kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hengissä ollaan vielä ei mitään hätää. hulluutta aiheuttaa eniten ihmiset jotka ei taho tajuta että tämän kanssa ei ole leikkimistä ja koittaa tunkeutua kylään vaikka rokotus ei vielä tehoa tai sitä ei ole ollenkaan.

Täälä mennään rv9+0 ja ei suurempia oireita ole.Pitää vaan muistaa syödä tasasin välein niin pahaolo pysyy poissa. Tietysti unentarve on suuri, voisin nukkua melkein 24h.
Pari viikkoa olisi aikaa ekaan ultraan!
Sikatauti tässä pelottaa jos sen saan..kun en sitä rokotetta ottanut,
voi olla et joulukuun alussa rokote tulee liian myöhään :( toivotaan parasta!

Pikinen: Jaksamisia siihen possutautiin!!onko sulla pahat oireet?
nyt vaan lepoa ja nesteitä kovasti!!!!!

eipä tänne kummosempia!

Piti tulla heti tänne kirjoittamaan.. Käytiin siis miehení kanssa siellä lääkärin ultrassa/tarkastuksessa tänään ja kaikki on hyvin. On jopa hieman pidemmällä kuin neuvolan mukaan. Eli oli lähempänä sitä omaa arviota/laskelmaa rv9+5, kun neuvolassa sanottiin 9+2.
Eli nyt olisi rv 10+0 lääkärin katsoman mukaan. Pikkuinen oli hienosti kasvanut ja siellä se liikkui ja heilutti kätttä meille :) hih! Ja sydän sykki hienosti. Oli se mahtava tunne ja huomasin sitten puhuvani sille siinä ultra tilanteessa(noh, ehkä en ole ainoa, joka puhuu pikkuiselle kun sen siinä näkee niin livenä) :D
Lääkäri kuitenkin sanoi, ettei tässä vielä varmistu laskettuaika vaan se tarkistetaan sitten siellä keskussairaalassa. Mutta merkitse sen 10+0 kuitenkin neuvolakorttiin.
Eli selvisi sitten se np-ultra. Kun minulle on varattu kätilön aika 4.

siis 4.12 on kätilön aika. Niin se sitten kertoo niitä sikiöseulonta verikoetuloksia ja katsoo niskapoimun. Siihen on nyt vielä aikaa.. Mutta tietää sen taas itsestään, että kyllä sitä hieman sitten jänskättää. Olisi kaikki tulokset vaan hyviä sittenkin.
Mukavaa perjantai päivän jatkoa kaikille

..ja Pikinenkö olit nyt siassa... Pikaisia paranemisia. Ja kaikille hyviä vointeja!

ps. Pahoinvointi rannekkeet on taineet tehota minuunkin :) Jeess! On ollut niin paljon parempi olo. Kiitos ranneke infosta.

kontrollissa käyty muuten kaikki hyvin nestearvot oli hieman allaalla ja pissatauti johon jouduin ottamaan lääkityksen.

Tamiflu on todellakin turvallisemppi kuin sairastaa tauti siis raskaana oleville.

Innolla odotan tiistain neuvolaa niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

Hb oli laskenut vajaassa 3 viikossa 128 eli kohta taistellaan taas alhaisen hb kanssa. Olisiko kellään hyviä neuvoja hb:n nostamiseen?
Aina raskaus aikana mulla laskee hb jonnekin sadan tiennoille ja aina siittä valitetaan. (odotan 3)

Hei,
päätin mäkin liittyä joukkoonne. Olen kolmekymppinen ekaa kertaa raskaana ja hurjan onnellinen, mutta myös erittäin paniikissa. Tällä hetkellä olen ilmeisesti viikolla 7+3, en ole ihan perillä näistä viikkojen laskemisista. Ekassa neuvolassa on käyty pari päivää sitten. Laskettu aika olis kuulemaa joskus kesäkuun vikoina päivinä. Jänskää!!

