Kesän 2008 vauvakuumeiset 3

  • Viestiketjun aloittaja Emppu*
  • Ensimmäinen viesti
tulevaäippeli
Mullakin viimestä kuukautta tässä viedään. Sit loppuu määräaikainen työsopimus, koska täällä alkaa lomautukset. Piru vie. Olis ollut ihan kiva viel jatkaa täällä, mut kohti uusia tuulia. Harmi vaan kun ei oo vielä löytyny mitään uutta. Näin nuorta kun ei meinata ottaa töihin. :D Pitävät varmaan ihan pentuna just valmistuneita.

Noh, tosiaan tosta tupakan polton lopettamissta. Oon hiukan huolissani siitä ihan tärppäämisenkin kannalta kun eikös sen oo sanottu heikentävän uimareiden tehoa? Molemmat kun siippani kans kessutellaan. Kovasti oon moneen kertaan koittanu ehdottaa lopettamista, mutta toinen on niin kovasti vastahakonen. Helpompihan se olis yhes lopettaa ja kärsiä "tuskat" yms. sellaiset. Mutta voihan miekkonen vähän säikähtää jos valaisisin sitä parilla sanalla kessuttelun haitasta vauvan saantiin. ;)

Kertokaa kiltit mulle vinkkejä tupakan polton lopettamiseen!
 
Eemi
Mun mies lopetti polttamisen viime kesänä - vain aloittaakseen uudestaan vuoden päästä! Kyllä mua sit ketutti... Mutta on nyt taas ollut kuukauden ilman, että jospa tää nyt kestäis taas sen toisen vuoden. :) Mä sitä kans pelottelin sillä, ett tupakointi kyllä heikentää hirveästi sperman laatua, et se on sit sun vastuulla jos ei ala tärppäämään... No se auttoi, tietää kyllä etten ollut IHAN vakavissani. ;)

Mut eipä siihen lopettamiseen helppoa tietä varmaan ole. Hurja tahdonvoima vaan, läheisten tuki ja nikotiinikorvaustuotteet. Mun mies jauhaa sitä purkkaa, muistaakseni kyllä vaan 2 mg, koska suuremmasta annoksesta tulee sen mielestä ihan samanlainen olo kuin jos polttais. En sit tiedä miten on, kuulostaa musta oudolta. Sit se on vähentänyt sitä purkansyöntiä pikkuhiljaa ja korvannut normipurkalla ja pastilleilla... Muutenkin vissiin olis hyvä olla joku korvaava toiminto röökin vetämiselle, esimerkiksi just jotkut pastillit tai jotain, että olis suulla jotain tekemistä. Mut omakohtaista kokemusta ei tosiaan ole.
 
tulevaäippeli
Jep. Kiitti Eemi. Tosiaan vois sitä alkaa vähän pelottelemaan niin jos vaikka sit veis asiaa eteenpäin. :) Ite olin polttamatta tuos kolmisen vuotta sitten muutaman kuukauden ajan, mut ihmeen kummalla se röökikärpänen puras ja on kyllä niin ketuttanu jälkeen päin! Kun nyt vaan pystyis skarppaa ja näin.

Noi nikotiinkorvaustuotteet sinänsä vaan pelottaa kun niihinkin saattaa jäädä koukkuu, tietty se riippuu henkilöstä, mut kuiteskin. Voisin taas koittaa alkaa vähäntään pikku hiljaa ja sit ottaa vaik nikotiinpurkan käyttöö hetkeks aikaa.

 
#Ansku84#
Huomenta!

Meillä mies ei oo mitenkään vauvakuumeinen. Johtunee varmaan, että se tietää mitä sieltä tulee, siis jos tulee ;) Huokailee korkeintaan, että siinä menee taas vuoden yöunet. Mutta mies on kyllä ollu hyvä ja aktiivinen isä. Ei oo mitään moittimista. Oli paljon mukana ekan hoidossa (myös odotuksessa). Nytkin touhuilee pojan kanssa aina kun töiltä ja raksalta ehtii. Ei kulje ravintoloissa ja "tärkeissä saunailloissa". Antaa sen vähäsen ajan meille (ja sitä aikaa on kyllä nykyään vähän). Mutta ihan puhtaasti mun toiveesta tätä kakkosta tehdään. Uskalsin tähän ryhtyä, kun tiiän että mies auttaa lasten- ja kodinhoidossa. Tää lapsen hankinta tuntuu itestäki vähän eriltä ku ekalla kerralla. Ei oo niin jännittävää fiilistä. Joten jotka ekalla kierroksella ootte, niin kaikki ilo irti tästäkin!

