KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)

no, johan on tullut paljon tekstiä. Kivaa. Ja Feeniksi vetäs oikeen pitkän kaavan mukaan. Mukavaa. Joo, kiitos kysymästä. On ihan mukavata taas olla kotona omissa nurkissa ja keskittyä loppuraskauteen ja laittaa kotia kuntoon (kauhee sisustusvimma iskenyt) Nukkunut olen aika huonosti, joskaan en ihan noin huonosti kuin sinä. :hug: Onneksi olet noinkin loppusuoralla, josko ne unet siitä paranisivat ja saisit hyvin nukkuvan vauvan.
Mulla on tosiaan se lääkäri viikon päästä ja sitten vasta selviää istukan tilanne ja leikkauksen ajankohta, jos niikseen tulee. Mitään vuotoja tai vaivoja ei istukasta enää ole ollut. Toivon todellakin että pääsisin tän vikan villahousun vielä alakautta synnyttämään. mutta jos ei, niin ei sekään mikään muoliman loppu ole.
Mulla on myös alkanut kaksi synnytystä vesien menolla. Itseasiassa joka toinen. Eli nyt olis sitten supistuksilla alkavan vuoro :D Ja toivottavasti niin, koska tuo vesien meno ei ole laittanut supistuksia tulemaan, vaan on sitten käynnistelty sairaalassa pari vuorokautta. Ne vesien menoilla alkaneet ovat olleet molemmat pojista, liekö poijaat sitten pippelillään puhkoneet kalvot.

Tellu pitäis varmaan käydä näytillä mutta oon niin huono menemään ennen kuin on pää kainalossa ja ens viikolla on se aikakin..

Voi hitsin pimpulat kuin nopeesti tää kesä on mennyt. Maanantaina alkaa taas koulut ja harrastukset. Tietää taksisuharin hommia taas mulle. Plääh... Tänään kävinkin ostelemassa koulutarvikkeita, sisäpelikenkiä, lenkkareita, koulutossuja yms. Voi kun olis aina vaan loma ja asuttais jossain hula hula saarella kaislahameet vaan vaatteina.
 
Äääks riemu, aikamoiset pippelit sitten pojillasi :D Ja Hula hula-saarellekin sitten olet matkaamassa kaislahame päällä :LOL: , poilleko ne myös puetat? :saint:
Hei, ovatko ne vesillä alkaneet synnytykset/loppuraskaudet sitten muuten olleet erilaisia teillä?
 
Niin ajattelin, että pojatkin omat hamoset saisivat, tai sitten pienet ( tai aikamoiset) kalukukkarot jos eivät hameita halua. :D

Pojat syntyivät, toinen 4vko ja toinen 3 viikkoa ennen aikojaan. Tytöt, toinen laskettuna päivänä ja toinen kaksi viikkoa yli. Muuten synnytykset ovat olleet saman sorttisia kaikkien kanssa ja kaikista pitänyt laittaa tipalla vauhtia, kun omat supistukset eivät ole saaneet sitä mun super pitkää kaulaa lyhenemään. Joten taas on odotettavissa maratoni synnytys, jollei sitten leikata. Toisaalta nyt on ollut päivittäin kipeitä supistuksia, josko mun rakas alakerta armahtaisi minua ja pehmenisi vähän jo etukäteen.
 
Onnea Hexuli!!! :flower: :heart: :flower:

riemu on kyllä siunattu sukukalleuksilla teidän poikia. :LOL: Meillä on esikoinen lähteny käyntiin vesienmenolla ja muut sitten supistuksilla. Jännä miten nopeaa ihminen kuitenkin voi liikkua ison mahan kanssa jos on tarvis, sillä yöllä napsahti kesken unien kalvot puhki ja kerkesin salamana pompata lattialle ettei vaan sänky kastu. =)

Tänään täytty 36vkoa!!! :heart: :heart: :heart: Ja eilinen päivä ja viime yö meni mahan osalta vallan mainiosti, ei supistuksia eikä muutakaan kipuilua! Noh, muuten yö ei mennytkään niin hyvin kun nuorimmaiselle nousi illalla yht'äkkiä kova kuume. :(

