***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Meille tuli tyttö 08.06.09 klo 04.35 pisteet 9/9/10 pituus: 50 cm ja paino 3330g. Synnytys oli "helppo" ja nopea 5h alusta loppuun =) Meillä kun aiemmat on kestäny reippaasti yli 5 tunnin. Ja tosiaan la oli 21.06.09, mutta niinkuin lastenlääkärikin sanoi että ei pidä sitä laskettua aikaa kytätä, se on vaan sellanen ohjeellinen aika :flower: :flower:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:

Täällä ei mitään.Eilen mulla oli joku ihme kestosupistus päällä.Koko maha oli ihan kovana koko päivän.Mistähän tuommoinen voisi johtua?Vauva ollut aika hiljanen ja se vähän on huolettanut.Liikkeitä tulee jonkin verran päivässä mutta ei enään samanlailla kun vaikka pari viikkoa sitten.Pitäisköhän huolestua??
Mua on ruvennut kamalasti jännittää ja pelottamaan tuleva synnytys.Kun muistelee mitä ne kivut oli niin oikeesti olen ihan paniikissa.Onko täällä ketään muuta jota pelottaa tuleva synnytys?
Torstaina olisi neuvola.Saas nähdä syntyykö vauva ennen sitä mutta on vähän semmoinen tunne että tämä voisi mennä yli koska huomenna jo la..huiiiiii :eek:

Sunshine25:Mulla ollut hyvin vetistä valkovuotoa.Tullut kans isompi märkä läntti alkkareihin..ei ollut mitenkään limaista.Omalla kohdalla uskoisin että olis ollut vaan valkovuodosta kysymys mutta jos asia vaivaa niin voihan sitä vaikka käydä tarkistuttamassa jos olisikin lapsivettä.

Tänään ei ole mitään ihmeempiä suunnitelmissa.Kaksi tytöistä pitäisi läheä isälleen tänään ja olla siellä siihen asti kun vauva syntynyt.Pakko myös käydä apteekissa hakemassa rennietä.Kaksi päivää joutunut olemaan ilman kun ei ole jaksanut käydä ostamassa sitä ja mies aina unohtaa ostaa vaikka sanonkin että tuoppas samalla niitä rennieitä :kieh:
Ei pysty elämään ilman niitä ...polttaa kurkkua niin paljon :(

Palaillaan :wave:

sankofa & bongos 39+6 :heart:
 
HelloShitty
onnea tinni, ettie ja leijonäiti vauvoista!!! :flower: :heart:

mun mielestä on tois jännää etten ite saanu epiduraali enkä spinaali koska meillä ensin puhkaistaan kalvot ja laitetaan sitä anturia ja sen jälkeen vasta voi antaa puudute. muilla ilmeisesti toiminu päinvastoin!! :eek: hemmetti!!! mä olisin halunnu kans.. :kieh: :D

tsemppiä jadalille kääntöyrtikseen. hyvällä tsägällä päset pian tositoimiin jos ne ottaa sut saliin sen jälkeen. :D :hug:

HS ja Juliet 5 vrk
 
täällä kans yks käynnistystä pelkäävä. viikko ois just "armonaikaa" vauvan lähtee syntymään, muuten sit ya-kontrollis tilanteen arviointi. oon ymmärtäny noitten käynnistysten olevan joko tuskasia ja huonosti eteneviä taikka sitten nopeita ja rajuja :/

tuntemuksia.. mitä ne on? ei supista :headwall: hyvä jos harkkareita tunnistaa ja pari sukkapuikkoo tulee illassa. hmmph.

40+3
 
Kuulumisia ihan pikaseen tuln lukeen.. Onnea nyytin saaneille! Ja muille kovasti odottaville - h-hetki voi olla milloin vain! Lepäilkee ja kerätkää voimia =) . Täällä esikoisesta ei ollut mitään tuntemuksia, ja paikat oli tosi kiinni, kun vedet sitten yks kaks meni..

