**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

pilttiä4 turhaan oot huolissasi ja tuu kertoo ultrakuulumiset meille :heart:

Ja noista nimistä,ainahan joka nimestä tulee mielleyhtymiä joillekin toiselle,mut so what?
Me annetaan lapsellemme nimi josta ME pidetään :heart: :D

kastepuku meillä jo on,minutkin on siinä kastettu,eli se puku on jo melkein 30v vanha :eek: :snotty:

Nimet kaksi nimeä minä olen jo keksinyt,keksikööt tuo mies sen kolmannen :saint:

Vaunut niitä ei meille osteta nyt,se olisi jo melko hullua minustakin,kun meillä on nuo Brion Compit vaimikäseoli,maksoi uutenakin maltaita,joten takkiin mä siinä ottaisin jos nyt möisin ne pois :snotty: Ja on tosi hyvät kovemmassakin käytössä =)

Joo,tänään oli neuvola,painoa tullut viidessä viikossa ihan liikaa |O :headwall:
Mutta ei neukkutäti sentään saarnaa pistänyt päälle,vaan pakko se on munkin alkaa katsomaan mitä sitä suuhun laittaa :p
Hemppa oli 113,eli laskusuunnassa,mutta on normaalia tässä vaiheessa raskautta, verenpaineet oli myös ok =)

4 viikon päästä olisi sitten lääkärineuvola,sitä odotellessa :heart:

Äitiyspäiväraha nyt mäkin sain ne paperit :kieh:
Minkäköhän mukaan mä nyt sit tuun saamaan sitä rahaa?
Pakko mennä huomenna kelaan selvittelee, vaikka niin inhoon näitä hommia :x

bad virgin ja naapero 23+4
 
juups. nyt on kaikki paperit eli pitäisi vaan saada aikaiseksi käydä töissä setvimässä paprut. on vielä hiukka auki mieten toi palkan meksu menee eli saanko palkkaa vai en ekan 3kk ajalta. pitäisi olla töissä välissä mutta mulla ei ole kuin vuosilomaa että vaikuttaako siihen. se vielä auki.

noista sykkeistä miten ne veikkaukset menee jos korkeet sykkeet kumpi tulossa???

nyt tuossa kattelin ni esikolla pyöriny koko ajan tuolla 150+
ja pikkukakkosella pikkuhiljaa tippunu niin että 30+ viikoilta 130-145
molemmat siis poikia. nyt ollaan vielä tän ryynin kanssa +150

tinni ja ryyni 22+1
 
Tinni: just eilen puhuin neuvolassa noista sykkeistä ja uskomuksista et kumpi tulee...mulla on ollut molemmista pojista sykkeet tuolla 150+ koko ajan...ja toisethan uskoo, että tytöistä tulee just tuo 150+. Eli mene ja tiedä.

Nimistä: tytön nimeksi joku täällä jo laittoikin Saran...se on kaunis, ja sen varmaan antaisin itsekin. Myrna on kanssa kaunis...en ollut edes aiemmin ajatellut, että sen voisi antaa nimeksi :headwall: ja nyt kun sitä ns maistelee niin se on vanha mutta kaunis nimi.
Pojan nimistä, no omien poikieni nimet olen tuolla kerhon puolella paljastanutkin, mutta nyt tämä kolmas niin ei olla vielä kunnolla edes mietitty...tarvii sitten katsoa miltä pieni mies näyttää, voi olla ettei ennakkoon ajateltu nimi ole poitsulle yhtään sopiva :ashamed:

Vaunut: käytiin tänään katsomassa ja nyt olen taas entistä enemmän ulalla mitä haluan...kaikki on omalla tavallaan kivoja.

