***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Onnittelut teille HS, Minttu ja Levoton Strutsi! :flower: :flower: :flower:

Jonkun aikaa tullut jonkunlaisia supistuksia vaan eivät ole kovin kipeitä ja loppuvat taas varmaan kohta, tuskin tästä taaskaan mitään kehkeytyy...

Flunssassa on täälläkin esikoinen ja taitaa tulla meikäläiseenkin, great... Muutenkin alkaa olla jo totaalisen väsynyt tähän odotteluun, no minkäs teet...

rv 41+3
 
Minttu84, Levoton strutsi ja HelloShitty SYLIN TÄYDELTÄ ONNITTELUJA!!!

MUN NEUKKUKUULUMISET:

RV 39+1
painonmuutos: +600g/viikko
turvotus +/-
RR 120/72
pissa puhdas
Sf 32cm
Tarjonta RT
Syke 130-150

Painoarvioks sanoi et vaikuttaa kyllä reippaasti yli kolmikiloiselta, 3200-3400g nytte ois, ehkä jo tuo jälkimmäinen, Että sen viikon jos masussa kasvaa nii on ainaki 3,5kg.. Njäääh, syntyis vaan.. Mutta tulee ku on tullakseen..

Kätilö kehui mua oikeen virkeän näköiseks ja tälläytyneeks :LOL: :LOL: ja sanoi et "tääläiset urheilulliset" synnyttää usein ennen laskettua, mä sanoin et ööh, en oo ees kävelylenkkiä tehny raskausaikana vaan VIHAAN liikuntaa :D Hassu

JA SITTE SE SANOI SEN: "ei sinne mahaan kenenkään tiedetä jääneen" :kieh: prkl.. iha ku ei ärsyttäis tarpeeks.. sanohan tuo nuista liitoskivuista et synnärille soitetaa ens viikolla et jos se kipu onki sektiohaavassa nii kuha ei ois ratkeemassa.. viddu.. :kieh:

Jah, jos ee ala itekseen syntyä, niin käynnistys päivämäärä on 30.6 :eek:

kleo ja Sara 39+1
 
jadal
ei sinne mahaan kukaan oo ikinä jäänyt :headwall: :headwall:

tuo on tosiaan raivostuttavaa. Ja anoppi sen muistaa mulle sanoa vähintään kaksi kertaa päivässä |O koita siinä sitten hymyillä, että niin eihän sinne oo...
 
Hs niinpä näköjään onkin :D

Ja niin meni pieleen minun arvioni vauvan koosta, väitin kivenkovaa ihan loppuun asti että "ei tää ole niin iso kuin ne muut" oletin tietty että ei kovin iso vauva mahdu mahassa noin pyörimään, mut tyttö pääs kyllä yllättämään kaikinpuolin.

Ja olo edelleen epäuskoinen että meille syntyi tyttö!!! :heart:
 
Kotona ollaan =) Kiitoksia kaikille jotka olitte hengissä mukana :flower:

Meille syntyi ti9.6.2009 klo.13.17 TYTTÖ,4210gr ja 53cm

Eli ma kuului yks kaks poksaus mahasta ja holahti vedet...tunnin päästä siitä alkoi supistelut ja niitä jatkuikin koko päivän.mä olin niiiin v*tun kipeä,koko ma päivän,illan ja yön.mulle ei voitu antaa oikein mitään lääkettä,"seppo"ei ollut laskeutunut ja auki oli alle 2cm...päästiin ma-ti yönä klo 02 synnytyssaliin,kärvistelin tuskissani aamuun,ja sitten aamulla lääkäri laitto käynnistystipan,onneksi ei auttanut:/ mä olin oikeesti niiiin kipeä jo,et kuolemaa tein..sit kävi eri lääkäri ja se passitti kiirrelliseen keisarinleikkaukseen."sepon"sydänäänet hakkas 170-200krt/min,eikä mitään muutosta ollut tapahtunut kovista supisteluista huolimatta alakerrassa...joten 32h kamalien kipujen jälkeen sain ihanan palkinnon syliini,aivan ihana!!!!
eli mun näkemäni kikulit UÄ:ssä ei pitänyt paikkaansa ja seppo olikin seppoliini :)

Onnea minunkin puolestani teille jotka haitte sillä aikaa nyytin kainaloon,etenkin HS pääsi yllättämään,kun me oltiin niitä epätoivoisia tapauksia...Miten TINNI??


