Kesästä 07 yrittäneet ~ vol. 2

Lekurilla käyty ja selvishän se miksei ovulaatiota kuulu ja miksi kierto niin epäsäännöllinen ja useimmiten pitkä...eli monirakkulaistyyppiset munasarjathan ne siellä. Oon käyny tosin vuosien varrella muutamankin kerran ultrassa eikä koskaan aiemmin ole todettu moista...eli en osannu odottaa tätä...ilmeisesti kaikki gynet ei oo sit ihan päteviä käyttään/kattoon ultraa...eli meidän pitkään odotusaikaan ainaki selvinny nyt yksi syy, eli se ettei ovulaatiota todnäk useimmissa kierroissa tapahdu. Noh, Clomihexalia nyt sitten alotellaan ensi kierrossa, eli tätiä ootttelen nyt ekaa kertaa eläissäin minäkin. Sitten popsitaan niitä ja ulrataan n. kp 10, jolloin myös tsekataan ovatko munajohtimet auki. Mies käy pian antaa simppatestin ja multa otettiin TSH ja prolaktiini nyt jo...

On aika helpottunu olo toisaalta ku jotain selvis jo ja voidaan asialle tehä jotai ja pyörät pyörii ja on ammattitaitoisissa käsissä (vaikka rahaa palaakin). Tiä sit, kuinka noi clomit auttaa...ainaki pientä toivoa siis on. Toivotaan ettei muissa tutkimuksissa ny paljastuis mitää muuta ongelmaa.

Toisaalta ärsyttää se ettei koskaan aiemmin mua ultranneet gynet oo maininneet monirakkulaisuudesta, ois tienny sen jo ku alettii yrittää ja oisin varmasti hakeutunu pyytään noita clomeja jo PAAAALJON aikaisemmin....nyt aletaa siiis niillä yrittää toivoen ettei muuta tuu vastaa....mä niin haluun olla jo raskaana ja saada pikkuisen!!!!!!!!!!
 
Onpas täällä hiljaista tänään! :eek:

Stellina: :hug: Niin kuin sanoit, niin toisaalta varmaan on helpottavaa, että syy löytyy, mutta toisaalta varmasti harmittaa ja ärsyttää. Varsinkaan, kun kukaan gyne ei ole huomannut ongelmaa, että ois tosiaan voinut heti tehdä sille jotain. Lohdutukseksi mun täytyy sanoa, että mulla on yksi kaveri, jolla on tuo PCO. Sille sanottiin, ettei se todennäköisesti tule raskaaksi ilman apuja, mutta niin sillä vaan on kaksi luomulasta nyt ja lyhyellä ikäerolla vielä. Toivotaan, että ne Clomit auttais sulla. :heart:

).( Mulla tuli tänään sellainen ruskea tuhruvuotoläiskä ja samalla tuntui lievää menkkamaista kipua. Oletetusta oviksesta on tasan viikko. En voi olla miettimättä, voisko se nyt olla kiinnittymisvuotoa. Kunpa ois! :heart: (Toiveilen, vaikka kait sitä pitäis näillä yrityskierroilla osata jo pitää jalkansa maassa vähän paremmin... :kieh: )
 
Stelliina: kuten tuonne toiseen pinoon jo kommentoinkin niin todella omituista.l Kun ensin kaikki on kunnossa ja sitten pamahtaa tuollainen yllätys. Mutten kuten aiemminkin sanoin niin tämä voipi olla nyt juuri se asia olla saadaan pikkukaveri aluilleen. Siis kun on vika löytynyt ja nyt siihen saa apuja.

