**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ajakaa Forumin tai Elielin parkkihalliin.
saako sieltä helposti paikkaa ja maksaako paljon?
Niin ja sitten on vielä Kampin parkkihalli...ootas mä selvitän jostain paljonko maksoi...
http://www.forump.com/hinnat/hinnat/index.html
http://europark.fi/index.php?page=hki-eliel

Elikkäs joo Kamppi on sama kuin tuo Forum :ashamed:
Mutta ei noissa nyt oo kovat hinnat mun mielestä, tai noita ollaan käytetty itsekin liki aina jos mennään keskustaan autolla.

Raffel, minulla alkoi nämä saikulle johtaneet kipuilut hiukan samantyylisesti kuin kuvailit.. Menkkamaista kipua joka kyllä jatkui joskus jopa puolitoista tuntia kerrallaan. Huomasin, että nämä jomotukseni tulivat työpäivän/rasituksen jälkeen. Ensin tuli kivuttomia supistuksia ja sitten muuttuivat hiukan kipeämmiksi ja tuo jomotus oli kai jonkinlaista "jälkitilaa" tms. näille suppareille. Tiedä häntä, mutta nyt kun olen kolmatta viikkoa kotona ovat yölliset jomotukset ja kolotukset pysyneet poissa (supistelee kyllä muuten pienestäkin rasituksesta). Kuuntele itseäsi ja ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan ja lääkäriin jos kipuilu jatkuu :hug:

Iltaa kanssasisaret :wave:

Pikaisesti kuulumisia ennen kuin vetäydyn selkäni kanssa vaakatasoon.

Kävin tänään lunastamassa huutoni Emmaljungan täysin uudenveroisista (vm -04 duo edge) yhdistelmistä jotka lähti siis mukaani 180 ?:lla. Ovat ihanat, tuskin maltan odottaa että saan niihin nukkujan myös. Eli nyt siis puuttuu enää turvakaukalo.

Ei ole vaan minusta enää istujaksi lähes 4 tuntia autossa yhtä soittoa. Selkä ja pakaraseutu on ihan turta ja päivällä töissä askel oli kuin puukkoa olisi tullut. Pakko kirjoittaa yhden työkaverin kommentti (silläkin uhalla että jostain syystä lukisi palstaa) ku hän oli syönyt liikaa ja mahassa oli kuulemma ilmaa niin että painoi kylkiin ja sinne ja tänne niin sanoin että tervetuloa mun maailmaan kun on niin täynnä masu vauvaa että välillä kylkiin ahistaa ja nää selkäkivut siihen niin tokas et mitä sitten, sulla on sentää hyvä syy kipuihis..

Mä pistän ton kommentin lapsettoman ihmisen piikkiin, mitä sitten oli syy kuinka rakas tahansa niin en rupeisi vähättelemään tässä tilassa olevan kipuja sen takia että hän on tahtonut itse lapsen.. Johan meni valittamiseksi mutta olipa pakko jakaa tuo teidän kanssa.

Joku oli kyselly mun masun sf-mittaa, se taisi olla 22cm viimeks ku se mitattii. Kahdella edellisellä kerralla ollu lopussa 34cm. Oon kuullu et jollain on isompia mittoja näillä viikoilla, mulla on vaan niin kiinteä tuo pallo tuossa EDESSÄ :heart:

Nyt vaakatasoon ja simmut kiinni et jaksaa huomenna tallustaa taas työpäivän pulkkaan *missä se huhtikuu viipyy*, terkuin Vauhtis rv 23+6 (meniköhän viikot oikein)

Heip.

Ihania ultrakuvia! Niin lutuinen. :heart:

Vauhtiksen kanssa samoilla linjoilla, missä se huhtikuu viipyy?
Just talvilomalta palanneena, tuntuu ettei millään jaksa töitä tehdä. Plääh.

Mut nyt nukkumaan, että jaksaa huomennakin.

:heart: Voi itku, että ihan kuva A-Mam!! Toinen on jo niin valmiin näkönen siellä... =)

:eek: Minä, the aamu-unisten aamu-unisin, heräsin tänä aamuna klo 6.20 siihen kun mies meni herättelemään tyttöä päikkään. Enkä ole sen jälkeen nukkunu :eek: Loioin tosin sängyssä hiiren hiljaa siihen asti, että mies ja tyttö vaille 7 lähti, että saan nousta ja alkaa aamupalalle rauhassa. Ihanan hiljainen koti meillä! :heart:

Niin muoks:
MISSÄ ON LISBET? Vai onko mulla menny ohi hänen kirjoitukset? On kyllä eilen kirjautunu...

