Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Piti tulla vielä kysymään, jos esim. rebel tai T-Bird tai kielletty tausteilevat, että mitä teille kuuluu?!

Heips Elppis! Kiva että joku muistaa =)
En ole kyllä edes taustaillut, nyt sattumalta pitkästä aikaa tulin lukemaan mitä muille kuuluu.
Töissä menee aika, ja se mitä sen jälkeen aikaa jää niin ei kehtaa netissä pyöriä paitsi nyt, kun oon saikulla. Flunssaa menossa.
Työn aloitus oli meidän perheessä yksi parhaita ratkaisuja parisuhteen ja mielenterveyden kannalta. Olin jo niin yliväsynyt tähän kotona hengaamiseen, ettei usko Esterikään.
Enää ei ole turhia riitoja tai ylipäätään turhautumista joka asiasta, kun elämässä on muutakin kun ruoan teko ja vaipat. Ihana jutella ihmisten kanssa, ahh :flower:
Molemmat meillä tekee osa-aikatyötä, joten poika saa olla kotona.
Meillä edelleen yöt menee miten menee, en jaksa siitä sen enempää koska uskon, ettei tämä korjaannu kun murrosiässä. Neuvolalta olen apua pyytänyt, muttei sieltä mitään järkevää saa käsiin ja lähin unikoulu on 100km:n päässä joten olkoon. Sitä tottuu tähän zombiena oloon ihan mainiosti.
Kaikesta huolimatta välillä olen miettinyt toista lasta, mutta kun kelailen muistoissani parisen kuukautta taaksepäin, tulee järki päähän, onneksi.
Luulen itsekkin, etten olisi tarpeeksi vahva vielä toiseen ja sitten saatas ihan todella käydä mielenterveyden päälle.
Eli meillä menee siis ihan ok! :)
Tukea vasten jo kävelee, tai ottaa askeleita ihan useamman, hampaita on 6kpl, juo joskus nokkamukista ja napostelee maissinaksuja yms muttei vielä lasketa trigometriaa eikä lausuta Eino Leinoa. :p

T-B ja poju 10kk

1. Opetteleeko lapsenne jo syömään itse?
Ei, lusikkaa pitää syödessä kädessä, mutta ei vielä itse syö eikä näytä olevan vielä siihen kiinnostustakaan.

2. Millä ruuilla aiotte aloittaa siirtymisen "normaaliruokaan"?
Perushutulla eli niillä, jotka on helppo muussata pienemmäks.

3. Miksi nimitätte itseänne (äiti, äippä, mamma, isi, iskä, pappa....)?
Äiti ja isi

4. Montako hammasta on puhjennut?
2 vasta, 4 näyttää olevan tulossa lisää, mutta ei ole vielä puhjennu

5. Miten sujuu hampaiden harjaaminen, ja kuinka usein harjaatte? Käytättekö jo tahnaa?
Hirveemmin ei olla noita kahta pesty, silloin tällöin. Sitten kun puhkeaa enemmän niin joka ilta ja sitten ku se alkaa sujua niin siirrytään myös aamuharjaukseen. Tahnaa ei käytetä, koska sitä ei alle 1-vuotiaille muistaakseni suositella.

6. Juoko lapsi mukista, nokkamukista vai tuttipullosta?
Nokkamukista ja vellin pullosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Galluppeja:

Kyllä se kovasti sitä sotkua saa aikaiseksi, saapahan koirakin ruokaa ja lapsi on onnellinen.

En edes muista mitä hyvää meillä silloin oli perunasta :)

Mä olen Äiti mutta esikoinen kutsuu TÄI ja ukko haluaa olla iski, esikoinen huutaa KIS :)

Ööö.. (laskee sormin) 6 kohan niitä nyt näky...

5. Miten sujuu hampaiden harjaaminen, ja kuinka usein harjaatte? Käytättekö jo tahnaa?
Tahnaa aina kun kerkiää, neiti huuta jo vessaan mennessä harjaa itselleen ja aamuisin laitan jos muistan...

Nokkamukista harjoitellaan, pullosta (kieli aina siellä sisälla) ja lasista joskus. Suurimmaksi osaksi vielä tuttipullosta, äiti saa vielä pitää pulloa :)

Galluppeja:

Kovasti haluja olis (kiskoo lusikkaa sen ku kerkiää ) ja makupaloja mättää käsin menemään, leipää tms. mitä millonkin

Syödään jo nyt aika usein samoja pöperöitä, otan vaan sivuun ennen tuhtimpaa maustamista.

Oon äiti ja tuo toinen on isi tai iskä.

4 hammasta, ala- ja yläetuhampaat

Vaihtelevalla menestyksellä, vesipesu.

