~KesäMassut 2007~

Mä teen kaurapuuron aamuhyvähiutaleista. Niistä tulee mun mielestä tosi sileä ja hyvä puuro. Tehosekoittimella "jauhotan" aina valmiiksi rasiaan koko paketin pojalle. Kun on iltapalan aika, laitan summissa vettä lautaselle ja summissa myös hiutaleet ja minuutiksi tai puoleksitoista mikroon ja sit hyvä sekotus... On mun mielestä oikeestaan ihan yhtä vaivatonta kuin tuon valmiin jauhepuuron tekeminen..

Näin aion myös tehdä kaikki muut neljän viljan ym puurot..

=)
 
Aah, nyt on hirveä härdelli rauhoittunut hetkeksi. Vietettiin nimittäin viime viikonloppuna neidin 8-vuotissynttäreitä, ja tunnetusti juhlat jatkuivat useampana päivänä, kun kaikki eivät pääse yhtäaikaa... Tänään sitten pidetään välipäivä (huomenna joulusiivous) ja vien tytön elokuviin koulun jälkeen "hyvitykseksi", kun keskimmäinen pääsee mummolaan yöksi.

Meillä tuo poika on myös kovin innokas oppimaan uutta. Konttausasentoon nousi vähän alle puolivuotiaana ja nyt on kova hinku ylös...pinnasängyssä vetää itsensä seisomaan ja kun ei tajua, niin päästää käsillä irti ja kaatuu suorilta jaloilta selälleen! Onneksi on hyvät pinnasuojat, niin yleensä vauva vaan nauraa :D

Tosi kurjaa monilla noiden ruoka-ainekokeilujen kanssa :hug: Hienoa, että tällä palstalla on kuitenkin hyvä vertaistuki sen kanssa taisteleville.

Soseet itse soseutan keitinveteen, näin myös keitinvedestä tulee hieman makua. Sitten jos on jotain mausteita, kuten pippureita, laakerinlehtiä tms., niin ongin ne pois ennen soseuttamista.

Kreecherille piti jo aiemmin lähettää osanotto ystävän menetyksen johdosta. Tuollaiset tapaturmat pistävät aina miettimään ja ymmärtämään, ettei elämä aina menekään niin kuin on ajatellut. :hug:

Mutta nyt hommiin, ja kaikille oikein ihanaa ja rauhallista Joulua!!! :xmas:

t.auramaria ja poika 6kk1vk
 
mä käytän nestlen hedelmäkaurapuuroa. eka lämmitetään vesi ja siihen lisätään sitä jauhetta. poika tykkää kyllä hirveesti :D
paketissa lukee 20 annosta, mut jos tekee noin desin annoksia ni saa kyllä enemmän. hintaa en muista :ashamed: en oo hirveesti hintoja ees kattonu.
 
Minä teen kaurapuuron ihan elovenasta, kun meillä koko poppoo syö joka aamu puuroa muutenkin. Se hautuu aika pitkään hellalla ja sitten vedän sauvasekoittimella suht sileäksi ja luumua tai mustikkaa sekaan. Ei siitä ihan sileää tule, mutta poika ei ole sihtikurkku niin että kyllä se menee. Ei hän kylläkään vielä oikein tykkää puurosta, sitä menee aika vähän kasvissoseisiin verrattuna, mutta näillä mennään silti.

Soseisiin laitan aina aika paljonkin keitinvettä, meillä syödään varsin löysiä soseita. Näin siitä syystä, että menisi nestettäkin, kakka on muuten niin kovalla. Ruokajuomaa ei ole vielä käytössä, nokkamuki on ostettuna mutta vasta joulun jälkeen aletaan sen käyttöä (vettä ) harjoitella. Koska äiti ei nyt jaksa mitään uusia juttuja vielä. Rintaa poika syö joka ruuan päälle, joskus vain pari hörppyä, joskus enemmän.

Me saatiin joululahjaksi ergo-reppu (tai rahat siihen, itse tilasin), ja vähän varastettiin ja otettiin se jo käyttöön. Täytyy oikein hehkuttaa kuinka loistavaa palvelua Babyideasta saatiin (taas, aina on ollut tosi nopeaa ja luotettavaa palvelua), tilasin repun toissapäivänä ja tänä aamuna se tuli kotiin kannettuna ovelle. Joulukiireet ja kaikki huomioituna uskomattoman nopeaa toimintaa. Ja se reppu on ihana! En ole jaksanut sitoa pitkää liinaa joka pyykkituvassapiipahtamista varten, hyvin on sujunut lapsi käsivarrellakin, mutta tuon repun saa niin nopeasti laitettua että viitsii sen lyhyttäkin tarvetta varten tehdä. Olipa luksuspesulareissu tänään, molemmat kädet vapaana ja tyytyväinen lapsi mukavasti ja ergonomisesti lonkalla mukana. Aika tyyris osotoshan se oli, en varmaan olisi hankkinut jos ei olisi saatu lahjaksi, mutta nyt kun tiedän miten hyvä se on, niin kyllä suosittelen.