 
Onnittelut Ryhis, HS, LS, Minttu :heart: Kuinkahan moni jäi muistamatta :ashamed: Kaikille paljon onnea tasapuolisesti kuitenkin :flower:

Täälä ei mitään suuntaan tai toiseen. Tai no valkkaria tullut normaalia enemmän ja välillä ollut pikkusen vertakin/punertavaa mukana. Olisko sitten tulppaa, en tiedä. Suppareita on silloin tällöin, varsinkin kun liikkuu (kävelee, pyöräilee) mut eipä ne oikeastaan satu, joten en usko et ne mitään tekeekään.

Täälä poksutaan, kun vrk ehti jo vaihtua :D

Jennynen ja Pikku-Möhkö 39+0
 
Onnea kaikille pikku nyyteistä :heart:

Täällä todella huonosti nukuttu yö takana jälleen.Nuorin valvotti taas ja mahassa oli jotenkin outo tunne.Tuntu että vatsa ois ruvennut toimimaan mut mitään ei kummiskaan tullut.
Täällä vaan odotellaan milloin lähtö tulisi.Tänään saunomaan muksujen kanssa jospa se jotain auttais mut tuskinpa vaan.

kohta kauppaan pitää lähtee.

Mukavaa päivää kaikille...koitetaan jaksella!!!

sankofa & bongos 39+4 :heart:
 
Huomenta!

sunshine25:Mene sivun ylälaidasta profiilisi kohdalle ja klikkaa. Löytyy kaikki kirjoittamasi jutut aika järjestyksessä :)

Ryhis: Onnittelut tytöstä!
Isosisko kertoillu myös tuollaisesta "naps"-äänestä ja sitten vedet mennyt.

Eilen kyllä oli niin kauhea pingotus päällä ihan joka paikasta, että oisin voinut lähteä jo synnyttämään. Vieläkin kyllä jalat turvoksissa ja päätä särkee...Pitäis päästä käymään kotona tekemässä valkuaistesti ja mitata verenpaineet, mut saa ny nähä tuleeko ihan heti lähettyä kun ollaan anoppilassa yökylissä...
 
Hei! Minäkin synnytin pienen söpön prinssin 1.6.2009! :heart:
Rv 35+6 ja 2,470kg & 46cm. Synnytys meni hyvin, supistukset alkoivat itsestään iltapäivällä klo 17, saliin klo 18, spinaali klo 19, poika synty klo 21.21 :heart:

Ei repeämiä, ei mitään. =)
 
umayya kopsasin tämän tuolta toisesta pinosta

RockMummy:Meille syntyi viimein oma ihana pieni poika raskausviikolla 42+3! Eli poju syntyi sunnuntaina 7.6. klo 2.39. Painoa miehellä on 3970 g ja pituutta 52cm, päänympärys 36cm
 
Minäpä en jostain syystä saa kovin usein tänne kirjoiteltua.. Silti tykkään käydä lukemassa :ashamed: Minulla on joku itseensä käpertymis -vaihe eikä siksi tee mieli selitellä mitään.... Tai jotain?? =)

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!!!!

Itselläni ei mitään kummempia, eilen kyllä oli kummallinen päivä, mahaan sattui kovasti, ja se tuntui jotenkin painavan kummallisen paljon. Mies nosteli mahaa välillä että mulla olisi parempi olla, hän oli niin kultainen, vaikka mahtoi tuntua höntiltä kannatella ihmistukivyönä toisen pallomahaa, heh!

Suurin osa aktiivisesti kirjoittavista tuntuu olevan jo aika lähellä laskettua aikaa, ylikin. Mahtaakohan tämä pino hiljentyä ihan vallan parin viikon kuluttua. Ja siis aikana jolloin tämä äitee lienee yhä yhtenä kappaleena!

Minä muuten ainakin olen lähes koko raskausajan lueskellut aina lähimpänä synnytystä olevien pinoa ja nythän me ollaan se! Siis haluan sanoa kaikille aiemmassa vaiheessa raskauttaan olevia, jotka tätä pinoa mielenkiinnosta lukee: MOIKKA! JA hyvää loppuaikaa teille! :D :D :D

