kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka moi taas..
Huonosta olosta tuntemuksia oli mullakin lauantaia. Oli todella väsynyt ja paha olo ja taipu vaan punkkaan kokoajan ja itkukin pääsi kun niin oli jotenkin väsy ja mieli maassa. Muuten voinnit ollu ihan ok kohdillaan. Ei oo tarvinnu oksennella vielä ollenkaan.

Outoja juttuja on tullut, kuten se, että mua kuvottaa aivan suunnattomasti repiä leikkelettä paketista irti. Musta se on vaan jotenkin aivan hirveen näköstä ja ällöttävää.. Hmm.. no aikasemmin ei ole mitään tämmöstä ollu. oonkin leivän päällä reilun viikon syöny vaan juustoa, paitsi jos on valmis leipä. Ei siinä ahdista ne kinkut yhtään = ) Joo, outoa! = ) = )

No kivaa, että jollain muullakin on mammat jo jalassa, ajattelin jo, että oonko mä ihan ainut ja outo innokas mammailia.. Ne vaan tuntuu niin paljon paremmalle päällä. Tänään on suorat housut kun on tapaaminen, onneks nämä aika isot niin menee vielä oikein hyvin päälle..

Hmm.. Tänään (juuri äsken) kerroin esimiehelle raskaudesta. Tuntu, että on pakko kun tuli kovasti kertomaan erilaisista uusista suunnitelmista ja tulevaisuudesta ja muutetuista toimintamalleista jne jne jne.. Mun oli vaan aivan pakko kertoa, en voinu enää pitää sisällä. Tuli NIIN kaksi naamainen olo kun toivon etten ole täällä enää tuolloin kun muutokset tulee voimaan. Ja lisksi en halua että yritys tekee harkitsemattomia päätöksiä mihin tilallani saattaa olla vaikutusta.. Nyt kun tuntuu, että paljon muuttuu ja tulee muuttumaan työpaikallani..

No pomo potti asian hyvin, onnitteli ja kun kerroin, että mua hermostuttaa ihan hulluna kertoa tästä asiasta aj että olen ian alussa vielä niin hän kommentoi vaan, että tämähän on vaan iloinen uutinen! Ja kerkiöämme hommailemaan paljon juttuja vielä ennen kun jään pois hommista! no tunne oli todella helpottunut kun sain asiasn kerrottua. Toki sanoin, että mitä vaanhan voi vielä tapahtua, että mikään ei ole todellakaan vielä varmaa.. Tosin, itsellä alkaa olemaan oikein hyvä fiilis tästä raskaudesta, en mieti enää niin paljon, että jos menee kesken jne. nyt tuntuu, että totta kai me tämä vauva saadaan. Ajatukset on hiuka kääntyny jo enemmänkin sinne synnytykseen ja pelkoon.. miten hitossa sen kestää????

Itsellä ei kahvi ällötä, tosin tuntuu ettei se pahemmin auta tähän kestoväsymykseen. Mulla vähän sama kuin :ekaakertaako?:lla että väsyttää, mutten välttämättä nukahda..päässä pyörii kaikkia huolia vaikka kaikki onkin hyvin! ärsyttävää..kuitenkin la - su välisenä yönä nukuin 10h ja silti väsytti aamulla ja olin aivan turvoksissa. Muuten ihan normaali olo..

Meillä kanssa tuo peittojen heiluttelu tai vaakamambo ;) on vähän vähentynyt mutta eilen sitten tempaistiin kaksi kertaa. Ei tuntunut ollenkaan erikoiselta, paitsi että rinnat on aika arat. Tuntui itseasiassa tosi hyvältä, koska se jotenkin lähetää meitä parina ja haluaisin ylläpitää seksielämäämme mahd pitkään (tietenkin odotuksen ehdoilla). Jos rupeaa tuntumaan omituiselta, niin lopetammme tietty..

Moi ja viikonalkuja kaikille sekä tervetuloa vaan uusille! Täällä sataa ja on harmaata, onneks ehdin tehdä pihahommia eilen, ei olis onnistunut tänään.