Mun pitäis kanssa ruveta jotain rautaa mussuttaa, Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on helppo kattoo missä ruoka-aineissa on mitäkin, voi valita kasviksia yms.oreganoo, basilikaa, linssejä ja verilettuja näyttäs olevan listalla, kun maksat skipataan pois. ja D-nappeja tarttis kait hankkia. mulla oli HB 119, ja terkka sanoi että alussa ei niin haittaa vaikka on matala, tai lisärautaa ei alussa suositella tms JOS muistan oikein. Mutta noi linssit onkin ihan hyviä.

Huomenta kaikille!

Tervetuloa kesä10!
tsemiä Pikinen.. toivottvasti tauti taipuu pian!
Viikonloppu meni taas ihan siivillä niin kun koko viikko. Iltasin oli joka ilta jotain menoa ja sen kyllä huomas.. perjantaina kun olin yksin kotona oli ihanaa vaan makoilla ja loikoilla sohvalla, sit la pitikin olla taas jo meno päällä. Eilen käytiin vaan leffassa ja oli oikein rentouttavaa löhötä pehmeessä tuolissa 5l popparikasan kanssa =) no tää viikko on aikamoista lentämistä myös ja ens viikonloppu kanssa joka päivä jotain, tosin sama tahti jatkuu vuoden loppuun asti, joten pitänee vaan tottua tähän!

Oli ihanaa varata Italiaa hotelli vihdoin ja viimein, kun helmikuussa täytän 30-v ja olin ajatellu pitää kunnon kekkerit sen kunniaksi, mut nyt raskaus muutti kaikki suunnitelmat, joten päätrettiin lähtee viikoksi Italiaan miehen kanssa vielä kun kaksin ollaan.. Saatiin lennot ja hotelli tosi edullisesti ,eli älkää ihmeessä varatko mitään valmiita viikonloppu paketteja tms. vaan netistä vaan erikseen lennot ja hotellit. Saa kaikkien edullisimmin.

Olot täällä normaalit, ei mitään ihmeitä. Lonkkia ja selkää kivistää enemmän kun ennen, mut ei todella mitenkään huonoja olojakaan. Toivotaan vaan siis, että kaikki on mahassa kunnossa!

tän päivän opetus: älä syö jos ei tee oikeasti mieli..tai sitten suosiolla syö vain vähän ja luovuttaa kun ruoka ei vaan maistu...tai muuten kärsi ja oksenna! Tämmöstä tänään..aamu pahaolo on tuntunut onneks ehkä hellittävän.

Ens ma ois se eka ultra ja hirmusti jännittää. Pitäs tänään soittaa esimiehelle kun tuo aika sattuu työpäivän sisään...hmmh..mitähän sitä selittäs..riittänee varmaan et on pakollinen lääkärikäynti...Huokaus. ja jännitys sentään.:)muuten ei ihmeempiä..pitkät yöunet maistuu edelleen:).

Niskaturvotus-ultra oli tänä aamuna. Turvotusta oli 1,4 (mitä-yksikköä-nyt-ikinä-käyttävätkin), kun kaikki alle kolmen on hyvä. Ultraava hoitaja oli harjoittelija, hänen ohjaajansa keskittyi papereideni järjestelyyn ja neuvoi välillä. Oli hieman hermo pinkeällä kun nämä kaksi tutkivat turvotus-mitta-kuvaa ja kuiskuttelivat keskenään. Kuulin kyllä sieltä täältä, että keskustelivat siitä mistä mitta hyvä ottaa jne, mutta teki silti mieli huutaa: "Paljonko se on?! Onko kaikki hyvin?!!!"

Nenän aihio näkyi myös hyvin, joka on kuulemma hyvä merkki. Samoin aivopuoliskot näkyivät hyvin kuvassa, sydän sykki hyvin, lapsivettä oli runsaasti eikä äidinkään sisuskaluista löytynyt kystia tms. CRL-mitta oli 48 mm. Laskettu aika pidettiin ennallaan 4.6.2010, tässä ultrassa näkyi vain päivän heitto eteenpäin eli nyt olisi 11+4.