Nyt sit eri juttu.. Tasan vuorokauden kuluttua olen toistamiseen äiti :heart: . Pikkasen alkaa jo tuleva jännittämään, katsostaan saako ens yönä paljon unta.

Hyvää päivänjatkoja kaikille ja toivottavasti teidän kaikkien kivut ( paitsi synnytyspoltoista johtuvat) katoaisivat loppupäiviksi ja saisitte oikein aljon energiaa ja levollisen mielen!

Lammiska 39+0
 
Tyttö tuli rv39+3...11.6.2009, 3800g ja 50cm. Yllätyin et oli noinkin iso, kun pissas ei sokerihäikkää ollut koskaan ja meillähän ei kokoarvioita ja sokerirasituksia tehdä normaalipainoisille äidiille.

josema ja pikkuinen
 
Pakko tulla kommentoimaan teille käynnistyspelkoisille että kun esikoinen käynnistettiin niin siinä ei ollut mielestäni mitään kamalaa, synnytys eteni hyvin, kesti kokonaisuudessa 4,5 tuntia. Eli ei sitä kannata pelätä sen takia että se olis jotenkin pahempi tapa synnyttää kuin luonnollinen käynnistys. Mä itseasias jo itse toivoisin käynnistystä...mut niin mullahan ei ole kokemusta muusta kun vasta yksi synnytys takana.

Mut hei..kertokaas nyt, siis onko muka TYKS:in synnytysosasto suljettu, siis eihän se alakerta oo suljettu vaan joku osastoista ylhäällä?? apua mä inhosin viimeks olla siel osastol ne pari kolme yötä mitä piti olla, mut ehkä nyt ei tarvis sit olla niin pitkään jos kaik hyvin. Mä kuolen sinne. Ja niin, mä en todellakaan missään käytävillä loju sit hetkeäkään.PRKL

Juuh, torstai olis laskettu, mut ei sit merkin merkkiä että tää tahtois ulos. Eilen miettisin et marssin synnäril ja vaadin että käynnistetään, en suostu lähteen sielt pois ennenku antavat jonkun pillerin mulle, hahaaa. Kaikkea sitä miettii tässä tilassa :LOL:
 
Onnittelut pikkuisista! :heart:

Sunshine, mulla on ainakin tosi vetistä valkkaria ja sitä joskus ihan lurahtaa pöksyihin, yäk.

Eilen illalla kokeiltiin K18-ässää ja se aiheuttikin koko yön kestäneet supistukset, mutta tulivat harvakseltaan 15-30min välein, eikä niihin edelleenkään tule sitä "potkua".

Ei muuten mitää mut alkaa kohta arveluttamaan se lapsen koko, no kaipa se sieltä jotenkin tulee...

Bree ja Kerttu 40+1
 
HelloShitty
onnea josema! :flower: :heart:

kauheita noi supparit jotka tulee mutta sitä jotain puuttuu ja sit ne loppuu kun ehtii ite innostua. tsemppiä kaikille. jos yhtään lohduta niin nillä saattaa kyllä olla paljonkin hyötyä. sit kun tapahtuu niin menee nopeesti. :D eli malttia vaan! :hug:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
huh, päivitykset listalle käynnissä, jatkan kohta, täytyy syödä nyt kun vauva ja keskimmäinen nukkuu ja isi vei esikoisen hommiin hetkeks :)
oisko helpompaa sulle jos laittais ne tiedot yv:nä ettei sun tartte kaivaa sivut läpi joka kerta. meinaa mullakin jäädä onnittelut väliin vaikka käyn täällä sut usein. aktiivista porukkaa! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja johanna83:
täällä kans yks käynnistystä pelkäävä. viikko ois just "armonaikaa" vauvan lähtee syntymään, muuten sit ya-kontrollis tilanteen arviointi. oon ymmärtäny noitten käynnistysten olevan joko tuskasia ja huonosti eteneviä taikka sitten nopeita ja rajuja :/

tuntemuksia.. mitä ne on? ei supista :headwall: hyvä jos harkkareita tunnistaa ja pari sukkapuikkoo tulee illassa. hmmph.