Mä poltin ennen esikoista melk. 5 vuotta. Lopetin viikkoa ennen plussausta. Pääsin kerralla irti vaikka oli aika tuskanen pari viikkoa. Aloitin sit uudestaan esikoisen ollessa n.5kk...pöh.. No lopetin sitte taas, kun palasin koulunpenkille. Sit en ookkaan polttanu. Nyt kesällä siiderien kans on menny jokunen, mutta en polta päivittäin.

Nyt täytyy kiituhtaa! Lomalla on kiirettä ;D
 
Sars76 (kirjautumatta)
Huomenta!

Täällä ollaan vielä linjoilla :)
Ja tohon Eemin ovisasiaan: meikäläinenhän testaili silloin niillä one step liuskatesteillä maanantaina vahvan plussan. Ja olin, et jee, nyt paneskelemaan (heheheh sori kielenkäyttö) ihan tosissaan. Mies möksötti, eikä ollu yhtään kiinnostunut ja meikäleidi veti ihan hirveet kilarit. Huvikseni testasin sitten seuraavana päivänä eli tiistaina ja silloinkin tuli tasavahvat viivat. Ja tiistai-iltana sain sitten miehenkin kellistettyä ja silloin oon myös hedelmöittynyt (puuh, onpa ihan hirvee sana: hedelmöittynyt). Olin ihmeissäni tästä kahden päivän "plussauksesta", koska olin aina ajatellut, että ovis on 24-36h testin plussauksesta...
Keskiviikkona tein taas testin ja siihen ei sitten enää tullutkaan mitään muuta kuin testiviiva.
Mutta kuten kaikki tän ketjun ihanat naiset tietää, mulla se tiineeksi tuleminen onnistui, kun onnistuin bongaamaan oviksen tikuilla ja join litroittain greippimehua. ;-) Ja kellistin miehen 1 kerran.

Mä en oikein enää muista, mitä ootte kirjoitelleet tänne - tuntuu, et kun on päivän pois linjoilta, uusia sivuja on tullut kymmeniä ja postauksiakin satoja. Ja sehän on mahtavaa; pidetään tää ketju viriilinä ja vilkkaana.

Mut joo. Omaa napaa en viitsi tässä nyt oikein hehkutella - eipä kyllä oikein mitään uuttakaan: paksuna ollaan.
Voikaahan hyvin ja plussatkaa nyt oikein kovasti.

T: Sars, joka yrittää lukee koko ketjun viestit paremmin illalla ja kommentoida sit enemmän.
 
Juustoa
Alkuperäinen kirjoittaja Nilla87:
LISTA
Ansku84 23, mies on, poika-06, heinäkuu-08
Pompukka 31, mies 33, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08
sars76 31, mies 35, syyskuu -07
Eemi 24, mies 24, marraskuu -07
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, elo-syyskuu -08
Maritsa78 30, mies 32, tyttö -06, heinäkuu-08
Nuusku82 25, mies 25, kesäkuu-08
Santura 25, mies 31, heinä-elo-08
miida 25, mies 28, heinäkuu-08
Tinsula 27, mies 35, kesäkuu-08
Emppu* 25, mies 26, heinäkuu -08
Ellesse 26, toukokuu -08
Taisha 31, mies 31, pojat -97 ja -06, heinäkuu -08
Tulevaäippeli 21, mies 20, kesäkuu -08
Nilla87 21v, mies 22v huhtikuu -08
Juustoa 29v, mies 30v, elokuu -08


Plussanneet:
antzi 24, mies 28, enkelityttö 06, tyttö 08, heinäkuu -08
Sars76, 31v, mies 35v, + elokuu -08


JÄNNÄYSLISTA

pompukka jännäyspäivä 11-13.8
Nilla jännäys 15-17.8
 
miida
Mä poltin aiemmin jokusen vuoden ajan, mut onneks oon päässyt eroon siitä huonosta tavasta!! Jotenkin ihmeen helposti onnistuin lopettamaan ilman mitään nikotiinipurkkia tms. Olin vaan päättänyt että lopetan sillon ennen joulua (oisko ollu vuosi 2003?? onko siitä niin pitkä aika!!) Sit tulin kipeeksi, ja oli hankala hengittää, paha yskä yms. Olin viikon kipeenä ja samalla jätin sen röökin pois. Tuo oli sillon joulukuun alussa. Ja oon tyytyväinen!! Mies ei oo koskaan polttanut, ja vähän tuli sille luvattua että lopetan..