Seksistä: Meilläkin pikku tauko ollut plussan jälkeen, mutta nyt ollaan taas jatkettu samaan malliin. Seuraava tauko sekstailuun onkin sitten varmaan tulossa ihan loppuraskaudesta (jos sinne asti päästään), esikoista odottaessani mies ei enää silloin tohtinut minuun sillälailla koskea, kun tunsi tunkeutuvansa vauva alueelle. Mulle kyllä olis kelvannut, mutta eihän voinut toista pakottaakaan ;). NO ison mahan kanssa tarvitaankin sitte sitä kekseliäisyyttä, ihan kivoja asentoja kokeiltiin siihen saakka kun mieskin oli asiasta innoissaan :).

Nuo ultrauskäytännöt varmasti vaihtelee ihan paikkakunnittain, meillä ainakin kaikille tuntemilleni äideille on täällä tehty sekä varhais- että np-ultra aina alakautta. Itsekin kun esikoista odottaessani kysyin np-ultrassa sitä että ultrataanko vatsan päältä, niin lääkäri sanoi että tässä vaiheessa tehdään tutkimus aina alakautta. Mutta kukin siis tyylillään.

Mielläkin on raskaana olevien possurokotukset jo parin viikon päästä. Itse silloin menen 8. viikolla ja en kyllä ajatellut sitä ottaa. Soitellaan tässä neuvolaan ja kysytään vielä asiasta. Minusta on liian aikaista sikiön kannalta ottaa ko. rokotetta vielä siinä vaiheessa, mutta tää on vaan mun pielipide, voi toki vielä muuttuakin. Vaikeita päätöksiä! Kaiken kaikkiaan ei kiva tilanne ollenkaan.

Mutta nautitaan nyt tästä odotuksesta kuitenkin eikä stressata liikoja ;)!

Pöö pitkästä aikaa. Viime viikko meni sairaslomalla flunssan takia. Kuumetta ei ollut kun 37,5 ja työterkka kirjoitti kolme päivää lomaa. Olo oli ihan hyvä vikana saikkupäivänä. En ollut tarvinnut Para-Tabseja (niitä terkka suositteli jos tulee paha olo), nenäsuihketta kaipailin sitäkin enemmän, mutta siitä sanottiin, että ei saa käyttää. Töihin paluu aamuna olo vaan olo ihan hirveä: ei flunssainen, mutta nyt ymmärrän mitä sanonta "veto pois" tarkoittaa. Hyvä kun sai itsensä pidettyä pystyssä tuolilla. Ajattelin, että olen saanut varmaan poskiontelon tulehduksen kun olen niistänyt jo pari viikkoa.

SIVUHUOM! Joku täällä mainitsi, että nuha on raskasuoire: pitääkö paikkansa?

Työterveyslääkäri katsoi poskiontelot ja oli sitä mieltä ettei siellä ole niin paljoa tavaraa että siellä olisi tulehdusta. Arveli raudan puutetta ja otti verikokeet ja kirjoitti pari päivää lisää saikkua. Raudan puutetta ei ollut, mutta valkosolut olivat koholla. Mikä kuulemma tahtoo sanoa sitä, että jossain on tulehdus, mutta elimistöllä on homma hanskassa. Ts. lepoa, että luonto saa hoidella homman. Lääkäri oli muuten sitä mieltä, että nenäsumutteesta menee verenkiertoon ja sitä kautta vauvaan niin vähän että kuuriluonteisesti sillä ei ole merkitystä. Nasonex: here I come ja henki kulkee taas nenänkin kautta.

Jatketaan nyt kun juttua on viikon tauon aikana kertynyt niin paljon :-D

Menossa 8+3 ja etova olo alkaa savuttaa huippuaan. En ole vielä päässyt halimaan pönttöä, mutta lähellä on ollut. En ole löytänyt sille toistaiseksi mitään logiikkaa: se tulee mihin aikaan päivästä vaan, oli syönyt tai ei. Yhden tekijän olen kyllä onnistunut bongaamaan: ripustin miehen kanssa sängyn katosta ja jouduin pitämään käsiä ylhäällä kauan: en suosittele. Liittyy varmaan jotenkin verenpaineeseen, mutta A) meinasi lähteä taju ja B) oksettava olo oli massiivinen.

