~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
kysymys??? miten te saatte noi kuvat näkymään suoraan??? mulle paiskoo aina vaan tuon linkin??? siis varsinainen tietokone nero minä :ashamed:
kun on ladannu sen kuvan niin kuvan alla on muutama linkki. sieltä valkkaa sen missä edessä lukee "pieni kuva", kopsaa sen linkin ilman mitään muuta kikkailua.
 
Sisu, hyvä päätös olla itse parempi anoppi!

Eipä löydy meidän lasten nimiä noilta listoilta.. Kakkosen nimi taitaa olla suosituin ja vähän aikansa "trendinimi". Meidän tyttöjen nimet ovat Milka ja Pihla ja kuopuksesta tulee Isla. (Älkää ihan kaikki sitä varastako ;) ) Nyt minut sitten voisi teoriassa tutut täältä tunnistaa, jos vain sattuisivat tätä pinoa lukemaan :whistle:

Tänään aamupäivä kului mummolassa tyttöjen kera. Sain inspiksen vähän sisustella meidän makkaria ja tein meidän perheen nimikirjaimet seinälle. Pappa sahasi kiltisti jostakin puulevystä piirtämäni kirjaimet ja minä hioin.. Nyt ne ovat saaneet jo maaliakin pintaansa ja kohta pääsee virittelemään niitä seinälle. Kivaa saada jotakin pientä uutta kotiin. =)
 
Ei ollut meidänkään vauvelin nimeä listassa :D

Ensi kerralla laitan piilarit päähän kun punnitsen itseäni :snotty: Olin aamulla katsovinaan et painoa olis tullut enemmän,mut neukkulassa punnittiin päivällä,niin paino oli pudonnut 300g...Eli kokonaispainoa tullut nyt 1,8kg.

Hb oli 124,en tarvitse rautaa vieläkään
Mimmi köllötteli rt:ssa kuten oletinkin ja syke oli 130 :heart:
sf-mitta oli 32cm.Mitta menee tasaisesti yläkäyrällä,mullahan on aina ollut korkea sf-mitta ja isoin vauvoistamme on ollut 3360g ja 50cm.

Mua niin nolottaa :snotty: Eilen muistin vielä et tänään on meidän 9v hääpäivä ja aikomuksena oli tänään ostaa jotain miehelle :whistle: Unohdin kokonaan.

Mies ei :heart: Sain 9 kaunista ruusua ja 4 Iittalan kivituikkua ja oli osannut valita lempivärinikin (kauniin vihreän).

Oisin voinut kuvitella,et mies ois unohtanut oikean päivämäärän,mut mä en :ashamed:

Täytyy korvata jotenkin :D

A-mam
 
Neuvolassa käyty.. Painoa oli tullu n. 500g viikko, eli joku 10-11 kiloo yhteensä, pissa ok. Tää on kyl ihan ihme neuvola missä käyn! Se ei mitannu taaskaan sf-mittaa, ei ota hemppaa, eikä se sano koskaan, kuinka korkee pulssi vauvalla on. Tampereella asuessa oli kyl ihan toinen meiniki. Onneks ei oo enää montaa viikkoo, et tarttee kestää tota neuvolan naikkosta..

Sit IDEOITA :heart: . Me ollaan menossa miehen kanssa naamiaisiin toukokuussa, ja en millään keksi mikä olisin, kun on toi pötsi tuossa edessä. Ehdotuksia? :attn:

Tää lähtee saunoon! Vointeja ja illanjatkoja kaikille!

Lammiska 29+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
maranooka; voin luvata etten varasta. hyvin muuten sopii Isla siihen sarjaan. :flower:

meiän typyt on siis Emma, Alva, Mai ja nelosesta tulee Juliet. :heart:
No jos muutkin uskaltaa niin kai mäkin sitten =) Meidän tytöstä tulee: Nenna (ainakin näillä näkymin)

kekkeri
 
Jos mulla oiskin masussa poika niin olis se... :eek: Noh kolme kertaa tyttäreks veikattu niin eiköhän se siinä pysy.. :D

Mun sormet on ku nakit.. paino hyppäsi päivässä 3 kiloa ja eikun nousee.. Verenpaine normaali mutta mistä ihmeestä näin paha pöhö???? Apua Vajaassa kolmessa viikossa noussu vaa an mukaan 5 kiloa tuon turvotuksen takia..

kleo ja Sara-vauva 29+6 (huomenna poks)
 
Meidän vauvalle suunnittelemamme nimi löytyi listalta ja vielä ihan ykköspaikalta, joten taitaapa mennä toi nimi vielä uuteen harkintaan :D tosin eipä ole tuttavapiirissä yhtään sen nimistä, joten siinä mielessä ois ihan ok.. mut saa nyt sit nähdä..