Mies sanoi TAAS eilen jotain "siementen istuttamisesta mun puutarhaan" (joo, meillä on aina outoja juttuja. hhehh ;)) Muutenkin tuntuu että meillä on joku "kuherruskuukausi" meneillään kun heitellään kaikkia levottomia juttuja toisillemme kaupassa ja missä tahansa, ja sit muutenkin ollaan oltu aktiivisia "sillä rintamalla". hehhh. Ollaan oltu reilu 5 ja puoli vuotta yhdessä, ja tuntuu kyllä että siihen on mahtunut kaikenlaisia vaiheita.. Nyt on taas hyvä vaihe, ja varmaan tää vauvanteko vaikuttaa siihen myös ;)

Tulipas avauduttua.. :) Töstä sen verran, että mä jäisin mielelläni tuosta duunista pois, äitiyslomalle, tai muuten vaan. Ei vaan oo oikein oman alan juttu ja ei nappaa oikein enää. Aiemmin hain paljon uutta työpaikkaa että pääsisin tuolta pois, mut nyt en oo jaksanu hakee enää.. Välillä oon jopa viihtynyt tuolla töissä, mut ei se loppujen lopuks oo mikään unelmahomma!! Epäsäännölliset työajat ja kaikki...huhhuh..
 
Emppu*
No voi räkä...kirjottelin äsken pitkän stoorin,mut kaikki hävis johki.
No,kummiskin...polttamisesta,itse en polta eikä mieheni,joten vaikee alkaa ketään neuvomaan kuinka lopettaa.Mutta tsemppaan kyllä kaikkia jotka polttaa,että lopettakaa ihmeessä,ei siitä tupakoinnista ainakaan hyötyä ole sikiölle!

pelottaa jo valmiiks,että en pääse varmaan ku vasta sunnuntaina koneelle...apua,tulee varmaan kauheet viekkarit ;) Lähden kyläilee,joten en taida kehtaa ottaa greippimehuja mukaan *hahhhaaa*...täytyy tankata ennenkö lähtee ;)

Miida: meillä kans viljellään näitä siemennysjuttuja miehen kanssa...kyl tää yrittäminen on ihan selkeesti piristänyt pitkää parisuhdetta sillä rintamalla!Ja meillä mies täysillä mukana täs jutussa...eilenkin sano,et nosta jalkas ylös eläkä nouse vielä siitä :)) Sanoin kyl et ei oo ihan nyt vielä ovisaika,mut varmuuden vuoks kuulemma kuitenkin ;)

tulevaäippeli:Teillä kyllä on haastetta tuossa yrittämisessä,kun tosiaan mies sielä armeijanharmaissa,mutta toivotaan että iltavapaille pääsee sopivasti!

Tuun vielä iltapäivästä lukee kuulumiset ennekö lähen reissuun!
 
tulevaäippeli
Kiitos kaikille rohkaisevista sanoista! :)

Yritän nyt tässä kovasti pistää harkintaan tuon tupakoinnin lopettamisen. Jos vaikka jo tän askin jälkeen lopettaisin. Pakko saada vaan mies hommaan mukaan tai sit ei onnistu, se on varma. Saa nähä vaan kui se siinä onnistuu kun on tosiaan armeijassa niin sielä voi olla useampaankin otteeseen (ja onkin) hermo kireellä niin voi olla melko hankalaa. Sama mulla kyllä töissä. Sit kun alkaa oikein ottaa päähän niin pihalle vaan ja tupakka huulee nii johan helpottaa. Se tässä vähän pelottaakin kun se on ollu tapa rauhottaa hermoja.

Sitähän on suositeltukin, että tupakan poltto tulis lopettaa mahollisimman ressittömänä ajankohtana esim. vaik lomalla. Elikkä jos en saa heti töitä kun mun työsuhde loppuu niin sit vois koittaa alkaa olemaa ilman noita kamalan hajusia syöpäkääryläite.

