Kesäyrittäjät 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa vaan ja toivotanpa minäkin uudet ketjulaiset tervetulleiksi!

Täällä ei mitään ihmeempiä. Tänään on ollut ihanan lämmin päivä ja lämmöstä ja auringosta onkin tullut nautittua. Tapasin juuri ystäväni, joka on yhdeksännellä viikolla raskaana ja tuli sitä kyllä ajateltua, että tuo voin kohta olla minä! Eipä sitä kyllä ystäväni vähän valittelikin, että iho on kuulemma raskauden myötä mennyt aika huonoksi ja että pitää oikeasti ruveta katsomaan vähän mitä syö, ettei paino nouse liikaa. Eli ei kai se raskaana olokaan mitään pelkkää ruusuilla tanssimista ole. Mutta melkein kuitenkin ;)

Sitä vaan tuppaa jotenkin ajattelemaan, että sitten kun minä olen raskaana niin hehkun onnea ja odotuksen ihanuutta koko odotusajan, mutta kaippa sitä on myös kaikenlaisia vaivoja ja huonojakin puolia raskaudessa. Mutta kyllä minä silti olen valmis kestämään vaikka mitkä krempat että sen oman vauvan sitten joskus saan!

Laskeskelin juuri eilen, että ei tässä enää ole kun 2,5 kuukautta ja sitten päästään tositoimiin! Tuntuu toisaalta vähän pelottavalta, niinkun joskus aikaisemmin oonkin jo kertonut. Mutta kyllä sitä yrityksen aloitushetkeä on jo niin kauan odoteltu, että pelotti tai ei niin vauva laitetaan tilaukseen elokuussa :)

Onnea vaan matkaan kaikille yrityksen jo aloittaneille. Tinnu, toivottavasti ne menkat ei ala! Ja kiva kun Dorakin kertoi kuulumisiaan.

Heippa!

Itse olen kyllä päässyt tähän asti melko helpolla noiden oireiden kanssa. Huomattavin tähän mennessä ilmennyt oire on rintojen kipu - ei enää puhettakaan että lähtisi juoksulenkille tai nukkuisi vatsallaan. Pahaa oloa on ollut jonkin verran, mutta kertaakaan en ole joutunut oksentamaan (onneksi!!!) Välillä meinaa tympiä menetetty terassikausi, mutta sitten tulee mieleen oma tuleva vastasyntynyt taaperomme, ja uhraus tuntuu sit kuitenkin aika pieneltä...=)

Aika moni on näköjään kokenut jos jonkinlaisia oireita menkkoja odotellessaan, ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että nämät raskausoireet eivät eronneet millään lailla tavallisista menkkaoireista. Samat kiukuttelut ja alavatsakivut kuin joka kuukausi aiemminkin, mutta sitten hiukan myöhemmin kuvaan astunut rintojen kipu oli uutta...

Paaaljon tsemppiä ja plussaonnea teille kaikille!

Emilia 7+0

Ilta tervehdys kesäyrittäjille!
Onko kesäyrittäjissä tietokonetietäjiä? Minua mietityttää sellainen visainen kysymys, että jos käytän nettiä töissä. Ja käyn vaikka täällä sivuille niiin jääkö mikrotukihenkilöille näkyviin että kuka kirjoitti ja mihin ja mitä? Minulla on tapana tyhjätä coocies muisti, välimuisti ja sivuhistoria aina työpäivän päätteeksi, mutta jääkö vielä kuitenkin jotain näkyviin johonkin muualle kuin omalle tietokoneelleni? Kertokaapa te viisaammat.

Löytyykö kesäyrittäjistä tietokoneosaamista? Mitä jos käytän töissä internettiä ja esim. kirjoittelen näille sivustoille, jätänkö pysyvät jäljet mikrotuki henkilöitä varten? Minulla on tapana tyhjentää työpiävän päätteeksi coocies muisti, välimuisti ja sivuhistoria. Jääkö silti merkintöjä johonkin? Auttakaa viisaammat!