Olen pohtinut myös possuflunssa-rokotetta paljon. En ole vielä löytänyt yhtään syytä mikä saisi minut olemaan ehdottomasti rokotetta vastaan. Onhan se otettu nopeasti käyttöön, mutta niin se taitaa olla näiden epidemia-rokotteiden kanssa. Sitä on kuitenkin tökitty jo niin moneen ihmiseen, että jos jotain massiivisen pahaa olisi tiedossa se olisi tapahtunut jo. Eräs sairaanhoitaja-tuttavani, joka on raskaana, otti rokotteen viime viikolla. Työterkkari oli myös ehdottomasti sitä mieltä, että se kannattaa ottaa.

Sikainfluenssasta:
Oltiin tänään ekaa kertaa neuvolassa eikä siellä mitään kummallista. Kun kysyin rokotteesta niin neuvola-tädin oma kanta tuli vähän liiankin selvästi esille (jopa niin paljon, että alkoi itseäni hieman ärsyttämään). Kannattaa siis ehdottomasti sen ottamista Tässä linkkejä jossa faktatietoa rokotteesta:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/pandemiarokotusten_turvallisuus/

Noiden lukeminen voi vähän auttaa päätöksenteossa.

Taitaa olla tuo viikko 8 monella pahinta pahoinvointi aikaa
Ja itse kun on vasta rv6+4 niin voi vain ajatella kuinka pahaksi vielä menee..
Tänään kävin töissä välillä lepäilemässä pukuhuoneen penkillä kun oli niin paha olo...

Itselläni kanssa töissä kertominen helpotti ja oon miettinyt että tässä olossa jään hyvin pian "kiinni" myös muillekkin kun en enää pysty mm tulemaan ruokalaan ja aina ennen käynyt syömässä.. joten eipä sen varmana niin väliä sitten vaikka se jossain välissä leviäsikin se tieto mutta koitan malttaa vielä hetken piilotella :) Ja onnitella tilanteesa tuleekin vaikka olisi kuinka hyvä ja tärkeä työntekijä ja vaikka kuinka olisi kiire/huono hetki muka tms. Ihmisiä kaikki töissä ollaan ja kaikki tietä kuinka onnen asia kyseessä on :)!

Ja tässä vielä se toinen linkki kun sivusto ei antanut laittaa molempia samaan viestiin:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/raskaana_olevien_pandemiarokotukset

Moikkelis!

No tänään tulikin sellaista tietoa, että rokotetta on saatu Kuopioon, ja sitä riittääkin nyt sitten kaikille raskaana oleville. Paljon olen asiasta etsinyt tietoa, ja olen kallistunut sille kannalle, että rokotteen otan. Hyvä linkki asiaan liittyen on mm.
http://www.psshp.fi/index.asp?tz=-2

Me ei olla kerrottu plussauutisista kuin mun parhaalle kaverille (pakko on päästä purkamaan jollekin naispuoleiselle : ) Muuten ajateltiin odotella suunnilleen viikolle 12-14. Sitä ennen tosin on ainakin yhdet juhlat, joissa voi olla vaikea selitellä alkoholittomuutta...

Niin ja sitten se neuvolatäti sanoi vielä, että jos sairastuu sikainfluenssaan ja raskaana olevilta selvitetään onko se sika vai ei ja jos on annetaan se lääkekuuri eikä siitä ole myöskään 100 % varmuutta että ei aiheutta sikiölle mitään.. Eli kinkkistä, kinkkistä... Sanoi että haitallinen aine siinä tiomersaalissa on elohopea mutta että sen ei pitäisi imeytyä elimistöön ja että sitä ei ole sen enempää kuin kaloihin voi olla kertynyt. Omalla kotiseudulla rokotukset raskaille on parin viikon päästä ja itsellä olis sitten silloin alle 9 viikkoa... tosin arvioitu että pandemia olisi täällä etelässä 4-6 vko päästä ja jos vaikutus aika on pari viikkoa niin en tiedä uskaltaako siinä sitten odottaa, että ei menisi ensimmäisten joukossa...

Jaahas... Kirjotin pitkät litaniat mutta kone tilttas hetkellisesti ja sinne män teksti...
Pääasiat varmaan oli huomisessa ultrassa ja yhtyminen ekaakertaako? oireisiin huonosti nukutuista öistä. Herään pari kertaa yössä vessaan, ja sit muuten vaan rupeen kukkumaan aamuyöstä. Väsyttää koko ajan aika paljon, varmaan just ton vuoksi..