Andala: ooohh! Toi kuulostaa hyvältä :)

).( Ultrassa käyty tänään ja eihän siellä juurin mitään näkynyt. Pikkuruisia folleja ja kuulemma todella ohut limakalvo. Mutta jäi sellainen tuntuma että se lekuri oli huolissaan siitä limakalvosta. Käski nyt sitten maanantaista asti tikuttaa ja sitten kun saa plussan niin varaan ajan uudella ultralle jolloin katsotaan onko limis tarpeeksi paksu ja sitten jos on niin mies luovuttaan simpat ja minä inssiin. Arvioi että voisi olla ke-pe. Ongelmana vaan että mies on työreissussa justiinsa to ja pe, eli saattaapi olla sitten että koko homma jää väliin.. Harmitus. Mä olin niin sekaisen kun lähdin sieltä ennen huomannut edes maksaa. Soitin sitten perään ja sanoin että kävi pikkuinen hups :ashamed: Sanoivat onneksi että maksat sitten ensi viikolla kun tulet käymään.

Onpas täällä muuten hiljaista. Missä kaikki on?
 
Veena: :hug: Toivottavasti se limis siitä kasvaisi.

Mä en ole ehtinyt palstailla kauheasti, kun on töissä ja kotona pitänyt kiirettä. Nytkin ehdin vaan pikaisesti päivittää listan, mutta palaan illalla asiaan. En ole unohtanut teitä! :wave:
 
Keskiviikko 13.8.

Haikaraa pyydystämässä:


Linneja................kp 60/34-54..............yk 11........1.toiveissa
Gilmore...............kp 38/31-35...............yk 10.........1.toiveissa
Merlin..................kp 31/26-34..............08/07.......2. toiveissa
Pantteri76..........kp 31/27....................yk 11........1.toiveissa?
Andala................kp 29/31-41...............yk14.........1.toiveissa
Stellina...............kp 21/31-39............... yk 10.........1.toiveissa
Joppu..................kp 19/29-33...............yk 14.........1.toiveissa
Arabel.................kp 17/25-28...............yk 16........1.toiveissa
Piglet...................kp 10/27-29.................yk 9...........1.toiveissa
Veena.................kp 8/24-28.................yk 16........1.toiveissa
Kiharapää...........kp 6/32-52...............yk 12.........1.toiveissa
Siskonen.............kp 4/28.....................yk 13........1.toiveissa
Pantalaimon........kp 4/41....................09/07........1.toiveissa
toinen.................kp 4/30....................yk 12.........2.toiveissa
Rosetta...............kp 3/37...................yk 12..........1.toiveissa
NuuNuu83...........kp -/-.......................07/07........1.toiveissa
Tikka81...............kp -/-.........................yk 11........1.toiveissa
Nanniina.............kp -/-......................10/07 .....1.toiveissa (07/08km)
Bianca72 ...........kp -/-.......................06/07 ... 6.toiveissa (07/08km)


Plussanneet:

Juli05....................yk 9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8
Tiger75................yk 11
HenLai.................yk 13
JJ-t......................07/07
Solina83..............yk 15
Jouskari82...........yk 11
 
Onpa täällä tosiaan ihan kamalan hiljaista - ja jo toista päivää. :|

Veena: Pahuksen työmatka! :kieh: Toivottavasti pääsette tositoimiin jo keskiviikkona.

Olen eiliseen asti osannut ottaa tämän kierron tosi rennosti. En ole jännittänyt mitään raskaaksitulojuttuja tai sellaista, ainoastaan vähän noita meidän tutkimuksia. Nyt en sitten eilisen tuhruilun jälkeen ole voinut olla miettimättä, voisko se luomuplussa sittenkin tulla. Tiedän, että kun menkat alkaa, niin harmittaa vietävästi, kun on toivonut ja uskonut näin paljon. Mutta ei se mitään. On tämä haaveilu ja toiveikkuus kaikessa raastavuudessaan niin ihanaa, että toiveilen nyt ainakin vähän. :heart:
 
Ei vieläkään ketään paikalla! Missä te kaikki olette?