Olen tällä hetkellä käymässä parin yön reissua kotipaikassani, matkaa n. 350 yhteen suuntaan. Ja kyllä todellakin huomas istuneensa autossa kun perille pääsi, sen verran karmeilta taas noi ihanat liitoskivut tuntui.. ja takasinkin ois vielä huomenna mentävä.. uuh! No, tää on varmaan viimeinen tällainen reissu ennen vauvelin syntymää.. Minusta ei kyl enää olis istumaan 5h bussissa, ainakaan vapaaehtoisesti (vaikka noi Kärppien pelit kyl kiinnostaiskin, mulla ei vaan se 5h riittäiskään jos Jyväskylään lähtis) :D

Mä en enää ymmärrä noita mun paastoarvoja yhtään. Eilen illalla "unohdin" tarkoituksella pistää insun, niin aamulla paastoarvo oli paras päiväkausiin (ts. ainakin sen jälkeen ku tuo insujen kans taisteleminen alkoi), en tajuu enää yhtään! Ja huomenna ku soitan diabeteshoitajalle, niin antaa kuitenki taas vaan käskyn nostaa annosta (kun eihän se vieläkään ok lukemissa ole). |O

Joo, jospa sitä lähtis vaikka saunomaan tässä hiljalleen. Hyvää illan jatkoa :)

Pirtsi80 30+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Neuvolassa käyty.. Painoa oli tullu n. 500g viikko, eli joku 10-11 kiloo yhteensä, pissa ok. Tää on kyl ihan ihme neuvola missä käyn! Se ei mitannu taaskaan sf-mittaa, ei ota hemppaa, eikä se sano koskaan, kuinka korkee pulssi vauvalla on. Tampereella asuessa oli kyl ihan toinen meiniki. Onneks ei oo enää montaa viikkoo, et tarttee kestää tota neuvolan naikkosta..

Sit IDEOITA :heart: . Me ollaan menossa miehen kanssa naamiaisiin toukokuussa, ja en millään keksi mikä olisin, kun on toi pötsi tuossa edessä. Ehdotuksia? :attn:

Tää lähtee saunoon! Vointeja ja illanjatkoja kaikille!

Lammiska 29+2
mehiläinen? nalle puh? nasu? kana? kummitus (iso lakana ja silmille reiät) :LOL: emmä keksi. viimeks ollu naamiaisissa lapsena. :whistle:
 
A-mam :flower: Hyvää hääpäivää :flower:

Meillä tulee ens kuussa 8 vuotta yhteistä taivalta täyteen :heart:

Tuosta nimiluettelosta löytyi meidän lasten nimiä, esikoinen on Nea Maria ja juniori Max Kristian. Ja kun tiedetään kumpi masussa köllöttää niin hänelle on valkattu nimeksi Alex. Toisesta nimestä ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen.
Kumpikaan poika ei vietä nimipäiviä suomalaisen kalenterin mukaan vaan täytyy katsoa tuolta naapurimaan kalenterista päivät :D

Vauhtis rv 32+0 POKS

 
Vauhtis: onnea teille ensi kuulle :flower:

meil tulee toukokuussa 17 vuotta yhteiseloa :eek: siis tälläisilla vuosiluvuilla tuntee itsensä vanhaksi luvuilla mitattuna,mut henkinen ikä lienee jotain 20 hujakoilla :D

Nyt mä lähden katsomaan löytyykö vauvelin nimellä kuinka paljon kaimoja,kovin yleistä nimeä ei haluta kuitenkaan.

Kävin katsomassa nimet ja kaimoja oli etunimelle 0 tai 42kpl,riippuen kirjoitustavasta ja toiselle nimelle riippuen kirjoitustavasta 23 tai 34 kpl.
Kolmannesta nimestä ei oo vielä hajuakaan,enkä tiedä tuleekokaan kolmatta.