Tavallisesta juomalasista juo ja tissistä, on meillä se taikamukikin, muttei juurikaan käytössä.
Soitin sille pph:n ohjaajalle ja Milla pääsee tosiaan tuohon meidän naapurille hoitoon. Ihanaa! Laskeskelin, että hoitopäiviä tulee 10-13/kk ja muu aika sit kotona (viikonlopun työvuorot ja mun vapaapäivät), ei oo paha, eihän??Voi että onkin helpottunu olo, kun tuokin selvis B)

Huomenna mulla on vapaapäivä, ajattelin leikkiä kotista :D Pääsiäisen pyhät oonkin sit töissä, miettikää niitä pyhätyökorvauksia :p (ja verottaja kiittää !!)Verottajasta puheenollen, viime vuodelta paukahti 450e mätkyjä :kieh: Toivottavasti on töitä vuoden lopussa kun ne pitää maksaa. No, eikö niitä lie ole.

Onnittelut Ammu hoitopaikkatiedosta! :flower:

Justiina on jo ihan ison tytön oloinen suloisuus :heart:

Sydäri, joko Emma aloitti päivähoidossa? Miten hällä oli sujunut?

Ei vielä, 14.4 vien Emman ekaa kertaa hoitoon...klo7.30-14...Jouduin vaan meneen töihin etuajassa ku työporukkaa kipeenä.
Mies hoitaa Emmaa ku menee 14.4 kanss töihin..

Pää on pipi :'( kävin poistaan aika ison luomen päästä ja olin perseelleni lentää kun laskun sain, vaivaset 374euroo |O jepjep

Elsa ei osaa taputtaa eikä vilkuttaa :snotty:

saas nähdä minkälaisen rahalähetyksen mä saan, tai paljonko oon velkaa :xmas:

Sydänkäpynen Sä alotit sitten noinkin vaatimattoman pituisella vuorolla työt :D

Ja jippii, mä sain 91e palautuksia, olin aivan varma mätkyistä.

Venla osaa taputtaa sekä vilkuttaa. Molemmat opittu n. 8kk iässä, mikä oli mun mielestä kauheen myöhään kun veljensä osas samat 4kk ikäsenä, just kattelin neukkulakortista. Eihän lapsia sais sillain verrata, ja silti mä teen sitä melkein koko ajan
:ashamed: Onneks vaan sen takia, et vähän tietäis mitä Venlan pitäis osata, noin suunnilleen...

GALLUP Kutsutteko lapsianne (siis ketä tahansa niistä) lempinimillä? Meillä nimittäin Veetiä on sanottu sairaalasta asti Topiksi, ja Venla oli ennen syntymäänsä Hilpi, ja on aikalailla edelleen :ashamed: Molemmat lapset kyllä tottelevat sekä annettua kutsumanimee että lempinimee. Mutta ajateltiin kyllä tiputtaa nuo lempinimet sitten pois, kun menevät päivähoitoon.

Muoks. Onpas Justiina hellyyttävä, ihanan haaveilijan näköinen =)

Viimeinen kesälomapäiväkin on päättymässä, enpä muistanut olevani edes kesälomalla ellei MP (kai) olisi kirjoittanut olevansa myös. :)

Vastausta galluppiin..
1. Tuttipullosta juodaan, nokkista ollaan juuri vasta tällä viikolla aloiteltu käyttämään (huono muisti :ashamed: )
2. Ollaan jonkin aikaa jo annettu samaa ruokaa jos on ollut sellaista mitä voi antaa, ennen suolan lisäämistä
3. Äiti ja isi/isä
4 ja 5. Nooa taitaa olla ainoa kovakallo kun ei sieltä edelleenkään ole yhtään hammasta tullut läpi joten ei ole tarvinnut harjailla. =)

Täällä taputetaan ja puhe lisääntyy päivä päivältä.. alkaa olla samanlaista hakua kuin isosiskolla aikoinaan.. maitoa pyysi tänään mammaa.. kovasti perässä yrittää sanoa kaikkea.. pitkiä lauseita jotka on ihan diipadaapaa.
Tuota Semperin kuvakirjaa ollaan aina välillä katseltu ja kuunneltu ja tänään tuli pallo ja koi koiran kohdalla. =)
Esikkoa se vaan jaksaa tuo pottaa naurattaa joka kerta.. :D

http://arla.creanor.com/kampanjat/semper_kuvakirja/kuvakirja.html

Heipsis..onkohan kukaan kaipaillut??

jotenkin kun oppi olemaan ilman konetta niin ei sitä nyt niin paljoa tarvitsekkaan..

NENNIN kuulumisia: suussa edelleen vain kaksi hammasta, kolmas ehkä tulossa ylös.
osataan joten kuten taputtaa ja vilkuttaa. Tukea vasten kävelee kaikkialle missä tukea vaan on. Tukka ei oo vieläkään kasvanu yhtään. ihan vauvalta näyttää ja kun meille siis mahtuu päälle vielä 68cm vaatteet ni vauvahan se on. Neuvolassa sovittiin että syökööt sitten meijän kanssa samoja ruokia kun ei kerran noi mauttomat soseet kelpaa.

