Aikainen keskenmeno.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Te jotka olette saaneet keskenmenon raskauden ihan alkuvaiheessa: kävittekö tapahtuneen jälkeen lääkärissä vai poistuiko kaikki luonnollisella tavalla? Miten pitkällä raskauden pitäisi olla että ruvetaan tekemään esimerkiksi kaavinta?

Muistelen itse saaneeni plussan jo ennen kuin aloin odottaa esikoistani. Melkein heti plussan jälkeen alkoi kuitenkin verinen vuoto ja parin viikon kuluttua uudessa testissä ei plussaa enää ollut. Siinä vaiheessa epäilin ensimmäistä plussaa ja ajattelin etten ollutkaan raskaana.

Tuli vaan mieleen kun katselin äitiyskorttiani jossa lukee ensimmäinen raskaus. Olisikohan tuota edes laskettu raskaudeksi kun alkion ikä oli maksimissaan muutaman viikko?

Mulla oli hyvin varhainen keskenmeno joulukuussa 2003. Se oli minulle ja miehelleni täysi yllätys, koska olin tehnyt 2 testiä ja molemmat näytti negaa.
Mulla oli vuotoa, mutta luulin, että ne olivat kuukautiset. Heti kuukautisten jälkeen sain töissä ollessani kamalan mahakivun...oikein sellanen kramppi. Menin lääkäriin ja hän epäili keskenmenoa. Olin ihan ihmeissäni, että en minä voi olla raskaana, koska oon tehny testitki ja mulla oli vasta kuukautisetkin :o Lääkäri sanoi, että jos ne ei sitten olleetkaan kuukautiset vaan keskenmeno. En vieläkään voinut uskoa asian olevan niin.
Sitten minulle tehtiin terveyskeskuksessa heti samantien raskaustesti ja positiivinenhan se oli. Kaavintaa ei siis tarvittu, koska kaikki oli jo valunut pois. Minut tutkittiin ja kohtu oli ihan tyhjä, joten kaikki oli sillä selvää. Testi näytti plussaa, koska pissassa oli vielä raskaushormoonia...kyllä meitä suretti :'( Viikkoja oli ehkä jotain 6 tai 7.

sain itse keskenmenon 3/05 ihan kuun alussa..
kaikki meni normaalisti luonnollisesti ohi, ilman kemiallista tyhjennystä tai kaavintaa. ja kun ei ole ollut mitään outoa tuntemusta niin en ole käynyt jälkitarkastuksessakaan.. kun menkatkin tuli tasan 5vko km:sta.

Yhteistyössä