Kaveri heilutteli käsiään ja jalkojaan reippaasti kun kuvattiin mahan päältä. Hoitaja vaihtoi sisäanturiin saadakseen tarkemman kuvan niskaturvotuksen mittausta varten, sitten alkoi ilmeisesti uni taas maittaa kun kukaan ei enää painellut. Hoitajan piti saada vauva profiiliin mittausta varten, mutta ei puhettakaan että olisi enää huvittanut liikkua. Hoitaja töni kaveria pariinkin kertaan mahan päältä, vauva vaan veti selkää kaarelle: saattoi suorastaan kuulla kuinka sieltä tuli huutoa suoraa kurkkua "Emmä haluu!!!" Selkärangan rakenne näytti kuulemma oikein hyvältä kun tuollainen liike onnistuu :-D Profiilikuva kuitenkin saatiin.

Rakenneultran aika varattiin tammikuulle.

Hui, kuinka paljon realistisemmalta tulokkaan saapuminen taasa tuntuu. Olen ollut yhtä hymyä koko päivän.

Sain onneksi ajan niin aamuun, mutta myöhästyin silti töistä toista tuntia. Kun tulin takaisin työkaveri kuiskasi minulle hiljaa "Ootko sä raskaana?" Kielsin ja sanoin olleeni astma-lääkärilläni. "Mä vaan ajattelin kun tiesin sun olevan Tampereella, että oot ultrassa." Että näin, ei näiltä leideiltä pysy mikään kauaa salassa. Onneksi maha ei juurikaan näy, työhousut kyllä kiristävät jo.

Puhuttiin kotimatkalla miehen kanssa, että mikä päivä tällä viikolla pyydettäisiin isovanhemmat kahville ja kerrottaisiin. Kun nyt saataisiin se hoidettua ennen kuin kukaan arvaa.

Huomenta!

EnnaN: Onnea hyvistä ultrauutisista! Tosi kiva kuulla, että kaikki kunnossa. Itsellä viikko vielä huh, miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa. Nyt alkaa pikku hiljaa jo pelottamaan, et jos kaikki ei olekaan kunnossa jne jne.. no ei parane miettiä koko asiaa.. Kerrottiinko sulle siinä ultrauksessa, että harjottelija tekee sen ja kysyttiinkö sulta "lupa" siihen? Tietääkseni vastaaviin tutkimuksiin pitää saada aina suostumus potilaalta kun on kuitenkin niin intiimeistä asioista kyse..

En kans tiedä mikä noilla lääkäreillä on kun ne pimittää tietoa viimeseen asti. Tässäkin tapauksessa olisivat voineet ensin mitata kuvan ja ruveta sitten vasta opettamaan harjoittelijaa. Ei tarvitsisi siinä ihmetellä liian kauan kun kauan on koko ultraakin kaikki jo odottaneet!

Tänne ei mitään ihmeitä.. rintoja ei enää oikeestaan arista (outoa?) ja pahaolokaan ei ole..

Hoitajat esittelivät itsensä ja totesivat, että heitä tänään kaksi ja harjoittelija kertoi tekevänsä tutkimuksen ja eihän minulla ole mitään sitä vastaan. Ei sinänsä mitään, muuten hän hoiti hommansa oikein hyvin. Esimerkiksi kun vauvaa vähän heräteltiin kääntymään hän rauhoitti, että on hyvin tavallista, että vähän joudutaan kannustamaan. Olisivat tosiaan voineet ensin sanoa, että niskaturvotusmitta on normaali ja sitten vasta neuvotella.

Turvotus ollikin 1,3 (ilmeisesti) millimetriä ja Downin syndrooman riski oli äidin ikä mittarilla 1:1100 ja turvotuksen perusteella 1:26 000.

Ihmettelen edelleen kuinka paljon realistisemmalta vauvan tulo nyt tuntuu. "Siellä todella on joku." Todella upea kokemus, ottakaa ehdottomasti isä mukaan.

hei taas

En ole jaksanut kirjoitella on ollut sen verran väsy. Sikaflunssan olen selättänyt ja tänään alkaisi normi elämä koska ei ole kuumetta eikä muutakaan ja tamiflu loppu. Tyttäreni vaan aloitti sikaflunssan ja jännällä odotan miten meidän käy on aika heikolla hapella.

Olisi tänään neuvola :))

Pitää vielä tarkistaa voiko sinne mennä ku sairaus jyllää vielä meidän perheessä mutta olisi niin hienoa päästä kuuntelemaan sydänääniä ja toteamaan että siellä sydän lyö. No mutta kirjoittelen ku taas jaksaa.

