keskenmeno ja uusi yritys...milloin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskallanko uudelleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uskallanko uudelleen

Vieras
Hei, vaan.
Olen noin puolitoista viikkoa sitten saanut keskenmenon. Sain lievän tulehduksen ja lääkkeet siihen. jälkivuoto kesti noin viikon. Olemme rakastelleet mieheni kanssa jo pari kertaa, ei ole sattunut tms. Olenkin miettinyt tässä ett, eihän rakastelusta ole mitään haittaa? vaikka km, on vasta näin vähän aikaa. Ainut asia mikä saa minut jaksamaan ja lohduttaa minua, on se että, saisimme uuden vauvan. Kuinka pian sitä uskaltaa lähteä yrittämään? Emme ole nyt käyttäneet ehkäsyä, ja olen lukenut jostain että, heti voi alkaa yrittämään, mutta jossain taas lukee että, yksi kierto väliin ja sitten vasta. No, onko siitä sitten haittaa jo, tulisinkin sattumalta raskaaksi jo tässä kuussä (mitä itse en kyllä usko), mutta JOS tulsiin, niin olisiko tässä suurempi riski saada km??
Mulla luki lääkärin lähettämässä lausunnossa, että kohdunlimakalvo on 8mm tasaisena ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Sikiö oli kuollut jo 6viikolla masuuni, mitä itse en tiennyt, luulin olevani koko ajan 9viikolla, mutta verenvuodon vietyä minut lääkäriin totuus paljastui. Kohtu tyhjentyi itsekseen ja siis jälkitarkastuksissa käyty ja kaikki tullut ulos.
Vielläkin olen tosin murheen murtama, mutta kuten jo kirjoitinkin, ainut asia mikä lohduttaa olisi uusi raskaus.
Olemme nuoria ja meillä ei ole mitään lapsettomuus tms ongelmaa. tämä oli ensimmäinen raskauteni ja päätyi siis km!
Miten nopeasti te olette tulleet km jälkeen raskaaksi ja onko se raskaus onnistunut?

Voimia kaikille km kokeneille!!! :hug:
Elämä ei aina ole helppoa!!!

Suurí kiitos vastanneille!!! :flower: :flower: :flower:

Yleensä lääkärit suosittelevat odottamaan 1-3 kiertoa ennen seuraavaa yritystä. Tämä siksi, että keskenmenon jälkeen raskaaksi tuleminen on erittäin helppoa, mutta kohdun limakalvo saattaa olla liian huonossa kunnossa uutta raskautta tukemaan. Toisaalta myös edellinen raskaus saattaa sekoittaa hormonitoimintaa ja aiheuttaa ongelmia uudelle raskaudelle.

itseäni taas pelottaa yritää uutta raskautta, neljättä siis. kotona on kaksi ihanaa lapsosta..ja kolmas kyllä kutittaisi kovasti , mutta keskenmenon jälkeen kyllä oli aika traumaattinen kokemus.saapi nähdä kuinka pian selviin siitä...

Mullakin oli km noin 2 viikkoo sitten(ei tehty kaavinaa kaikki tuli ulos) ja minä sain heti luvan yrittää uutta ja sain vielä jotain lääkettä mikä suojaa raskautta.. Mut oletko varma että tulehduksesi on kokonaan ohi? Minullakin tää oli eka raskaus ja keskenmeni 7 rv, :hug: sinulle ja onnea uuteen raskauteesi!!

Me yritetään kans vauvaa vaikka 3 edellistä raskautta n.vuoden sisään on menneet kesken,vko.5-17-
Mulla oli kans tulehus ja yhdet menkat takana ja jälkitarkastus.
Pelottaa ja samalla ilonen...Katotaan mitä elämä tuo tullessaan :)

tuskin kukaan sinua moittii, jos raskaaksi tulet. kysyin ihan samaa aikoinaan tohtorilta, eikä hän toppuutellut. kävikin sitten niin ihanasti, että enkelivaavin jälkeen tuli yhdet kuukautiset ja sitten ne jäivätkin. ajattelin, että pilaileeko luonto miun kustannuksella taas, mutta ei kyllä tässä joku kantoliinassa todellakin kuorsaa. :heart:

ja harvemmin tulee kahta keskenmenoa peräkkäin, vaikka kyllä sitä oli varpaillaan ekaan ultraan asti ainakin.

Minulle sanoi lääkäri, että kannattaa odottaa yhdet kuukautiset. Ihan vaan siksi, että kerkeää elimistö palautua raskaudesta, tällöin olisi myös pienempi vaara saada uutta keskenmenoa. Minulla keskenmeno oli viikolla 11. Siitä on nyt kuusi viikkoa. Emme ole harrastelleet mitään tänä aikana. Minua ei yksinkertaisesti haluta. Pelottaa uusi raskaus, ja toisaalta niin kovasti haluaisi vauvaa. Mitään ehkäysyä en nyt kuitenkaan halua. Kunhan nämä menkat nyt loppuisivat niin eiköhän sitä sitten.......

Täällä yritetään uutta vauvaa 3.km jälkeen. Oma gynegologini suositteli, että kaavinnan jälkeen odotettaisiin yksi kierto väliin ennen uutta yritystä.
(eli en ole itse pitänyt taukoa yhtään)
Minulta selvitettiin veritutkimuksin syitä keskenmenoihin, mutta näistä tutkituista ei aiheuttajaa selvinnyt. Aikaisemmin minulla on 2 onnistunutta raskautta tosin v.-88 ja -92. Kyllähän se ikä lisää keskenmenoja, mutta täytyy toivoa...että seuraava onnistuisi :ashamed:
Oliko Heini sinulta tutkittu aiheuttajaa, olisin kiinnnostunut kuulemaan?
Juu, tsemppiä meille saman kokeneille!!

Yhteistyössä