Jeps1 ja pulla 23+3
 
Syke ja sukupuoli, mä en millään muista mitä sykkeitä noilla kahdella ekalla oli, mutta kuopuksen syke oli jotain 130 ja syntyi poika, nyt syke ollut noin 160 ja tulee tyttö, eli se sopis tohon kaavaa korkeat sykkeet ja tyttö. Mutta yhtä lailla on toisinpäin esimerkkejä, silti hauskahan sitä on arvailla.
Nimistä, Meillä on tytölle nimi valmiina, tai mulla on =) mieskin tykkää mutta ei ihan varma vielä ole kannastaan. Toinen nimi ja kolmas on aikalailla myös mietitty. Jos vauva olis ollut poika, niin ei olis ollut nimeä, mutta yleensä sitten joku sopiva silti löytyy. Hassua noi nimet, kellään tutulla ei ole sen nimistä lasta, minkä itse haluisin (ja varmaan ne ei haluis niitä nimiä mitä meidän lapsilla on) aika nopsaan osaa sanoa tykkääkö jostain nimestä vai ei. Tulevaa nimeä en viitsi paljastaa vielä, mutta perusnimi, joskin melko harvinainen (suomessa 300 saman nimistä) 5 kirjainta, kaksi tavua. Meillä kaikilla on tuollainen 5 kirjaiminen, kaksi tavuinen nimi, ei mikään todella harvinainen, muttei muoti nimikään. Hassua että sitä tykkää jonkun tyylisistä nimistä =)
Vaunut, meillä on esikon vanhat vaunut (12v...) kotivaunuina, missä siis vauva nukkuu. Sitten on kasaan menevät rattaat, joita käytän aina auton takana. Mies on sitä mieltä että pitäis jotkut käytetyt ostaa (niitä saa tosi edullisesti) mutta musta noi vanhat vielä menee tässä kotosalla...täytyy nyt katsoa jos ihan tosi edulliset ja ihanat tulee vastaan.
Työmotivaatio, kai se jotenkin liittyy raskauden etenemiseen, että muut asiat ei oo enää niin kiinnostavia, kuten työ. Mielellään keskittyis jos perheeseen ja varsinkin tulokkaaseen... No itse toivon että jaksan ja pystyn työskentelemään mahdollisimman pitkään ainakin sinne huhtikuulle (24.4 alkaa äippäloma) mutta tietysti voinnin mukaan, vauva on tärkein. Onneksi alkaa tulla kevät ja valoisammat ajat, jotenkin jaksaakin paremmin kun ei tarvi pukea älyttömiä toppavaatteita ja lähteä ja palata pimeän aikaan.

Juu, täällä kaikki vallan hyvin, vatsa pompahti viikonloppuna ja nyt on jämähtänyt tollaiseksi palloksi, just tänään töissä yksi onnitteli ja sanoi ettei voi erehtyä =) juu, nyt alkaa kyllä todella näyttämään siltä ettei naikkonen ole vain herkutellut liikaa. Tyttö :heart: pitää aikamoisia liikuntatuokioita, jotenkin hauskaa kun on aina jotain tekemistä mukana, tylsässäkin palaverissa on mukavampaa kun on kaveri joka tönii =)
kekkeri 23+4
 
heips kukkuu!

mitäs tänne kuuluu?en oo taaskaan kirjotellu piiiiiiiiiiiitkääään aikaan :(
Ti meillä oli rakenneultra,kätilö sanoi,että vauva näyttää enemmän pojalta kuin tytöltä...kyllä on meidän tuleva iskä innoisaan...saa kuulemma oman jääkiekkoilijan :LOL: :LOL:
onko muilla ollu vatsan kanssa ongelmia??ei ota selvää onko tää mahatautia vai mitä....boooriiing!!!

jen-mar rv 20+5
 
mä en ees ajatellu ettei meillä sais pitää kesälomia huhtikuussa, jollon iteki suunnittelin. tosiaan, kesälomat pidetään meilläkin touko-syyskuussa. mut pomollaki ja yhdel työkaveril oli just molemmil yhdet viikot ku kesästä jäi, et saiskohan jotenki onnistumaan... :whistle:

kiitos ku vastailitte niistä vauvan ulos viemisistä. helpottavaahan tuo on kuulla, ettei tartte neljän seinän sisälle linnottautua. talvella se kielto perustuu kylmään ilmaan, joka voi tuntua pahalta keuhkoissa. mua hämäs ku puhuttiin 2 ekasta viikosta..

rv 21+4, huomenna tulossa masukuvaa "big ballista" :D
 
Heipparallaa..

