**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Voi Hopottitar, itke pois :'(

Tässä alkaa todentua se miten yleisiä keskenmenot ovatkaan. Omaa ultraa alkaa tosiaan jo pelätä, koska sinne asti aion tällä kertaa päästä. Voi kurjuus. Itken varmaan jo mennessä, ja jatkan itkua tuli sitten hyviä tai huonoja uutisia.

Huhtityttö ja Kyytiläinen 5+6
 
Mun yks viesti katos täältä ja toi yks tuli kaks kertaa..? kummallista..

Eli sylin täydeltä haleja hapotittarelle!! Todella kurjaa!

Liikaa on munkin mielestä nyt näitä suru-uutisia.. Alkaa vähän pelottaan ja pitäis päästä tarkistaan oman masun tilanne..

lingon ja pumpula 7 vko

 
hopottitar: Voi ei :'( Voimia :hug:

Lammiska : Mie kävin yksityisellä varhaisultrassa 6+5 ja makso kätilön tekemänä vajaa 45 euroo ja lääkärin tekemänä ois ollu 105 euroo.

Tänne kuuluu huonoa oloa.. tänää ekan kerran käyty oksentaas.. en muistanukkaa et nää pahoinvointi on ihan rankkaa.. eka sit oottaa et pahoinvointi alkaa ja sit et se loppuis :D

Meille tulee lapsille ikäeroa 2v6kk :heart:

Minttu 7+0
 
Me otettiin 5 lapsen ollessa n. 4kk chihuahuan pentu ja niin päin ainakin on koira ja lapset tullut hyvin toimeen :)

Itse aloitin suursiivousta,ei oo kummemmin väsy vaivannut.

Paljon haleja joille on tullut km.Itselläänkin on välil epäily,onko kaikki ok....Kun ei oo kaikkia oireita mitä yleensä on ollut.

a-mam 7+3
 
Meillä tulee lapsille ikäeroa 1 v 6 kk =)

Itseäni on myöskin alkanut epäilyttämään, että onko kaikki hyvin, koska tällä hetkellä ei ole juurikaan mitään tuntemuksia... täytyy vain toivoa parasta, ultraan kun on vielä ikuisuus...

Jossu ja pikkukakkonen 6+4
 
Päivää!
Hopottitarelle suuret pahoittelut,ikävää että näin kävi :hug:
Helloshitty,eihän sillä neuvolalla niin kiire olekkaan,niinkuin mun ultraajakin sanoi että ne ensimmäiset neuvolan on tavallaan turhia.
Np-ultra on se ensimmäinen mun mielestä tärkeä,jos haluaa nähdä et kaikki on ok ja samalla sen niskaturvotuksen,se onkin mulle ensimmäinen np-ultra,vaikka toinen raskaus on jo menossa :)
Nyt lueskelen vähän muiden kirjoituksia,että voin kommentoida niitä ajatuksen kanssa :wave:

bad virgin & hippu 7+4 (7+0)
 
hopottitar :hug: , sulla on lupa itkeä ja surra! Olen pahoillani, voimia!
Jen-mar , meillä oli tytön syntyessä tuo cockeri 2.5v. TOSI itsepäinen, ja hankala tapaus alusta asti!! :headwall: Oikein jääräpää! Vähän arvelutti, et mitenkähän suhtautuu vauvaan. Mies toi synnäriltä koiralle 2 harsoa haisteltavaksi, mitkä oli ollu siellä vauvan kopassa, ja mies oli jättäny ne tarkoituksella sohvalle, et koira voi omia aikojaan tutustua niihin. Itse kotiintulo tilanteessa ei ollu mitään, mä olin ollu niin pitkään pois koiran mielestä (maanantaista lauantaihin ), etä koira oli onnesta soikeana kun lopulta tulin kotiin. Mies sai riisua vauvan kaikessa rauhassa, ja nostaa sänkyyn nukkumaan. Vasta illalla koira hoksasi, et hei, täällä todella on joku ylimääräinen tyyppi! Vauva laitettiin sitteriin, ja siitä näytettiin koiralle, niin koira rupesi makaamaan sitterin viereen, ja kohta jo kiikutti palloa vauvalle, et hei, pelattaisko?? :D Sit kun mun vanhemmat tuli 2 päivää myöhemmin kattoo vauvaa meille, niin koira rupesi makkarin ovelle istumaan, eikä olis päästäny äitiä vauvan luo!! :eek: Suojelemaan muka... Ihan hyvin meillä siis meni.