40+3
Mulla on takana kaksi ihan omalla painollaan lähtenyttä synnytystä ja sitten yksi käynnistetty.
Käynnistetty on mun mielestä jotenkin varmempi eli kun se kerran käynnistetään niin siitä se homma sitten vaan etenee...ja tosiaan ei siinä sitä aikaa tuhrata vuorokauden tunteja vaan ihan muutamien tuntien juttu.
Tosin tää on vain mun kokemus ja parilta kaverilta kysytty pohja tähän kommenttiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
huh, päivitykset listalle käynnissä, jatkan kohta, täytyy syödä nyt kun vauva ja keskimmäinen nukkuu ja isi vei esikoisen hommiin hetkeks :)
oisko helpompaa sulle jos laittais ne tiedot yv:nä ettei sun tartte kaivaa sivut läpi joka kerta. meinaa mullakin jäädä onnittelut väliin vaikka käyn täällä sut usein. aktiivista porukkaa! :D
Silloin kun mä päivitin niin musta oli kivempaa selata sivut läpi ja näin pysyi paremmin jutuissa kiinni =)
 
hassuahan se on toisaalta käynnistämistä pelätä, kun normaalisti käynnistyny synnytyskin voi olla yhtä helvettiä, sujua kohtuu helposti tai jotain siltä väliltä :) -ja kaikilla se kokemus on omanlaisensa.

kiitos rohkaisevista kommenteista :wave:
 
HS juu kivempi on kun pystyy lukeen samalla teidän kuulumiset vaikken kerkiäkään kommentoimaan, mut pysyn vähän kärryillä missä mennään :)

BV:lle kiitos rockmummyn tiedoista :)

hirmuisesti onnea vauvansa saaneille jälleen, teitä olikin aika liuta sitten viime kirjoituksen :D :heart:

pyydän kärsivällisyyttä kun päivityksissä vähän kestää, en kerkiä ihan joka päivä välttämättä käymään koneella ja yleensä kun alotan kirjottamisen niin vauva herää.. pojat tappelee keskenään heti kun yritän imettää tai jotain omia juttuja tehdä niin on hieman hankalaa välillä, mut onneks mies on kotona että pääsen sentään suihkuun ;)
 
jadal
tää lähtee tästä käymään äitipolilla. Mulla on aavistus, että tää vauva kääntyi eilen illalla taas pääalas päin. ainakin ensin oli hirveää mylläystä, ja sitten tulikin jo hirveää monotusta kylkiluihin. Mitähän ne sanoo, kun näillä viikoilla vielä pyörii.

jadal 39+6
 
Onnea leijonaäiti ja josema :flower:

raffel no mut jos vauva haluaa ruokaa niin vauvanhan on saatava, eikö? :saint: Täytyy sanoa, että tässä raskaudessa vauva on halunnu huomattavasti vähemmän herkkuja kun isoveljensä - mistähän moinen? :D

masuha näyttäs muuten vähän siltä, että meil vois olla aika hyvät mahikset törmätä TYKSissä :whistle: meinaan, että jos sinne täl viikolla joudut/pääset ja on vaan yks osasto käytössä: perjantaina pitäs muuten aueta se toinen, onneks. Mä oon TYKSissä viimestään torstaina. :)

sankofa mulla on aiemmin ollu tollasia "kestosupistuksia" kanssa: maha ollu ku mikäkin kova pallo, ei ny ihmeemmin kipeetä oo tehny, on ollu vaan sellanen painavan oloinen. Liittyny yleensä rasitukseen.

MammaM80 TYKSissä on 310 eli se toinen lapsivuodeosasto suljettu vesivahingon takia, pitäis aueta 19.6. Mammat on ny kaikki 311 ja osa vissiin T-sairaalassakin |O Toivotaan, että teillä menee kaikki hyvin, ettekä joudu oleen siellä. Itellä kun on sektio, niin ei voi paljon asiaan vaikuttaa.

