Jep. Ensimmäisen tipan pyyhkäisen ja mittaan aina puhtaista (vedellä huuhdelluista) käsistä. Puristan ylimmän nivelen kohdalta, että saan hyvä tipan tulemaan.. On nuo mittaustulokset ennekin olleet erilaiset eri sormista, mutta tuo 2,2 oli aika pohjalukema kyllä.Alkuperäinen kirjoittaja Mianna:Muistathan pyyhkiä ensimmäisen veritipan pois? Ihan näin sh:n näkökulmasta ajattelin vinkata,nimittäin jos otat ensimmäisen tipan,siinä on mukana kudosnestettä enemmän ja tulos ei välttämättä ole presiis luotettava =)
Mulla toi just toi ripuli on merkki siitä että kohta tapahtuu,,, saattaa pari pväää ennen olla sellaista ripeliä että 3-5 krt päivässä tyhjenee,,, siitä voin sitten aavistella että kohtakohta..Alkuperäinen kirjoittaja Traveler:Tulipa nukuttua hyvin viime yo
Kaytiin sitten siella synnytysvalmennuksessa (mieskin heras ja tuli mukaan). Oli kylla tosi kattava valmennus ja olen todella tyytyvainen. Taalla on ton laakityksen kanssa sellanen politiikka, etta synnytyksen ei pida olla karsimys. Eli kaikki mita pystytaan niin annetaan. Yks mika pisti silmaan oli etta 1/4 synnytyksesta menee sektioon. Musta kuulostaa aika isolta luvulta niin ja ketaan ei kaannyteta sairaalasta jos synnytys on kaynnistyny vaikka oliski ihan alkumetreilla. Jos aitista tuntuu ettei kesta kotona niin sit paasee sisalle, toi oli must aika helpottavaa kuulla. Taalla ollaan kylla muutenkin ihan ylivarovaisia kaikessa, etta kaikki otetaan varman paalle (muuten tulee oikeusjuttuja). Spinaalia ei kayteta ollenkaan synnytyksessa, ainoastaan jossain tapauksissa sektiossa. En tiia miksi.
Mutta oli todella hyva kokemus minulle ja helpotti kamalasti synnytysjannitysta. Nyt tietaa mita tapahtuu ja miksi ja milloin. Hengitys harjoituksissa miehen kaljan hajunen henkaily ei tosin kauheesti miellyttanyt mut pakko se oli huumorilla ottaa.
Me kaytiin eilen sen valmennuksen jalkeen rannalla syomassa ja kattomassa auringonlaskua :heart: oli kylla todella romanttista.
Taal ei siis edelleenkaan mitaan merkkeja alkavasta synnytyksesta. Muuten katilo valmennuksessa sano et kun alkaa maha olla loysalla ja etova olo niin ne on myos merkkeja lahestyvasta synnytyksesta. Kroppa kuulemma alkaa "puhdistaa" itseaan ennen synnytysta. Etta teille joilla on mahan kanssa ongelmia ja pahoinvointia niin pitakaa positiivisena merkkina =)
Traveler 36+jotain
jos ei muuta niin voi vaikka kavereitten kaa lyödä vetoo ja tienata rahaa siinä samalla. :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:No, onneksi hyvässä ja pahassa ei tiedetä. Se voi tapahtua tänään tai sitten vasta sen kk päästä... Mutta jokainen tunti ja päivä vie lähemmäs maalia (öö, olipas lohduttavaa...)Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:maha on tyhjentäny ittensä jo muutama kk..millon alkaa tapahtuu? :kieh:
mä oon oikeesti ihan loppu. vein lapset tarhaan ja happi einas loppua. mun kunto on niin huono ja painoa liikaa. :ashamed: järkkyä! jos nyt ois kristallipallo ja kattelisin siinä että 1kk:n päästä vauva vasta syntyy niin vetäisin varmaan itteeni narun jatkeeks. ei kukaan jaksa tämmöstä. :headwall: semonen masispäivä tänään siis. että jos en näy kauheesti niin oon vaan peiton alla piilossa. en laitoksella. :attn:
HS ja Jools rv 37+4