Oon mä täällä! :D

Oli vaan kohtuu rankka laiva-lätkä-reissu, et menee monta päviää toipuessa.. Ja sit käväsin lukeen nää 100200 sivua teitin tekstejä! Ootte ollu ahkeria.. :flower:

Oli mukava viikonloppu, täältä Oulusta vaan on pitkä ajomatka Helsinkiin. Hyvin selkä ja Turo jakso! Menihän tuo vähillä unilla jne, mut hauskaa oli! Oltiin sunnuntaina vasta puol 9 aikaan kotona..
Tytöt oli mummon luona ja hyvin pärjäsivät, tuliaisia vaan kaipasivat, ei musta niin väliä!
:D
Ens vuonna taas uudestaan, äiti sano heti ku tultiin, et jos meette uudestaan, Turo tulee sitte meille!
Oishan se kiva, ois jotain mitä odottaa. Ja nää reissut on mulla yh:lla muutenki aika vähissä..
Ja rahaaki jäi, ku ei menny siihen nestemäiseen HK:n siniseen! :p

En nyt musita mitä kaikkea ootta täällä puhellu, sori vaan! :headwall:
Pitäs lähtä työmaalla käymään, maanantaina alkais työt. Kyllä odotan ja ihan mukavahan se taas on, pitkästä aikaa. Siellä vaan on asukkaita ja henkilökuntaa vaihtunu.. :snotty: Tunnenko enää ketään!?

Ja viikoissaki oon menny sekasi, yritin luntata huonolla menestyksellä.. :ashamed:
Oisko se 24+1..?

Mut Lisbet kuiten kuittaa ja katoaa taas! :wave: :hug:

merkkaukset tähän taas, päivityksiä siis tehty.
maiskuttimelle tsempit ultraan! :) mä voisin veikata sitä tyttöä teille, mut mun veikkaukset menee aina mettään :LOL:
jeps kai kaikki on hyvin?
a-mam aivan ihana kuva :heart:

nyt aamupalaa pojille..

Mä oon viettäny hiljaiseloa palstan kanssa kun meil on tosiaan sairastettu oikeen urakalla monta viikkoa putkeen: noro ja A-virus peräkkäin :headwall:
Nyt alkaa elämä voittaa, pojat on jo hoidossa, ite viel huilin kotona.

Mutta se tärkein: Meille tulee tyttö :eek: :eek: :eek: :eek:
Oltiin eilen ultrassa ja lääkäri sanoi, että lähes 100% varmuudella uskaltaa luvata, että on tyttö. Apua!!! Enhän mä tiedä mitään tytöistä :LOL:
Niin ja kaikki oli hyvin hänellä. Kuvia ei oikeen saatu kun toinen vaan käänsi pään piiloon ja tunki sen viel jonnekin istukan ja mahanseinän väliin. Sit kun lääkäri yritti toista kautta niin, neiti laitti kädet silmille :D Ihana! :heart:

Hemoglobiinista kun oli puhe, niin mulla oli nyt 118 ja sain ohjeeks alottaa raudan syömisen. Kyllä sen huomaakin, et on laskenu: kaikki ihmisetkin on huomautellu, että oon ihan valkonen. Pari päivää sitten sammahdin kaks kertaa sohvalle: ei mitään hajua mitä pojat on puuhanneet sillä aikaa kun nukuin :ashamed: Tosi turvallista.... Mut en mä vaan voinu mitään :/

Onks täällä muita, joilla ei paino nouse? Mulla on tullu 2 kiloa alkupainosta. Ja kun painoin aluks 51kg, ni se on kyl aika vähän. Vauva ja maha kasvaa, mutta muuten mä pienenen vaan. Ihan hyvin oon syöny, paitsi ny taudin aikana, mut ei se paino vaan nouse kuten aiemmilla kerroilla. Ongelma tämäkin, kai.

tinnille osanottoni :hug:

kleopatralle jaksuja :hug: luin sun kirjotuksen tuolta mitäs nytin puolelta. Tosi vaikea tilanne :/ Kyllä mäkin suosittelen ammatti-ihmisen kanssa puhumista, oli sun päätös sitten jatkaa yksin tai yrittää vielä yhdessä. Yksikin juttelukerta voi selkeyttää ajatuksia tosi paljon.