Nyt painelen isännän syliin,kun isotkin nukahti juuri äsken =)


a-mam ja mimmi :heart:
 
BV Kiitos! tytsy tuossa jo soitteli,lähtivät isänsä kanssa jo tänään reissun päälle ,kun huomenna ne isän hautajaiset klo.11.30,niin siis tytsy soitti ja kertoi että kun han tuli ukin asuntoon tänään(eli ovat yötä isäni asunnossa),niin hänellä tuli niiiin ikävä ukkia :( ja tiiäättekö,mä näin sieluni silmillä miten isäni istui aina nojatuolissaan ,kun mentiin sinne kylään ja sanoi että sieltähän se Siiri tulee...nyt mä täällä sitten vollaan,kun en koskaan enää näe isää...ja tyttööki on niin ikävä...me ollaan sen kans samanlaisia märyiitoja,kumpikin vollottaa,jos lähdemme reissuun ja joku jää kotiin...millon vollataan koiran perään,millon ukon,hyvä jos ei postipojankin perään :LOL:

Eli siis tuosta ylemmästä voitte päätellä,et meidän tytön nimi oli nyt viidentenä nimilistalla...silloin v.2002 kun laitettiin tuo nimi,niin se oli tosi harvinainen...näin se aika muuttuu...mut siihen sairaalalappuun laitoin sen Hiljan (tekis mieli vaihtaa se viljaan)ja pojalle Viljami...saapa nähdä sitten mihin käännymme...

Ajattelin ottaa itteeni niskasta kiini huomenna ja lähtä ostaan ees jotain sepolle...tai siis valmiiksi tutteja,pulloja,vanua eri muodoissa,rintakumit,tissinsuojuksia...voinpahan sit kehua kamuille ,et mäkin olen jo jotain ostanu,ne kohta huolestuu minusta :LOL:

Juu, tuo anoppi saa meikäläisenkin joskus hillumaan...aina vakio lause:eihän teidän tartte minua kuunnella,mutta kuitenkin.... se pitää tätä ukkoani kultapojunaan,ja mä olen se jonka kuulus siivota,tehdä ruoat,pyykätä...muutama viikko sitten tyttö oli hetken sen luona hoidossa,ja anoppi kertoi sit kun hain sen ,et tyttö oli kysynyt et miksei pappa(ovat eronneet n.17v sitten)käy täällä koskaan?anoppi oli "fiksuna"sanonut et pappa oli hänelle hyvin paha,se hakkasi mummoa...ihan kiva juu et kertoo 6v tuollasta,tyttö just tutustunut pappaansa vuosien tauon jälkeen(pappa oli todella sairas,eikä ottanut vieraita vastaan)ja toinen kertoilee tuollaisia,etenkin kun se nyt on tytön ainut pappa,kun ukki ja vaari ovat kuolleet...mun mielestä lapsen pitää itse muodostaa käsitys ihmisestä,eikä ole mummon velvollisuus ilmoitella tuollaisia lapselle jolle pappa on kuitenkin kiva...aah,olipa ihana kiukutella tänne... :D

Mutta nyt mä lähden surffaan nettiin...ei varmaan uni tule kun vetäsin kahden tunnin päiväunet...palailemisiin:ryhis ja seppo 31+0
 
HelloShitty
täältä kuului taas poks. :heart: jee! kauheesti tekemistä niin en ehi sen enempää kommentoida. dösän aikatauluja tulin kattelee. pitää mennä kaupunkiin kun lapset eskarissa ja tarhassa että saa rauhassa ostaa esikoisen lahjaa. :D

heipati hei! :wave:
HS ja Jools rv 32+0
 
Vihdoin oli tulleet kelan päätökset ja tänään tuli se äitiysavustus raha tilille.Ajattelin mennä käymään kaupoissa kattelemassa vauvalle mitä nyt vielä puuttuu kokonaan.Jotenkin pikku hiljaa rupeaa tajuamaan että meille on todellakin tulossa vauva.Jännittää vaikka neljäs jo tulossa.