Möhis sekä Fantti 37+6
 
HelloShitty
heips vaan täältäkin! oon kyllä lukenu pinoa mutta jotenkin ei ehtiny kommentoida. anteeksi! :ashamed: oottek kyllä vahvasti mielessä ja jänitän teiän puolesta. noi vikat viikot ja päivät menee kyllä niin hitaasti..paljon tsemppiä ja jaksuja kaikille! :hug:

tässä ois sitä synnytyskertomusta:

klo 4:00 herään menkkajomotuksiin. käyn vessassa ja meen takasin sänkyyn. taas tulee supistus. nousen ylös ja alan ottaa aikaa. väli on aika lailla 5min. kivut oli suht kovat mutta ei kestä kovin kauan. jossain vaiheessa sanon ukolle ettei tarvii töihin mennä että lähtö ois vissin tulossa. :)

klo 5:15 soitan siskolle että voit varmaan kohta alkaa tulla meillepäin mutta kiirettä ei oo että ehit hyvin suihkuun tai syödä aamupalaa. väli on edelleen n. 5min. googletan myös ohjeita millon on aika lähteä synnäriin ja olen epävarma onko tää nyt sitä vai ei. supistukset ku ei kestä kerrallaan sen 30 sek ja ohjeissa lukee 45-60sek.

n. klo 6 sisko tulee meille. kehotan sitä syömään aamupalaa ku en oo vieläkään varma mennäänkö vai ei. mieskin heräilee. päätän lähteä ennen ku lapset herää. kivut niin kovat että puren pilliä samalla ku kävelen.

klo 6:45 hypätään autoon ja lähetään matkalle. autossa kivut vaan pahenee ja alkaa jo ahistaa. sisko kertoo sen viime roadtripistä ja kuunnellaan Sonata Arcticaa (samaa kuuntelin kolmosen synnytyksessä ). veikataan minkäpainonen vauva ois tulossa. oma veikkaus 4.2kg, siskon 4.3kg.

klo. 7:00 saavutaan sairaalaan. joudutaan oottaa aika kauan kätilöä mutta vihdoinkin se tulee ja mennään tutkimushuoneeseen käyrille. kaikki näyttää hyvältä. anturit ei oo vaan kohillaan koska supparikäyrä ei piirrä juuri mitään lukemaa. mainitsen asiasta kätilölle ja se sanoo ettei sitä kannata kattoo että luottaa kyllä potilaan sanoihin enemmän.

klo. 7:30 sisätutkimuksessa selvii että olen 5cm auki ja kätilö kysyy haluunko jotain kivunlievitystä. sanon että kaikki tänne ja heti. :) laitan muutama tekstari ja soitan ukolle ja aletaan tehä siirtoo saliin. hetken päästä olen auki jo 6-7cm.

salissa mulle kerrotaan että ruuhkan vuoksi ilokaasumaskit on loppu..joudun vetää suoraan putkesta..hommasta ei tuu mitään mutta puren sitä letkua. :D :kieh:

n. klo 7:45 mulle aletaan laittaa kanyylia ja anestesialääkäri on tulossa. ennen sitä kalvot pitää puhkaista ja laittaa anturia vauvan päähän. ilmoitan etten tarvii enää puudutusta koska en ehi saamaan mitään sen jälkeen kun kalvot puhkaistaan. kätilö haluu silti laittaa tipan. eka epäonnistuu..toinen kätilö tulee avuks ja laittaa toisen. kalvot puhkaistaan ja anturi on kiinni. yritä vieläkin selittää että voi soittaa lääkärille etten tarvii mitään enää. sattuu niin paljon että itken ja potkin.

klo. 8:00 lääkäri on peruttu. ilmoitan siskolle että voi alkaa virittää kameraa valmiiks. kohta sitä tarvitaan.

klo. 8:10 alkaa ponnistusvaihe. tuntuu tosi hankalalta ja mua pelottaa. sisko kannustaa.

klo. 8:28 Juliet syntyy. olo on erittäin helpottunu. yhtäkään tikkiä ei tarvi sen verran pieni naarmu tulee välilihaan. vauva on heti virkee ja silmät on auki. ihana pieni! :heart:

kokonaiskesto siis 4.5h ja ponnistus 18min.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Ryhis, mammanpojat ja RockMummy onnittelut!!! :flower:

Miksei mulla mee ne vedet vaikka napsahtelee ja kovasti.. :ashamed: Mä oon muuten kans havainnu muutaman veritipan sillon tällön ku veskissä käyn..

kleo ja Sara 39+2
mullakin naksutteli mutta ei ne vedet taaskaan itestään tullu. eiköhän siellä kuitenkin alkaa paikat olla kypsät. siitä se veri varmaan tulee. mulla tuli aika reilusti sillon aamulla kun heräsin. :x
 

Yhteistyössä