Moikka kaikille taas pitkästä aikaa!

Ihania ultrauutisia EnnaN..mieltä piristävää tekstiä lukea. Meillä se niskapoimu-ultra on ensi maanantaina, mites teillä ekaakertaako? Tietää et siellä tulee niin konkreettista tietoa taas että oksat pois.

Tervetuloa kesä10 mukaan keskusteluihin.

Oon ite ollut tosi väsynyt viime aikoina, vaikka viikoja jo11+2. Pissattaa kokoajan , kahvi ei maistu, ja odotan milloin pääsis taas lepäämään.
Naama kukkii edelleen kun 15 kesäsellä ja rinnat on suuret..heh, mies tykkää.

Sen kehdon vauvalle ostin viime viikolla. On ihana ja ihana sitä on kattella. Hieman ollaan suunniteltu tulevia ostoksia. Mutta luulen, et ens maanantain ultran jälkeen todellisuus iskee taas. Vielä kun raskauden unohtaa ja kun vointi ok niin aattelee, että onko siä masus ketään.

Mukavaa viikkoa kaikille!

neuvolassa käyty olipas ihan ja pelottava reissu.
Sydän äänet ei tahtonut löytyä ja neuvolan hoitoja jo rupesi kyseleen oireista ja muusta ehdotti jo ultraan menoa kun ei löydy sydän äänet mutta loppu hyvin kaikki hyvin siellä se tikotti hurjaa vauhtia.

Naureskelin hoitajalle että olen nähnyt unta odottavani kaksosia ja naureskelimme asiasta ja hiotaja tuumasi että kokkeillaan onko siellä kaksia sydän ääniä aika ettäältä toisista löyty kahdet mutta naureskelimme että taitaa olla samat.

Ens viikon ultra jännittää vieläkin enemmän mitä jos niitä olisikin kaks? ajatus leikkiä tämäkin :))

Lähdenkin kohta viemään likkaa sika päivystykseen katsotaan kuinka meidän käy.

Oli ihanaa lukea EnnaN ultrakäynnistä!!! Ei sitä osaa oikein kuvitellakkaan miltä tuntuu nähdä jo "oikeesti" jotain :) Alkuraskauden ultrassa kun ei vielä näkynyt kun köntti joka sykki (hieno kokemus toki sekin) Meillä olis ens viikon tiistaina reissu kättärille, sillon olis 11+3.

Mulla meinas paha olo jo hävitä, mutta nyt on taas tullut takasin, ja entistä voimakkaampana.. Yökkäilen töissä ja kivaa on :) Yritän ajatella asian niin, että jotain kehitystä tapahtuu kun kroppa reagoi.

Joku kertoi aiemmin nähneensä unia että oli ollut baarissa? Minä myös, ja jostain syystä vähintään pari kertaa viikossa? En ihan ymmärrä mistä on kyse, koska baarielämäni ennen raskautta oli ehkä 3-5kertaa vuodessa... Poltin tupakkaa ennen raskautta ja sitäkin tulee öisin tupruteltua, onneksi vain öisin ;)

Nyt on taas ihan hyvä fiilis, ja luottavainen siihen että ultrassa kaikki on hyvin.
Huomenna varmaan taas pelkään kaikkea mahdollista, mutta nautin tyyneydestäni nyt sen aikaa kun sitä kestää ;)

Kesä10, tervetuloa minunkin puolestani!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista:)
Täällä ilmeisesti muut on jonkun verran mua pidemmällä (itse 8-viikon kynnyksellä nyt). Onko teillä muilla vatsaa kipristellyt paljon? Oon ihan huolissani ku melkein koko ajan tuntuu jotain juilimista ym masussa. Mitään vuotoja ei ole onneksi ollut yhtään.
Ihmettelin kun sain postissa kirjeen ja luulin sen olevan ultraan kutsu, mutta siinä lukeekin että on varattu äitiyspolille aika, kätilölle. Että ei sitten ollutkaan vielä ultrakutsu :( ootin jo niin sitä. Mut tässä ilmeisesti käydään mun lääkitystä läpi ja otetaan kai jotain kokeita mitä ei saatu neuvolassa otettua. Noh, eteenpäinhän sekin tietysti on :)

onnea ja tervetuloa kesä10!:)Onnea Ennalle ihanista ultrakuulumisista.

