kesäloman palkka äitiyslomalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanna1980

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
1 796
0
36
miten tämä nyt menee??
oon äitiyslomalla vakipaikasta marraskuuhun asti, ja mulle olis tänä kesänä kertyny kesälomaa 4 viikkoa. soitin kelaan, käskivät soittaa liittoon ja sieltä sanoivat ota yhteyttä esimieheen, että miten kesälomarahat maksetaan.

onko mulla oikeus ottaa ne rahana??voiko pomo määrätä kesäloman pidettäväks vasta joskus sitten kun palaan töihin??liiton mukaan mul oikeus ottaa rahana.

koska ne sit maksetaan?? sovitaan pomon kans että pidän loman esm kesäkuun alusta sen 4 viikkoa (tai siis "pidän loman"kotonahan mä oon)

:whistle: :o :attn:

No ei sun missään nimessä kannata sitä lomaa pitää äippäloman aikana! Silloinhan sä menetät äitiyspäivärahan siltä ajalta, kun olet tavallaan töissä. Mä oon aina "pitänyt" loman äippärahakauden jälkeen, ja siitä sitä jatkanut hoitovapaalla. Eli loma-ajan palkka on maksettu silloin ja lomarahat kesäkuussa niin kuin ne meillä aina maksetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
No ei sun missään nimessä kannata sitä lomaa pitää äippäloman aikana! Silloinhan sä menetät äitiyspäivärahan siltä ajalta, kun olet tavallaan töissä. Mä oon aina "pitänyt" loman äippärahakauden jälkeen, ja siitä sitä jatkanut hoitovapaalla. Eli loma-ajan palkka on maksettu silloin ja lomarahat kesäkuussa niin kuin ne meillä aina maksetaan.

Juuri näin! Itsekin olen äippälomalla marraskuulle asti ja sitten sen perään meinaan pitää lomat pois ja sen jälkeen sit hoitovapaalla pari kuukautta. Ja lomarahat meillä maksetaan nyt heinäkuussa kaikille eli myös mulle.

Yhteistyössä