*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:
Huomenta kaikille!!

Pitää tulla kysymään että onkos teidän maha asukeilla useinkin hikkaa, tää mun asukki hikkaa ainakin 2-3kertaa päiväs niin et koko maha tärisee, ja muutenkin tuo hikka tuntuu ikävästi alapäässä tärähdyksinä.
Täällä on ihan sama juttu, hikka on TODELLA usein..Tuntuu ihan kun ois elohiiri vattassa.. :)

Masuha&Piskuinen 35+3 :heart:
 
MammaM80 juu... joka päivä on ainakin kerran hikka, normaali on se 2-3. nyt on kyl jotenki rauhoittunu toi hikkaaminen, eilisestä en muista ku yhden hikkailusession. mut on todella raivostuttavaa ku sitä tuntuu olevan jatkuvasti :D

35+6
 
Lisbet :Anttilasta tuli ainakin aikas halpa digikamera tarjous,tai siis oli kuvastossa...en hintaa muista mutta halpa oli...Itse tilasin anttilasta videokameran,on ne muuttuneet sitten tuon meidän ekan videokameran jäljiltä :LOL: Se vanha kun on melkein käsillä veivattava,ja kädet väsyy kannatellessa alta aika yksikön...

Jihuu,mäkin sain viime yönä herätä mahatuntemuksiin :wave: unen läpi tunsin et mulla viilsi ihan sikana alamahaa.sit valvoin 5-6 kun oli menkkamaisia kipuja alamahalla.Oliko ne nyt niitä HYVIÄ tuntemuksia,et vois mun alakerrassa jotain tapahtua?????mä en JASKA oottaa maanantaihin et on synnytystapa arviointi...tahtois jo tietää ,et onko mulla tapahtunut MITÄÄN tuolla...kaaduin muuten eilen tuolillakin,et jospa se nyt potkua sais siitäkin ja nyt lähdemme ajeleen 70km päähän kyläileen...ärsytetään nyt oikein kunnolla tuota värkkiä...

Sisu taitaa olla nyytin haku reissulla ihan tosissaan,hyvä hyvä... =)

Terkuin :ryhis ja seppo 36+3
 
Ihanaa lauantai-päivää kaikille =) Aurinko paistaa ja mukava nauttia päivästä B)

Hui että, jos ne vihlaisut kohdunsuulla onkin oikeita supistuksia :/ En olekaan ajatellut ollenkaan, että voisivat olla. Mulla ei oo ollut ollenkaan kipeitä supistuksia. Ainoastaan sitä, että maha kovettuu ilman mitään kipuja tms. Hui, rupes kyl ihan jännittää :) Maanantaina on neuvola, niin täytynee mainita asiasta.

Joku mainitsikin asiasta, että välillä tuntuu, ettei olekaan valmis vauvan tuloon. Minustakin on nyt varsinkin lomalle jäätyä, kun on ehtinyt ajatella asiaa ja kaikki hommat on pyörinyt oikestaan vauvan tulon ympärillä (suursiivous yms.), että hui, mihinkä sitä on oikein ryhtynytkään =) Onneksi minulla on ihana mies, joka löytää aina ne oikeat sanat ja osaa kannustaa :heart:

Monet täällä jo odottelevat innolla käärön saamista syliin :) Mä toivoisin, et pysyis sinne laskettuun aikaan asti. Jos vaikka ehdittäis muuttaa uuteen kotiin. Mutta täytyy laittaa tänne kaikki valmiiks, jos vauva haluaakin tulla jo aiemmin.

Himona mulla on ollut nyt ihan tässä loppuajasta mansikkarahka ja suklaa :p Ja oikein kylmä limppari :p

Ajattelin rueta tässä pesemään vauvan vaatteita. Jos vaikka huomenna haettaisiin häkkisänky ja hoitopöytä sisälle.

Aurinkoista päivää kaikille :hug:

35+1
 
:ashamed: Kotona taas, ja yhdessä kasassa.
Mentiin sairaalalle, ja käyrällä pötkötellessä supistukset alko hiipumaan. Saatiin kehotus lähteä kiertelee kauppoja pariksi tunniksi, ja saatiinkin aikaan uudet kunnolliset supparit, mitkä taas näky käyrällä, mutta epäsäännöllisinä kylläkin. Kätilö sano, että ei uskalla päästää mua kotiin yötä vasten, ja niinpä olin yön osastolla. Lääkäri kävi aamulla toteamassa, että kohdunsuu on 5 cm auki, supistuksia tulee epäsäännöllisesti, osa on kipeitä, ja ne näkyy käyrällä. Anto vaihtoehdot, että voin jäädä osastolle makaamaan, ja rv 38+0 (ensi to ) voidaan puhkasta kalvot, ja käynnistää synnytys, tai sit saan lähteä kotiin. Lopputuloksen arvaattekin...
Jatko-ohjeina sain, että lanssilla sitten mennään, kun lähtö tulee uudestaan, ei saa omalla autolla lähteä, kun esikon synnytys on ollu niin nopea, välimatka on pitkä, ja kohdunsuun tilanne on mikä on.
Että näin.
Sisu ja Minni 37+2
 
