keskenmeno menossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras

Kävin lääkärillä joka totesi ultralla että kohdussa on alkiopussin lisäksi verta. Sanoi, että keskenmeno on menossa. Selkäkipuja mulla on ollut 4 päivää. raskausviikkoja on n. 5
Miten tämä nyt menee? Tuleeko kaikki itsestään ulos ja missä vaiheessa?
Uskallanko lähteä mihinkään kotoa jos tuleekin yhtäkkiä kamalasti verta. vielä ei ole mitään vuotoa tullut. kivut vaan ovat kovat. Mitä mä teen?

onko sinulla ketään siellä kotona seuranasi? Jos verta alkaa tulla runsaasti, lähde lääkäriin. Itse otin 2 cytotec tablettia viime ti iltana ja ke aamuna oli kaavinta-aika. Yöllä verta sitten tuli niin paljon, että pyörryin ja pääsin ambulanssilla sairaalaan ensiapuun odottelemaan kaavinta-ajan alkamista.. minulla todettiin viikon 11 np-ultrassa, että sikiötä ei ole, vain ruskuaispussi. Sain silloin 4 tablettia otettavaksi, mutta niillä ei tyhjennys lähtenyt käyntiin. Sinulla viikkoja vähemmän, ehkä verta ei tulisi paljoa, toivottavasti! Pidän peukkuja sinulle, että kaikki menee hyvin.

Itselläni vuoto alkoi viikonpäästä kivuista. En tiennyt silloin että meni kesken,vasta vuodon alettua,mutta myöhemmin todettiin että km alkanut mitä luultavammin silloin. Minulla ei ole tullut missään vaiheessa runsaasti verta,vuotoa jatkunut nyt viikonpäivät... ultrassa todettiin että kohtu tyhjä,eli apua tyhjentymiseen ei tarvittu.
Soittaisin sinuna lääkärille ja kysyisin miten sinun pitäisi toimia, jos vuoto ei pian ala,ettei sitä tarvitsisi kauaa odotella. Vuoto on toki yksilöllistä,mutta toivotaan,että kun näin alussa keskenmeno,ei olis kovin runsasta.
Paljon voimia sinulle :hug:

Kivut vaan jatkuvat. Soitin toiselle lääkärille joka kehotti odottamaan vaan. Että ehkä vuoto ei alakaan ja ehkä alkio kehittyykin ihan normaalisti verestä huolimatta. Tähän en kyllä valitettavasti voi uskoa. Kivut ovat niin kovat. Ovat siirtyneet nyt alavatsan kohdalle ja repivät oikein ja sekäkivut viiltelevät vaikka särkylääkettä menee maksimimäärä. Välillä ihan toivon, että verta tulisi että kivut lakkaisivat. Toisaalta jossakin elää pieni toive ja se tekee tästä aivan hirveän tilanteen. Lapsi olisi niin kovin toivottu.

Soita oman sairaalasi synnytysosastolle ja kerro tilanteesi ja vaadi päästä uudelleen tutkimuksiin tai mene päivystykseen. Ja vaadi kipulääkettä! Itselläni ke-to yönä keskenmeno, verta tuli tosi paljon ja menin fyysisesti huonoon kuntoon. Soitettiin synnytysosastolle ja ne käski heti mennä päivystykseen. Siellä sain tosi tylyä kohtelua ja jälkeen päin harmittaa etten osannut siitä valittaa tai vaatia apua. Pääsin päivystyksessä yksin vietetyn yön jälkeen osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen ja siellä sain apua ja kipulääkettä. Kovasti voimia sinulle! Vaadi apua ja selvitystä ja kipulääkettä tilanteeseesi!!!

Yhteistyössä