Kaksonen, minun mielestäni mikrotukihenkilö ei pääse käyttämiäsi sivuja jäljittämään, kun poistat väliaikaisista internet-tiedostoista tiedostot ja evästeet + tyhjennät sivuhistorian. Minäkin töissä tauoilla täällä surffailen, enkä välttämättä halua työkavereille mainostaa, että Vauvahaaveet-palstalla päivittäin vierailen :)

Kiitos Athene varmistuksesta.
Väärinhän tämä tietysti on työaikana surffata, mutta nyt on työrintamalla hiljaista joten koen sen ihan OK.ksi jos vain hoidan hommani.

Hih, täällähän kettuja ollaan surffailun suhteen.:) Meillä on tällanen pieni n. 10 hengen konttori, missä muuten saa surffailla aika rauhassa, mitä nyt se vähän häiritsee että tää on AVOKONTTORI ja kaikki jotka tuosta selän takaa varmasti on eräänki kerran nähny nää sivut auki mulla....:D

Eikä vieläkään menkkoja, tosin tänään on ollu vähän sellanen olo että taitaa olla tulollaan ->turvottaa, selkää kolottaa ja hikeä puskee. Että josko sitä sit vihdoin pian pääsis alottaan toista kiertoa. (huomaa vissiin että raskaustoiveet haudattu tältä kierrolta;)

Heippa!

Kylläpä täällä on oltu ahkerina! Mulla on ollu kauheita kiireitä viime päivät. Eilen pääsin viimeisestä yöstä, nukuin pari tuntia ja lähdin äitille kaveriksi leipomaan häihin pikkuleipiä. Tänään olisi hääpuvun sovitus. Loppuviikosta ois sitten kahdet valmistujaiset ja ristiäiset. Sitten tähän ennen häitä mahtuu vielä kampaamossa käynti (suunnitellaan kampaus), kosmetologilla käynti ja valokuvaamossa käynti... Ja kaikki muu aika sitten ollaankin kiltisti töissä...

Otin tuon meän listan tuohon ""uudelleen käsittelyyn"". Mulla siis oli siinä kaksi mahdollista yrityksen aloitus viikkoa ja pyyhin nyt sen toisen pois, kun tällä viikolla tosiaan on vauvaa koitettu saada alulle oikein urakalla. Juhannuksena sitten nähdään tuottiko tulosta. Itsekin aattelin (joku muu myös...), että en osta vielä valmiiksi testiä, koska sitten vain turhaan häsyän sen kanssa. Jos ei ostais valmiiksi, niin joutuis mahdollisesti oottaan yli juhannuksen testaamista ja sit testi vois näyttää oikein...

No, mutta, minäpäs lähden hakemaan postin ja tekemään vähän aamuhommeleita... öhöm... siis oli vähän univelkaa yövuoroista ja eilisestä aikaisesta heräämisestä, että myönnetään, olen aika vasta herännyt...

Palaillaan

Rosa

kaksonen/26/29/vko22-2005
Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko33?-2005
Dreamer/25/29/vko19-20 05
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
äityli/27/26/n. vko 33-2005
Tinnu/24/27/vko19
ellinoora/27/28/vko 34-2005
Eme/25/30/vko19

Moikka!
Taalla ollaan etelan helteessa! asteita varjossa 29 ja hiki virtaa. siella vissiin sataa... lisaa kuulumisia ensi viikolla. saa nahda tuleeko meille toinen etelan hetelma??ü

Hih, kiva Lellu kun viesteilet sieltä etelästäkin meille! Mukavaa lomaa vaan teille sinne ja toivottavasti teillä tärppää!