Jaahas, pienin nyt heräsi joten täytyy mennä. Voikaa hyvin! :wave:

Tellu30 36+0 :heart:
 
Voi Tellu, heitit ne kivut sitten minulle! :kieh:
Kipeitä suppareita niiden normien lisäksi täällä on päivittäin, mutta viime yö oli kyllä jo pelottava -sellainen, että kello kädessä kuljin, kun paikallaan ei voinut olla. 5minsan välein parin tunnin ajan huohotutti niin, että menneet synnytykset olivat kyllä elävästi mielessä. Rauhoittuivat onneksi siitä sitten, nyt on kroppa hellänä.

Feenikslintunen 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feenikslintunen:
Voi Tellu, heitit ne kivut sitten minulle! :kieh:
Kipeitä suppareita niiden normien lisäksi täällä on päivittäin, mutta viime yö oli kyllä jo pelottava -sellainen, että kello kädessä kuljin, kun paikallaan ei voinut olla. 5minsan välein parin tunnin ajan huohotutti niin, että menneet synnytykset olivat kyllä elävästi mielessä. Rauhoittuivat onneksi siitä sitten, nyt on kroppa hellänä.

Feenikslintunen 36+4
Olin kyllä jo hyvin ihmeissään että mihinhän ne katosi, mutta sieltä ne sitten löytyikin.. ;) Hyvä että saat vielä hengähtää, toivottavasti tuollaista ei toistu vaan tulee vasta sitten kun on tosi kyseessä.

Tänään on tullu taas supisteluja, mutta syykin löytyy, olen joutunut enemmän nosteleen tuota pikkumiestä kun on kovin kipeänä toinen. :'( Toivottavasti paranisi pian eikä muut tässä perheessä saisi tuota tautia. Juuri tuossa juttelin ystäväni kanssa ja tuumasin hälle että enhän minä mihinkään synnyttämään täältä voi lähteä jos porukka on kipeänä. ;)

Jeps, mutta nyt syömäpuuhiin.
 
Huomenta,

tämän emännän valtakunnassa kaikki hyvin ja en ole piiiiiitkään aikaan menossa synnyttämään, kaikki oireet hävinny. =) Vaikkakin eilen "hiukan" kimpaannuin kahdelle vanhimmalle tytötlle ja mietin siinä että nyt todellakin olisin valmis muutaman päivän hermolomalle sairaalan synnyttäneiden osastolle tuhisemaan vauvan kanssa.. :kieh: Parempi kuitenkin näin ja vauva saa jatkaa kasvuaan, tulee sitten kun tulee. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja riemu:
Tellu pitäis varmaan käydä näytillä mutta oon niin huono menemään ennen kuin on pää kainalossa ja ens viikolla on se aikakin..
Minä tahdon kanssa olla huono menemään näytille, toisia kyllä patistan mutta ite en osaa omia neuvoja noudattaa.

Mikä muuten on Feeniksin tilanne? Eihän supistukset ole alkanut voimistumaan? Oletko jo synnyttämässä?

Mutta aamuhommiin, voikaa edelleen hyvin! :wave:

Tellu30 36+2
 
Hienoa!! Onnea CrystalBlue plussasta, kiva että saan hieman samoilla viikoilla olevia juttukavereita tänne....kun suurin osa huitelee aika loppumetreillä täällä =)
Kääkkänälle iso rutistus ja onnittelut pienestä prinssistä!! :flower:

