Sankofa, kyllä on nainen naiselle susi! Pahoitteluni ja myötätuntoni sulle kun noin paskan pomon oot saanu.Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:Väärin meni.Se on nainen mut miettinyt et onkoha sil itellään ees omia lapsia.Sen jutut nimittäin on välillä niin ihmeellisii.Silloin ku ne palkkas mut tonne ni se kysy multa et onks mun lapset sairastellut paljon.Siis oikeesti jos lapsi tulee kipeeks ni sit se tulee..ei jessus mikä ihminen.Kyllä mä ymmärrän et niitä harmittaa mut noi jutut meni must iha yli ymmärryksen.Noh on täällä jo rauhallisempi mieli.Kiitos kaikille lohdutuksesta :hug: Eiköhän tää tästä.Nyt nukkumaan..öitä :wave:Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:Sankofa, mua kyllä alkoi vaan naurattaa että sun pomo on kyllä helvetin idiootti! Ja sanoitkohan sitä mut en ainakaan muista ja veikkaan et kyseinen henkilö on mies.
Aika paljon kyllä mahtaa olla pokkaa puhua abortista jonkun työpaikan yhteydessä!
sankofa & bongos 11+3
Mulla on aivan samanlainen esimies. Ja nainen myös. Esikoisen raskausuutiseeni hän reagoi samaan tapaan. Ei onnitteluja, väitti, että työaikana ei saisi käydä neuvolassa / lääkärissä jne. Esikoisen jälkeen palattuani takaisin töihin alkoi viikottainen kysely "no joko sä toista odotat????", mihin ei tullut loppua ennen ku mulla paloi pinna ja sanoin, että kyllä h*lvetti informoin sitte asiasta ennen ku äitiyslomalle jään. Hieman kiristi hermoja, kun vielä tuo kakkosen odotus ei ihan sormia napsauttamalla alkanutkaan vaan raskauden alkamista saatiin odottaa reilusti yli puoli vuotta. Esimieskin tämän tiesi, ja arvatkaapa mikä oli kommentti, kun sitten kerroin olevani raskaana (rv 6 kerroin, eli hyvissä ajoin voisi sanoa). No tuo ämmä sanoi, että "aijaa, no onneks olkoon sitten kai?!" Siis wtf???
Ja kun sitten äitiysloman alkuun oli kolme viikkoa aikaa ja sijaiseni oli ensimmäistä päivää töissä, oli esimieheni sitten keksinyt hyvän läpän heittää tälle tuuraajalleni, kun sanoi (minun läsnäollessani), että "no XXX se hankkiutuukin aina sillon raskaaksi, kun sitä alkaa riittävästi nämä hommat v*tuttamaan!" ja leveä hymy naamalla, niiku olis hyväki juttu ollu. Ja tolla naisella on itsellään lapsia sekä myös keskenmenoja takana, joten luulisi tietävän, ettei lapsia tehdä tosta noin vaan töiden alkaessa ottamaan päähän.
Nyt tästä raskaudesta en aio kertoa tuolle ämmälle mitään. Hän onneksi häipyy talosta vuoden loppuun mennessä, joten sinne saakka pystyn varmaan salailemaan. Itse siirryn samalla hänen tehtäviinsä ja itseasiassa nämä kolmannen lapsen raskaussuunnitelmat ovat hyvin sekä tämän poisjäävän että tulevan esimieheni tiedossa, mutten silti halua, että tuo niistä asioista saa sen enempää tietää.
Se täytyy kyllä omalta kohdaltani sanoa, että vaikka työskentelen alalla, jossa osaava ja ammattitaitoinen henkilöstö on kortilla, niin silti en ikinä näyttäisi raskaudestaan ilmoittavalle alaiselleni millään tavalla "pettymystäni", että hän on jäämässä pois tai yrittäisi syyllistää tai painostaa yhtään mihinkään. Ei tulisi mieleenikään!!! Elämä on kuitenkin ihan muita asioita kuin työtä varten saatu ja perheenlisäys on luonnollisin asia mitä voi olla. Yhdenkään asiansa osaavan esimiehen ei pidä edes vihjaista alaiselleen, että se on jotenki väärin tulla raskaaksi saati sitten, että alkaa abortista puhumaan tai vihjailemaan, että raskaaksi on hankkiuduttu vain "laiskuuttaan, kun ei jaksa tai halua töitä tehdä". Kaiken maailman idioottipomoja niitä maailmassa riittääki... :kieh:
Jeps, tää aihe on tosiaan hyvin lähellä sydäntäni, kuten huomaatte. Oon ihan liian monta vuotta saanu kärsiä tuon esimieheni "hyvästä läpän heitosta" koskien perhettäni jne, joten lasken jo päiviä ensi vuoden alkuun...
vanttu rv 12+5