Keskenmeno ja lugesteron

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix2"

Vieras
Hei, sain viimeisimmän keskenmenon noin 4 vko sitten, ja kohtu tyhjennettiin kaavinnalla. Minkälaiset mahdollisuudet uuteen raskauteen on heti kaavinnan jälkeen???

Minulla on ollut 2 perättäistä keskenmenoa ensimmäinen huhtikuussa 2010 rv 6+0 kohtu tyhjeni spontaanisti, nyt tämä keskenmeno rv 7+ ja ultrassa huomattiin että sykettä ei enään näy. Tämä hoidettiin kaavinnalla.
Minulla on lisäksi tyttö 01 ja poika 09, pojan raskaus alkoi komen vuoden odotuksen jälkeen, tuohon aikaan ei ollut plussan plussaa, clomeilla raskaus vihdoin alkoi ja raskaus aika meni suht hyvin, lukuun ottamatta raskausajan diabet. poika syntyi alateitse 39+3. Nyt minua ihmetyttää nämä keskenmenot kun niitä on ollut jo kaksi peräkkäin, kuinka todennäköistä on että kolmaskin vielä tulee??

Femedasta sain reseptin lugesteroniin tukemaan omaa hormonit toimintaa, mitään kokeita ei kyllä otettu.

Voinko itse jotenkin vaikuttaa ettei keskenmenoa enään tule?? tai siis miten voin parantaa mahdollisuuksia onnistuneeseen raskauteen. Mieheni näyte oli huippuluokkaa. Ikää minulla on 32.

Kiitos jos pystyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiini..
Mukavaa syksyn jatkoa!

Vielä piti lisätä sen verran että jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja saimme luvan uuteen raskauteen. Aiemmissa lapsettomuustutkimuksissa joita tehtiin ennen pojan raskautta ei löydetty mitään poikkevaa. Tuntemuksista päätellen ovuloin joka kuukausi.

Hei "äitix2"!

Kiitos kysymyksestäsi.
Olettaisin, että sinulla on vielä hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi vaikka nyt varmasti tuntuu raskaalta jaksaa taas yrittää. Vielä kolmenkin keskenmenon jälkeen 60-80% naisista onnistuu seuraavassa raskaudessa. Itse et valitettavasti voi vaikuttaa keskenmenoihin, olettaen tietysti, että elämäntavat ovat kunnossa. Keskenmenoon ei aina löydy syytä, mutta joskus jo kahdenkin keskenmenon jälkeen voidaan tehdä lisäselvityksiä, joissa mahdollisesti löytyy jotain selitystä keskenmenoille. Julkisella puolella nämä tutkimukset tehdään yleensä kolmen keskenmenon jälkeen.
Jaksamista ja onnea yritykselle!

Yhteistyössä