Tuosta jalas ylös jutusta sen verran, että tosiaan tiistaina kun oli tuo ovis (toivottavasti!) niin tuli kans nostettua koivet kattoa kohden hommailujen jälkeen. Oli siinä miehellä hetken aikaa huuli pyöreenä, että "mitä sää NY touhuut!" :D
 
Eemi
No kylläpäs on porukkaa linjoilla ku jutut vaan sinkoilee! No hyvä näin, pysytään kaikki perillä toistemme kuulumisista. :)

Tsemppiä vaan tuohon tupakoinnin lopettamiseen, se kannattaa aina!

Me ei noita viljelypuheita kyllä paljon harrasteta, mitä nyt hiukan vinoillaan toisillemme tyyliin "no haluttaisko sua nyt? Ei niin kauheesti mut tarttis koittaa kuitenki. No jos sitte mennään koittaa..." ;) Mu8t oikeasti, ei meillä ihan noin kamalaa oo.

Mulle tulee vaan joka päivä niitä tilanteita (se on tää työympäristö), et tulee lastenhankinta, lastentekoikä, jne. puheeksi... Ja aina tuntuu pahalta ne kommentit. Kun tajuaisivatkin, ettei niitä lapsia sillä lailla tehdä. Hitto vieköön. Mut on mulla ollut nyt ihanat työkaverit, sain oikein tuplakukat kun nyt lähden - herkistyin melkein kyyneliin (onko hormoneja hiukan liikaa kierrossa?!). <3 Et siinä mielessä, en valita.

Pitiköhän mun nyt jotain kommentoida vielä, en muista. Palataan.
 
Santura
Voin myös ilmoittautua keuhkojaan käristävien surkeaan joukkoon... Oon yrittäny lopettaa todella heikoin tuloksin useampaan otteeseen. Mulla on vaan se että tarviin todella hyvän syyn lopettamiseen (joo, oma terveyshän ei oo ollenkaan hyvä syy) ja se syy on sitten se plussa testissä. Mies käryttää myös ja huokaski tässä yks päivä että voi kun olisit jo paksuna niin vois lopettaa :D mehän ollaan (tai mää oon) sovittu että sitten kun ollaan raskaana niin ollaan sitä yhdessä. Eli koska mää kärsin, saa myös mies kärsiä :) sehän ois muuten ihan epistä!

Joo, mun mies kans viljelee noita siemennyjuttuja siihen malliin että meinaa erotiikka kuolla kokonaan sen kuolettavan nolojen juttujen takia :D "rojut torveen" ja "siementä syvälle" ei oikeen kiihota mua... :p

Sars alkaa oleen jo legenda :D vähän niinku joku metsästysjuttu toi sun kertalaaki :D Ihanaa, hymyä pukkaa :D antaa toivoa myös meille muille :)
 
tulevaäippeli
"Rojut torveen!" <--- Thänks Santura. Sain melko hyvät naurut. :D Piristystä ankeeseen työpäivään. Kun ulkonakin sataa vettä. :(

Oon kans joo monet kerrat koittanu lopettaa, mutta yleensä ne on jääny ehkä yhen päivän mittasiks. Pisin oli kolmisen kuukautta. Kun tarvii sen painavan syyn. Mullekaan ei näytä tää oma terveys painavan yhtään kun siinäkin olis tarpeeks syytä, mut jotenkin on niin laiska, ettei "jaksa alkaa lopettamista" kun siinä on niin paljon vaivaa ja murhetta. :D Taas tää saamattomuus.

Siipalle myös sanoin jo aikojen alussa, että sitten kun minä pamahdan paksuksi sun nesteistäs niin se on sitten yhessä "kärsittävä" ja iloittava. Eli kaikki koetaan yhes. Tupakan polton lopettaminen yms. Sen oon kuitenkin päättäny jo melkein äitini kohdussa, että sitten kun se plussa testiin ilmestyy niin röökit lentää hevonkuuseen. Silti on käyny mielessä monet kerrat, että jos pystyis jo ennen sitä lopettelemaan.. Toivotaan parasta.
 
Emppu*
Haikeetahan noi työpaikan vaihdot on etenkin jos ollut talossa vuosia!Mutta kyllä mullekkin eemi tekis työpaikan vaihto kutaa!!Tässä elämäntilanteessa vaan ei taida olla järkee ottaa lopareita ;)

Mutta mää palailen sunnuntaina varmaan vasta palstalle,joten sateesta huolimatta mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Eemi
Helei, mä toivottelen myös hyvät viikonloput kaikille, en välttämättä jaksa pyhinä koneella istuskella - ellei sit joku kauhia jänskätystilanne paina taas päälle! Toivottavasti nyt hiukan säät paranisi (vettä tule ko aisaa), että pääsis hiukan nauttimaan vielä vähiin käyneestä kesästä!
 
