Keskenmeno/kaavinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
Millä raskausviikolla tapahtuneen keskenmenon jälkeen joutuu kaavintaan?
Tehdäänkö toimenpide sairaalassa ja tiedättekö hintoja? Nukutuksessa varmaan tapahtuu...?
Itse sain plussan vko sitten (rv4 ) mutta nyt tullut vain negoja ja mietin jos mennyt kesken niin tulee varmaan vuodon mukana pois...Kun noin pieni vielä :(
Kauan teillä mennyt keskenmenon jälkeen,että vuoto on alkanut?

Nykyään ei tuota kaavintaa suositella, vaan lääkkeellistä mielummin jos ei itsellään poistu. Kuusi vuotta sitte mulla kaavittiin, mutta kolme vuotta sitte sain lääkkeitä. Ekassa keskenmenossani vuotoa tuli parin viikon kuluttua alkion kuolemisesta, toisella kerralla huomattii normin ultran yhteydessä ilman mitään oireita. Tällöin alkio oli ollu kuolleena myöskin pari viikkoa.

Mikäli kaavitaan, toimenpide tehdään lyhyessä nukutuksessa, maksaa normaalin poliklinikkamaksun verran.

:hug:

Minulla on ollut 8 keskenmenoa ja koskaan ei ole tarvinut tehdä kaavintaa. Varsinkin varhaisessa keskenmenossa kohtu yleensä tyhjenee luonnollisesti ja kaavintaan kannattaa mielestäni mennä vasta, jos on jostain syystä välttämätöntä.
Viikko on voinut mennä vuotoa odotellessa.

Kiito tiedosta! Ajattelin vaan et jos ei menkat ala parin vkon sisällä niin varaan ajan
lääkäriin niin selviää mitä siellä mahassa on meneillään... :( Harmittaa vaan kun oli jo ehditty miehen kanssa
iloita tulevasta vauvasta. Mutta ainakin tiedetään et pystytään lapsia saamaan jotenkuten (kauan yritystä takana )

jaksamista sulle, tiedän tunteen :hug:

itsellä oli melkeen 11vkoa kun meni kesken ja tyhjeni itsestään kunnolla samoin varhaisessa keskenmenossa eli ei se tosiaan kaavintaa vaadi läheskään aina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiito tiedosta! Ajattelin vaan et jos ei menkat ala parin vkon sisällä niin varaan ajan
lääkäriin niin selviää mitä siellä mahassa on meneillään... :( Harmittaa vaan kun oli jo ehditty miehen kanssa
iloita tulevasta vauvasta. Mutta ainakin tiedetään et pystytään lapsia saamaan jotenkuten (kauan yritystä takana )

Voithan mennä lääkäriin jo nyt, mielestäni, saat asiaan selvyyden?
Ja parempihan se on mennä ajoissa tulehdusriskin vuoksi, kuin että odotella, mikäli vuotoa ei kuulu. Voimia ja tsemppiä uusiin yrityksiin! :hug: :hug:

Minulla oli viikolla 8 keskeytynyt keskenmeno, se todettiin vasta viikon 12 ultrassa :/ Menin osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen, pääsin sitten kotia. Mut vuoto vain jatkui ja jatkui... Lopulta kun oli 1,5kk ollut lähes päivittäistä vuotoa soitin neuvolaan ja pyysin päästä ultraan, että tarkistavat mikä oikeen mättää?! Jotain paloja oli siis jäänyt tulematta pois ja jouduin vielä kaikenlisäksi kaavintaan :( Se tehtiin nukutuksessa ja oli pikasesti ohi, päiväkirurgiassa siis tehtiin ja iltapäivällä pääsin jo kotiin ja maksuna oli päiväkirurgia maksu.
Jos vielä joskus joudun keskenmenon kokemaan, niin haluan suoraan kaavintaan, sen verran huono mieli jäi tuosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä!
Voimia sinulle ap, ja onnea uuteen yritykseen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Millä raskausviikolla tapahtuneen keskenmenon jälkeen joutuu kaavintaan?
Tehdäänkö toimenpide sairaalassa ja tiedättekö hintoja? Nukutuksessa varmaan tapahtuu...?
Itse sain plussan vko sitten (rv4 ) mutta nyt tullut vain negoja ja mietin jos mennyt kesken niin tulee varmaan vuodon mukana pois...Kun noin pieni vielä :(
Kauan teillä mennyt keskenmenon jälkeen,että vuoto on alkanut?

Minulla kesti siitä sellainen vajaa kaksi vikkoa ja vuoto alkoi ensin parin päivän turhuvuodolla, kunnon vuoto alkoi viime viikolla kun rv oli 6+1. Ihan itsekseen on annettu tyhjentyä, tänään käyn kontrollissa...

Jaksamista sinulle, menetys tuntuu siltikin suurelta vaikka ihan alussa menikin kesken..

Yhteistyössä