Meillä lapsille tulee ikäeroa 5v ja 7kk :ashamed:
Vähän ärsyttää pitkä ikäero, mut sehän ei ole meistä riippuvainen asia... :/
Olo ihan jees.
Sisu ja salamatkustaja 7+0
 
Heippa.


Hopottitar Osanottoni :'(

Kamalan paljon näitä keskenmenoja tässä pinossa :(

Koira-asiasta Meillä on tällä hetkellä kolme isoa koiraa joista yhdellä elinviikot vähenee kun vauvan viikot pitenee.
Ruskalla on sairaus, jonka kanssa on painittu 4vuotta, viimeiset kaksi on pohdittu sitä koska on hänen aikansa lähteä ja nyt päätetiin että vauvan syntymää Ruska ei näe. Surettaa ihan kamalasti mutta koska koiraan ei voi luottaa kun se on kipeä niin ei vaihtoehtoja ole.

Uskoisin, että koirat ja vauva sopivat hyvin taloon, kunhan esittelyt hoidetaan maltilla.

Bree ja toukka 5+4
 
lingon 1..täälä myöskin masunipistelyt jatkuu. Esikoisen aikana nipisteli myös alkuviikot..en tarkkaan muista miten kauan. Meillä ikäeroksi tulee 3 vuotta ja 9 kk..eli esikoinen on tyttö ja aika omatoiminen jo. On myös sen luontoinen et tykkää hoidella vauvanukkea ja varmaan sitten myös äidin kanssa oikeaa vauvaa.

josema 5+3
 
Kaikille surullisten uutisten saaneille :hug: :hug: :hug: :hug: :'(

Te ootte kamalan ahkeria kirjoittelemaan, minusta kuulee ehkä näin kerran kaksi viikossa :D varsinkin tässä alussa tuntuu että päivät ovat samanlaisia niin....

Tänne on saapunut :x Tänään ekan kerran pönttöa kumarsin mutta inhoan oksentamista yli kaiken joten sain pidettyä ruuat sisälllä tahdonvoimalla :kieh:
Maksamakkara ei maistunut hyvältä, eikä riisi. Salmiakkia ja jotain tulista tekee koko ajan mieli, ei makeaa. Ja kunnon ruoka on ihan hanurista :LOL: paljon mieluummin söisin vain pitsaa ja hampparia :ashamed: Tuntuu myös ettei ruuansulatus toimi, koko päivän riesana on ähky olo vaikka söisi vain vähän.
Tisseihin ei ole kellään asiaa koskea, kissakin lensi tänä aamuna kun erehtyi tulla tassuttamaan minua juuri tissien kohalta :LOL: Ja alavatsassa edelleen painon tunne.


Hyviä ultrauutisia saaneille iloisemmissa merkeissä :hug: :hug: Itse odottelen vielä kutsua np-ultraan.

Ikäerosta oli myös jotain juttua? tämä tulee olemaan pisin ikäero meidän muksuilla, siis nelosen ja viitosen. 2v 9 kk =) Tarkoitus olisi saada ensi kesänä neljäs poika kuivaksi. saa nähdä miten onnistuu kaiken muun hässäkän keskellä :snotty:
Kaksostenrattaat on meillä vielä tallella ja tulen niitä varmasti jonkin verran alussa käyttämäänkin :D

strutsi ja poikanen 7+5 / 7+4 vielä on matkaa.....
 
Yritetääs nyt jotain kommentoida,jos muistan enää mitä piti kirjoittaa :LOL: Jotenkin tämä raskaus on tehnyt musta hajamielisen,joten älkää loukkaantuko,jos en aina muista vastata johonkin :D
Tulppa,kiva kuitenkin kuulla että syke kuului :heart:
Tais joku uuskin tulla mukaan,nikkiä en enää muista :ashamed: No siinäs näette etten muista mitä olen minuuttia aiemmin lukenut :whistle: ;)

Meille tulee ykkösen ja kakkosen ikäeroksi 2v8kk,ihan passeli ero.
Sitten kyssä jo kaikille ultrassa olleille,mitkä oli pienen pavun eli vauvan mitat kun kävitte ultrassa,mulla oli silloin ultran mukaan 6+4 ja mitta oli hipulla 6,9mm, ihan mielenkiinnosta kysyn =)

bad virgin & hippu 7+4(7+0)
 