Mulla satunnaisesti nippailee..jotain pientä ja välil on semmosia "menkka aaltoja" jotka siis kestää ihan hetken vaan.

Mites tuota se ultra.. kuuluuko siinä ne sydänäänet heti ja sillain isosti et ne kuulee itekkin?Jännittää ihan hirveesti se tilanne ja se alku siinä,että mitä siel näkkyy...jos joku viittis vähän kertoa tyhmälle:). Rakko pitäis olla tyhjä..mä oon ihan ulalla siitäki tehäänkö se mahan päältä vai alakautta...apua...?

Hassua muuten kun kysyit noista sydänäänistä, koska siellä ultrassa missä kävin ei ollut ilmeisesti kaiuttimia tai jotain. Emme kuulleet sydänääniä, mutta kätilö kyllä näytti sikiön rinnasta kohdan jossa sydän läpätti. Olen kyllä kuullut, että jossain paikoissa voi myös kuunnella sykettä.

Rakon tyhjyydestä ei kukaan sanonut mitään eikä siitä ollut muistaakseni kirjallisessa ohjeessakaan. Siinä sanottiin lähinnä, että mukaan saa tulla yksi henkilö ja kuvata tai videakuvata ei saa. Ilmeisesti rakkoni ei ollut mitenkään täysi, koska komennusta vessaan ei tullut.

Minullä kätilö ultrasi ensin vatsan päältä ja sitten vielä sisäanturilla, koska sillä saa kuulemma vielä tässä vaiheessa yleensä tarkempaa kuvaa.

Hei kaikille!

Pitkän hiljaiselon jälkeen minäkin täältä jotain kirjoittelen. Olen kyllä lähes joka päivä käynyt lukemassa ilonne ja surunne, mutta ei ole ollut voimia kirjoittaa. On ollut ikävää, että myös paljon ikävää on tapahtunut :( Voimia vielä kaikille keskenmenon kokeneille minunkin puolestani, jos vielä täällä käytte meitä moikkaamassa!

Eli valitettavasti pahaoloni on jatkunut. Onneksi välillä on aina parempia päiviä niin niiden voimalla jaksaa. Paino tippunut 5 kiloa mutta ei onneksi sen enempää eikä tiputukseenkaan ole jouduttu. Heikko olo kyllä on. Onneksi parina päivänä olen pystynyt jo käymään töissä. Oon käynyt lukemassa myös yhtä toisen paikan keskustelupalstaa joka on pahoivoivien vertaistukiryhmä ja se antanut kanssa kovasti voimia.

Varhaisultrassa käytiin pari viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin. Oli mahtavaa nähdä sydämen sykkivän kovasti. Mies oli näkevän toisenkin alkion mutta kyllä siellä vain yksi oli :). Sen mukaan LA olisi pari päivää aikaisemmin ja tänään alkaisi viikko 11. Eli virallisesti sisällä olisi nyt sikiö eikä alkio :). NP-ultra olisi itsenäisyyspäivän jälkeen.

Viikonloppuna pääsin kauppaan ja kovasti intoilin miehelle, että ostetaan joku pieni vauva juttu, mutta halusi vielä hetken aikaa malttaa.. miekin sitten yritän :). Raskauteni tietää jo tosiaan tosi moni. Töissä yrittänyt vielä pitää pienellä joukolla pari viikkoa mutta kyllähän ne varmaan jotain arvaa kun oon vähän väliä poissa. Haluaa vain heille vielä pitää salassa kunnes ollaan viikolla 13. Pahalta tosin tuntuu myös huijaaminen kun toiset huolissaan, että toivottavasti et ole vakavasti kipeä... No enää ei montaa viikkoa. Pelkään jotenkin kokoajan, että menee kesken, mutta tosi moni mulle sanonut, että murheet pitää sitten vasta murehtia, kun niitä on ja iloita onnesta onnen aikaan. Koitan ajatella ja toimia sitten niin :)! Pelkään varmaan myös siksi, että jos ikävästi kävisi, niin en tiedä olisinko ihan heti valmis yrittämään uutta. Siis ehdottamasti kyllä myöhemmin mutta muutamien kuukausien tauon tähän pahoinvointiin henkisistä syistä kyllä tarvitsisin.