Ellesse
Mä poltin ennen ekaa ja lopetin saman tien kun plussa pärähti. Arvatkaa vaan alotinko uudestaan kun vaavin terveys ei enää ollut esteenä. Siis voi prkl! :/ Nyt aion tehdä saman, eli lopettaa plussaan, mutta sitten en enää aio aloittaa ikinä! Mies polttaa myös, mutta luulen, että jos pitäisi nyt lopettaa ennen plussaa, niin hälle se olisi helpompaa. Enhän mäkään nyt yhtä huolettomasti polta kun imetän, mutta sekin vähä tuntuu olevan mulle niin tärkeää... :p Nimimerkillä, Dorka.

Tuleva äippeli, mä oisin vielä aika suotuisa miehesi tupakointia kohtaan, kun on siellä armeijassa... Tiedän nimittäin kokemuksesta, tai siis henkilökohtaisesti en todellakaan ole käynyt armeijaa, mutta vierestä seuranneena, että siel voi olla sen verran rankkaa, että jopa tupakka on siellä se "henkireikä". (Aika hienon lauseen sain aikaiseksi. ;D)

Juu, onhan aina mahdollisuus, että imettäessäkin voi raskautua, mutta mä jotenkin tunnen mun kropan silleen, että luulen tarvitsevani ne yhdet luomumenkat ennen kun se on mahdollista. Mä tosin elän koko ajan samalla vähän toivossa, joten testailen silloin tällöin kuitenkin ja kituutan itseäni, kun eihän sitä plussaa sieltä tule. :(

Munkin mies odottaa innolla kakkosta. :) Se on niin ihana, kun on kaikessa meidän jutuissa aina niin mukana. :) Tos listas näköjään onkin muutki lapset merkittynä, mutta multa se puuttuu... Kaipa sen tohon päivitän.

Minä myös olisin valmis työpaikan vaihtoon... Ongelma siinä on sitten se, että täytyy opiskella uusi ammatti. Plääh... Mä en tiedä mitä teen jos joudun kohta takas töihin. Vanhempainavapaalla siis vielä olen. Oisin aina kotona, jos se ois mahdollista! :D Nimimerkillä, Laiska Dorka. No joo... Mä tykkään vaan enemmän puuhailla kotona.

Jospa mun pitäis mennä tästä nostamaan jotain tikkua ristiin...

:D
 
..............
Nilla87:LISTA
Ansku84 23, mies on, poika-06, heinäkuu-08
Pompukka 31, mies 33, 4 lasta, kesäkuu-08
Pinniliini 28, mies 31, tyttö-06, loppukesä-08
suvipilvipäivikki 30, mies 34, syksy-08
sars76 31, mies 35, syyskuu -07
Eemi 24, mies 24, marraskuu -07
Veeruli,
Aq 29v, mies 31, tytöt 03 ja 05, elo-syyskuu -08
Maritsa78 30, mies 32, tyttö -06, heinäkuu-08
Nuusku82 25, mies 25, kesäkuu-08
Santura 25, mies 31, heinä-elo-08
miida 25, mies 28, heinäkuu-08
Tinsula 27, mies 35, kesäkuu-08
Emppu* 25, mies 26, heinäkuu -08
Ellesse 26, t -08, toukokuu -08
Taisha 31, mies 31, pojat -97 ja -06, heinäkuu -08
Tulevaäippeli 21, mies 20, kesäkuu -08
Nilla87 21v, mies 22v huhtikuu -08
Juustoa 29v, mies 30v, elokuu -08


Plussanneet:
antzi 24, mies 28, enkelityttö 06, tyttö 08, heinäkuu -08
Sars76, 31v, mies 35v, + elokuu -08


JÄNNÄYSLISTA

pompukka jännäyspäivä 11-13.8
Nilla jännäys 15-17.8

 
Nilla87
Meillä Miehen aloitteesta alettiin lasta tekemään..:)itse olen noin 1 vuodessakysellyt että jokos ois aika bongailla haikaraa täällä päin vastaus ollu tylysti EI joka kerta..noo sitten huhtikuisena kylmänä iltana mies tokas että nyt tehään vauvoja..JIHAAA siitä se sitten lähti mutta OHI ON HAIKARA TOISTASEKSI LENNELLY..etsitään nytten uutta asuntoa jos se haikara kurvailee toisella seudulla:)