En tiedä, uskallanko edes sanoa tätä ääneen, kun kuulostaa niin supertyhmältä, mutta mua oksettaa. :x Ei siis niin paljon, että pitäisi oksentaa, mutta kuitenkin selvä etova olo on. Ja samaa oloa oli myös toissailtana jo, eli tuona tuhruvuotopäivänä. Tämä tuskin voi olla mikään raskausoire, kun harvoinhan nyt pahoinvointi alkaa, ennen kuin menkat on edes myöhässä. Lisäksi olen sellainen, että oksennan hirveän helposti: aina, kun jotain jännää tapahtuu, ja aina, kun mitään jännää ei tapahdu. Myös kuukautisten alkaessa on joskus tällainen olo. Anteeksi, jos kuulostan joltain ekaa yrityskiertoa läpikäyvältä hörhöltä, mutta pakko jonnekin oli sanoa nyt tämäkin. Joku hölmö osa mussa miettii, voisko tämä johtua tärpistä, vaikka järki tekee parhaansa vakuuttaakseen, että ei voi. Palauttakaa mut maan pinnalle!!!
 
stellinaitsekkin kävin pe gynellä tutkimuksissa ja tuo PCO-epäilyhän siellä oli...!!!!!vasen puoli taisi olla aika normaali,mutta oikealla puolella oli sitten noita rakkuloita kolme kertaa enemmän!!! :'( olin aivan sanaton ja tuntui,että kaikki romahti niskaan....Ja niin kuin sinullakin,on minuakin aijemmin tutkittu ultralla ja tosiaan ihmettelen mikseivät silloin voineet nähdä sitä vaivaa ja tutkia nuo munasarjat samalla!!!!!!!mutta nyt ei auta kuin mennä uusia testejä tekemään ja miehelle pitäisi hakea simppoja varten kuppi,kun eihän täällä tuppukylässä niitä nyt ollut valmiina!!!!!!!!! :kieh: sekin asia meinasi saada mut riehumaan labran tädeille!!!!sitten kun ollaan saatu noista tulevista testeistä tulokset,niin sitten varaamaan uutta aikaa lääkärille ja keskustelemaan miten jatketaan..
Jotenkin tuntuu aivan paskalta!!Sitä kun vaan ajatteli,että ihan luomuna saisi itse hommat hoidettua!!! :'( Noh,täytyy vain toivoa,että edes joku hoito sitten tehoaa ja saadaan se mitä niin paljon halutaan....
 
NuuNuu83 Mua alkaa itseäkin epäilyttää jo kun kävin gynellä ultrassa niin sen gynen mielestä toisella puolella oli noita rakkuloita enemmän kuin toisella, mutta sanoi ettei näe sitä mitenkään huolestuttavana... No ei mitään, eteenpäin mennään, ovis ollut muutama päivä sitten ja nyt vaan ootellaan..
 
huomenta kaikille! andala mulla oli viime kierrossa kans kp 27?/30 just sellasta yökötystä ja ostin r-testinki mut seuraavana päivänä menkat alko :ashamed: voiskohan toi liittyy jotenki sit tohon jännittämiseen..?ei mul ainaskaa oo menkka oireina mtn tommosta koskaan ollut :eek:
 
no oli miten oli,ens lauantaina alkaa oviksen tikutus taas pitkästä aikaa.pakko kun sillä saa jotenki vähän enempi toivoa tähän hommaan vaikkei tärppäiskään,tiedänpähän ainaski että ovuloin sentää |O
 
Toinen: Niin siis mulla on usein niin, että kun menkat alkaa ja kivut on pahimmillaan, niin silloin myös oksettaa. Joskus on lievää ällötystä myös ennen tädin tuloa. Mutta en muista, että koskaan ois ollut näin paljon ennen tädin tuloa. Tietty tämmöinen voi johtua niin monesta muustakin asiasta kuin kierron hormonisekoilusta tai tärpistä. Tsemppiä sulle kovasti oviksen bongaukseen. :heart:
 
Huomenta :)

stelliina ja nuunuu: :hug: mulla itsellänikin on käynyt mielessä tuo pco, kun ei mitään tunnu tapahtuvan... onko teillä jotain kipuja tms? Mulla kun kierto on suht vakio ja menkkakivut aika pieniä. Ei välivuotoja tms.

