*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ja voin muuten kertoa myös että olen ihan sikapettyny ettei tullu taaskaan toukovauvaa..joo..sillä on merkitystä ja joo...saan valittaa jos haluun. :kieh: :| :ashamed:
Onhan sulla vielä aikaa saada se toukovauva ;)
nii..tökkäämällä henkari sinne. :LOL: |O hah..ois just passeli jos tää syntyis 5.6..sillon kolmosella on synttärit. :whistle:
No viimeistään sitten synnytät :D
Tuntuu että omasta synnytyksestä on jo ikuisuus :whistle:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: :flower:

Mökillä oltiin koko viikonloppu ja nyt on ihan palanu ku koko ajan ollu pihalla :/ Supistellu on jonku verran ja vähä kipeitäkin ollu mut ei mitään sellasta mistä oisin luullu et lähtö tulee :whistle: Voisin kyllä lähtee jo kans vauvaa hakemaan kun on niiiiiiiiiiiiin hiki koko ajan |O

noppispoppis & toukkis 37+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
BV suloinen nyytti! :heart:

kleo ja tirppana 37+3
Mä oikein nautin,kun saa pukea kaikkia ihania pikkuruisia vaatteita tolle :heart:
Kohta säkin pääset pukemaan niitä teidän neidin vaatteita,sulla on varmaan samanlaiset kasat niitä kun mullakin,juttujen perusteella :xmas:
 
Onnittelut minunkin puolestani kaikille vauvaantuneille :flower: Täällähän ihan urakalla pukkaa pienokaisia maailmaan =) hyvä ,hyvä,ettei kukaan jää masuun :D paitsi mulla ja tinnillä :LOL: ja taitaa HS:kin tulla meidän joukkoon,jotka ei synnytä ikinä ;)

Aamuyöllä oli tunnin ajan alamaha kipeänä,muttei kovettanut mahaa...muuten ei mitään,ei siis kerrassaan mitään!!!tytön kans rehkittiin aamulla 3h pihahommissa,ei supistuksen supistusta...testasin suurperheen äitien vikkiä ja otin kirjan käteen ja rojahdin sohvalle,ei ollut muuta seurausta,kuin et kuorsaus kuului hetken päästä...Joten tyydyn kohtalooni...

Huomenna neuvola ja pe on sitten vimppa UÄ jossa katsotaanvauvan koko taas ja toivon tosiaan ,et paikat ois alkanu aukeneen tms...tai ne määräis käynnistysajan...vaikka toisaalta sika haikeaa luopua tästä mahasta..on niin ihana seurata ja tunnustella toisen raajoja kun melske käy mahassa...

Mutta näillä mietteillä loppuiltaan...Ryhis ja Seppo 38+4

Ps.kyl tää tietenkin saattaa syntyä ti tai ke kun olen antanut miehelle luvan lähteä kalateissulle 150km päähän :wave:

Ps2. HS meillä kans tulee sukulaisten lasten synttäripäiviä nyt kesäkuussa tiuhaan eli 5.6 ,6.6,7.6 ,9.6 ja 14.6,eli monena päivänä täytys olla jalat ristissä,et sais sepolle oman synttäripäivän =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Onnittelut minunkin puolestani kaikille vauvaantuneille :flower: Täällähän ihan urakalla pukkaa pienokaisia maailmaan =) hyvä ,hyvä,ettei kukaan jää masuun :D paitsi mulla ja tinnillä :LOL: ja taitaa HS:kin tulla meidän joukkoon,jotka ei synnytä ikinä ;)


Ps2. HS meillä kans tulee sukulaisten lasten synttäripäiviä nyt kesäkuussa tiuhaan eli 5.6 ,6.6,7.6 ,9.6 ja 14.6,eli monena päivänä täytys olla jalat ristissä,et sais sepolle oman synttäripäivän =)
juu. en oo menossa minnekään. :wave:

siinä on kyllä juhlia kerrassaan. voi sitä herkkujen määrää. :eek: :p
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: :flower: :flower:

Täällä alettais kans olla jo aikast valmiita saamaan oma nyytti kainaloon...

[/b]Traveler mulla oli esikoisen imetystä alottaessa sisäänpäin kääntyneet nännit ja aluksi se tuotti hankaluuksia kun tyttö ei meinannut saada otetta rinnasta... Mulla olikin sitten alussa jonkun aikaa rintakumit käytössä ja niillä imetys sujui hyvin. Kumeista oli sekin hyöty ettei rinnanpäät menneet rikki.

Nalle-emo kera pikkunallen ja tiistaina olis la
 
Kamalasti taas onnea vauvaantuneille!!!!!!!!!!!!! :flower:

BV ihana nyytti :heart:

Kiitos nalleperhe. Helpottaa kuulla ettei peli oo menetetty jos mulla nyt sitten on sisaanpain kaantyvat nannit. Kysyn seuraavalla kerralla neuvolassa, eikohan ne tieda.