Mulla on nyt siirtynyt toi yrityksen aloitus viikolle 35 johtuen siitä, että aloitin pillerit uudelleen ja joudun siirtelemään kuukautisia vähän noiden kesämenojen takia. Mutta vielä olen siis KESÄyrittäjä, vaikka yritys alkaakin vasta elokuun viimeisellä viikolla :)

Laitan tähän nyt uudestaan tän listan mun osalta korjatuin tiedoin. Mulla alkaa yritys ketjulaisista viimeisenä :( No, onneks Äitylilläkin alkaa yritys vasta elokuussa niin on sentään joku kohtalotoveri :)

kaksonen/26/29/vko22-2005
Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko19
Eme/25/30/vko19

Olisiko ideaa päivittää tuohon meidän listaan nuo yrityksen aloittamisviikot niin, että jos ei esim. ekasta yrityskierrosta tärppää, niin muuttaisi sitten listaan seuraavan kierron ovis-/ensimmäisen yritysviikon? Sillä viisiin pystyttäisiin näkemään, että kenen kanssa jännäillään yhtä aikaa jne. Vai mitä mieltä olette muut, pidetäänkö lista tuollaisenaan, vai päivitelläänkö välillä?

Voi, hiukan kadehtien kuuntelen Lellun lomaterveisiä! Nautihan oikein urakalla siitä lämmöstä, sillä täällä päin ainakin ollaan saatu sadekuuroja jatkuvasti. Eikä lämpöasteetkaan ole kovin korkealla kivunneet... mistä tulikin mieleeni, että kuinkas teillä muilla kesäyrittäjillä kesäloma ajoittuu? Rosahan ainakin oli kesätöissä, joten lomaa ei hirveästi liene. Minulla loma alkaa 4.7. ja kestää neljä viikkoa. :) Muutaman viikon töissä sinnittely siis vielä edessä...

Moikka!
Meilläkin yritystä ollut muutaman kuukauden, toivottavasti tärppäisi ennen syksyä;9 Olisi kiva saada vauva valoisaan aikaan. Viimeksi oli todella uuvuttavaa koliikkivauvan kanssa talvella, pimeään aikaan..

Tervetuloa vaan mukaan ketjuun, Mamma83!

Athene, musta toi kuulostaa hyvältä, että päivitetään tietoja aina välillä eli esim. jos ei tärppää heti niin sitten laitetaan listaan uusi ovis-eli yritysviikko. Sitten tiedetään, koska jännäillään kenenkin puolesta!

OK! Päivitys jutut käy myös mulle, laitoin nyt ovisviikon kun aiemmin mulle oli toi kierron ensimmäinen viikko.

kaksonen/26/29/vko23-2005
Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko19
Eme/25/30/vko19

minäkin surffailen estoitta kun on hiljaista (tai on sellaista mitä ei huvita tehdä ... hyihyi...) tyhjennän selainhistorian aina joka päivä mut muita en oo tyhjennelly. Jostain täältä koneelta bongasin kuitenkin (olisko ollu roskis) jotain missä oli munnimi@keskustelut jotain jotain... avasin mut siinä oli vaan jotain hepreaa... kauheeta jos kaikki viestiti tallentuis johonkin... mikähän toi sit oli

mulla (ja miehellä kans) on kesälomaa melkein koko häitä edeltävä viikko ja sit 3 viikkoa elokuun alusta, lomasuunnitelmia ei sen kummempia (paitsi tietty ahkera yritys :-)) , ehkä reissataan jos on rahaa, vanhempien luo kuitenkin suunnataan joksikin aikaa pohjoiseen...

tuli tuosta mieleen... yhet meidän kaverit tienaa n 2x enemmän kuin me (arvioisin) mut niistä se mies oli sitä mieltä että ne ei voi mennä lomallaan tukholmaan tai edes lappiin kun tulee liian kalliiksi... kai se on hyvä olla säästäväinen mut pitäis vähän elääkin... kai se on sit kiva olla 80 v papparainen jolla paljon omaisuutta mut ei oo koskaan käyny missään. Tai on ne kyllä matkustellu ja tiedän että säästävät asuntoa varten mutta silti tuntuu hassulta

oon tässä yrittäny syödä vähän terveellisemmin ja juoda vettä että ois hehkeä iho sit häissä mutta näyttää vaan pahenevan, ei siis mitään aknea mutta pientä itseä häiritsevää näppyä punotusta yms. toivottavasti ei käy mitään pahempaa jos ehdin olla pari viikkoa ennen häitä ilman pillereitä. Niitä ennen mullal oli selässä huono iho vaikken niitä sen takia alkanu syömään.