Onnea hyvistä ultra/neuvola uutisista :flower:

Kahvin juonnista oli juttua, olen juonut ihan normaalisti eli 3-4 kuppia päivässä.

Maha on jo aika iso.. Oikeestaan toivon ettei enää kovin paljon kasva.. :LOL:

Nimeä en ole vielä miettint edes tytölle, sen näkee sitten minkä näköinen hän on =)

Vaunut saan onneksi sukulaiselta niin ei tarvitse ostaa.

Vauvan vaatteita sain juuri parilta kaverilta 4 pussia, että eiköhän nuilla alkuun pärjää :D Joitain on tietty ollu pakko uutena ostaa kun on ollu niiiiiin ihania :snotty:

Maha kasvaa:


MiNiMaM ja tyllerö 22+5
 
Huomenta

Ihania masuja :heart:

Nyt löysin vaunut jotka meille tulee, pitänee vaan voittaa huuto niistä :D

Palailen tänään neuvolan jälkeen kertoilemaan kuulumisia sieltä ja laitan varmaan omasta masusta myös samalla otoksen tänne.

Tänään illalla harvinaista herkkua tiedossa, pääsemme miehen kanssa syömään ja leffaan ihan kahdestaan kun mummo tulee lapsia katsomaan :heart:

Ja etusivulle voipi päivittää mun ikää, tänään tulee taas yks vuosi lisää eli nyt siis ikää mittarissa 27v. :p

Terkuin vauhtis rv 23+2
 
Kysynpä omasta pinosta ensin ennen kuin lähden vieraisiin pöytiin huutelemaan :D

Onko kellään kokemusta unipusseista tai sitten näistä kapalo-systeemeistä

Nyt oon kaupasta pari ihan kevyttä unipussia hommannu ja kiinnostaisi kuulla muiden mielipiteitä/kokemuksia niistä. Kaikki info otetaan vastaan =)

Näköjään kaikkeen sitä voi vielä hurahtaa ihan täysillä vaikka kolmas tulossa :p
 
Voi aaarrrggghhhh....!!!!! Alkohan aamu taas tavalla.Eskarilaisen ryhmässä on ollut täitä ja tyttö sano herätessään päätä kutittavan.Oli yöllä raapinu niskansa verille.No,minä soittamaan töihin etten voi tulla,niin pomo vihasena tiuskasi että eikö se muka voi mennä eskariin.Seuraavaksi soitin miehelle hysteerisenä itkien että enhän mä voi sitä viedä.Se sai taas vähän rauhotettua mua.Nykyään heti tulee itkupotkuraivarit pienestäkin asiasta.Sitten soitin terveyskeskukseen ja ne piti ihan naurettavana että pitää kirjottaa sairaslomatodistus sitä varten,sanoin että niin minäkin mutta pomo vaatii.Täällä menee sitten täihäädössä tämä päivä.Harmittaa vieläkin se pomon asenne.Se on turhaantunut mun raskauteen muutenkin ja se tuntuu pahalle,on kurjaa olla lonkkavaivanen ja väkisin yrittää.Pelkään jo että tilanne töissä laukasee jälleen masennuksen.Sen olen vaikeana sairastanut v:na -05 ja -06.
Anteeksi nyt tämä kurja purkaus....
 
Vauhtis: toivottavasti ei huudella samoja vaunuja :LOL: :kieh:
Unipusseista...mä aion yrittää ottaa kans sellaisen käyttöön. Kaverin muksuilla on molemmilla ollut sellaiset ja lapset on viihtyneet. Toisille muksuille taitaa olla unipussi kuin unipussi liian kuuma tms.

