Keskenmeno, missä se vuoto viipyy?

Mä olin raskaana 6+2, kun minulla alkoi järjettömät alavatsakivut. Mentiin samana päivänä yksityiselle ultraan, jossa lääkäri totesi keskenmenon. Kohdussa oli paljon verta ja lääkäri sanoi, että mitään ei tarvitse tehdä, odottelen vaan vuodon alkavaksi ja sanoi, että minun pitää tehdä uusi raskaustesti kun vuoto on loppunut. No nyt on sunnuntai, eli viisi päivää tästä ultrasta on kulunut ja mitään vuotoa ei ole alkanut. Ihan pientä tuhnua on ollut, mutta ei muuta. Miksei se vuoto ala? Onkohan kaikki nyt ok? Pitääkö minulle tehdä kaavinta? Musta tuntuu ihan kamalalta mennä kaavintaa, kun jotenkin toivoin ettei minun tarvitse nyt mennä enää mihinkään, kun koko homa tuntuu tietty ihan kamalalta jo valmiiksi, niinkuin kaikki tietää. Onko tää normaalia? Auttakaa, please!

Minulla on atkanani kolme perättäistä keskenmenoa. Ekakerralla oli rv.15, edellisenä yönä ennen määrättyä kaavintaa vasta alkoi vuotaamaan , pääsin/jouduin kaavintaan aamuyöllä.
Kaksi seuraavaa kertaa on keskenmeno todettu 9-12 rv. Kummallakaan kerralla ei ole itsekseen tulleet pois.
Toisella kertaa yritettiin lääkkeillä tyhjentää kohtu,mutta jouduttiin reilun kuukauden päästä tekemään kaavinta. Viimeisellä kerralla suoraan kaavinta.
Ei se kaavinta toimenpiteenä ole sinulle paha, mutta olen kuullut,että kaavinta ei olisi hyväksi kohdulle. Enemmän se on henkiselle puolelle raskasta.

Jos ei vuoto ole vieläkään alkanut, niin pyydä päästä lääkkeelliseen kohduntyhjennykseen. Mulle tehtiin se eilen kaavinnan hellävaraisempana vaihtoehtona. Lääkkeeet laittaa kohdun supistelemaan niin ettei sinne jää mitään. Yksi päivä pitää olla osastolla ja kolmen tunnin välein laitetaan lääketabletti emättimeen niin kauan että vuoto alkaa. Itselläni ekat tabletit riitti.

Voimia :hug: sinne ihan ekaks!! Minäkin suosittelen lääkkeellistä tyhjennystä. Itse koin sen elokuussa, kun pikkuinen ei tullut itsestään pois. Kasvu oli pysähtynyt viikolle 6+1. Meilläpäin tyhjennyksen voi tehdä kotona, jos ei ole kovin herkkä ihminen. Sain sairaalassa ekan tabletin suun kautta (en muista mikä) ja seuraavana aamuna piti laittaa kaks emätin tablettia, jotka käynnistivät tyhjennyksen. Varsinainen tyhjentyminen tapahtui 4-6tunnin kuluttua lääkkeiden laittamisesta. Verta ja klönttejä tuli tosi paljon...pari tuntia piti melkein istuksia pöntöllä. Ainoastaan puolen tunnin ajan oli kovempia kipuja, mut Panacod auttoi niihin. Mulla tyhjennys onnistui hyvin. Jälkitarkastuksessa piti käydä n. kolmen viikon päästä, jolloin tehtiin myös raskaustesti. Lääkkeellisen tyhjennyksen voi tehdä viikolle 10 saakka...tämä sikäli "lempeämpi" vaihtoehto kuin kaavinta, että säästää kohtua tulevia raskauksia ajatellen.

Toivotaan, että sinulla vuoto alkaisi ihan itsestään! Mulla odoteltiin viikolle 11+4 saakka (toivottiin, että pikkuinen kehittyisi...mut ei) ja sit vast tehtiin tyhjennys. Olisi se vuoto kuulemma sieltä joskus alkanu, mut ite halusin et tyhjennys tehdään heti. Muutenkin oli kauheaa elää lähes kolme kuukautta epätietoisuudessa, niin jotenkin se oli "helpotus", kun tyhjennys oli ohi.

Yhteistyössä