***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

jadal
Onnittelut taas kaikille jotka ovat saaneet pienen nyyttinsä kainaloon :heart: :flower:

Mä täällä toivon joka kerran kun supistaa, ettei vaan käynnisty synnytys kun tää pikku herra viihtyy edelleen perätilassa :/ maanantaina taas käymään äitipolilla ja katsotaan pystyykö tehdä mitään. siis jos on paikat alkaneet kypsymään, voidaan ehkä yrittää ulkokäännöstä ja käynnistystä.
Mutta jos synnytys käynnistyy vauvan ollessa perätilassa, on tiedossa kiireellinen sektio :(
vähän meinaa jännittää.
 
Taas vain muutama tunti unta. :headwall: Ei tule kyllä synnyttämisestä mitään jos näin jatkuu vielä pitkään... Illalla alkoi tulla jo aika hurjan kipeitä supistuksia, jotka laimenivat muutamassa tunnissa. Otin kyllä 1mg panadolia ja kuuman suihkun ja koitin rentoutua.. Seurauksena tästä oli loppuyön ajan hyvin katkonaista unta ja herätyksiä kipeiden supisteluiden takia. PÖH! Vielä ehtii monta unetonta yötä ennen laskettua aikaa viettää... :|

ONNEA jälleen uusista pikkuisista! Ainakin Ryhis & Mammanpojat ovat viime kirjoittelun jälkeen saaneet vauvansa kainaloon. :flower: :flower:

-maranooka 38+3-
 
Tooooosi paljon onnea uusista vauvoista!!! :heart:

Onks tääl muita, ketkä ei oo kokenu supistuksen supistusta tai muita oireita vielä? Lissuli tais kokea vasta viime hetkillä ja onkin mitä luultavimmin omaansa hakemassa (kuulumisia odottelen kovasti). Tuntuu vaan jotenkin kummalliselta kun ei ees tiedä mitä odottaa..

Odotanpa sitäkin kovemmin ja voin hyvin, etomista lukuunottamatta..

Lämmintä lauantaita!
peppi & pkm (40+3)
 
Onnittelut jälleen kaikille nyyttinsä saaneille!

Valitettavasti nyt en jaksa alkaa selaamaan, ketkä kaikki oli sitten viimeisimmän kirjoitteluni saaneet nyyttinsä :(

Mulla meni lapsivedet n. tunti sitten ja nyt vielä odotellaan että supparit voimistuu/säännöllistyy ja lähdetään hiljalleen synnäriä kohti.. Suppareita ei siis ehtiny tulla ku muutama ennen lapsivesien hulahdusta ja sen vuoksi nyt vaan vielä odotellaan - klo 16 mennessä käskettiin lähteä synnäriä kohti (jossa kuulemma ruuhkaa, et kiva kiva) :(

Pirtsi80 rv 40+0 (eli täsmällistä touhua, toivottavasti ehtis syntyä tän vrk puolella) :)
 
jadal
mullä täällä ihan ihme oireita :eek:
eilen illalla oli samaa, vähän väliä tuntuu, että nyt tulee se isompi hätä housuun, ja saa ravata vessassa, mutta ei sitten tule kuitenkaan yhtään mitään. ärsyttävää :kieh:

pirtsille tsempit koitokseen :)
 
Onnittelut vauvautuneille! :flower:

Pirtsi80 Tsemppiä!

Konetta kun avaa niin miettii jo valmiiksi et kenenköhän vauvauutisia saa taasen lukea... Kaikki ne mennä porskuttaa synnyttämään paitsi tää mamma... Taitaa mennä käynnistyshommiin... Eilen illan mittaan ja pitkälle yöhön supisteli ja oottelin että koskakohan ne kovenee, niin sitäpä ei tapahtunu ja jossain vaiheessa lopppuivat mokomat kokonaan... On menny touhu sellasex yökukkumisex ja pyörimisex, unet missä lie... Viime yönä tuntu et vasen nivunen repee kun yritin kääntää kylkee...

Jadal mul on tota samaa oiretta et tuntuu olevan isompi asia tulossa, mut ku vessaan raahautuu niin huomaa reissun turhaksi...

Täällä hyvin kärsimätön ja hermostunut odottaja joka vuoronumeroja jaettaessa tais jäädä ilman :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Taas oli muutama saanut nyyttinsä syliin :) ONNEA!!!

Täällä edelleen.. Katottiin eilen miehen kans neuvolakorttia, ni siihen oliki kirjotettu että "paikat pehmeät, kohdunkaula kadonnut kokonaan, auki 2cm" Mä en osaa ensikertalaisena hahmottaa että miltä tuo nyt kuulostaa.. Salaa vähän oon innoissani että ehkä tässä ei mee enää kovin kauaa? Meneekö? Sanokaa nyt joku mulle että mulla on huomenna nyytti sylissä :D Limatulppaki meni jo Keskiviikko-torstai yönä.

