Keskenmeno, tarkemmin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksplusyks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kaksplusyks

Jäsen
17.02.2010
121
0
16
Eli maanantaina ultrassa todettiin sikiön kuolleen 2 viikkoa aikasemmin, eli n. 6 viikkoisena. Tiistaina alkoi sitten tuhruvuotoa ja soitin sillon kättärille päivystykseen että mitä pitäs nyt tehdä, sanoivat että tulee varmaan itsestään ulos nyt.
Keskiviikkona (eli eilen) yöllä sitten alkoi verta tulemaan niin paljon että sängyssä oli pakko pitää pyyhkeitä pyllyn alla ettei koko sänky ole veressä ja siteestä ei pahemmin apua ollutkaan. Aamulla kun heräsin ja kävin vessassa tunsin selvästi kun joku "möykky" tuli ulos. Ja yöllä oli kovat alavatsa ja selkä kivut, tänäänkin kipua on ollut koko päivän mutta paljon siedettävämmät on kun yölliset kivut.

Mistä tiedän onko sikiö tullut ulos? Oliko tuo "möykky" sikiö? Ja millon on syytä soittaa uudestaan lääkärille, jos kivut ovat ihan sietämättömät vai? Ja kauan vuodon pitäisi suurinpiirtein kestää? Ja näkyykö raskaustestissä negaa nyt jos sikiö on tullut ulos?

Kiitos. En itse löytänyt oikeen mitään selkeää vastausta kysymyksiini niin päätin itse kirjoittaa.

Ihan ensin voisi sanoa, että jaksamisia :hug:

Mulla kun vuoto alkoi, niin ihan muutama tunti sen jälkeen tuli tuo sikiöpussi ulos. Siitä ei voi erehtyä, ainakin jos tarkemmin kattoo. Eli oli semmoinen 1,5-2cm pitkä pussi, jonka sisällä oli tuo pieni ihmisen alku. Itse päättelin, että km oli tuolloin viikolla 6 tai 7, vaikka ulos kaikki tuli vasta viikolla 10, siksi että pussi oli sen kokoinen kuin mitä netissä luki, että tuon ikäisellä on. Tietenkin jos se sulla on ollut ihan verenpeitossa, et ole ehkä niin selkeästi sitä erottanut. Mutta siis todennäköisesti, jos kerran vuotoa tulee runsaasti, tulee se pussikin ulos.

Itsellä kesti viikon tuon jälkeen vuoto. Ei ollut kyllä kovin runsasta, ihan kuin normaalit menkat. Neuvolassa en käynyt. Sanoivat, että olisin yhteydessä jos kivut on sietämättömät eli tarkoittaen kai jos ovat suuremmat kuin normaalit menkkakivut tai kestävät todella pitkään. Tai jos se vuoto kestää yli viikon.

Tuosta en tiedä näkyykö poistuminen raskaustestissä. Itse en testiä enää km:n jälkeen tehnyt.

Ja vielä kerran jaksamisia!

Mulla oli keskeytynyt keskenmeno eli keskenmeno saatettiin alulle lääkeillä, joten sillä tavalla eriasia kuin sinulla. Mulle annettiin lääkkeiden anto päivänä jo aika jälkitarkastukseen, jossa sitten tarkistettiin, että onko kaikki tullut ulos. Suosittelen soittamaan kättärille ja pyytämään aikaa tuohon tarkastukseen ettei tule tulehduksia. Vuoto ensimmäisen päivän jälkeen, jolloin tuli enimmät, kesti kuusi päivää. Mun käsittääkseni hcg ei laske heti, kun sikiöpussi tulee ulos vaan vähitellen. Sulla kun raskaus on ollut noin alussa voi jo muutaman viikonkin päästä raskaustesti näyttää negaa.

Nyt on nämä menkat kestäny 6 päivää joten pitääpi varmaan alkaa sinne lääkäriin alkaa soittelemaan ja sinne tarkastukseen varata aika. Tosi kuumeinen olokin koko ajan, mittasin kyllä kuumeen mutta ei mtn, normaali lämpö, mutta "kuumottaa" kokoajan. Onkohan normaalia?
Ja mieheni kyseli että millon taas seksiä pystyy harrastamaan? Nyt ei kyllä seksiä tee mieli (kummankaa puolelta) mutta olisi kiva tietää sitten jos 4 viikon päästä alkaisikin kiinnostamaan ja jos siinä kuitenkin on jotain tulehdusriskejä yms. sillonkin? :xmas:

Yhteistyössä