Kesäloma yhdessä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anni

Vieras
Ollaan seurusteltu yli puoli vuotta. Ollaan yhdessä viikonloppuisin, koska asutaan kaukana toisistamme.

Kesälomat lähestyy. Meillä on eri aikaan kuukauden kesäloma. KURJAA. Minä en saa siirrettyä enkä muutettua lomaani. Mies luultavasti ottaa yhden viikon minun lomani aikoihin, mutta sekään ei minun takia vaan joku urheilutapahtuma.

Pomo ehdotti hänelle tätä heinäkuun lomaa. Luulen, että hän voisi ottaa enemmän minun lomani aikaan, mutta ei taida ottaa, elokuu ei taida sitä kovin paljon kiehtoa ja sillä on jotain sukulaisvierailuja yms.. Meillä taas on töissä kiertävä lomasysteemi.

Itseänikin tietysti harmittaa elokuun loma, kun illat ovat jo pimeitä eikä kesätapahtumiakaan enää ole, mutta minkäs teet. Minulla ei ole yleensäkään lomalla oikein tekemistä,en käy reissuilla. Siksi olisi ollut hienoa viettää se poikakaverin kanssa (koskaan en ole aikaisempien poikakavereiden kanssa viettänyt kesälomaa).

Kesälomista hän ei ole minulta paljon kysynyt, että kuinka minulla on.

Ollaan koko tämän seurustelun ajan oltu jokainen viikonloppu kokonaan yhdessä. Haluaako olla vähän omissa touhuissa yksinään vai mikä on. Onhan sillä viikolla aikaa tehdä yksinään hommia, kun me nähdään vain viikonloppuisin.

KURJAA. KURJAA. Juteltiin tästä asiasta jo viime viikonloppuna. Se jäi minun mielestäni vähän puolitiehen. Hän sanoi vain, että ai eikö sinulla olekaan heinäkuu lomaa, vaikka olen joskus sille sanonut lomani.

Täytyy varmaan ottaa taas asia puheeksi, että miksi hän ei ole edes paria viikkoa minun kanssa samaan aikaan lomaa.

Mitä mieltä olette? Näin vähän aikaa seurusteltuamme, onko väärin pyytää yhteistä lomaa. Eihän me muutenkaan nähdä kuin vain viikonloppuisin. Mitä siinä edes toista oppii tuntemaan. Mien teillä muilla alkuvaiheen seurustelijoilla on mennyt tai kaukorakkailla.

Sitä paitsi kihloistakin ollaan juteltu, että kyllä aika vakavalta tuntuu, niin olen nyt vähän surullinen tästä loma-aisasta, kun se ei mene putkeen.

Luoja paratkoon.

No meitä on joka kelkkaan. Puol vuotta ja kihloista juteltu.
Asiahan on niin, että parisuhteita ei voi vertailla, mutta muutama kommentti silti ;)

Oletko seurustellut ennen? Minkä ikäinen olet? Olette nähneet vloppuisin ja nyt ollaan menossa kihloihin? Jos ette saa tuollaisista asioista puhuttua niin älkää nyt niistä kihloista puhuko. Ensin on parempi löytää se arki ja se yhteinen taival sieltä, sitten ehkä kannattaa harkita sitä naimisiin menoa (Mulle kihlat = lupaus siitä että mennään naimisiin ja ajankohta päätetään kihlauksen yhteydessä->Näinhän sen kuuluukin olla, mutta jokainen tyylillään)

Ei ole väärin pyytää yhteistä loma, mutta tekstistäsi saa sellaisen kuvan, että roikut miehessä. Hieman nyt ihmetyttää, että oletteko samalla aaltopituudella, vai elätkö sinä ehkä hieman edellä tässä suhteessa, kuin miehesi. Toisaalta onko oikein vaatia näin lyhyen tuntemisen jälkeen toisen humiota noin valtavasti. On ja ei, kyllähän miehen pitäisi tajuta ottaa hieman enemmän sitä lomaa jotta voisitte yhdessä touhuta. Mutta kerro hänelle. Vaikka kuinka luulisit, että hän tajuaa ilmeistä pienistä vihjeistä parista kyyneleestä, niin asia ei näin ole. Kerro hänelle.

Joskus huvittaa se, että naisille parisuhde ja varsinkin sen aloitus on hetki jolloin panostetaan 100%. Minulle parisuhteen alku tais olla sellasta pikkuhiljaa tutustumista toiseen ja välillä hengailin kavereiden kanssa ja välillä tyttöni. Siinä sitten pikkuhiljaa annoin enemmän ja enemmän aikaa tytölleni. Meni ehkä 2 vuotta. Mutta kukin tyylillään.

hyvää kevättä.

Luettuani tekstisi ymmärsin, miksi kaverisi ei synkronoi lomaansa samaan aikaan sinun kanssasi: Tuollaista muijaa ei yksinkertaisesti kestä viikonloppua kauempaa. Ja vielä kihloistakin on puhuttu! Tajuaisipa kavarisi olla tunkematta loma-aisaansa sinun putkeesi!

Mitä siitä jos puolen vuoden seurustelun jälkeen on kihloista PUHUTTU.Itekin oltiin siinä vaiheessa miehen kans niistä keskusteltu,mut edelleenkään ei kihloissa olla vaikka seurusteltu jo pidemmän aikaa ja yhdessä asutaan nykyään.

Turhaan täällä ihmettelette sitä, että puolen vuoden aikana on jo kihloista puhuttu. Miksei voisi? Me menimme kihloihin kahden kk:n kuluttua ensi tapaamisesta, naimisiin puolen vuoden kuluttua ja nyt on oltu yhdessä neljännesvuosisata. Ja onnellisia ollaan edelleen. Penskat on maailmalla, toisistaan on taas aikaa nauttia.
Mitä itse loma-asiaan tulee, puhuminen on aina paras keino tulla ymärretyksi ja ymmärtää toista. Miehellä on valikoiva kuulo ja välillä valikoikva ymmärryskin, joten ei hän välttämättä ole sitä noteerannut milloin sinulla on loma.

Kommentoin minäkin. Puhuimme naimisiin menosta lähes heti, kun olimme tavanneet, ehkä n. kuukauden kuluttua siitä. Asia oli vaan täysin selvä. Tosin olemme jo nelikymppisiä ja edelleen rakastuneita. Puoli vuotta ollaan oltu yhdessä. Naimisiin mennään ensi kesänä.

Uusimmat

Yhteistyössä