Jälkisuppareista on ollut puhetta.Ensimmäisen kanssa niitä ei ollutkaan.Toisen kanssa pikkusen mutta tämän kolmannen kanssa ne oli jotain aivan kamalaa.Mitkään lääkkeet ei niihin auttanut ollenkaa.Itkin vaan tuskissani..varmaan tän kanssa vielä kauheemmat :(

mut nyt pitää lähtee laittamaan itteensä valmiiks kauppoihin.

sankofa & bongos 30+2 :heart:
 
Mä kans lähen kauppoja kiertelemään tänään jos jalat, selkä ja kunto kestää.. :/ Tuon pöhön takia liikkuminen vaikeaa ja jalkapohjiin alkaa särkeä kamalasti kun yhtäkkiä painoa tullu paljon! :kieh:

Mutta.. Mullakin poksui viikot!

kleo ja Sara :heart: 30+0[/i]
 
Tänään rv 29+4 ja toista viikkoo saikulla ennenaikaisten suppareitten takia :eek: Viikonlopun vietin tayssissa ja ei ollu mukavaa ollenkaan, nyt lääkäri käski ottaa rauhallisesti, mutta mitenkäs se onnistuu kun on tottunu siihen et tekee hommia koko ajan!

Mulla on kans r.diabetes epäily. Oon joutunu mittaileen kotona jo alustavasti sokereita ja lukemat on ollu ihan mukiin meneviä, tosin pieniä heittoja on tullu, mut ei mitään jumalattoman suuria lukemia. Lääkäri tosin sanoi pe iltana kun sairaalaan menin ja teki sit tietysti ultran ja sano siihen sit päälle kun ajatteli maha-asukkini jo syntyvän et paino-arvio on nyt joku 1.4 kg ja terkkari sanoi siihen maanantaina neuvolassa et on kai hieman iso viikkoihin nähden. Meillä kun isoin on ollu vähän vaille 3.5kg.
Tää tuleva on meidän viides ja kaikista ongelmallisin raskaus. Toivonkin nyt et maha-asukki olis sit terve ja rauhallinen kun syntyy =)

Kaikkee tässä tulee mieleen kun yksin oon kotona ja saa oikein ajatella kaikkia rauhassa niin välillä käy kuitenkin mielessä et entä jos tää maha-asukki ei jää henkiin tai muuta vastaavaa :| Nytkin kun oon saanu jo kaiken näköistä hankittua niin väkisinkin ajatukset pyörii siinä, et mitäs sitten jos niille vaunuille tai kaukalolle ei ookkaan käyttäjää......
( Syy ajatuksiini taitaa löytyä poikani kummitädin kolmas lapsi synnytettiin kuolleena :'()

Mutta kyllä se mieli siitä muuttuu kun kevät tulee ja maha-asukki kasvaa ja kehittyy eipä mulla ole todettu mitään muuta ongelmaa kun nuo sokerit ja supparit jotka toivottavasti ei jatku enään.

Nyt täytys ajatella esikoisen synttäreitä huomenna hänelle tulee täyteen 14v. ja miehelle lauantaina 42v. Poika tosin sanoi jo hyvissä ajoin et ei sit äiti mulle tehdä mitään synttäri juhlia, oon jo sen verran iso. En kyllä sanonu vastaan asialle kun täytyy ottaa rauhallisesti :headwall:

Jaksamisia teille kaikille ja todella rauhallista pääsiäisen viettoa :hug:
Mä ja maha-asukki rv 29+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leijonaäiti-76:
Tänään rv 29+4 ja toista viikkoo saikulla ennenaikaisten suppareitten takia :eek: Viikonlopun vietin tayssissa ja ei ollu mukavaa ollenkaan, nyt lääkäri käski ottaa rauhallisesti, mutta mitenkäs se onnistuu kun on tottunu siihen et tekee hommia koko ajan!