Mutta niin ihana käydä lukemassa teidän viestejä ja jotenkin sitten itsekkin jaksaa olla iloisempi! tsemppiä kaikki sisaret!

Kaikille ultrassa käyneille onnittelut hienojen näkymien johdosta! Pikiselle vielä extratsemppauksen sikainfluenssan selätyksessä. Ootko muuten täältä Oulun seudulta?

Mä sain tänään neuvolasta hyviä uutisia. Soittelin sinne jo eilen kun olin jo monta yötä vatvonut mielessäni sitä veriseulaa ja mikä riskiluku sieltä tulee. Mulla on ikää jo sen verran, että pelkän iän perusteella lasketun riskiluvun perusteella joutuisin suoraan lisätutkimuksiin. Onneksi niskapoimu-ultra ja verikokeet pienensi tuota riskiä ja se on nyt 1:5100 eli ei tartte lisätutkimuksiin lähteä. :-))) Muutenkin kaikki oli niissä neuvolatädin viime kerralla ottamissa kokeissa kunnossa.

Mulla on vieläkin sellainen ällötysolo enkä pysty syömään läheskään kaikkea. Kaikkein herkuinta on tällä hetkellä peruna. Perunarieskaa, muusia ja lohkoperunoita yms. Suolakurkutkin on namia. Lisäksi karkit ja suklaa maistuu. Mutta ns. normaalit kotiruuat ei mene millään alas. Kiinalainen (jos on oikein mausteista) on kyllä kans suosikkien listalla.

Rinnat on myös kipeät aikaajoin ja alavatsassa tuntuu sellaisia repäisykipuja varsinkin kun vaihtaa äkisti asentoa.

Onko teillä jo vauvavatsa? Mulla ei näy suht vielä ollenkaan. Mammahousuja oon kyllä käyttänyt jo kohta kuukauden kun normaalit housut tuntuu kuitenkin ikäviltä päällä. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu eli voi mennä hetki ennenkuin vauvavatsa on näkösällä.

Rakenneultra meillä on 20.1. ja ensi tiistaina neuvolalääkäri.

Hyvää vointia kaikille ja kauniita unia!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 11+6 (vielä reilu 2 tuntia siihen, että on 12 viikkoa täynnä)

Moikka moikka!

EnnaN: Kiva kuulla, että hoitivat tuon harjoittelija homman kuitenkin kivasti. Itse mietin kun mies tulee mukaan ja tilanne muutenkaan kovin kiva niin siihen vielä sitten harjoittelija niin aah.. on siinä taas kerrakseen, mutta kai se palkitsee!

Pikinen: Tsemppiä tautiin!

Ensimäinen: Meillä on ultra tiistaina, eli heti seuraavana päivänä! =) Minkälaisen kehdon ostit? Mulla samat fiilikset, kun olot on ihan hyvät, väsy vaan, niin tulee olo, että onko siellä enää ketään??

Esikko-81 mulla samana päivänä ultra aika. Tosi kiva kun nyt alkaa olemaan taas uutta jäännitystä täällä..

Kesä10: Kyllä juilintaa on ollut täällä kovastikin alkuaikoina (samoihin aikiohin kun sulla) joten don't worry! Oisko tuo aika sulla kuitenkin siihen ultraan, kun eikö kätilö sen tee, vai onko joku muu lääkäri??

Tiukku ja EnnaN: Käsittääkseni nämä sydänäänet kuunellaan pääsääntöisesti aina nauvolassa. Ultralaitteissa ei ole kaiuttimia jotta äänet voisi kuulua. Tätä sama ihmettelin kun menin varhaisultraan ja siellä lääkäri vaan tokaisi, että "eihän näillä nyt mitään kuule".. =) Kai joissain ultrapaikoissa on vielä erikseen tämä sydänääni laite, jolloin samalla kuulee myös äänet..

Pinja28: Voimia sulle!! Toivotaan että pian helpottaa!! Vaikea edes kuvitella millasta tuo on kun itse päässy niin pienellä pahoinvoinnilla.. huh tsemppiä!!