Tänään on ollu ällötysten ällötys päivä ja tuntuu että koko päivä on mennyt vedet silmissä yökkäillen.. Ihme kyllä ei oo laatta lentänyt mutta lähellä on ollut, huh huh!!
No, onneks jaksaa iloitakkin noista oireista aina välillä :) Onhan se aika hassua mitä kaikkea tää raskaus tuo tullessaan!

Huomenna tosiaan ultra yksityisellä ja jännittää aivan helkutisti onko siellä mitään ja jos on ni mitä sille kuuluu.. Kaikki mahdolliset jutut ristissä että huomenna kaikki menee hyvin!!!!! :) Eip kai muuta, harmittaa ku edellinen teksti hävis...

Soitin neuvolaan ja kysyin tuosta rokotteesta. Terkka sanoi, että koska mulla raskaus näin alussa kannattaa mennä sinne alkuraskauden ultraan (mikä ollaan jo siis varattukin viime viikolla). Jos siellä näkyy elämää, niin sitten rokotetaan mahdollisesti 12 viikon tietämissä. Ei pitänyt mahdollista tartuntaa tässä raskauden vaiheessa riskinä, koska suurin riski sairastua vakavasti on loppuraskaudessa. Hyvää käsihygieniaa painotti käyttämään jne. Eli en mene sinne pain viikon päässä olevan rokotukseen vaan otan asian uudelleen jutuksi, jos ultrassa kaikki hyvin.

Mutta tämä tästä rokotus-asiasta tällä erää. Eiköhän jokainen tee kuitenkin sen itselleen parhaalta tuntuvan ratkaisun :).

Nyt katsomaan leffaa.

Olen stressaillut kyllä sitä sikarokotetta.. On se ärsyttävää kun just nyt pitää olla sikapandemiaa. Ja olisinkin pidemmällä kuin alkuraskaudessa, niin sitten voisin sen ottaa jo. Mutta näin alkuraskaudessa kyllä pelkään sen ottamista. Nyt 7+1. Meinaan TO kysyä neuvolassa asiasta ja sitten siellä alkuraskauden ultrassa. Mutta meinaan varmasit sinnitellä sinne 12 viikolle.
Mulla on tullut uutena yökötyksen kohteena ruokakaupassa käynti. Jo toisen kerran on siellä tullut huono olo. Ne hajut ja ne ruuat siellä hyllyissä.
Ja aina eilisen päivän ruuat saa huonon olon tai sen ajatteleminenkin. Outoja juttuja! heh! Ja nyt meinaa ruokalajien miettiminen käydä hankalaksi, kun en oikein halua syödä ruokia joita on viime viikollakaan syönyt. No pitää keksiä uusia. Eiköhän se tässä ala jossain vaiheessa muuttumaan :)

Huomenta!
EnnaN: Olen ihan samoilla linjoilla sinun kanssa. Nyt jo muutama alan ihminen on lämpimästi tuota rokotetta suositellut, joten jollei nyt homiseen mennessä jotain erityistä pahaa ilmaannu niin otan tuon rokotteen. = /

Jänskättää: Hei tuosta "juomattomuudesta" juhlissa. Minun juhlissa tuttavani vedätti kaikkia kyllä ihan täysiä, kun hänellä oli alkoholitonta kuohuviiniä pullo mukana, mitä joi illan aikana. Kukaan ei kysellytmitään! Ei muuta kun hankit sellaisen vaan mukaan niin ei tarvitse selitellä! =)

Esikko-81: Onnea ultraan. Onko se sulla mihin aikaan? Miten pitkällä raskaus on? Tule sitten taas kertomaan hyviä uutisia! =)

Sanni80: Hih, mulla ihan sama juttu, jotenkin on tullu tosi "krantuksi" ruokien kanssa. Mikään ei oikein maistuis ja sit taas välillä tulee mielettömiä mielihaluja johonkin ruokaan. Viime viikolla oli ihan pakko saada jotain keittoa! ihan sama mitä kunhan se oli keittoa.. hih..