Ninniliina + Prinsessa Kesäheinä rv 21

Serafine Jaksamisia, kaikki on varmasti ihan hyvin, mutta tiedän/uskon, että pelottaa silti. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan tarkasti kaikki, vaikka se stressaavaa onkin. :hug:

A-mam Voi että miten ihana kuva pikkuisesta :heart:

Onnittelut muillekin ultrassakäyneillä :flower:

Täällä Pepella masussa kovat jumpat, nyt alan minäkin tunnistaa selkeät rytmit pojan valveilla olossa ja nukkumisessa. :heart: Nyt on jotenkin niin ihana olo, kun mihinkään ei varsinaisesti satu, kun selkä alkaa olla parempi. Toivon niin, että tämä kestää mahd. pitkään =)

MM ja Pepe 24+2

Ninniliina:mulle on tullut vain kilo painoa ja nyt rv 24+2,kysyin lääkäriltä ja hän sanoi,että vauva on saanut kyl omansa,äiti saa sit ylimääräiset jos vauvan tarpeilta jää yli :D Joten älä huolehdi sinäkään.

Mul on etäpäivä,en oo tehnyt yhtään läksyjä,kävin kelalla,vain äitiysrahahakemuksen ja äitiysavustuksen otan rahana.

A-Mam ja Mimmi

Ninniliina: mä voin laittaa sulle vaikka pikapostina muutaman kilon :LOL:

Muutoin niin oma olo on nyt ihan ok. Eilinen päivä ja ilta meni makoillessa. Tänään oon tuon poitsun kans kaksisteen kotosalla ja päätin ulos katsottuani että tänään ollaan vaan kotosalla, koska piha on ihan yksi luistinrata vieläkin.

Jeps1

Mulla lähteny painoa täs syksyn ja odotuksen aikana 8 kiloa. Viimeks oli tullu 100g lisää! Eli nyt varmaan alkaa sit mullaki plusmerkkiset luvut..

Saa muuten nähä pääsenkö sittenkään maanantaina töihin. Kävin tänään siellä hakeen listat, ja siellä jyllää peri eri ulostebakteeria. Meillä ku ei oo mitään eristyshuoneita kummemmin, saa nähä mitä lääkäri sanoo huomenna..
Et onko haitallista vauvalle, tai mulle. Ku kuiten melko herkkä infektioportti tuo alakerta tässä tilassa! :D

Siitä siis huomenna lisää.. =)

täällä olo senkun paranee!! B) nyt kun on päässy taas lenkille ja takas vatsatanssiin sen lapsivesipunktion jälkeisen pakkohuilin jälkeen, on selkäsäryt ja jalkojen puutumiset melkeistä loppuneet kokonaan. peukut vaan pystyyn et näin jatkuu vielä pitempäänkin...

huomenna on rakenneultra ja verenpaineen otto. ensimmäinen ei huolestuta yhtään, mut verenpaineesta on kyllä vähän paniikkia... on se kyllä niin kivaa tämä jatkuva ruoan vahtiminen! taas tänäänki oon sopinu "kalja & pizza" -treffit, mikä käytännössä tarkottaa sitä et ne syö ja minä katson vierestä mehulasi kädessä. :/ noh, minkäs teet, paineet kun on väkisin yritettävä laskee. enpä tiedä ovatko Suomessa näin tiukkoja, mut täällä vahdinta on kovaa tän asian suhteen.

täällä kans mies tunsi liikkeet eka kertaa viikonloppuna, eikä se ees ensin sanonu mitään!! mie sanoin leikilläni et ei vauvakaan tykkää ku tommosia puhelet ja sen takii se vähän aikaa sitten potkas sinuu, ja mies vaan vastas et ei se möyhintä kyllä potkulta tuntunu. ite tunnen liikkeet jo lähes päivittäin ja jos pitempään menee ettei tunnu, ni kyl kerkee kans vähän jo huoli iskee. hassusti tosin tunnen liikkeet vaan oikeella puolella tai alhaalla. olisko istukka sitten vasemmalla vai mikähän tän aiheuttas...

caisachu 20+

ninniliina mulle on tullu raskauden alusta painoo nyt 2,3 kg ja olen itse stitä mieltä että siinäkin on jo liikaa kun tutota elopainoo rutkasti ene,mpi kuin sulla.