(.) Pahoinvointi ja oksentelu ovat sitten rantautuneet meille.... :x Voi ällötys mitä puuhaa tää taas olikaan. Miten sitä muka on voinu unohtaa miten kuvottavaa on voida pahoin koko ajan, eri hajut ottaa nenään ja hormoonit heittää muutenkin häränpyllyä. Yhtenä hetkenä kaikki hyvin ja minuutti siitä, ni voin saada sellaset kilarit että huh huh!! :ashamed: Väsymys on ollut jotakin aivan sietämätöntä, päivät menneet sohvalla torkkuen ja iltasin nukahdan kuolat poskelle jo ihan viimeistään kl 22. Isäntä jo tässä hieman harmitteli ääneen, kun musta ei juurikaan ole seuraa hänelle vaan joutuu illat käytännössä istuksimaan yksin telkan äärellä. Tosin sanoi kyllä ymmärtävän väsymykseni, mikä on tietysti ihan mega hyvä juttu.
No kaipa nämä tasottuu kuhan viikkoja saadaan lisää mittariin. Eilen ensimmäinen neuvolakäynti takana ja eipä sielä nyt muuta kuin perusasiat otettiin ylös. Muuta ei katottu kuin painoni ja RR. Tänään pitäs iltapäivällä tilailla np ultra, joka ajottuu varmaan parin viikon päähän ainakin. Mutta hiljaa hyvä tulee... :whistle:

Piparminttu ja salamatkustaja 9+1
 
Voi Piparminttu, osanottoni ällötyksestäsi :hug: ja hiukan kade olen unikuolastasi ;) -vaikka kestoväsymyskään ei kyllä kiva tunne ole! Kovin, kovin tutusti kuvailit myös kilahteluasi -ihan tuttu kuvio minulla esimerkiksi eilisiltana.

Tellu, kiitos kysymästä, ihan kasassa ollaan ja toivoisin olevani vielä piiiiitkän aikaa :ashamed: , vaikka samalla ristiriitaisesti mietiskelen jo, että olisi hiljalleen mukavaa saada kevyempi kroppa takaiin, pääsisi irti näistä vihonnoista ja suppareista. Koskaan ei hyvä :snotty: ;) Luulen, että nuo rankemmat supparit aiheutuvat myös osaksi siitä, että mies palaili päivätyöhönsäja minä nyt joudun taas kanniskelemaan tuota kuopusta (1v8kk), joka on vielä ripuloinut tämän viikon.

Mitäs kaikille tämän viikon loppupuolella kuuluu?
 
Tänne ei kummosempia...
Viime yönä nukuin korkeintaan 4 tuntia ja senkin pätkissä. Supisteli ja menkkakipuili ja oikee käsi piti laittaa jäihin kun särki niin paljon sormia ja rannetta. Nyt on särky poissa, mutta niin on tuntokin. Vähän nippailee vaan. Valivali vaan :ashamed:

Mutta kivaakin.. Huomenna juhlitaan pojan 7-v synttäreitä ja saadaan taikuri esiintymään. Nyt olenkin menossa ostelemaan tarvikkeita ja lahjan, kun päivän sankari on itse tänään toisilla synttäreillä kaverin luona.

Täältä kanssa osanotot Piparmintun oksentelun takia. Huh huh, oli se kaameaa aikaa. Feenikslintusen kanssa samaan aikaan kärvisteltiin ja itkettiin kamalia olojamme. :x Koita kestää :hug:
Feenikslintui toivotaan että kuopuksesi pian paranee :hug:
 
Ei oo mun päivä tänään. Kaks astiaa jo olen hajottanu (enkä edes tällä kertaa tahallaan). Ajoin saksaan ostoksille, niin ajatuksissani harhaan. Siihen meni puol tuntia ylimäärästä. Kaupassa oli ainakin miljoona ihmistä tönimässä toisiaan. Kassalla huomasin että eurot oli jääneet kotiin..
Nyt juilii joka paikkaa ja ruohokin pitäis ajaa ja siivota. Ei käy! Meen sohvalle loikoomaan. Hittolainen |O
 
riemu saitko huilittua? Ei kuulostanut päivä menevän ihan täysin putkeen. :hug:

Täällä taas hermot suhteellisen kireällä.. Eilen oli melkoinen sairaalareissu nuorimman kanssa ja siitä sitten supistelut taas intoutui. Noh, illan supisteli jo oikein napakasti ja aloin jo kellotteleen (pahimmillaan väli oli jo 2-3min), mutta sitten yks kaks loppu kuin seinään. Siis hyvä hommahan tuo sinällään on että loppuivat, mutta sitten taas alkaa jo tympimään kun kokoajan on jotain kipuilua ja supistelua enkä mitään uskalla tehdä saatikka mennä. Ja sitten kun ajatukset ja puheet ei muuhun liitykkään kuin mahdolliseen synnytykseen niin johan alkaa olla päänuppi täynnä. :headwall: :headwall: :headwall: Samoissa mietteissä siis olen kuin riemu, että HITTOLAINEN!!! :headwall:

Että sellaista.. :ashamed:

Tellu30 36+3

 
Voi kurjuus teidän(kin) olojenne ja kremppojenne kanssa :hug: ja jotta pysyisin tasoissa, tahdon kertoa, että astuin eilen lelun päälle toisen tytön huoneessa. Lelu luiskahti alta ja minä perässä. Sain ilmalennossa käännyttyä niin, etten mätkähtänytmahalleni vaan kroonisesti ipeän häntäluuni päälle :snotty: Meteli ja karjunta olivat sellaiset, että mies juoksi paikalle luullen kirjahyllyn kaatuneen päälleni. Onneksi sain käännnyttyä, nyt on vain se tyhmä häntäluu sekä nivuset tosi kipeät -en voi hetkeen autoa ajaa,koska jalan siirtäminen polkimilta tuntui liian kipeältä :headwall:
Myöhään illalla vielä etuhampaan takaa lohksi pala, ota olin sitten päivystyksessä paikkaamassa. HL:n kanssa vain totesimme, että hampaani ovat 6xraskauden rankasta oksentelusta niin kuluneet , että hammaslaminaattien aika koittaa jossain vaiheessa.

Muuten onkin sitten auvoisasti päiväni värittynyt, sillä kuulin ihania vauvannsyntymäuutisia aamulla =)

feenikslintunen rv37 ja nolla
 
piparminttu75 Sä näytikin olevan tuolla maaliskuistenkin pinossa.. mä olen siel enemmän. Riippuen tietty olotilasta, miten jaksaa istua koneella.. muutama päivä on mennyt huonovointisena.. nyt taas vähän paremmin.. väsymys tosin on jatkuvaa..

Onnea vauvansa saaneille :flower: perässä tullaan.. ja KAUKAA :LOL:
 
neitim Onnittelut Prinsessasta!!! :flower: :heart: :flower:

Feeniks hurjan kuulonen kaatuminen sinulla! Onhan kaikki ok?

Neuvolakäynti takana ja täällä on aivan ihana tuo neuvolantäti!!! :heart: Kurkkasi ultralla että millaisessa asennossa meidän herra mahtaa olla kun tuntui kädelle erilaiselle ja minäkin olen potkut tuntenut molempiin kylkiin välillä yhtäaikaa. Noh, herra on sitten avosuisessa tarjonnassa, auts! :x Toivottavasti jotenkin onnistaisi itsensä kääntämään ns. oikeaan tarjontaan ennen kuin lähtee syntymään, sillä tuo tarjonta sattuu. |O

Ihanaa, tänään pääsen kampaajalle niin josko sitä ajatukset lähtisi edes hetkeksi jonnekin ihan muualle kuin tähän mahan seudulle.. :LOL:

Voikaa taasen hyvin! :wave:

Tellu30 36+5
 
Voimia kovasti kaikille loppusuoralaisille! :hug:
Ja pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville :hug:

Neitim:lle tätäkin kautta onnea tyttärestä :heart:
Miten sulla on mennyt toipuminen leikkauksesta??

 
:heart: Neitim :heart: Onnittelut :flower: :flower:

Feeniks hitsi, miten olet rypenyt :eek: :eek: Onko jo kipu hellittänyt?

Tellu toivottavasti vaavisi tajuaa raivotarjontaan siirtyä. Huomattavasti mukavammin tulisi ulos. Mulla toinen tytöistä on tullut naama edellä ja kipiää teki, mutta niinhän se tekee jokatauksessa. Oli kuulemma myös hupaisan näköistä, sanoi mies, kun yhtäkkiä mun jalkovälistä kurkkasi vauvan naama :D

( . ) mä tuun hulluksi. En ole nukkunut moneen yöhön. Aaaarrghh :headwall: :headwall:
Käsi on niin pirun kipeä, että itkua väännän. Kylmäpussit käsissä yritän nukkua ja panadolia popsia. Jännä kun päivällä käsi on kuin halvaantunut. Ei toimi eikä ole tuntoa mutta yöllä alkaa järkyttävä särky. Soitin suomeen tutulle lääkärille ja hän sanoi että se on semmoinen vaiva nimeltään kuin rannekanavan ahtauma. Raskaus edesauttaa sen syntyä. Hermo on ranteessa pinteessä ja se pitäisi vapauttaa leikkauksella mahd pian ettei jäisi vaurioita.