Ja ma liityn kans tahan hautojien kerhoon, ei mitaan merkkeja et olis vauva lahiaikoina sylissa :attn:

Traveler+nyytti 39
 
Masukainen78
Taas tli kirjoittelulle pitkä väli, hyvä kun on ehtinyt kuulumiset lukemaan kun tekstiä tullut sitä tahtia :)

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille :flower: :flower:

Sitten omaa napaa:
mulla oli keskiviikkona (37+0) tarjonnan tarkistus ultralla ja kun köllötteli tiukasti PT:ssa ja olosuhteet oli kunnossa (riittävästi lapsivettä ja vauvan asento sekä koko (arvio silloin 3,3kg)) siihen päälle kääntöyritys. Laittoivat makoilemaan käyrille hetkeksi, joka venähti 2,5 tuntiin kun lääkäreillä sen verran kiirettä piti... sinä aikana vauva olikin oikein puskenut itsensä kylkiluihin ja pepun taas syvälle lantioon, lisäksi mulla tuli harkka supistuksia suht säännölllisesti 2 min välein ja maha oli aina ihan kovana... Itselle jäi vähän negatiivinen kuva käännönyrityksestä kun sitä yritti ilm. synnytyslääkäri ja kätilö yhtaikaa eikä kumpikaan oikein saanut otetta vauvasta johtuen ilmeisesti niistä supistuksista... aivan kuin olisivat kynsillään yrittäneet vauvaa vetää... poikittaisasennossa vauva käväsi mutta palasi vanhaan asentoonsa kun ultralla välillä kurkkasivat.

En sitten ollut hirmu innostunut PT-synnytyksestä kun tuntuu sairaalassa tuota kiirettä olevan, mieluummin menen sinne suunnitellusti ja ajanvarauksen kanssa ;) sektioajan sain 10.6., tasan 39, joka sattuu olemaan siskontytön syntymäpäivä ;)

Nyt kyllä jännittää että mitenhän käy, päästäänkö sinne asti kun menkkamaista jomotusta on ollut päivittäin ja nuo harjoitussupistuksetkin on sellaisia että pitää vähän hengitellä syvempään... esikoiselta en muista ettäolis tälläistä ollut vaan olivat ihan vatsan kovettumisia ja sitten kun synnytys alkoi ja lima tulppaa tuli to- iltana niin supistukset jatkuivan suht säännöllisinä ja kipeinä estäen nukkumisen ja syömisen su aamuun klo 1.35 ;)

Hassua vain kun en millän uskonut että tämä oikeasti olisi perätilassa ja nytkin edelleen toivon että tajuais kääntyä...

Nyt mietityttää kovasti onko perätilavauvalla minkälaisia komplikaatio tms juttuja..? ilmeisesti lapsen jalat ovat usein alussa kohti kattoa kun makaa selälleen, aika hassusti selitetty ;)

[/b]ja miten sektioon vois valmistautua...?

Kiitokset muuten kaikille jotka olivat omista sektiokokemuksistaan kirjoitelleet :flower:

Mutta nyt tuonne kuopuksen viereen nukkumaan kun iskä on viimeistä kertaa työreissussa, sitten onkin 5 viikkoa putkeen lomalla vaikkakin käy harrastuksien vuoksi muutamissa reissuissa.... ;) mutta vauvan passais tulla nyt suht pian niin olis itsellä aikaa toipua ja sais mies hoitaa esikoisen :)

Masukainen 37+4
 
ryhis ja hs onhan meillä toisemme :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

aamulla tosiaan tuli vähän vehdattua aj sitten ulos kun menimme ni sain kaks tuntia vain maattua tuossa takapihan ainoossa varjokohdassa eli puoliksi trampoliinin alla kun aina ko teki jotain ni veti vatta kovaksi ja muutama ihan alaseläässäkin tuntuva tuli eli sai tosiaan keskittyä ja hengitellä... eli ei mun kho ihan urpå olekkaan. mulla tulee tisseistä jo paljon maitoo... eli siihen nähen mitä edellisillä kerroilla on lypsäen (tissin päätä kahdella sormella puristaen) tullu... noista ekoista tullu vasta synnytyksen jälkeen pikku hiljaa noin. sitte alkoi rauhottuu toi vatsa ja nyt tulee toisinaan harkka suppareita ja toisinaan kuten äsken ihan sellanen et sai hetken puhaltaa.... mut nää tulee sillo o sattuu ei minkäänlaista rytmiä kyllä näissä.

ensiviikolla mulla on taas synnytys kielto klo 23-4.30 välillä kun mies ei pääse millään sitte espoosta kotia. lähtee siis huomenna töihin ja tuolloin yöllä ei tu junia/pika/express bussejakaan ja taksi espoosta turkuun maksaa pikkasen liikaa.

esikolla alkaa huomenna uimakoulu ja katotaan uskaltaako kertaakaan siellä ees kastaa itteään.....

masukainen teillä sitten uudenlainen kokemus edessä???

ninniliina mäkin voisin ottaa ne varapäreet käyttöön kun tuntuu että ei kuuntele nuo lapset mua ollenkaan..... ja kilahtaa kyllä alle nano sekunnin....

tinni ja ryyni nyt jo 38+5
 
Taa
Huomenta!

Laitanpa tänne kun en vielä nähny uutta pinoa. Eilen oli kyllä ihana, mutta tukala päivä. Grillailtiin kavereiden luona ja vietettiin aikaa nahkaa poltellen. Oli ihanan rentoa. Kun vielä tietää, että kohta tulee kotona kökittyä paljonkin. Saatiin jopa kerrankin iso porukka kasaan. Puolet kun on porukasta ravintola-alalla, niin niiden yhtäaikaa saaminen paikkaan x on erittäin harvinaista :D

Yöllä sitten tulikin muutama silmissä-säkenöi-supistus, joten ehkä mulla sittenkin on toivoa. Nyt supistaa ei ihan niin kipeesti, mutta tasasesti 10 minuutin välein. Kai nääkin kohta lopahtaa, kuten tähänkin asti viimesen puoltoista viikkoa. :/

Taa ja jättisykerö 39+5 (Vähiin käy päivät)
 

Yhteistyössä