sovittiin pmomon kanssa että ensi alkuviikosta mennäänn anomaan lomia ja "virkavapaata " uuden ä-loman ajaksi. JEEEEEE jos pmo myöntää mulle vuosilomaa ennen ä-loman alkua niin saan 3kk palkan kaupungilta. helppaa aluksi pikkaisen. tai oikeestaan paljon kun nyt ollaan kotihoidotuella+kuntalisällä.

tänään mennään paloasemalle kahvittaa kun on toi 112 päivä ja meillä avoimet ovet. :D aamulla oltiin jo paistamassa pulla talkoissa 300 pullaa. kiva kun on tekemistä. ensiviikko onkin hiljainen kun töäällä noi hiitolomat. ja kerhotkin silloin lomalla. katellaan miten saadaan aika menemään.

muuten olo ihan ok. tuplarattaita oon koittanut huutiksesta bongailla. valikoima vaan hieman vähäinen kun haluisin kääntyvät etupyörät ja mies karsastaa noita pikkupyöräisiä malle joita mm. emmaljungalla ja hartanilla.

me mennään perjantaina vissiinkin ostaa uus auto :D :D :D :D :D ei kovin paljon isompaan vaihdeta mutta mahtuu uuteen paremmin tuplat ja takapäähän lisäksi vielä sitte kauppakassikin. meillä ollu mazda 6:nen 5-ovisena. iso takaluukku siinäkin on mutta nyt tulee vielä isompi. meille siis kotiutuu meille uus auto eli subaru forester (älkää kertoko kellekkään :D :D )

Hei taas pitkästä aikaa :wave: :ashamed: Eilen olin neuvolassa ja eipä mullakaan ollu se painon noussu kun 2,6kg :eek: vaikka mä oon melkeen eläny pizzalla ja suklaalla kun muuta ei tee mieli :D sf mitta oli 20cm, sykkeet 150+ ja muuta en nyt just muisrta paitsi et kaikki oli niinku pitää eikä tarvi rautaa tai muutakaan alkaa syömään :) En nyt taaskaan jaksa enempiä kirjotella kun oon niin laiska :ashamed:

noppispoppis & toukkis 22+1 :heart:

Tuolla aikasemmin päivällä tuskailin Mitäs nytin puolella tän menettämisen pelon kans. Tuntuu, ettei oikein hankintojakaan uskalla hirveesti tehdä, kun pelottaa, että taas sit jää tavarat käyttämättä. Miehen kans tuossa puhuttiin jo ruokapöydässä asiasta, ja hän sit patisti, et ei kukaan mahda asialle mitään, jos vauvalle jotain vielä sattuu, ja että ostokset ja hankinnat on kuitenkin tehtävä ennemmin tai myöhemmin, ja jos nyt käy niin, että tavarat jää käyttämättä, niin myydään sit eteenpäin. Niinpä sit rohkaistuin tilaamaan sitterin (ja samalla korokeistuimen autoon tytölle ). Tämmöstä olis odotettavissa:

:D Tuo kirahvi oli NIIIIN sulonen, et oli ihan pakko saada tuo! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
ultrassa käyty ja se paljasti että meille on tulossa......

........neljäs TYTTÖ! :heart: :eek: :D

kaikki oli tosi hyvin ja saatiin ihania kuvia (laitan niitä heti ku saan niistä otettu ensin kuva kameralla). painoarvio 650g nyt! voi miten ihanaa oli käydä. nyt voi alkaa miettiä niitä nimiä! B)

Maiskutin ja typy rv 23+6
Hähää, just olin tulossa laittaa viestiä, et onko se jo linjoilla. ONNEA!!! :flower: :heart:

Maiskutin :eek:nnea tyttölupauksesta :heart: Meidän pikkuiset onkin sit hyvin samaa koko luokkaa.Tuo sitteri on tosi suloinen!!!!

Musta se Bruno oli ihan huippu,se matki vauvan asentoja,näytti itse kuinka vauva otti kiinni oikealla kädellä vasemmasta jalasta ja kun vauva käänsi selkänsä napaa kohden,Bruno meni kyyryyn ja näytti asennon ja sanoi vielä et näittekö se oli näin juuri äsken :D ihanan innostunut oli ultrauksesta,ei voinut mitenkään olla nauramatta ääneen.

Sisu:ihana tuo sun massu!!!

A-mam ja Mimmi :heart:

Yhteistyössä