no nyt on käyty äitipolilla, ja voin sanoa, ettei tässä sairaalassa ainakaan informaatio toimi sitten yhtään!
Alun perin tää aikahan oli sitä varten, että katsotaan mun lantion kuvia ja tehdään paino- ja synnytystapa arvio samalla ahtaan lantion takia. Ja lisä tarvetta käynnille tuli, kun vauva oli perätilassa taas viimeviikolla.
No, ensimmäisenä lääkäri kysyy, miks mä täällä oon, kun oon kerta viikko sitten jo käynyt. No mä siinä sitten yritin selittää miks mut on tänne määrätty.
No lääkäri siinä suostu katsomaan tarjonnan, ja hetken mietittyään suostui tekemään myös sisä tutkimuksen. Vauva oli siis eilen kääntynyt takaisin raivotarjontaan, niin kuin itse epäilinkin.
tässä vaiheessa lääkäri oli sitä mieltä, että no niin hommat tehty ja kotiin.
Mä jouduin todella vaatimaan, että tekee sen painoarvion, kun sitä vartenhan aika aluperin olikin. vasta kun sanoin, että aika on annettu ylilääkärin määräyksestä suostui sen tekemään. Lantion kuviani ei ollut nähnytkään, ja vanhan lausonnon perusteella teki päätöksensä. Painoarvio siis nyt 3.6kg, eli mulle jo iso lapsi.
Päätös oli siis kuitenkin se, että nyt vaan normaalit neuvola seurannat, ja sitten kun synnytys luonnollisesti käynnistyy, katsotaan mahtuuko vauva syntymään, ja mikä on tarjonta. Sillä ei ole merkitystä tähän, vaikka mahtuu edelleen kääntyilemään mahassa. Aiemmin ei muuta aleta tekemään.
Ilmeisesti kyseessä oli joku luomu fanaattiko lääkäri
Päätellen mielipiteistä käynnistyksestä ja sektiosta. Käynnistys kuulema on todella turhaa, ja menee siihen, että vuorokausitolkulla kärvistellään, kunnes todetaan, että joutuu sektioon, kun äiti vauva voivat jo niin huonosti. Sektiossa taas niin suuret riskit, että se on vihoviimeinen vaihto ehto, joka tehdään vain pakon edessä.
Sen verran oli lääkärissä oma-aloitteisuutta, että tarkoituksella kovakouraisen sisätutkimuksen, jos se vauhdittais tilanneta. Mitä en kyllä usko.
Mun veikkaus on, että tää syntyy rv 42+1
Mies on jo hieman hermona, mut mä en enää edes jaksa välittää... syntyy kun syntyy ja jos molemmat hengissä selvitään, niin hyvä.
Jadal rv39+6