Röökinlopetus...Viimestään kokonaan ku plussa tulee mutta tänäänkin kokonaiset 3tupakkaa polttanut...normisti melkeen 15 per päivä:(

Ideoita en muita ku itelläni enemmän tapa kun nikotiiniriippuvuus..eli alotan itse sillä että jätän niin sanotut "turhat" tupakat pois..eli bussi tulee ilman röökiäkin yhtä nopeesti..ja joka kävelymatkalla ei tartte polttaa matka on yhtä pitkä/lyhyt anyway:) ja kotona muutenkin jos tulee mainoskatko..se ei ole röökitauko:D

Siit hyvä lähtee ajan voi käyttäää muutenkin hyvin onnistuu minulla:)Ja lopuks huomaa että kaikki röökit pvässä ovat TURHIA:D

 
Nilla87
Meillä Miehen aloitteesta alettiin lasta tekemään..:)itse olen noin 1 vuodessakysellyt että jokos ois aika bongailla haikaraa täällä päin vastaus ollu tylysti EI joka kerta..noo sitten huhtikuisena kylmänä iltana mies tokas että nyt tehään vauvoja..JIHAAA siitä se sitten lähti mutta OHI ON HAIKARA TOISTASEKSI LENNELLY..etsitään nytten uutta asuntoa jos se haikara kurvailee toisella seudulla:)

Röökinlopetus...Viimestään kokonaan ku plussa tulee mutta tänäänkin kokonaiset 3tupakkaa polttanut...normisti melkeen 15 per päivä:(

Ideoita en muita ku itelläni enemmän tapa kun nikotiiniriippuvuus..eli alotan itse sillä että jätän niin sanotut "turhat" tupakat pois..eli bussi tulee ilman röökiäkin yhtä nopeesti..ja joka kävelymatkalla ei tartte polttaa matka on yhtä pitkä/lyhyt anyway:) ja kotona muutenkin jos tulee mainoskatko..se ei ole röökitauko:D

Siit hyvä lähtee ajan voi käyttäää muutenkin hyvin onnistuu minulla:)Ja lopuks huomaa että kaikki röökit pvässä ovat TURHIA:D

 
Sars76 (kirjautumatta)
Hyvät viikonloput kaikille! Mä juopottelen alkoholitonta olutta; on muuten oikeesti ihan hyvää :-D

Ja pistäkäähän ahkerasti rojuja torveen. Hitto Santura mä repesin tolle. On niiiiiin hemmetin mahtavasti sanottu. Hehheeee.

T: Sars, joka valmistautuu ystävien tuloon.
 
#Ansku84#
Hauskaa viikonloppua täältäkin! :)

Sars, tottahan oot jo ilmoittautunu odottajiin? Hauskaa, että viihdyt viellä täälläkin, mutta muista fiilistellä nyt tätä, kun saat sen kokea. Kerro aina mahan kasvatus kuulumisia :D
 
pompukka
Hyvää huomenta!


Tervetuloa uudet mukaan.Pahoitelut tädeille ja onnittelut plussaneille ja tsemppiä!

Minä täällä "kuoleman" kielistä kirjoittelen sekavia!=))))Sain siis kauhean flussan.Täällä ollaan punanenäisenä kuin Petteri punakuono!!!!!Kuumetta ei ehkä ole(ei tule helposti,sitten kun nousee on myös kunnolla)mutta epäilen keuhoputken tulehdusta TAAS.Oli joskus aikasemmin keväällä kerran.

Siihen hoitoihin pääsyihin vastailen vielä kun muistan.Täällä päin on sellainen käytäntö,että jos on ennestään lapsia täytyy yrittää 1,6v ennen kuin saa lähetteen hoitoihin/tai tehdään edes perustutkimukset.

Sitten tupakan poltosta,että meillä mies maistanut joskus nuorempana.Ei ollu tykännyt mausta ja se jäi siihen.Itse poltin siihen asti kun tapasin tuon turjakkeen.Lyötiin vetoa kossupullosta,että pystynkö lopettemaan.Sen jälkeen ollen silloin tällöin stressi-aikoina suhutellut,mutta sitten aina lopetellu.

Nyt miun täytyy lähteä uunin lämmitykseen ja leivän tekoon ja kaalilaatikkoa sitten sen jälkeen.NAM!

Hyvää viikonloppua!Pompukka punakuono

 

Yhteistyössä