Serafine: no mä ainakin ymmärrän et jäit kotiin pitää täileiriä. Ja älä anna pomos asenteen kaataa sua. Toki mä ymmärrän pomoasikin kun nyt sillä on yhden työntekijän vajaus, mutta älä anna sen sanojen satutaa. :hug:
 
Heips!

Sykkeistä Meidän naaperollahan on ollut 130 ja nyt oli 135-140 syke,joten melko alhaiset ja ultran mukaan sieltä olisi se tyttö tulossa tai sitten se on tosi pieni munanen poika :whistle: :D

Sara on tosi nätti nimi,meidän neidin toinen nimi meinaan :heart:

kleopatra ja minimam kivat masukuvat teillä,mä en mun röllykästäni kuvaa vielä laita,katsellaan myöhemmin:saint:

Vauhtis lyhennän sun nikin näin kun se on niin pitkä, onneksi olkoon synttäreiden johdosta :flower:

serafine älä sinä nyt välitä siitä pomostasi pätkääkään :hug:
Jos susta tuntuu pahalta asiat,niin kannattaisiko sun jutella jonkun kanssa näistä asioista,ennenkuin ne kaatuu ylitsepääsemättömiksi, juuri noiden masennusten vuoksi :hug:

Tänään pitää mennä sinne kelaan sitten mun selvittelee niitä äippärahajuttuja,toivottavasti en sentään sitä minimiä tule saamaan :kieh:

bad virgin ja naapero 23+5
 
Serafine:Ymmärrän sua täysin.Mun pomo samanlainen.Eilen soitin ja sanoin etten tule kahteen päivään töihin kun kamala flunssa niin tuli taas niin tökeröä kommenttia.Ei malta odottaa et pääsee äippälomalle.Tulee aina niin pahamieli sen sanomisista :(

Täällä muutenkin ollut vähän huono aamu.Mies kiukutteli mulle ja tuli niin pahamieli..muutenkin kipee olo :(

Maiskutin:Mä kans nään jatkuvasti tosi ahdistavia unia.Ei ole kivaa ei.Yks yö heräsin siihen että itkin.

Masennuksista sen verran et itsellänikin taipumusta siihen ja olenkin sairastunut masennukseen.Toisen lapsen odotusaikana mulle iski kauhea masennus ja hirvittävä ahdistus.Yöllä en saanut nukuttua ja sydän pamppaili tuhatta ja sataa.Itsellänikin nuita paniikkikohtauksia välillä ilmenee mut lääkitystä siihen en tarvitse.Pystyn niitä jollain lailla kontrolloimaan ja onneks niitä ei tule kovin usein.Ahdistusta välillä ilmenee..no toivottavasti tämä ei tästä pahene.
Pomon asenne kans ei auta yhtään oloa.Ahidistaa nykyään mennä töihin.Mun työ motivaatio tällä hetkellä ISO NOLLA. :'(

Yks asia mikä pitää mut onnellisena on lapset ja tämä masuvauva.Ne on mun koko elämä.Heidän rakkautensa on niin aitoa.Mun rakkaat tytöt :heart:

Onko ketään teistä äärimmäisen herkkiä nyt raskausaikana?Mä itkeä tihrustan mistä kummallisimmista asioista.Olen kyl äärimmäisen herkkä ihminen vaikka en olisikaan raskaana mut nyt tuntuu et olen liiankin herkkä :whistle: Millä sais näit tunteita jotenkin kontrolloitua..ideoita :wave:

Tulipas kans alakulonen viesti... :/

sankofa & bongos 21+3 :heart:
 
Hippahei! :D Juuri kotiuduin äitipolilta rakenneultrasta. Vauva on kasvanut "keskimittojen" mukaan ja kaikki oli kunnossa. Istukka on etuseinämässä kiinni, joten siinäkin suhteessa huojennuin liikkeiden vähäisen tuntemisen vuoksi.. Sukupuolesta saatiin arvio, mutta toki lääkäri lisäsi että ei ole aivan varma :heart: On nyt sitten isosiskoille iloisia uutisia kerrottavana kun tulevat päiväkodista kotiin..

