulee pari päivää. Vieläkin on niukkaa vuotoa ja iltaisin tulee alavatsa kipuja.

:hug:
Voimia sinulle!
Itse luulin, etten koskaan voisi selvitä arjesta keskenmenoni jälkeen, mutta kummasti on iloa ja riemua ruvennut löytymään arjen asioista.
Elämä jatkuu itkunkin jälkeen!

Yhteistyössä