Veena: tosiaankin tuo työmatka tuli huonoon saumaan.. :/ :hug:

Bianca: toivottavasti jo helpottaa, mullakin ihan kamala viikko takana.. :hug:

Joo.. mä näin unta viimeyönä, että sain poikavauvan ja ihan yhtäkkiä. Menin vessaan ja luulin et menkat alkoi mutta sit mä sainkin yhtäkkiä vauvan! :eek: Sitä sit hoivailin ja muistan vielä ajatelleeni että kun en tienny edes olevani raskaana, mulla ei ollu äitiyspakkaustakaan ja ulkona oli kylmä. Olisin tarvinnu sen haalarin siitä.. :D Hohhoh. Taitaa tuo haave olla vaan niin jumissa pään sisällä, että tulee uniin..

Viikon aikana mulle on 3 äitiä sanonut eri tilanteissa, että "sä et voi ymmärtää, kun sulla ei ole lapsia" Niinpä. Yksi näistä oli miehen äiti. Ja pakko myöntää, meinasin huitasta. :kieh: vaikka eihän kukaan varmaan mitään tarkottanut, mutta...

No, parempaa ensiviikkoa meille kaikille :heart:
 
Mäkin oon ollu niin "kiireinen" etten oo tääl ehtiny pariin päivään käydä. Heti ku loma alko, on niin kauheesti tekemistä ettei muka mitään ehdi. Onneks vaan kaikkee kivaa kiirettä.

Ja kaiken lisäks sain perjantaina tosi hyviä uutisia, sain uuden työpaikan tästä ihan vierestä, ja vuosien kolmivuorotyön jälkeen saan tehdä ainaki puoli vuotta säännöllistä päivätyötä! Tähän saakka oon kulkenu töissä yli viidenkymmenen kilometrin päässä. Oon ihan sekasin onnesta, mitähän mä teen niillä kaikilla vapailla viikonlopuilla ja illoilla! Tässähän voi alottaa säännöllisen ruokailurytmin ja vaikka säännöllisen harrastuksen ja ehkä jopa ehtiä tavata ihmisiä enemmän, vau!!! :LOL: Ja nään miestäkin jatkossa käytännössä joka päivä, ihmeellistä...

Andala muuten, mun kaveri alkoi oksentaa viikko ovulaation jälkeen kun oli raskaana, sekä ekassa raskaudessa että nyt kun on toista kertaa raskaana. Sekin on tosi herkkä oksentaan ja voimaan pahoin. Että eihän sitä koskaan tiedääää..... :heart: Ja täällä tosiaankin saa intoilla oireista vaikkei kukaan alkutaipaleella ollakaan, mun mielestä se on vaan piristävää!!!

Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille! Tää säntää lenkille ja sen jälkeen ei liikahda sohvalta mihinkään!
 
Ai niin, stelliina ja nuunuu, onko teillä mistään hormoniarvoista voinu päätellä tuota pco:ta? Mulla ultrassa sanottiin (siinä epävirallisess tutun gynekologin tekemässä siis), että munasarjat on kovasti pco-tyyppiset mut ei kuitenkaan ihan niinku pco:ssa. Nyt sitten selvisi että tuo prolaktiini on tosi korkee, aattelin vaan et voiko ne mitenkään liittyä toisiinsa... Kerkee tulla kyllä tuhat kysymystä ennen kun loppuvuodesta pääsen sinne gynen polille!
 
arabel: itselläni on nuo menkat olleet aina säännölliset (paria kertaa lukuunottamatta jolloin menkat olivat n.2vk myöhässä) sekä pillereiden kanssa että ilman..mitään kipuja ei ole,paitsi,että kun lopetin pillereiden syönnin niin silloin oli jonkin aikaa aikamoiset menkkakivut..mutta sekin on nytten jäänyt pois!
Lääkäriltä yritin siinä sitten kysellä,että miten ne rakkulat nyt sitten vaikuttaa tässä tilanteessa,niin vastaus oli vähän ympäripyöreä..!!! :kieh: ei ainekaan suorilta myöntänyt että ne ovat juuri ongelman ydin...(toiveajattelua...??) :headwall:

Mutta,nyt itseäni on ainakin helpottanut,kun olen käynyt tutkimassa tätä PCO:ta, niin aika moni on kuitenkin saanut lapsia hoitojen alettua ja mikä parasta,myös luomusti!! =)
Ei auta kun toivoa parasta....vaikkakin se vaikeeta on...
Oma mies ei nyt niin hirveästi ole tässä asiassa mieltä kohottanut...ei vaan ymmärrä,että totta kai tällaisen asian ottaa aika raskaasti vaikka siihen kuinka yrittää valmistautua...Pitäisi kokoajan olla mietittynä asioita pidemmälle...mutta mitä niitä nyt niin pidemmälle ajattelee kun ei vielä edes tiedetä varmaksi mistä puristaa!!!!!!! :kieh: siis,kyllähän niitäkin asioita on tullut mietittyä,että jos ei voida saada ollenkaan tai jos sitten jompi kumpi meistä ei voi saada....vaihtoehtojahan on aika paljon,mutta en vaan halua ajatella ,että asiat olisivat niin pahasti....ääh..ottakaa nyt tästäkin selvää,ihme lässytystä..!!! :headwall:
Huh,mutta kylläpähän helpotti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
 
Siskonen: Onnittelut uudesta työpaikasta :flower: ! Lueskelin kanssa joiltain keskustelupalstoilta, että joillain on tosiaan kuvotus alkanut jo viikon kuluttua oviksesta. Toisaalta on varmaan aika harvinaista... Saa nähdä, mitä tää on. Mulla on vähän toiveet nyt laskeneet, koska kuvotus oli tänään lievempää kuin eilen ja sitä kesti vähemmän aikaa. Siihenkö se nyt sitten loppui? Toisaalta viime yön aikana ilmestyi nännipihoihin muutama valkoinen näppy. Joku sanoi jossain ketjussa, että tuollaiset näpyt olivat hänellä raskausoire. :eek: Äsh, nyt lopetan tämän kehon tarkkailun ja lähden kanssa lenkille!
 
Andala: Oooohh! Kuulostaa kyllä ihan oikeasta aika lupaavilta nuo sun oireet :saint:

Siskoselle onnea uudesta työpaikasta! Itse kanssa ennen vuorotyötä tehneenä voin kuvitella miltä tuntuu. Se on ihanaa kun saa mennä samassa normaali rytmissä kun muutkin ihmiset :)

NuuNuu: Ihmeellistä kuin ne eivät ole sitä aiemmin nähnyt :eek: Mutta samat sanat sullekkin eli tämäpä voi nyt olla se syy miksi teillä ei ole tärpännyt ja nyt kun saatte siihen apua niin varmaan se pienikin saadaan aikaiseksi :hug:
 
Bianca72
Voisko joku laittaa kp.ksi 11 =) .
En todellakaan tiedä mikä on sit lopullinen kierto.
Tänään oltiin läksiäisissä :'( . Tulee kyllä ikävä ystäviä, mutta menevät tekemään hyvää työtä ulkomaille(läh.saarnaajia)..

Edit!