Vauvautuneet laittakaa pliiiis ihania vauvojen kuvia tänne. Olis kiva katella pieniä nyyttejä :heart:

Minun poika pikkuinen aloitti tänään koulutien. Tuli äitille tippa linssiin koulun pihalla ja isompi itku sitten autossa. :heart: :heart:

hyviä vointeja kaikille :wave:

riemu 35+2
 
oltiin puottu toiselle sivuselle.

Kuulkaa kun semmottista fundeerasin että mitäs sitten kun vauvat syntyypi. Missä me sitten jutellaan? Vai pitääkö heti alkaa uutta pullaa uuniin panemaan :kieh: että voipi tällä palstalla notkua?

Mä sain nukuttua 30-40min päikkärit ja sitten rillattiin hyvää lihaa ja syötiin navat pullolleen. Nyt on jo niin paljon parempi olo, etten ihan vielä hulluksi tulekkaan. Vaik huomen sit taas.
Olen myös varautunut ens yöhön kunnon käsilastalla ja usemmalla kylmäkallella.

Huomenna on lääkärikin ja istukan tilannekkin selviää. Kivaa.

Pusmuiskis vaan
 
riemu eikö tuo sinun kipusi olisi jo verrattavissa pääkainalossa olemiseen? :whistle: Onneksi sinulla on tänään se lääkäri ja toivottavasti saat helpotusta tilanteeseen.

Keskustelun jatkosta.. Pitäisikö meillä tehdä oma pino tuonne, onkos se nyt vauvat 0-12kk puolelle? Vai onko muita ideoita? Uutta pullaa tänne ei ainakaan pukata.. :LOL:

Minua alkoi jännittämään. Huomenna täällä alkaa tuo koulutie ja mitenhän sitä taas arjesta tulee selviämään.. Pitäisi tuo esikoinen hoitaa kouluun ja toinen eskariin, sitten kun siinä on kaks pientä vielä avustamassa aamuhommia niin johan se on soppa selvä. =) Ja vielä pitäisi jossain vaiheen synnyttämäänkin mennä. Hoksasin tuossa että ei meille passaa muu kuin viikonloppusynnytys. :LOL: Meillä kun minä olen hoitanut tämän arjen pyörityksen ja nyt minullekin tuottaa jo jännitystä miten saadaan hommat rullaamaan niin mitenhän jos mies joutuisi yksin kaikki hoitaan. Tuumasikin tuossa että jos syntyy viikolla niin sitten tyttäret varmaan pitää muutaman vapaapäivän.. :LOL: Kaikkea sitä pitääkin stressata. :LOL:

Tuosta tarjonnasta vielä. Toivottavasti tosiaan vauva kääntyisi vielä oikein, koska tämä kuopushan syntyi samassa tarjonnassa ja kävi muuten kipeää.. |O Tytöt on syntynyt ihan oikeassa asennossa, mutta pojat näkyy meillä on sitten niitä hankalampia. ;)

Jeps, mutta nyt aamuhommiin ja sitten kauppaan.

Tellu30 36+6
 
Olis kiva jatkaa vauva jutustelua! =) Mä en pullia uuniin ainaskaan :saint:
Mut en täällä viitsi kamalasti enää höpöttää omia asioita,joku ihana vetänyt herneen nenään mun "raskausvalituksistani"(olihan se ihanaa kun oli niin "helppo raskaus" ja mulla tää ihana palsta minne sain purkaa huonoa oloani ja sitten sainkin kuulla olevani valittaja joka vie muiden kirjoitushalut.... :'( )

Kovasti täällä taustalla tsemppaan teitä ja odottelen vauvauutisia :heart:
 

Yhteistyössä