Sisu eli ne puhkaisee sulta kalvot vajaan viikon päästä jos ei sitä ennen ole mitään tapahtunut?
Teillä elellään sitten jänniä aikoja :D :hug:
Oliko sulla enää jäljellä yhtään sitä kohdunkaulan kanavaa,vai mikä se nyt olikaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Sisu eli ne puhkaisee sulta kalvot vajaan viikon päästä jos ei sitä ennen ole mitään tapahtunut?
Teillä elellään sitten jänniä aikoja :D :hug:
Oliko sulla enää jäljellä yhtään sitä kohdunkaulan kanavaa,vai mikä se nyt olikaan :whistle:
Ei suoraan puhkasta, jos kaikki on ok, mutta siis että aikaisintaan rv 38 ruvetaan käynnistämään, jos mun ja vauvan vointi on ok. Epäselvästi kirjoitin tuossa äsken...
Sitä kanavaa on jäljellä yhden kätilön mukaan 1 cm, toisen mukaan ehkä puolen sentin rengas, mikä häviää sitä mukaa, kun kohdunsuu avautuu, ja kolmannen mukaan ei yhtään, että otapa siitä sitten selvää, että mikä pitää paikkansa :snotty:
 
Ilmottelempa minakin taas pitkasta aikaa ittestani. Eilen kaytiin neuvolassa ja kaikki normaalisti. Ekaa kertaa kokeilivat ton kohdunsuun tilanteenkin ja TIUKASTI on kiinni eika MITAAN muutoksia ole. Etta ma olen kans taalla pitamassa seuraa viela ens kuussaki :wave:

Tanaan on synnytysvalmennus. Mua kyrsii oikein kunnolla... Ukko paatti sitten vetaa kans sen muutaman eilen illalla ja oon ihan varma etten saa sita hereille :headwall: Totes myohaan yolla tossa etta ei se kuitenkaan mikaan tarkee juttu oo, et ihan vaan sun takia sinne tuun. Siis meilla on sellanen koko paivan kestava valmennus joka on vain yhen kerran. Valmistaudun tassa nyt sitten lahtemaan yksin... (ollaan taalla siis 10 tuntia teista jaljessa, jos joku ihmettelee kellonaikoja). Voi kun valilla onkin yksinainen olo :'( Olis niin ihanaa jos asuttaisiin suomessa ja voisin vaan soittaa kaverin mukaan sinne valmennukseen.

Positiivisia uutisia on etta ma sain aitiyspakkauksen tanne pari paivaa sitten. Olin ihan onnesta soikeena. Aiti siis osti sen ja lahetti tanne. Mun neuvolan tati on ihan kateellinen suomen systeemista naissa aitiys ja perhe asioissa. Taalla kun vauvat menee hoitoon noin 3 kk ikasena tai mummo hoitaa kotona kun aitien on mentava takaisin toihin.

Kamalasti onnea vauvautuneille :flower:

Mulla on maha jo niin iso ja edelleen ylhaalla etta tuntuu jatkuvasti kuin kylkiluut repeis irti. Ei oo kiva fiilis. Joku mainitsi etta on mieli maassa, samaa tuntuu taallakin olevan ja vauvan tulo hirvittaa. Ehka eniten pelottaa kun ei ole varsinaista tukiverkkoa taalla.

Mutta tulipa taas omanapaista tekstia :ashamed: Kylla me kanssasisaret selvitaan tastakin koitoksesta. Hyvaa viikonloppua kaikille!

Traveler ja nyytti 36+5 (kai...)
 
Täällähän on ollutkin yllättävän hiljainen lauantai kun ei ole vielä sivukaupalla kirjotuksia tullut.. ;)

Sisulla on varmasti ollut mielenkiintoinen sairaalareissu. Vauva on toisaalta niin lähellä ja sitten joutuukin lähtemään vielä kotiin..

Eilen soittelin vielä synnärille supisteluista ja kätilö kehoitti pötköttelemään ja niin sitten ilta kuluikin leffaa katsellessa. :) Suppareita tulee välillä, mutta ei säännöllisinä ja tänään on ollut niiden suhteen hyvin rauhallinen päivä. Yöllä tuli kyllä monta kertaa ja hiukan havahduin niihin ,mutta eivät varsinaisesti herättäneet.. Nyt on taas sellainen olo, että jospa kuitenkin saisin vauvan pidettyä masussa esikoisen synttäripippaloihin saakka, eli ensi torstaille. Perjantaina siskoksille voisi tulla sama syntymäpäivä. :D Vauva olisi kuulemma mieluinen synttärilahja.