Yöllä pari pikkusen kipeetä supparia, ja siinä se taas oli. Miksei tää homma voi nyt vaan edetä :'(

Hampaastaki irtos paikka ja särkee ihan saakelisti. Hammaslääkäriin en pääse ennen synnytystä, ku mun suu pitää kuvata röntgenillä. Että ihan senki takia olis kiva ku syntyis jo ni saisin suuni kuntoon ja pystyisin syömäänki normaalisti. "Ihanaa" ku nää vaivat vaan lisääntyy koko ajan. Ihanku ei muutenki olis jo tarpeeks paska olo :'(

Raffel ja Papsi 39+4
Kyllä se taitaa olla lähtö aika likellä kohdunsuun tilanteen perusteella ja sen et tulppaki menny! =)

Mulla taas napsahtelee, jooh, saunaanpäin vaan..

kleo ja Sara 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Taas oli muutama saanut nyyttinsä syliin :) ONNEA!!!

Täällä edelleen.. Katottiin eilen miehen kans neuvolakorttia, ni siihen oliki kirjotettu että "paikat pehmeät, kohdunkaula kadonnut kokonaan, auki 2cm" Mä en osaa ensikertalaisena hahmottaa että miltä tuo nyt kuulostaa.. Salaa vähän oon innoissani että ehkä tässä ei mee enää kovin kauaa? Meneekö? Sanokaa nyt joku mulle että mulla on huomenna nyytti sylissä :D Limatulppaki meni jo Keskiviikko-torstai yönä.

Yöllä pari pikkusen kipeetä supparia, ja siinä se taas oli. Miksei tää homma voi nyt vaan edetä :'(

Hampaastaki irtos paikka ja särkee ihan saakelisti. Hammaslääkäriin en pääse ennen synnytystä, ku mun suu pitää kuvata röntgenillä. Että ihan senki takia olis kiva ku syntyis jo ni saisin suuni kuntoon ja pystyisin syömäänki normaalisti. "Ihanaa" ku nää vaivat vaan lisääntyy koko ajan. Ihanku ei muutenki olis jo tarpeeks paska olo :'(

Raffel ja Papsi 39+4
Mulla meni limatulppa sunnuntaina ja olin sillon 2cm auki, kaulaa ei jäljellä ja paikat pehmeet :whistle: sen jälkeen on joka päivä pikkusen kipeemmin supistellu mut kasas ollaan edelleen :kieh: ei nyt kyllä varmaan lohduttanu sua yhtään :ashamed: ja viikot on mulla kans 39+4
 
Nunnu pahus on muuttanu asentoa niin, että painaa palleaa ja keuhkoja. Mun oli pakko soittaa appivanhemmille, et please hakekaa pojat hoitoon: mä en saa henkeä! Siis ihan oikeesti on koko ajan sellanen olo, et happi loppuu ja huippaa kun ei saa vedettyä kunnolla ilmaa keuhkoihin. Puuh! Huominen viel, ni sitten mies on kotona, eikä onneks huomenkaa paljoo poissa

LS onnea - aikamoinen pyöriäinen teillä kun kerran mahtu noin hyvin viel loppumetreillä kääntyilemään

Talvis täytyypä ihan oikeesti miettiä... ois tietty sinänsä kätevää tuonne TYKSiin mennä kun on niin lähellä, mutta... Mä en oikeesti tiä kuin mun hermot kestää olla siel :/

noppispoppis ihan hyvin voi olla veriviiruja siin liman seassa ja sit kun paikat alkaa aukeemaan, ni voi tulla enemmänkin verta, mut sit tietty pitää lähteä/olla jo synnärillä

Ryhikselle, mammanpojille ja rockmammalle myös onnea vauvoista! Pakko sen tinnin on omaans olla hakemas kun ei o mitään kommentoinu!! ja kuulosti sen verran lupaavalta aiemmin :)

Että ette te ikihautojat nyt kovin ikuisesti hautoneet :D !

