Kesälomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mummeliini

Vieras
Olimme muutaman päivän mieheni kanssa liittoni mökkikylässä. Eka pvä meni ihanasti kahden, toisena viereiseen mökkiin tuli mies hienolla autolla, miehen ulkonäkö ei vastannut auton tasoa...

Illalla kuistilla istuessamme tuli mies tuomaan meille tölkkejä suupieli hammastahnaa valuen ja sammaltaen. En ollut huomaavinani tölkkiä...ärsytti miehen kovaääninen juttelu, kertoi olleensa vuoden komennuksella ja tuoneensa auton sieltä, ihmiset kuulemma huomaavat autonsa, kun rattikin on väärällä puolella, kyllä kerää katseita yms... Lopulta menin hammaspesulle ja sisälle ja yritin keskittyä kirjaan, muttei siitä mitään tullut kun miehen ääni kaikui korvissa.

Oma mieheni, joka on ollut "luuserina" jo pari vuotta kotona, on ollut yliseurallinen aina, hänelle kelpaa juttuseura millainen vain. No, mieheni kerkisi varmaan kymmenessä minuutissa kertoa koko elämäntarinansa...kyllästyttää muutenkin mieheni jutustelu, hän ei anna yleensä muille puheenvuoroa, on kuin puhekone. Illalla sanoin hänelle varovasti etten oikein pidä siitä kun kertoo kaikki meidän asiat vieraille, no riitahan siitä tuli! Vetosi heti siihen kun minulla on ollut syrjähyppy jolle olen kertonut murheitani. Murheet ovat mielestäni eri juttu kuin perheasioiden kertominen kaikille ventovieraillekin ohikulkijoille!

Olen itse vähemmän sosiaalinen, en kaipaa mitään ryyppyporukkaa lomalla vierelleni! Kertokaa millaista teidän muiden ellien lomanvietto on, tuleeko teille riitoja yms... ja teinkö mielestänne väärin kuin huomautin miehelleni hänen "hölösuudestaan"! Muuten mieheni on ok, mutta häntä ei voi ikinä moittia mistään, työpaikallaankin ennenvanhaan loukkaantui aina pomolleen kun tämä huomautti jostain, senvuoksi lähtikin sieltä.

"kyllästyttää muutenkin mieheni jutustelu, hän ei anna yleensä muille puheenvuoroa, on kuin puhekone."

Miten ihana viestiketjun aloitus nimimerkki mummeliini.

Minäkin olen puhekone. Höpisin eilen iltahommassa ja sitten kotona. Vanhempi lapsi jo sanoi "äiti miksi et kirjoita noita juttuja jonnekin tai ryhdy näyttelijäksi."

Selostin tapausta työpaikalla. Sattui omituinen tapaus. Olin erittäin väsynyt jostain syystä. Laitoin koneeseen uutta paperirullaa ja taskussa kännykkään tuli tekstari.
Pelästyin piippausta. Luulin, että asentamani kone sekoili. Sitten paperi jäi jumiin koneeseen ja minulta meinasi päästä itku. Tunsin suunnatonta avuttomuutta.

Tänään olo on ihan toinen ja työt sujuvat leikiten. Rupattelin pitkään huoltomiehen kanssa ja kaikki ongelma-asiat saivat ratkaisun.

Miksi nimittelet miestäsi luuseriksi? Jos on puhelias, niin varmasti töitä löytyy.
Jos ei muuta, niin ryhtyköön torimyyjäksi.

Vastakohdat täydentävät toisiaan. Jos toinen on puhelias, niin yleensä vastakappale on sitten hiljaisempaa sorttia. Ei se minunkaan ex usein saanut sanaa vuodatukseni väliin. Mies oli kuin vähäpuheinen alis tv-sarjassa Fakta homma.

Luulisin, että seurankipeä mies on tuonut autonsa Saksasta. Miehelle auto on kolmanne jalan jatke tai itsetunnon pönkittäjä.

En edes osaa kuvitella miten Elvis olisin, jos minulla olisi varaa pitää autoa.
Iltalehden Naiset sivulla on hauska kirjoitus kesäautosta. Noin 25-vuotias nainen oli ostanut 350 eurolla vuoden -89 auton. Ihan hyvin se kulkee. Vaihteitakaan ei tarvitse survoa.

Kehuin äsken, että minulla on tänään ihan hyvä olo. Aamu alkoi kuitenkin aika omituisesti. Hyppäsin ratikkaan ja sieppasin lehden käteeni. Luin siitä kolumnin ja sitten katsoin lehden etusivua. Miten ihmeessä Satanen tätä julkaisee. Lehti olikin Metro ja olin väärässä ratikassa. Huomasin vasta Alppilassa. Kolistelin Kallion kautta ja menin rautatieasemalle. Teki mieli pullaa, mutta kovin kalliita olivat. Hyppäsin junaan ja sen jälkeen kaikki oli taas tutuilla raiteilla.

En pysty antamaan sinulle parisuhdeneuvoja, sillä olen pariton.
Ellien Sinkun elämää palstalla nimimerkki the Kari jaksaa solvata vuosi vuoden jälkeen yksinhuoltajanaisia.

Jotain hyvää tässäkin life stylessä on. Ei ole ongelmia miesten kanssa. Kesälomaa saa pitää milloin vain ja puhua kenen kanssa huvittaa.

Viipotin eilen Rea-pussin kanssa. Nyt ei ollut kyseessä Alepa-pussi. Hississä työkaverimies kysyi olenko käynyt alennusmyynnissä. Kysyin miten niin. No kun minä kävelen alennusmyyntipussin kanssa. Kurkkasin pussin sisälle ja sanoin "ei siellä ole kuin tyhjiä kirjekuoria. Lapsi tarvitsee niitä postitukseen."

Minäkin olen kuin tyhjä kirjekuori. Väärä logo kulmassa. Juttujeni taso on niin surkea, että tyhjäkin on parempi sisältö kuin tyhjä löpinä.

Tyhjää täynnä ja pimeyttä puolillaan. Sellaisia nämä minun löpinät ovat. Päätöntä ajatusvirtaa vailla järjen häivää. Tuhna Pappa oli ihan oikeassa.

Onneksi sentään en ole Arkadian mäellä töissä. Miltä tuntuisi olla työpaikassa, jossa lähes jokainen naistyökaveri olisi Hjalliksen rakas? Kyllä siinä lomareissulla olisi suun mutrulla pitämistä.

Eikö ap. meidän asiat olekin loppujen lopuksi ihan hyvin. Permanentisti ilman permanenttia. Hymyä huuleen ja terveisiä sille autolla elvistelijälle. Olen hänelle erittäin kade. Rakastan yl kaiken autoilua. Pärjään ilman autoradiota. Ex-Corsani kuunteli hiljaa hyristen lauluani. Miten ihanaa olisi viilettää pitkin valtateitä ja laulaa esim. Moon River.

Yhteistyössä