Lammiskalle tsemppiä tulevaan! :)

HS toi on kyllä aika kirjavaa tuo käytäntö näemmä noitten puudutteiden ja anturien sun muiden kanssa. Mä otin ekassa synnytyksessä epiduraalin ja sillon kalvot puhkastiin vasta 3 tuntia epiduraalin jälkeen kun synnytys ei edistyny, eli ei mein vauvalla mitään pinniä päässä ollu. Mulla on tuo sama, että kalvojen puhkasun jälkeen se on yhtä supistushelvettiä, eikä siin auta enää mikään muu ku synnyttäminen.

Voimia kaikille suppareiden kanssa valvoville ja pähkäileville :hug:

Nyt lähti sitten meidän "karvavauva" viimeiselle reissulle. :'( Mies lähti just viemään meidän kania nukutettavaks kun hän alko oleen jo niin huonossa kunnossa, ettei se enää kanin elämältä tuntunu. Vanhushan tuo jo oli, että sikäli oli odotettavissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
sankofa Täällä toinen synnytyskammoinen :wave: Kauhee paniikki iskee aina välillä, että onko mun ihan oikeesti pakko synnyttää tää :( Mies on saanu mua tässä raskauden edetessä tukea ja lohduttaa ties kuinka monet kerrat, ku oon itkeä pillittäny pelkoani sille. Huomenna olis laskettuaika, mutta tuskinpa tää ihan huomenna syntyy. Tai eihän sitä koskaan tiedä.. Toivottavasti syntyis pian, ku painoarvio on jo tällä hetkellä yli 4kg. Aiheuttaa melkosta ressiä toi vauvan koko, kun toivois niin paljon että se jo syntyis.

Tuntemuksia on ollu.. Koko eilisen illan ja tän aamun vihlonu värkkiin ja ollu jatkuvaa menkkakipua. Suppareita tulee sillontällön, muttei edelleenkään mitään kipeitä.

Näillä näkymin keskiviikkona käynnistykseen, jos pikkunen ei tajua siihen mennessä itse tulla ulos. Mua pelottaa ihan hirveesti :'( Jo luonnollinenki synnytys on mulle kauhukuva, ni saati sitte käynnistetty..

Raffel ja Papsi 39+6
Sama homma täällä nuitten tuntemuksien kans.. Menkkajuilimista, vihlomista ja kivuttomia (?) suppareita.. Tai siis ne ei polta tms vaan koskee selkään niiku keskenmenon aikaan.. :eek:

Verta on tullu muutama tippa olikohan toissapäivänä ja eilen illalla, siis iha miniminipisara..

Supisteluherkkyys tosiaanki on lisiny ku supistaa pienikin liike..

Mä en tajua mite oon selvinny näistä öistä.. Tunnin välein veskiin ja nivuset ja häpyluu niin kipeitä et pitää ukko herättää kääntämään et pääsen sängystä ylös ja takaisin pääsen et se nostaa mun jalat :ashamed:

Mä en tosiaan tiiä mitä teen jos menee vielä yli kaks viikkoo.. Ottaiskohan nuo osastolle la:n jälkeen?

kleo ja Sara 39+4
 
Sankofa täällä kans nuita kestosuppareita, saattaa kestää tunninki et maha kivikova ja liikkuminen, varsinkin istuminen vaikeaa.. Kätilö sano et loppuvaiheessa pieniki rasitus (mun tapauksessa hengittäminenkin) aiheuttaa suppareita =)
 
Heissan täältäkin =)
Neuvolassa tuli käytyä taas.
Pissa puhdas, paineet ok, sf-mitta laskenu sentin (vauva on tooosi alhaalla).
HB jopa 136! Sain kuulla viime viikon sanelun lääkäriltä, sillon on ollu kohdunsuu sormelle auki, kanavaa pari senttiä ja paikat pehmeet. Nyt en sit tie, olisko jo kypsyny lisääkin :wave: Ei haittais kyl :D

Kestosuppareita tulee tääläkin välillä, oon ihmetellykin et oonko aivan outo, mut näköjään muitakin ne kiusaa.

Jennynen ja Pikku-Möhkö 39+2
 

Yhteistyössä