Kleo ja raffel toivotaan, et homma etenee d :) b - ei meinaan kuulosta kovin kivalta Kleo sun kohdalla tuo, että joutuisit noitten liitoskipujen kans noin kauaa hautomaan :/

maranooka tuli mieleen kun kirjotit, että vauva haluu saman päivämäärän kun sisaruksensa, et meillä edelliset on syntyneet torstaina ja nytkin sektio varattu torstaille :D että oottelisko Nunnukin kiltisti siihen asti?

nyt pötköttää, et sais happea paremmin :wave:
 
mitä ei kai mulla nyt kiire jo ole vaikkei nää supistukset ole edes kipeitä? :eek: kun eilen illalla oli toinenki veriviiru liman seassa ja nyt tänään oon sit pitäny sidettä et varmasti huomaan jos sitä tulee lisää niin äsken oli tullu ihan ruskeeta limaa :x
 
Ja raffel,täällä toinen jolla lähti eilen väliaikainen paikka viisurista pois ja ammottava reikä huutaa halleluujaa kivusta.Just näin,ihan kuin tässä olotilassa ei olis tarpeeksi kestämistä. |O Pitää viime metreille (paitsi mulla ei taida olla vielä edes viime metrit) vastustaa ja koko ajan!
Olin ajatellut kyllä synnyttää ensi perjantaina,joten ensi viikko olis vielä odottamista,tosin la on V_A_S_T_A 28.6.
 
noppispoppis en usko et on mikään kiire. se limatulppa voi hyvin olla juur tollasta - mut soita nyt ihmeessä synnärille, jos yhtään mietityttää =) Itellä se veri on ollu sit ihan kirkasta, eikä oo tarvinnu miettiä, että tuleeko sitä vai ei, mut tosiaan siin vaihees oon ollu jo synnärillä ja kohdunsuu ihan hyvin auki jo.
 
Olen tässä vähän kahden vaiheilla, että pitäiskö lähteä käymään polilla...Mulla on ollu eilisestä lähtien kova turvotus päällänsä ja eilen oli maha-ja pääkipuilua. Nyt ei ole tuntunut kunnolla vaavin liikkeitä, tai on, mutta hentoisen ja rauhallisen oloisia liikkeitä vain ja päätä särkee. Tein äsken tässä kotona liuskalla proteiinitestin ja tais olla vähän plussalla...En oo kuitenkaan varma ja nyt oon huolesta mykkyrällä ja en tiiä lähteäkkö polille vai ei. Ei tekisi mieli lähteä näin "yötävasten" ajelemaan sairaalaan, mutta toisaalta en tiedä kuinka kauan uskaltaa odotella oireiden pahenemista...
 
jadal
Alkuperäinen kirjoittaja Mapitus:
Olen tässä vähän kahden vaiheilla, että pitäiskö lähteä käymään polilla...Mulla on ollu eilisestä lähtien kova turvotus päällänsä ja eilen oli maha-ja pääkipuilua. Nyt ei ole tuntunut kunnolla vaavin liikkeitä, tai on, mutta hentoisen ja rauhallisen oloisia liikkeitä vain ja päätä särkee. Tein äsken tässä kotona liuskalla proteiinitestin ja tais olla vähän plussalla...En oo kuitenkaan varma ja nyt oon huolesta mykkyrällä ja en tiiä lähteäkkö polille vai ei. Ei tekisi mieli lähteä näin "yötävasten" ajelemaan sairaalaan, mutta toisaalta en tiedä kuinka kauan uskaltaa odotella oireiden pahenemista...
ennemmin turha käynti, kuin että sitten jälkeen päin harmittelis, että olis pitänyt silloin mennä :)
toivotaan, että kaikki on kuitenkin kunnossa :hug:
 
Soitin sinne polille ja kerroin vähän tilannetta. Sanoivat että voi tulla jos haluaa ja kun kysyin uskallanko odottaa aamuun, sanoi että harvemmin ne raskausmyrkytykset niin nopeaa kehittyy rajuiksi etteikö voisi aamuun odottaa. Sanoi vielä, että ota kipulääke päänsärkyyn ja seuraile tilannetta. Tässä pienoisessa huolen sekoittamassa päässä en ajatellut ja nappasin nassuun ibumax 400 ja siinähän on vaikuttavana aineena ibuprofeiini ja sitähän ei suositella raskaana oleville. Voi vitsit että oon ajattelematon, mutta ku päällä hirveä huoli nii en huomannu. Voi helevetti! Yhyy.

P.s.Mun alapaine oli äsken 100 ku mittasin...Aika hurja lukema.

Mapitus rv38+4
 
ehtoota..

tulin tänne ilmoittaa pikasesti, et lähdetään synnärille ainaki näyttäytyy... suppareita on tullu klo 17 alkaen 3-7min välein, ja ovat aikast kipeitä.. 45min ku oli supistellu ni suoli tyhjeni ja viime vessareissuilla on tullu hiukan verta liman seassa.

toivottavasti eivät aja meitä takasin!!
 

Yhteistyössä