Täällä kaikki hyvin, perus settiä, ei mitään uutta.. Tänään piti kertoa loppuporukalle duunissa raskaudesta, mutta meillä palaveri onkin peruttu, eli odotellaan sitten seuraavaan palaveriin asti.. Huomenna siis neuvola ja mies ei nyt pääsekään mukaan :( Pöh! On niin pahaan aikaan, ettei vaan pääse.. no seuraavalla kerralla täytyy varata parempi ajankohta, että pääsee osallistumaan. Tai no enpä tiedä onko tuolla neuvolassa hänelle mitän uutta kun on jo yhden lapsen isä..

Kivi vierähti sydämeltä, ultrassa masuasukki siellä missä pitääkin, ja pikku sydän löi tuhatta ja sataa :) OLEN NIIIIIN HAPPY!!!!!!!!!!!! Jos sitä vaikka jo uskaltais kertoa tuleville isovanhemmillekin tästä onnesta :)

Sitten vaan mahaa kasvattamaan, vaikka taitaa se kasvaa ilman suurempia ponnistuksiakin...

Mietin just eilen et onko tieto raskaudesta tehnyt noi mielihalut jotenkin sallitummaksi? Kun ajelin töistä eilen kotiin, oli melkeinpä pakko saada munakasta paprikalla ja punasella emmentaljuustolla höystettynä.. En sitte kuitenkaan hakenut aineksia ;) Ja viime viikko oli mulla "keitto"viikko, hernekeittoa ois tehny kovasti mieli! Kaikennäköstä..

Niin ja nyt sitten viikotkin varmistui vähän paremmin, neuvolan mukaan tänään ois 9+0 mutta ultran mukaan 7+3. Höh, mennään sitte ton 7+3 mukaan. Laskettu aika siis... 12.6.10?

Täällä ilmottautuu vm 69 oleva, ensimmäistä raskautta ihmettelevä "elli". Tällä hetkellä rv 5+2 ja rintojen arkuuutta, suun kuivumista oireena ja tänään alkanut kuvotus. Stressin aiheena pian tuleva ulkomaanmatka jonne mies ei ole lähdössä mukaan. Lähinnä pelottaa jos olisi kohdunulkoinen raskaus. Ultra tulossa ennen matkaa, joten täytyy vaan yrittää kestää sinne asti.

Voi jee!! Onnea Esikko-81! Näin niitä iloisia uutisia vaan tulee.. Mä oon hiukan skeptinen noihin varhaisultran mittauksiin ja tuloksiin, kun kaikilla on la menny viikon / puoltoista myöhemmäksi. Mulla 7+4 sijaan ultrassa olikin 6+6, eli nyt olis sit 7+5 menossa... no tuolla seuraavassa ultrassa tämä sitten selviää kunnolla. Mitä noista oon lukenu, niin nimen omaan on menny niin, että varhaisultrassa viikot menny reilusti taakse ja seuraavassa ollutkin ihan omien laskelmien mukaiset viikot.. Voi siis olla että nuo mittaukset nyt vaan on niin vaikeita tuossa kohtaa.. Mutta samapa tuo, tosin tottakai tässä kohtaa haluaa uskoa ja toivoa, että raskaus olisi jo mahdollisimman pitkällä ja ensimmäinen kolmannes pian ohi!! = /

Tervetuloa barbara69 mukaan! Ja onnea plussalle!

Päivittelin tässä listaa taasen. Laittakaapa päiviä ja korjailkaa jos varhaisultrat on antanu toista päivää. Kiva sitten rakenne ultran jälkeen taas vertailla miten on ajat muuttunut..

2.6.2010 Corianteri, ensimmäinen
?.6.2010 KiiraLiina, toinen
4.6.2010 Nimbu,toinen
6.6.2010 Catriina, toinen
10.6.2010 Ekaakertaako?, ensimmäinen (5.6.2010)
10.6.2010 Jänskättää
12.6.2010 Kesävauva, ensimmäinen
12.6.2010 Esikko-81
12.6.2010 Camelia
13.6.2010 Sanni80, ensimmäinen
16.6.2010 Pyry09, ensimmäinen
17.6.2010 Pinja28, ensimmäinen
18.6.2010 Yammy mammy, ensimmäinen
21.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
24.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen syntyi 17.11.08
? Barbara69
? EnnaN
? Tiukku