onko jollain kokemusta pillereitten lopettamisesta silleen että ei ole vähään aikaan (1 tai 2 kertaa) pitänyt sitä taukoa? Vaikuttaakohan se jotenkin? Toivottavasti ei. Olen tässä siirrellyt menkkoja polttareiden pelossa... toivottavasti ei tarvis taas siirtää...

eipä sit sen enempää selostusta tällä kertaa...

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Olen ollut vähän lasten kanssa lomailemassa mummolassa. Oli mukavaa vaikka vettä satoikin.

Kivaa kun on taas tullut uuttakin porukkaa=). Tervetuloa vaan!

Joo kiva Ellinoora ja Valo kun meillä alkaa yritys elokuussa ei siis tarvii yksin ihmetellä.

Mullakin oli niin että keväällä oli kovin kuume, mutta nyt on taas rauhoittunut. Mies soitti mulle kun olin lomailemassa ja oli miettinyt miten ihanaa alkaa taas yrittämään pikkuista ja miten kivaa on saada vauva. Sillä alkaa siis vasta kuume kunnolla tulla, kun itse alan rauhoittua. No vaikka olen rauhoittunut en aio vaihtaa yrityksen aikaa, koska raskaaksi tuloon voi kumminkin mennä pitkä aika, vaikka kaksi pikkuistani tärppäsikin nopeasti. JOten oikeesti on kivaa aloitella elokuussa kun pillerit loppuu, eikä sitten tarvii apteekkin juosta ostamaan uutta pillerisatsia. Kyllä tämä aika menee lujaa.

Nauti Lellu auringosta ja tärppionnea sinne lämpöön.

Eipä nyt muuta. Ihana illalla käpertyä miehen kainaloon on se vaan niin kulta. Kurjaa oli olla erossa, vaikka lomailu äidin hoivissa olikin virkistävää.
Mukavaa illan jatkoa!

Heippa!

Lisäsin nyt nimeni tuonne alla olevaan listaan. Viikko on vielä kuitenkin vähän avoin, kaikki riippuu niin työasioista. Mutta ehkäsyn jätän pois, joten saa vauveli tulla jos tulee, mutta toivottavasti ei ihan heti tulisi! Ja kun näin ajattelee, niin ihan varmaan heti nappaa :)

Tietokoneasioista en niinkään tiedä, mutta yksityisyyden suoja kait kieltää tuollaisia asioita tutkimasta. Kysyin tuota samaa juttua entisen työpaikkani atk-gurulta, niin vastaus oli jotakuinkin että jos omalta tietokoneelta tuhoaa kaiken, niin tiedot jää vain yrityksen palvelimeen (siis ainakin isoissa yrityksissä). Sieltä ne saa ongittua vain hyvin kalliisti siihen erikoistunut firma. Jotenkin näin se muistaakseni meni..

kaksonen/26/29/vko23-2005
Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko19
Eme/25/30/vko19
Annette/26/30/vko 30

Kylläpä on ollut vaiherikas päivä tänään! Kävin sovittamassa hääpukua, kävin ostamassa yhdeltä puutarhalta kesäkukkia ja saviruukkuja, ostin viikonlopun valmistujaisiin (kahdet lauantaina) ja sunnuntain ristiäisiin uuden paidan ja siihen sopivan sellaisen kivan huivin... Sitten hain multasäkkejä, ruokaa, alkosta viinipullon lahjaksi... välillä keittelin ruokaa, istuttelin kukkia, leikkasin nurmikon... Silleen, et n. kahesta puoli kymmeneen lensin ku päätön kana ja tein kaikkia hommeleita.