Catriina: Onnittelut jatkuu! tosi kiva kuulla, että kaikki hyvin. Saako kysyä minkä ikänen olet? Täällä ei vauvavatsaa vielä ole, mutta turbomaha kuitenkin!! huh. Mitkään housut ei mahdu päälle ja kanssa käyttäny jo kk mamma housuja. On vaan niin turvoksissa ja lihonutkin, että oksat pois. no toivottavasti tilanne tasaantuu kun raskaus etenee kunnolla. Mulla rakenneultraan aika 19.1.

Tänne ei mitään ihmeitä, raskaus vähän unohtunut kun tosi kiirettä töissä. Nyt menee loppu viikko taas naputtaessa tietokonetta aamusta yöhön.. *huoh*

joku mainitsi jostain unista ja mä näin kanssa todella outoa unta. Sain kaksoset ja kahden päivän kuluttua toinen kaksosista olikin jo 15 -v!!! Soitin hädissäni isälle ja isä vaan kommentoi, että "kyllä tuo vähän oudolta kuulostaa, mutta kysy nyt vielä ammattilaislta onko tuo normaalia" =) Että sellasta odotellessa.. hih! Tsemppiä kaikille!

(rv 12)

Ekakertaako, mä oon vuosimallia -71. Mun äiti sai esikoisensa kun oli 38 v ja vielä kakkosen 41-vuotiaana. Eli aikaa on vielä, toivottavasti. :-)))

Meillä siellä niskaturvotusultrassa kuului sydänäänet. Mies nauhoitti vielä ne muistikortille. En kyllä tiiä oliko ultralaitteessa sitten erikseen kauttimet.

Ehdin jo tälle aamulle käydä lääkärissä. Vasen korva on ollut kipeä eilisillasta asti, mutta se oli ok. Kurkku on myös karhea ja lääkäri epäili kivun jotenkin säteilevän sieltä. Nieluviljelyn ottivat ja vastauksen saan huomenna.

Mukavaa torstaita kaikille!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 12+0!!!

hei taas sikflunssa selätetty ja kaikki hyvin likka on ny kipeenä mutta kaikki kumminkin hyvin.

Olen ny ollut kaks aamua ilman pahoinvointiranneketta ja hyvin on mennyt.

Catariina: tosiaankin asun oulun lähellä. Miks niin?

Mulla on 24 päivä lääkäri ja taas pienennettään lääkeannoksia ja 27 päivä olisi ultra jos siis käy niin hyvä tuuri että juniorin sika piikki kerkee tehoamaan eikä se tule kipiäksi että pääsee lähtemään.

Tuntuu välillä niinku tuolla mahassa joku muljahtelis mutta toisalta ei se voi olla liikkeitä koska viikkoja on vasta 11 tai no ainakin menkkojen mukaan mutta viimeksikin mulla aikaistu laskettu aika melkein kolmella viikolla.

Näin taas viimeyönä unta että synnytin kaksoset ja tuskailin kun ei tahtonut kädet riittää olisihan se ihanaa jos tulis kaks olis kyllää sitte mun viimeinen raskaus vaikka kyllä suunnittelin että teen toisen melkein perään jos vaan kaikki menee hyvin tai mistä sitä tietää on tässä vielä reilu 10 vuotta aikaa ja siinä ajassa kerkee montakin tehä jos ei pidä yhtä pitkää taukos kun näiden muiden kohdalla on.

Onnea kaikille jotka on ultrassa käynyt jännittää itteäkin niin kauheena.

Hommasin jo pinnasängyn, kehdon ja kestovaippoja valmiiksi ja paljon vielä tarvii mutta antaa niiden olla vielä.

palaamisiin

Pikinen, itse olen myös Oulun seudulta.

Meillä on kaikki valmiina vauvalle. Haaveissa on kyllä ostaa sellainen keinusitteri vielä. Olikohan se Ficher-Pricen "Rainforest" tai jotain sinne päin.

Otatteko äitiyspakkauksen? Mä otan. Saadaan varmaan kaikki vielä tuo tämän vuoden pakkaus.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 12+0

Yhteistyössä