Mulla on kans r.diabetes epäily. Oon joutunu mittaileen kotona jo alustavasti sokereita ja lukemat on ollu ihan mukiin meneviä, tosin pieniä heittoja on tullu, mut ei mitään jumalattoman suuria lukemia. Lääkäri tosin sanoi pe iltana kun sairaalaan menin ja teki sit tietysti ultran ja sano siihen sit päälle kun ajatteli maha-asukkini jo syntyvän et paino-arvio on nyt joku 1.4 kg ja terkkari sanoi siihen maanantaina neuvolassa et on kai hieman iso viikkoihin nähden. Meillä kun isoin on ollu vähän vaille 3.5kg.
Tää tuleva on meidän viides ja kaikista ongelmallisin raskaus. Toivonkin nyt et maha-asukki olis sit terve ja rauhallinen kun syntyy =)

Kaikkee tässä tulee mieleen kun yksin oon kotona ja saa oikein ajatella kaikkia rauhassa niin välillä käy kuitenkin mielessä et entä jos tää maha-asukki ei jää henkiin tai muuta vastaavaa :| Nytkin kun oon saanu jo kaiken näköistä hankittua niin väkisinkin ajatukset pyörii siinä, et mitäs sitten jos niille vaunuille tai kaukalolle ei ookkaan käyttäjää......
( Syy ajatuksiini taitaa löytyä poikani kummitädin kolmas lapsi synnytettiin kuolleena :'()

Mutta kyllä se mieli siitä muuttuu kun kevät tulee ja maha-asukki kasvaa ja kehittyy eipä mulla ole todettu mitään muuta ongelmaa kun nuo sokerit ja supparit jotka toivottavasti ei jatku enään.

Nyt täytys ajatella esikoisen synttäreitä huomenna hänelle tulee täyteen 14v. ja miehelle lauantaina 42v. Poika tosin sanoi jo hyvissä ajoin et ei sit äiti mulle tehdä mitään synttäri juhlia, oon jo sen verran iso. En kyllä sanonu vastaan asialle kun täytyy ottaa rauhallisesti :headwall:

Jaksamisia teille kaikille ja todella rauhallista pääsiäisen viettoa :hug:
Mä ja maha-asukki rv 29+4
Ja mulla oli 1300g rv28+5 ja sanottiin et siro/normaali.. ja sehän vauvan paino nousee jopa 200g viikossa..??!!
 
Moikkelis!

Rintapumppu mulla on,ostin sen tässä yksi kerta täältä kaksplussan kirpalta,pitäisi vielä testata että se toimii. On siis sähkökäyttöinen, käsikäyttöinen on ihan peestä,mulla se ei ainakaan toiminut :kieh:

Kuntojumppaan musta ei enää olisi :LOL: :D
Kävellessäkin alkaa masua kolottaa ja kovettuu samantein pikkasellakin kävelylenkillä,toi vatsa on meinaan jo tosi ISO! Pitää laittaa tässä joku päivä kuvaa siitä :heart:

Tosta suosituimpien nimilistasta,ei löydy esikon eikä tulevan tytön nimeä suosittujen listalta mutta mutta...
Voin tunnustaa etten osannut aavistaa että meillä on ruotsinkielinen sukunimi :eek: Noniin,nyt kaikki arvaa mun sukunimen :whistle: :snotty:
Ja siitä ruotsinkielisestä sukunimestä (mulla on muuten etunimikin r.kielinen)
En osaa sanaakaan kyseistä kieltä,joten kommunikoidaan HS jatkossakin ihan suomeksi :p
Niin ja HS kiva kuulla että sinäkin olet virkeämmällä päällä,osittain saattaa olla ruokavaliollakin asiaa =)

Hermot on olleet viime aikoina TODELLA kireällä,syystä ja toisesta :headwall:

a-mamille onnittelut hääpäivän johdosta :flower:

Lammiska aika ihme neuvola,mullakin AINA otetaan hemppa,sf-mitta yms juttuja.

Naamiaisista: mehiläispuku sopisi sulle tosi hyvin :D

Kleo muista juoda paljon vettä yms jos se turvotus laskisi ja jos päänsärkyä esiintyy niin käyt neuvolassa mittauttaa verenpaineet :hug:
Onneksi meidän raskausaika päättyy,ennenkuin se kuumin kesäkausi alkaa suomessa (jos sellaista edes suomeen enää tulee) silloin ei ole mukavaa hikoilla tuskissaan ja turvonneena.