täälä vm.82 ja yhden lapsen 1v4kk äiti..
Raskausviikkoja 6+3 ja pahoinvointi ilmoitti itsestään eilen illalla..yök!
Eka neuvola varattu ensiviikolle ja oliko laskettuaika nyt 19.6 nettilaskureiden mukaan.
Ennen pyörin perhekerhon sivuilla,mutta oliskohan tämä nyt sopiva kesäkuun odottajien palsta :)
Kovasti mietityttää sikarokote uskaltaako sitä ottaa vai ei..mieheni on ei kannalla!itsekkin kallistun ei kannalle,mutta pelottaa silti kun raskaana olevat kuuluvat riskiryhmään!
Hoitovapaalla olen ja työeämään lähden tammikuussa piipahtamaan :) se onkin kiva ylläri pylläri kun ehdin olla 5kk töissä :)
Enköhän minä jää tälle palstalle !!!!

Moi kaikille!

Mulla myös muuttui ultrassa sikiön koon mukaan laskettuaika. Neuvolan laskelmien mukaan oli 7+5 ja siellä lääkäri meinasi että on 6+6. Tällähetkellä kuukautisten mukaan mentäis 8+2 mutta masukin mukaan 7+3.
Ens viikolla ensimmäinen neuvola. Vuotoahan mulla oli, mutta se onneks loppu. Luulen, että sisätutkimus ja sisäultra aiheutti sen. Onneks kun en ole ollut kipeä lainkaan niin helpottaa oloa.
Gynis sanoiki, että tuossa vaiheessa kun syke lyö niin keskenmeno pienenee alle 10%.
Lohduttavaa..onneks vielä asian unohtaakin päivän kiireiden mittaan.
Oksentelua ei vieläkää ole ollut, mutta kahvikaisana olen lopettanut melkein kokonaan kahvin juonnin..ja hajut ottaa Niin nenään.

Näillä mennään , ja ultrakuva jääkaapin oves muistuttaa pienestä "ihmeestä"..:)
Mukavaa päivää kaikille ja uusille tervetuloa remmiin.

Ps. kysyin henk.koht gynikseltä sikapiikistä ja suositteli.

Esikoisen laskettuaika on 5.6.2010. Eka neuvola on 2.11. En ole oikein kartalla mitä siellä tapahtuu? Onko vaan jutustustelua ja niiden lappujen tutkimista mitä sain postissa vai tehdäänkö siellä ultra? Hoitaja saa varmaan sydämen tykytystä mun kuukautiskierrostani :-P Pläräilin kalenteriani viikonloppuna kun täyttelin papereita ja punaiset liput ovat liehuneet muutamasta viikosta jopa 45 päivän välein. Onneksi sain ekan ultran jo vahingossa gynegologi-käynnin yhteydessä: olen ainakin itse kartalla siitä missä mennään.

8+4 tänään: eilen oli todella hyvä olo koko päivän, ei oksettanut eikä väsyttänyt. Tänään ainakin väsyttää. Olen huomannut tuon saman kuin te muutkin, pissalla tulee käytyä kolme kertaa yössä.

Olemme miehen kanssa vääntäneet siitä, koska kerrotaan perheelle. Mies haluaisi odottaa jouluun!!! Minä totesin, että juu-ei: viikko 12 saa riittää. Etenkin kun työskentelen nisavaltaisella työpaikalla ja leidit bongaavat vauvat kyllä hyvissä ajoin (varsinkin kun pikkujoulut ovat marraskuun lopulla). Minusta olisi koko noloa, että työkaverit tietäisivät ennen isovanhempia.

Tervetuloa helmiisa mukaan!
Ensimmäinen: Mulla sama, melkein viikko myöhäisty tuo la. Mikä on tuo "masukin mukaan 7+3"? Miten paljon sulla oli tuota vuotoa ja kauan kesti? Olen kuullu samaa, että kun sydän lyö ja rv 9 menossa on km. riski aika pieni enää.. Ihan miellyttävää kuultavaa! =) =)

EnnaN: Mun tietojen mukaan neuvolassa täytetään pino lippuja ja lappuja, punnataan, mitataan ja otetaan hemoglobiinit yms muut verikokeet. Vissiin aika paljon vaihtelee sen mukaan miten paljon odottajalla on kysyttävää ja monesko raskaus on kyseessä ja onko jotain erityistä mistä pitä keskustella enemmän.. Vaihtelee vissiin siis aika paljon, mut pääsääntöisesti kait siellä otetaan kaiki tausta tiedot ja annetaan tietoa äitiydestä, raskaudesta jne. Joku kerto, että aikaa kannattaa varata jopa tunti! = / Mulla se siis huomenna aamulla. Voi kertoa sitten enemmän mitä siellä tapahtu..