Eilen kävin ostamassa pinnasängyn ja hyllyn vauvan vaatteille. Lähdin esikoisen kanssa tien päälle (Jyväskylästä Espoon ikeaan) puolilta päivin. Kotiuduttiin vasta yhdentoista aikaan illalla. Joskus on kiva tehdä ihan suunnittelematta tällaisia tempauksia ;) Olin kyllä jo etukäteen tätä sänkyä vähän suunnitellutkin hankkivani.

Unipussi oli meillä kuopuksella käytössä ja kokemukset olivat todella positiivisia. Uniongelmaisen pienen yöt hiukan rauhoittuivat ja pussista tuli hänelle todella tärkeä! Ensimmäisen pussin tein itse (talviaikaan) lasten peitosta, jolloin ei tarvinnut vauvalle pukea yöksi kuin body päälle.. Päiväunille (ja kesän ajaksi) ostin ohuemman pussin (vähän pyyhekankaan tyyppistä materiaalia). Myös itse ommeltu fleecepussi oli kovassa käytössä. Uniussin kanssa neiti aloitti myös hiukan ennen kaksivuotissynttäreitään päiväkodin. Kotona oli yöksi toinen pussi ja päiväkodissa tuttu ja turvallinen kotoa tuotu unipussi (jonka vein välillä pesuun kotiin). Tällä kuopuksellamme unipussi toimi siis aivan mahtavasti!

Esikoinen puolestaan oli kesävauva ja hän inhosi kapalointia ja peittoja yli kaiken. Oli kuuma kesä ja vauva nukkui parhaiten pelkässä vaipassa tai t-paitabody päällä. Joskus laitoin hieman ohutta peittoa kevyesti päälle... Vielä isoinakin lapsina nämä meidän neidit tykkäävät nukkua samalla tapaa kuin pienempinä: toinen on kuumaverinen nukkuja ja näkee pahoja unia liian pakusti peiteltynä ja toinen taas tykkää siitä, että hänet kääritään huolella peiton alle. :)

Saa nähdä, miten tämä tuleva pieni nukkuu mieluiten.. Olen kyllä katsellut mm. näitä: http://www.beboliina.fi/puoti/product_catalog.php?c=120 ja uskon, että unipussilapsemme olisi varmasti tykännyt näistä vauvana.

-maranooka & pieni 20+2-
 
etten eläissäni ole sellaisessa ajanut! kymmenen tuntia meni matkassa etelästä tänne pohjoiseen..

Ultrakuulumisia siis,,
sanoin mennessäni että on huonet liikkeet ja pahat aavistukset,, Ultraaja sanoi että otahan housuja alemmas niin katsotaan.
Siellä pikkuinen liikkui ja ilakoi, kaikki paikallaaan ja oikeassa asennossa :heart: :heart: :heart:
Eikä sukupuolestakaan jäänut epäselvää,,, POIKA. Jäi nyt se Myrna nimi sitten seuraavalle :LOL:
Meillä se vaan hauskasti jatkuu tämä tasatahti, vuoronperään poikaa ja tyttöä.

Onnellisena, kiitollisena ja rentoutuneena
Piltsu + NESTORI 21+0 :heart:

ps. ja syke oli nyt 148 ja viimeks neuvolassa 150 eli ainakaan meillä se ei tyttöä ennustanut, mutta eipä ole muilla neljälläkään ollut sykkeillä merkitystä,,,, :D
 
Paljon onnea Vauhtis :flower:

Maiskutin täällä nähdään myös ihan kamalia painajaisia joka yö :/ Pelottaa jo mennä nukkumaankin illalla..

maranooka ja pilttiä4 onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Tänne ei mitään uutta..

MiNiMaM ja tyllerö 22+6
 

Yhteistyössä