Levoton strutsi, no alkoihan ne oireet sinullakin, pitäiskö onnitella vai pahoitella :whistle: ;)
Minäkään en aina jaksa oikein kirjoittaa,kun tämä alku on samanlaista ja välillä vieläkin tulee ahaa elämys,että ainiin tässähän ollaan raskaana :eek: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Levoton strutsi, no alkoihan ne oireet sinullakin, pitäiskö onnitella vai pahoitella :whistle: ;)
Minäkään en aina jaksa oikein kirjoittaa,kun tämä alku on samanlaista ja välillä vieläkin tulee ahaa elämys,että ainiin tässähän ollaan raskaana :eek: :D
älä sano mitään :kieh:
Vaikka mä niin sitä konkreettista oiretta toivoinkin niin ehkä alitajunnassa silti toivoin välttyväni tältä etomiselta :$ ja mitään ei saa aikaiseksi kun koko ajan velloo. eräs ilta piti varovasti kääntää kylkeäkin kun liike sai aikaan vatsaan aaltomaisen pahanolon tunteen. ja aamuisin huono olo tulee 5-6 aikaan, en herää yleensä silloin vaan se huono olo tuntuu unessa. jos nousen vessaan silloin niin sit heikottaa mut muuten on ok olo ku kasin aikaan nousee ylös.

Mulla on duunihousujen pohdinta työnalla. eipä meinaa ne mennä jalkaan, ainakaan etteivät puristaisi vatsan kohdalta. ja sainpa eilen ekat kommentit mieheltä että olen kuulemma turvonnut :eek: ai ihanko tosi :headwall: heitin tyynyllä rakastani :heart:
 
Ilmis
Hui, kun pelottaa, niin paljon huonoja uutisia tässä ketjussa... :'( :(
Voimia kaikille :hug:

Musta alkaa tulla hysteerinen näiden vatsavaivojen takia, joku muukin niistä mainitsi :whistle: Nippailee ja viiltelee ja kouristelee ja ihan mitä vaan. Olis jo se perskuleen neuvola et jotain selviäis mut ei... Vielä 3 viikkoa. :/

Odottelen vaan malttamattomana sitä aikaa, kun vois nauttia tästä olosta... :p

Ilmatar ja Armas 7 :heart:
 
heipsis!
ihan ekana :hug: kaikille suru-uutisen saaneille :'( :hug:

vitamiineista neuvolassa kyllä kertovat sitten mitä vitamiinia kannattaa syödä, sieltä myös voi kysyä sopiiko jo käytössä oleva vitamiini raskausaikaan, muistattehan ettette omin päin ota kamalasti mitään vitamiineja :)

ikäeroa meille tulle kakkosen ja kolmosen välille 1v9kk, esikoinen meillä onkin sitten jo 4v1kk.

ON: eilen söin nuudeleita ja kalapuikkoja, ja se tuli kyllä melkeen heti koko satsi ylös :eek: muutenkin pikkasen on sellasta etovaa oloa hetkittäin, vielä se menee ohi kun nappaa jotain suuhunsa, mä kauhulla odotan että tästä tulee samanlaista oksentamista kun molemmissa aiemmissa raskauksissa :x :x

umayya + siiri 5+4
 
heitänpä vielä kyssän että
miten miehenne suhtautuivat raskausuutiseen ja millä tavalla ovat odotuksessa mukana?

Meillä miestä huolettaa lähinnä nousevat kulut ja laskevat menot kun minäkin joudun jättämään viikonlopputyöt jossain vaiheessa. Asuntomme käy ahtaaksi mutta kaikinpuolin muuten oli ihan :heart: uutisesta =) jonkin verran olemme oppineet edellisistä raskausajoista, ja niitä oppeja yritämme nyt käyttää hyväksi tässä odotuksessa. siis nuo hormonimyrskyt sun muut suhteeseen vaikuttavat asiat.
Eilen ekan kerran vitsaili näkyvistä muutoksista mutta samalla muistutti ettei minun tarvitse olla huolissani niistä, ne kuuluvat asiaan eivätkä muuta hänen rakkauttaan minua kohtaan :heart: ihana mies minulla :heart:
Tosin, muistutti myös heti plussan saatuani että tämä on sitten viimeinen vauva :LOL: ja se sopii minulle jos kaikki vain menee hyvin loppuun asti =)
 
umayya mistä mä tunnen ton sun nikin? :eek: kun en nyt saa päähäni :ashamed: ollaanko me jossain pinossa tai kerhossa oltu samaan aikaan? :snotty:

bad virgin kuten huomaat, ei kulje muisti täälläkään :wave: toivon vain että muistan huomen aamulla kuskata itseni töihin :whistle: sinne olen tähän asti osannut mutta ihmeellisiä ajatuskatkoksia siellä on tullut. maailman yksinkertaisinta työtä ja silti osaan tehdä siitä näköjään vaikeaa :ashamed:

Ja milloinkas työssäkäyvät kerrotte pomolle uutisesta? oliko tää kyssä jo täällä? :whistle:
Mä olen määräaikaisena, kerron varmaankin vasta sitten kun sopimus on uusittu... :ashamed: haluan olla varma sen jatkumisesta ainakin ensi kesään asti.
 
Levoton Strutsi, minun mieheni on kanssa aivan ihana ja halii ja mukamas tunnustele masua. Rintojakin on pakko koko ajan puristella tyyliin onko nää kipeet ja onko koko kasvanut :D Eilen sanoi, että vatsa on pömpömpi kun halailtiin. Eipä meillä talousasioista muuten olla puhuttu kuin auton vaihdon muodossa. Minä hössötän vauvasta, hän autosta :)

Ajattelin kertoa töissä vasta ekan ultran jälkeen siellä kriittisen kolmen kk:n jälkeen. Siis jos en ennen kiinni jää. Haukottelen koko ajan niin että posket repeävät ja syön enemmän ja veikkaan, että naisista joku kohta arvaa.
 
Meil isäntä on onnessaan,ensinhän aiottiin ootella pari vuotta,mut vauvakuume voitti järjen...Käyn sit koulua vaikka vauvan kans :D Mies on ollut 2 viimeisemmältä raskaudelta joka neuvola ja ultra käynneil mukana,kun on yrittäjä niin pääsee aina mukaan.Tykkää mahan kasvaessa puhua ja laulaa vauvalle.
Iltaisin on sit kuunneltu rauhassa sydänääniä....noin 3 vkon kuluttua kuuluu jo tämänkin sydänäänet.

Mulla ultrataan n. rv 10 eka kerran,sit rv 12 lähtien äippäpolikäynnit 1 krt/kk,jolloin joka kerta ultrataan(verenohennuslääkkeen takia):Normaalisti kunta ei tarjoa kuin 1 tai 2 ultraa...

Aiotaan käydä erikseen vielä 4-d ultra...

A-Mam 7+3 edelleen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
levoton strutsi kuumeilupinossa oltiin, öööööö, keväällä :D joku viikkopino se oli, että samassa pinossa sitten odotellaan :D
no jotain sellasta hämärästi muistelin mut ku ei tää pää voi toimia aina :D

eli tervehdys sitten vanhalle tutulle :wave: ;)
tervehdys vaan takaisin :wave: eikä sen pään onneksi tarvi aina toimia :whistle:

 
Halit menetyksen kohdanneille :hug: Todella karmea olo seuraa noista menetysuutisista... Pelko on kamala.

Laitoin tänään työhakemuksen menemään yhteen määräaikaiseen projektiin tammi-maaliskuulle. Jos saan paikan, niin ihan kiva ylläri varmaan työnantajalle, kun saavun paikalle maha pystyssä :LOL: No, ei se mitään estä ja työ on niin itsenäistä, et voin suunnitella päiväni voinnin mukaan. Eli toivottavasti saan paikan.

Koirista oli juttua aikaisemmin. Uskon, että kaikki menee hyvin, kun koirat on hallinnassa ja johtajuus on kunnossa. Sitten on helppo nostaa se vauva niiden yläpuolelle, koska ne on tottuneet elämää herran pelossa. Meillä on kaksi ihanaa ja helppoa koiraa, mutta nuorempi on kyllä aika vahtivainen. Joten sille varsinkin täytyy tehdä selväksi, että edelleenkään mitään tavaroita ei vahdita, eikä myöskään vauvaa. Eiköhän sillä selvitä konflikteilta.

Mulla ei ole alavatsan kipujen lisäksi vielä pahoinvointia tai muita oireita, onneksi. Nyt on niin paljon tekemistä, että toivottavasti sitä ei tulekaan tai iskee stressi...

Lymypiilo + pikkumyyrä 5+1
 

Yhteistyössä