Ekaakertaako: Eli sikiön koon mukaan arveli et viime perjantaina oli tosiaan se 6+6 niin tänään sen mukaan sitten olisi se 7+3.
Heh, ymmärsitköhän.
Jätti kuitenkin raskauskorttiin tekstin, että sen pidemmän vkojen mukaan laskulla mennään. Ja rakennelultras selviää sitten tarkka laskettuaika. Ja jos alle vkon jää eroa niin laskettua aikaa ei muuteta.
Vuotona mulle tuli gynen käynnin jälkeen illalla kerran, hulahti vaan pösyihin, samoin sitten aamulla pöntöön aamupissan aikaan. Kirkasta verta ja siihen loppu.
Kyllä säikähdin. TUttavani on neuvolassa töissä ja sano ettei hätää jos ei kipua. Kuulemma joka 4. odottava voi vuotaa. Jotkut kuulemma vuotaa ekan kolmanneksen tasaisesti. Luotan nyt että juuri kun perjantaina kaikki hyvin ja silloinen 8.1 mm sikiö siä sykki, ja kaikki oli niinku pitikin.
Tottahan tuo pysäyttää mutta oon ottanut nyt rauhallisemmin. lepäilly paljon.
Oireet kuitenkin kun on jatkunut ihan normaalisti. ens maaanantaina on ensimmäinen neuvola sitten kunnan puolesta. Sitä odotellessa :)

Terve!
Mulla oli neuvola jo muutama viikko sitten. Aikaa meni reilu tunti ja se meni lähinnä jutustellessa ja taustoja kartoittaessa. Mies oli mukana ja mun mielestä se oli hyvä, sillä tarviihan senkin saada sitä tietoa ihan yhtä lailla kun äidinkin. Paino, pituus, verenpaine, verikoe, pissanäyte yms. ja sitte täyteltiin kaikkia lappuja liittyen perinnöllisiin sairauksiin ja omiin elintapoihin.

Tuolta neuvolasta nyt ei paljon uutta tietoa irronnut kun tätä nettiä on tutkittu jo niin tarkkaan alusta alkaen. Saman matskun sai paperilla kotiin ja ehkä konkreettisin oli se äitiyskortti :D Eli nyt sitä mennään.

Mulla on ne kaupungin järkkäämät tutkimukset marraskuun puolen välin jälkeen, joten uteliaana olen menossa yksityiselle tällä viikolla niin saa varmuutta noihin kaikkiin kysymyksiin.

Mut eipä kai tässä kummempia, ihan hyvin on voitu moneen muuhun nähden ja olen kyllä kiitollinen siitä!

Hei

Meidän eka neuvolakäynti oli hyvin samanlainen kuin Corianterilla. Mies oli kanssa mukana mutta ei olisi ollut välttämättömyys, joten te joilla ei pääse mukaan niin ei hätiä. Ja ihan sama juttu sekin, että aika vähän tuli uutta tietoa kun oli jo netistä kaikkea lukenut. Seuraavat ajat varattiin kanssa + lääkäri, jossa eka ultra.

Moikka ja onnittelut Esikolle iloisista ultranäkymistä :)!

Mulla taitaa tää kirjoittelu jäädä nyt vähemmälle, kun huomenna täällä Plazassa päivitetään tää foorumi sellaiseksi, että vaatii rekisteröitymisen jne. Joten vetäydyn taka-alalle ja ehkäpä ilmaannun sitten kun odotus turvallisemmalla tolalla tai sitten kasvattelen massua ihan itsekseni ;).

Iloista odotuksen jatkoa teille kaikille ja kenties vielä nähdään myöhemmin! Toivotaan, että kaikki menee meillä kaikilla hyvin ja saadaan vauvat kainaloon kesäkuussa :).

Heippa!

Terveisin taustalle vetäytyvä barbalala rv 5+5 ja poika -08

Yhteistyössä