Keskenmeno näkyy haaleana viivana r-testissä. Voiko uusi raskaus alkaa?

Kysymys otsikossa. Ovulaatio voi ilmeisesti tapahtua vaikka hcg olisi koholla km jälkeen. Mutta onko joku tullut km jälkeisestä kierrosta raskaaksi kun testi vielä haamuilee? Vai pitääko hcg:n olla alle 5, jotta uusi raskaus voi alkaa?
 
vierailija
Jos hcg on koholla, elimistö ei tuota tarpeeksi lh:ta ja estrogeenia jotta ovulaatio tapahtuisi ja limakalvo olisi tarpeeksi paksu alkion kiinnittymiseen. Keho ja limakalvo on vielä raskaustilassa. Raskaushormonin pitää laskea löhelle nollaa, sitten alkaa normaali kierron toiminta jolloin ovulaatio on mahdollinen.

Ovulaatiotestit reagoivat raskaushormonin kanssa.
 
Jos hcg on koholla, elimistö ei tuota tarpeeksi lh:ta ja estrogeenia jotta ovulaatio tapahtuisi ja limakalvo olisi tarpeeksi paksu alkion kiinnittymiseen. Keho ja limakalvo on vielä raskaustilassa. Raskaushormonin pitää laskea löhelle nollaa, sitten alkaa normaali kierron toiminta jolloin ovulaatio on mahdollinen.

Ovulaatiotestit reagoivat raskaushormonin kanssa.
Hmm eikö se ole vähän ihmiskohtaista, että näkyykö raskaus o-testissä? Ja mulle lääkäri sanoi, että ovulaatio voi tapahtua vaikka hcg olisi yli 5
 
Mulla oli 3vko km jälkeen hcg 13 verestä ja ovis oli päivä ennen tuota labrakoetta. Eli ei tarvi olla ihan nollissa ovuloidakseen. Eri asia onko kohdun limakalvo vielä palautunut tuossa vaiheessa, mulla ei ollut eikä ole 2kk km jälkeenkään.
 
Okei! Miltäs se sun limakalvo siis näyttää nyt verrattuna normitilanteeseen?
No nyt ei ole ultrattu mutta ekan ja tokan km välilä ultrattiin useammassa kierrossa 2-3mm paksuksi ja parhaimmillaan se oli 5mm oviksen jälleen viidennessä kierrossa, kuudennessa tärppäs se toinen kesken sitten mennyt. Menkat oli täysin olemattomia ja niin ne on olleet nämä kahdet nytkin jonka lisäksi vuoto on jatkunut satunnaisena tihkutteluna/tuhruna ovikseen asti. Eli ei siellä varmaan vielä mitään missä kiinnittyä ja kasvaa ole. Harkitsen ultraa ensi kierrossa.
 
No nyt ei ole ultrattu mutta ekan ja tokan km välilä ultrattiin useammassa kierrossa 2-3mm paksuksi ja parhaimmillaan se oli 5mm oviksen jälleen viidennessä kierrossa, kuudennessa tärppäs se toinen kesken sitten mennyt. Menkat oli täysin olemattomia ja niin ne on olleet nämä kahdet nytkin jonka lisäksi vuoto on jatkunut satunnaisena tihkutteluna/tuhruna ovikseen asti. Eli ei siellä varmaan vielä mitään missä kiinnittyä ja kasvaa ole. Harkitsen ultraa ensi kierrossa.
Ahaa eli näkyy limakalvon paksuutena! Toivottavasti se sieltä palautuu 😇 ja varmasti palautuukin!
 
Ahaa eli näkyy limakalvon paksuutena! Toivottavasti se sieltä palautuu ja varmasti palautuukin!
Mä aloitin siinä neljännessä kierron lopussa vahvan e-vitamiinin ja l-arginiinin tukemaan limakalvon kasvua, vaikuttavat verenkiertoon kohdussa. Viidennen kierron negasta nostin e-vitamiinin annosta ja otin lisäksi asan. Kuudennessa sitten tärppäsi. Nyt olen aloittanut nuo kaikki heti km jälkeen, lisäksi oviksen jälkeen lugesteron ja plussasta hepariini. On tää aikamoista pillereillä yms kikkailua.....
 
Mä aloitin siinä neljännessä kierron lopussa vahvan e-vitamiinin ja l-arginiinin tukemaan limakalvon kasvua, vaikuttavat verenkiertoon kohdussa. Viidennen kierron negasta nostin e-vitamiinin annosta ja otin lisäksi asan. Kuudennessa sitten tärppäsi. Nyt olen aloittanut nuo kaikki heti km jälkeen, lisäksi oviksen jälkeen lugesteron ja plussasta hepariini. On tää aikamoista pillereillä yms kikkailua.....
No mut hyvä et on jotain valmisteita millä voi kuitenkin edesauttaa sitä limakalvoa 🙂
 

Yhteistyössä