Oma iso ( . ) Maha siis kasvanu hirmusesti viikkoja nyt 24+6.. Päätin sitten kuitenkin ottaa äippäpakkauksen mutta toivon tosi paljon että saan vielä viimevuotisen...voikohan sellasta toivoa sieltä kelasta????

mies edelleen työttömänä mutta rahaa ei tule vasta kuin aikaisintaan ensi kuussa.
remppaaminen saanut siis jäädä kokonaan kun ei rahaa ole.

:laugh: mulla piti olla muka tooosi paljon kerrottavaa kun aloitin mutta eipä tähän nyt näytä enempää tulevan...

Meillä lempinimiä käytössä. Tunnistaa ne siinä missä omankin nimensä. =)

Otettiin tänään muki käyttöön ruokailun yhteydessä. Ei tuntunut ollenkaan ymmärtävän sen tarkoitusta. Miten kauan mahtaa kestää, ennen kuin oppii siitä juomaan...? Onko vinkkejä opetteluun?

Mitä, mitä!? Joko ootte kaikki saaneet postissa karhulta postia??? Mää tahdon kanssa. Mä oikeesti RAKASTAN tehdä veroilmoituksia. Vuoden kohokohta tällaiselle numerofriikille :p

Olen löytänyt siis kaltaiseni, kaikki aina ihmettelee mun rakkauttani numeroita kohtaan. Tänne ei vielä verokarhu muistanu postia laittaa, onneks pitäis olla takaisin tulossa ja reippaasti. Sormet syyhyy jo,että pääsee selvityksien kimppuun :)

Meillä opittiin pari viikkoo sitten taputtamaan, tais asiassa oppia samana päivänä ku täytti 9kk.

Nokkamukista juomiseen ei oo mitään erikoisia vinkkejä, muuta kuin sinnikkyys. Ja jotkut eivät kerta kaikkiaan vaan haluu siitä vielä juoda. Kaverin muksu sai aina hirveet raivarit,jos näkikin nokkamukin pullon sijasta. Hissukseen hyvä tulee...

Lempinimigalluppiin:

Juu, molemmilla on lempimet ja kyllä niitä aika ahkeraan käytetään.Juniorikin tunnistaa oikean ja lempinimensä hienosti, tulee vaan käytettyy sitä lempinimee niin paljon, että itse meinaa välillä unohtaa sen oikean nimen.

Huomenta!
Mukava oli kuulla pitkästä aikaa T-Birdin ja Wiivin kuulumisiakin.
Kaikilla lapsilla lempinimiä, osa loogisia (nimestä johdettuja, niin ku esikoisella Aleksi on luotevasti(?) kääntynyt kotikielessä, ja vähän muuallakin, Alluksi) ja osa täysin absurdeja (toiseks vanhin on kastettu nimellä Atte, mutta jostain syystä kutsui itseään pienenä Pömpöksi, se on sitten jäänyt ja saanut seurakseen lukuisia muunnoksia mm. Pömppä ja Spörde :laugh: ), Isosisko on nimeltään Roosa ja useimmiten häntä myös kutsutaan sillä nimellä, mutta käytössä satunnaisesti myös Rosamunda ja Rossu. Sitten tää meidän päivänsäde. Useimmiten puhutaan Mimusta. Siitä on myös olemassa väännöksiä, kuten Mimuli tai Mimou... Summa summarum, rakkaalla lapsella on monta nimeä
:heart:

Huomenta,

Ei uutta auringon alla! Poika meni tänään aikaisin, jo 7 jälkeen hoitoon, mutta haen jo kolmen jälkeen kun ajoissa pääsen :) Mies tekee tuhannetta pitkää päivää taas putkeen :( Onneksi ollaan koko revohka kasassa neljä päivää putkeen!!

Toin pari paketillista keksiä piristämään tätejä töissä ennen pääsiäistä. Toivottavasti en pistä rikkomaan kovin montaa diettiä :whistle: Ei yksi keksi sitä riko, eihän? (suklaata, kermaa, vadelmahilloa...:D).

Piti vielä kertoa miten ihana pieni mies mulla oli eilen :heart: Äidin kanssa ihan kahdestaan, ja niin nätisti oli, leikittiin jos mitäkin, poju kirmas nakuna pitkin asuntoa (isä sitten liukastuin pissiläjään sängyn vieressä illalla :D) ja tanssittiin. Tämänhetkinen "paras juttu" on saippuakuplat. Niiden perään kiljuu ja hihkuu ja tömpsähtelee jos mihinkin suuntaan niitä havitellessa, ja iskee ihanan ilmeen päälle kun pallo pamahtaa lähellä naamaa :D

Yhteistyössä