Oliskohan mulla ovis, kun rintoja kutiaa+hiukan arat, tulee semmosia kuumia aaltoja,tulee paksua limaa ja lämpö oli 36,66
:D ,jee-jee!
 
siskonen; Ensiksikin onnittelut uudesta työstä!!Varmasti suhdekin saa uutta pontta kun on aikaa toiselle!!!
Nyt täytyy kyllä sanoa,että multa ei kyllä ole ennen otettu mitään hormoniarvoja...ainekaan tietääkseni...en kyllä nyt mene vannomaan....Mutta nyt sain kierron keskivaiheille suunnilleen) labraan ajan ja siellä nyt otetaan sitten JOKU koe...hemmetti kun on kesät talvet sama pää niin ei muista..mutta sen pitäisi nyt sitten antaa osviittaa sitten siihen,et miten ruvetaan jatkossa toimimaan..Täytyy varmaan kysästä huomenna labran tädiltä mikä se koe olikaan,kun vien meitin pissanäytteet (ja toivottavasti samalla saan sen simppakupin mukaan...) sais sitten nuo pois päiväjärjestyksestä..


Veena: Kiitos! :hug: ... tuntui niin hyvältä vaikkakin tulee ihan tippa linssiin... :'(
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave: Ollaan taas hetki kotona ja kohta taas lähetään varmaan tien päälle tai mökille...
Kovasti tsemppiä teille kaikille, toivon harttasti että tänne tulee mukava plussa aalto piakkoin ja ryminällä täältä te ihanaiset siirrytte odotuspuolelle!!!
Veena toivotaan ettei se teidän inssi osuisi miehen työreissuajankohtaan!! Siskoselle onnittelut uudesta työpaikasta!

Täällä viluttaa, kun toisilla on shortsit ja t-paita päällä, niin mulla on pitkähihasta päällä, hyvä ettei toppatakkia tarvii kaivaa! Menkkamaista juilintaa on välillä, kovempaa ja lievempää kipua. Tissit on turvoksissa ja hellät! Ja masukin on turvoksissa, mut olen tainnut syödä itseni vain paksuksi :ashamed: Muuta oloa ei ole, ei ole edes kiukuttanut, oikein hyvä fiilis, sellanen raukee fiilis. Noh aika herkkä olen ja säikky... Esimerkki= ampiainen pisti heti kaulaan valtimon kohdalle :eek: :eek: kun saavuttiin alkuviikosta mökille ja minähän kauhistuin ja ajattelin et noni nyt lähti henki ja aloin itkee, mut onneks mies oli viilipytty ja imi kaulasta myrkkyä pois ja ohjasi ottamaan antihistamiini tapletin. Onneks ei sit käynyt kuinkaan :LOL: Jälkikäteen mun panikointi nauratti!!
Neuvolaan soittelen varmaan huomenna maanantaina ja tiedustelen, et mitäs tästä eteenpäin täytyy tehdä :D

Ps. Andalalle b =) d meikäläisen vasempaan tissiin on ilmestynyt niitä valkosia pilkkuja tai sellasia nyppyjä, eli luultavasti on jonkun sortin raskausoire ;)

Jouskis 5+1
 
Jouskari: Joo oisin mäkin pelästynyt niin pirusti jos amppari pistää :eek: Onneksi miehes oli rauhallinen...

NuuNuu: Hmmm... Mulla ainakin otettiin ne kokeet viikko oviksesta joilla todettiin että ovis on tapahtunut, eli jospa se kyseessä.. Mutta nimen perusteellahan se sitten selviää..

muoks. Pohdin tässä että mitenkä mä käytännössä toteutan tuo tikutuksen :/ Kun testihän pitää tehdä aamupäivällä (aiemmin olen tehnyt illalla), jotta kerkiän samalle päivälle varaamaan kaikki toimenpiteet. Ja kuitenkaan aamupissassasta (ensimmäisestä) sitä ei saa tehdä... Eli teenkö töissä ne testit ja lymyilen jossain vessassa sen vartin verran? Vai jos käyn vessassa testaamassa ja sitten laittaisin sen testin johonkin rasiaan niin pääsisin pois vessasta? Tai sitten jos pistän kellon soittamaan viideltä aamulla ja käyn sillon vessassa ja sitten takas nukkumaan ja pääsen testaamaan seittemältä kun nousen ylös? Ja kaikkiahan luonnollisesti kiinnostaa tää mun vessa touhu :LOL:
 

Yhteistyössä