Vatsa on muuten vielä entisestään laskeutunut. Vielä viikko sitten neiti potkiskeli miltei kymmenen senttiä ylemmäs kuin nyt. Potkut tuntuvat melkein navan korkeudella.. Ja ihanaa, eilen pääsin masun läpi leikkimään vauvan kanssa! :heart: Pieni työnsi kantapäätään ihan hurjasti masun läpi ja silittelin pientä. Välillä lopetin ja neiti etsi uuden paikan jossa taas silittelin -tämä leikki jatkui varmaan yli viisi minuuttia.. Esikoisen kanssa aikanaan tehtiin myös näin, mutta tämä oli tässä raskaudessa ensimmäinen kerta kun pääsin ihan oikeasti "kommunikoimaan" vauvan kanssa.

-maranooka & prinsessa 34+3-
 
heipparallaa! hikka on täälläkin tosi usein ja aika voimakkaita, koko maha nytkyy.

monet toivoo että vauva tulisi jo, mulla päinvastoin! Nyt on alkanut tuntumaan että kaikki lisäaika vielä olisi hyvä...mieliala on hieman laskenut ja sellainen alakuloinen fiilis ottanut nyt valtaa kun kotona ehtii vaan yksin miettimään asioita päivät pitkät ja tuleva elämänmuutos ja synnytys jännittää :ashamed: mun puolesta vauva saisi tulla vasta lasketun päivän lähellä...miehellä vielä tärkeitä työjuttuja siinä ikävästi juuri ennen LA:ta. Kauheen yliaikaista en tietty toivo ettei kasva liian isoksi, mutta toivottavasti tämä pysyy vielä viikkoja tuolla mahassa!

labe 35+5
 
Siinä vaiheessa,kun pääsin toista kertaa sairaalasta pois,niin ajattelin että toivottavasti Paprica pysyisi vielä muutaman viikon masussa,mutta toisin kävi =)

Siltä irtosi äsken napatynkä,muutaman päivän päästä sitten päästään kylpyyn =)

BV ja Paprica 1vk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Siltä irtosi äsken napatynkä,muutaman päivän päästä sitten päästään kylpyyn =)
BV ja Paprica 1vk :heart:
Ai, nykyäänkö ei suositella vauvan kylvettämistä kotona ennen kun napatynkä on irronnu? Mitenkähän paljon näissä vastaavissa suosituksissa on sairaalakohtaisia eroja?
 
:eek: Mua turvottaa! Mässäsin kaikkee grillattavaa, lihaa, kanaa, makkaraa, lohkopottuja, salaattia ja kastiketta, sitte pannukakkua mansikkahillolla, karkkia, limpparia ja jäätelöö ja menin pariks tunniks aurinkoon nii jalat ja kädet ihan turvonnu :LOL: Kohosin siellä ku pullataikina :eek:

kleo ja Saravauva 35+2
 
Raffel minä metsästin tänään ihan prisman valikoimista triumphin imetysliivejä.. jos etsii tukea ja mukavuutta, ni en suosittele. olivat siis jotain mamabel-nimisiä. mä oisin halunnu kaarituettomat liivit, ni ne oli oikein yhdet lörpäkkeet... :eek: ihan kauheet!! niitä mamabelejä oli tosin useampia erimallisia, mut en kokeillu kaarituellisia... kokoja niissä oli aika paljon, itselleni etsin kokoa 75E niin hyllyssä oli mm. 90E ja 100D.. kun monissa tavallisissa triumphin liiveissä oli vain B- ja C-kuppeja.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Siltä irtosi äsken napatynkä,muutaman päivän päästä sitten päästään kylpyyn =)
BV ja Paprica 1vk :heart:
Ai, nykyäänkö ei suositella vauvan kylvettämistä kotona ennen kun napatynkä on irronnu? Mitenkähän paljon näissä vastaavissa suosituksissa on sairaalakohtaisia eroja?
meillä on aina ollu toi napatynkä irronu-raja kylpemiseen.

voi hitsi kun olin niin varma että olisit jo päässy tositoimiin! |O :hug:

täällä odotetaan euroviisuja ja mässäillään koko illan. :D jotain hupia ennen koitosta. muuten ei mitään uutta. ihana ilma ollu ja ollaankin oltu ulkona koko päivän.

HS ja J rv 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Siltä irtosi äsken napatynkä,muutaman päivän päästä sitten päästään kylpyyn =)
BV ja Paprica 1vk :heart:
Ai, nykyäänkö ei suositella vauvan kylvettämistä kotona ennen kun napatynkä on irronnu? Mitenkähän paljon näissä vastaavissa suosituksissa on sairaalakohtaisia eroja?
Siis varmaan voikin kylvettää,mä olen tehnyt pesut valuvan veden alla aamuisin =) Mutta nyt siis kylvetän ekaa kertaa Papricaa,olikos se sitten jos navasta ei tuu mitään verta tai muuta? :whistle:
 
HelloShitty
ai niin..ihana sisko soitti päivällä ja kysyi meinaanko lähteä synnyttää tänään. sanoin että en, ei ehi kun tulee euroviisut. sisko siihen että hyvä, sit voin juoda toisenkin lasillisen skumppaa. :D :heart:
 

Yhteistyössä