Miten muuten f ja te muut häitä viettävät/viettäneet... Mitä olette antaneet/annatte kaasolle ja bestmanille lahjaksi tai korvaukseksi avusta häiden valmisteluissa ja toteuttamisessa?

No, joo, minä alan odotella, että mies pääsee pesuhuoneesta pois (laittaa silikonia muutamiin saumoihin, kun on päässyt kulumaan) ja sitten kellistän hänet tuolla makkarin puolella... :))) Mahtaapi olla tänään ovispäivä... :))))

Niin ja teille elokuussa aloittaville... eihän sitä vielä tiedä kuinka monta meitä aikaisemmin aloittanutta seuraa vielä mukana elokuussa... Toivottavasti mahdollisimman monella tärppi tulisi mahdollisimman pian.

Mutta, NYT kuulostaa siltä, että housuja riisutaan.... *iskee kimppuun...*

Rosa

en oo vielä kauheasti kerenny miettimään kaason ja bestmanin lahjoja... mitä rosa meinaat hankkia heille. Ei oikeen oo ideoita mutta jotain pientä kivaa olis kiva hommata... aika hankalia lahjottavia ovat...

välillä tuntuu että vauvakuume pehmentää aivoja... eilen katsoin sillä silmällä ja olin ihan tippa linssissä kun niillä oli ne häät ja se vauvakin ja mainostauolla vielä mainostettiin niitä lasten ja vauvojen hammasharjoja ... voi ei

Mulla ja miehellä alkaa kesäloma vasta elokuun puolessa välissä, eli vielä pitää pari kuukautta sinnitellä. Miehellä on kaikista kiireisin kk just heinäkuu, joten heillä ei kukaan saa lomia tuohon aikaan. Viime vuonna loma oli toukokuussa, niin ajateltiin että olisko se sitten parempi ottaa tuolla syksymmällä -> jatketaan kuitenkin kesää kaksi viikkoa ulkomailla.:)

F kysyi tosta taukojen pitämisestä. Itse muistin just että mä söin ne mun kaks viimeistä laattaa ilman taukoja....ettei se olis vaan nyt syynä tähän mun kierron sekavuuteen?!? Kertauksena vielä että kp 38 jo menossa eikä merkkiäkään menkoista.:( Luulin jo eilen et josko ne alkais, mutta ei. Alunperin meillä oli tarkotus lopettaa pillerit vasta heinäkuussa (ja kun oli noita menoja niin siksi tuo tauottomuus) mutta sitten suunnitelmat aikaistettiin. Jos nyt olisin samassa tilanteessa niin en ois syöny niitä putkeen, mutta eipä sille enää mitään mahda, joten ei auta kuin odotella...

F ja Rosa, koska olette menossa naimisiin? Entä minkälaiset häät teille tulee? Itselle tulee tosi pienet, n.30 ihmistä. Häät on heinäkuun puolessa välissä ja edellisellä viikolla pidän viimeisen laastarin. Halusin pitää sen kuitenkin niin kauan, ettei häämatkalla olisi hilloviikot messissä..ei olisi kivaa..Ja sitten eikun tositoimiin :)

2.7., vieraita n. 120 kun on paljon sukua, Rosalle muistaakseni tulee vielä enemmän vieraita

meillä aika yksinkertaiset häät nuorisoseurantalolla, toivottavasti tulee kivat...

Meillä myös häät nuorisoseurantalolla ja myös 2.7. Vieraita on tulossa n. 140. Juuri askartelin paikkalappuset valmiiksi. Nyt mietin mistä seuraavaksi jatkaisin. Haluttaisi saada askartelujutut jo valmiiksi...

Myöhemmin enemmän, nyt ois vähän kiirus...