Leijonaäiti jaksut sinne :hug:


Tuli noista keskosista mieleen että vissiin suomessa aikaisin syntynyt keskonen syntyi rv 23,aika hurjaa :eek: Tai saatikka että synnyttäisit alle 500g vauvan ja se selviää hengissä,joten taitaa tuo suomen keskoshoito olla melko huippua =)


BV ja P 32+4
 
Mä olen yksi seetanan pösilö tän palstan kanssa :kieh:
Mä olen pariin otteeseen lainannut omaa tekstiäni että voin kommentoida jokaiselle ja pystyn samalla selaamaan kirjoitetut sivut läpi,mutta olenkin vahingossa painanut muokkaa nappulaa ja se mun kirjoitus on jäänyt sivulle yksi ja kaksi :headwall:

Sama tyhjä pää kesät ja talvet :whistle:
 
HS Kivan nimen olette tulokkaalle keksineet. =)

Meidän masuvauva on viettämässä tänään kolmatta päivää hiljaiseloa. Outoa, kun välillä myllää ihan hurjasti ja ulkopuolellekin tuntee selvästi missä pienen jalat ovat olleet silloin. Nyt pieni on liikahtanut ehkä pari-kolme kertaa päivässä niin, että sen olen ollut huomaavinani.. En suostu vielä huolestumaan. :|

Olen sitten saanut iltainsuliinista mukavia paukamia pistoskohtiin :eek: Jokin allerginen reaktio kyseessä kun kutiseekin ihan kiitettävästi.. Jospa nämä ajan mittaan menisivät ohi. Ja päiväinsuliinista ei ole kyllä tullut mitään ihottumaa :)

Iltapäivällä mennään miehen kanssa elokuviin ja nautitaan hetki yhteisestä ajasta :heart:

-maranooka & prinsessa 29+1-
 
:/ Oi hitsiläinen, Minni on kääntyny yön aikana poikittain mahaan, pää vasemmalla, ja peppu oikealla puolella. Heti kun lähden kävelee, niin se suoristaa itseään, ja pingottaa mahaa molempiin suuntiin |O Eikä tunnu yhtään kivalle!! Saan painaa molemmin puolin mahaa käsillä sisäänpäin, että pääsen edes vähän liikkumaan.

Me lähdetään aamulla ajamaan miehen kans anoppilaan (saa nähdä monestiko pitää pysähtyä 120km matkalla... :snotty: ), lauantaina karautetaan sitten mun vanhemmille. Mies kotiutuu maanantaina ja me jäädään pappalaan vielä tytön kans lomalle. Eli elkää ihmetelkö hiljaiseloa täältä suunnalta lähi aikoina, me kotiudutaan tytön kans viimeistään ensi viikon torstai-iltana.
Niin että tää katsastaa nyt mitäs nytin menon ja lähtee sit pakkaamaan.
MUNARIKASTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE, JA OTTAKAAHAN VIELÄ VIIMEISET VIIKOT RAUHALLISESTI!!
:wave:
Sisu ja Minni 32+0 :heart:
POKS POKS!!
 
merkkailen..

mua ei harmittanu vaikka yks meiän suosikkinimistä (joita ei oo ku 2) löytyi suosituimpien nimien listalta. toiset/kolmannet nimet ollaan päätetty aikaa sitten, ku tulevat suoraan jommalta kummalta meiltä. eli meillä on vaan etunimi hakusessa. pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa hakee jotai nimikirjaa. mä en tajuu miten voi olla niin vaikeeta päättää omalle lapselle nimeä :ashamed:

Talvis 30+4
 
mä oon siivonnut koko päivän ja heittänyt paljon turhaa tavaraa roskiin,hirmu vimma poistaa kaikki ylimääräinen :D

Hommasin meille lastenhoitajan huomisex,lähdetään leffaan ja syömään.

Mimmi potkii ja liikuttelee peppuaan ahkerasti oikean kylkiluun alla.

Oma olo jo hyvä,niskojen pahin jomotus meni ohi puudutepiikillä ja nyt oon venytellyt ja ens viikolla taas hierontaan =)

Juu,jos jatkais vielä siivoilua,et ehtis saada alakerran valmiiksi ennenkuin haen pikkutytöt hoidosta.

A-Mam ja Mimmi rv 32+3 :heart:


Oikein hyvää pääsiäistä kaikille :flower:
 

Yhteistyössä