Mukavaa joulua kaikille! Taitaa tulla musta ja pimeä joulu lähes koko Suomeen ja tänne etelään nyt ainakin, mutta sytytetään kynttilöitä joulua valaisemaan ja pidetään kirkas mieli ja valoa sydämessä.

Naru ja poika 3pv vaille 6kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
mä käytän nestlen hedelmäkaurapuuroa. eka lämmitetään vesi ja siihen lisätään sitä jauhetta. poika tykkää kyllä hirveesti :D
paketissa lukee 20 annosta, mut jos tekee noin desin annoksia ni saa kyllä enemmän. hintaa en muista :ashamed: en oo hirveesti hintoja ees kattonu.
Kiitti vinkistä... Täytyy muistaa sitte, jos soskus pääsee hedelmiä syöttämään. :) Meillä tosin vedellään vaikka kakskin desiä kerralla. :LOL: Yleensä laitan puoltoista.

*Muoks* Mikäli siis se kaura yleensäkään käy... Toivottavasti.
 
Joo,Narun kanssa samaa mieltä ollaan,Ergo on ihan ykkönen!
Ostin sen jo Maisalle ja tyttöä vieläkin kannettu välillä siinä.Eikä tosiaan tunnu tuo 2,5 vuotiaan paino (12 kiloa) missään.

Miska viihtyy siinä kivasti mutta täytyy sanoa että liian vähän tulee käytettyä.PItäis olla tuossa vyötäröllä koko ajan ja olkaimet vaan ylös kun pojan siihen heittäis.
Silloin kun on joku reissu niin tulee se muistettua,pihalla oon käyttänyt jonkun verran kun ollaan tuossa isossa grillissä tehty kunnon tuli.
Meillä sellanen pihasyöttötuoli ja nyt Jouluna ekan kerran otetaan se Miskalle tuohon grillipaikalle,siinä kiva katella kun toiset grillaa makkaraa tikun päässä ja saa istuskella siinä.

Haaveillaan siihen sellasta laavua tuohon ison grillin viereen...Se olis aika kiva.Meillä sellanen iso lampi siinä pienen matkan päässä ja sitä mietitty että tekisikö sen sinne vaiko tuohon grillille.Sitä kun ei ole ihan helppo siirtää!!

Siinä lammessa on ollut iilimatoja!!Uskon että on tullut hirvien mukana kun joella käyvät juomassa ja sitten tuosta ohi menee...
En tiiä onko ne niitä verijuotikkaita vaiko ihan niitä tavisjuotikkaita jotka ei ees verta ihmisestä ime,mut siellä ei ole kukaan sen havainnon jälkeen uinut.
Nyt talvella siinä luistellaan,siihen ei nuo madot sentään haittaa tee!!!

[/b]puuroista toisinaan menee se Muksu valmiskaurapuuro ja muitakin,mutta muuten menee tavispuurot.
Miska syö kerralla noin desin,maitoa sitä ennen 1,5 desiä.
Aika harvakseltaan musta syö aamupala 9 aikaan,ruoka klo 14 ja seuraavaks syö ruokaa 18.Sitten on iltapala 20 maissa.
Annan yhen kasvisruuan ja yhen liharuuan.Kalaa pitäis kokeilla mutta ehkä joulun jälkeen.
Hedelmäsoseita myös jos tuntuu ruuan jälkeen jäävän vielä sen oloiseks että uppois.Muutama lusikallinen ehkä menee.

Nyt ruokailemaan Maisan kanssa!!

 
Heipparallaa!

Meillä ruokajuomana on usein vesi. Oltiin pojan kanssa lokakuussa Thaimaassa ja siellä oli pakko antaa pojalle usein vettä, jotta nestetasapaino pysyy kuosissa. Siellä poitsu siis oppi veden makuun ja siitä asti oon aina silloin tällöin antanut vettä. Ja nykysin siis aina ruoan kanssa. Ensin syödään kiinteetä sapuskaa veden kera ja sit "jälkkäriks" annan maitoa. Joka kerta poika ei maitoa ota, jos on hyvin syönyt kiinteetä, mut kun tuo poika on tosiaan niin huono syömään, niin usein maitokin kelpaa. Kokeilin muuten sitä perunavelliä ja hyvin meni alas. Aluks poika oli ihmeissään, et mitä se äiskä nyt mulle syöttää, mut söi sen silti.

Suihkussa käymisestä, mä oon ihan muutaman viikon ikäisestä käynyt pojan kanssa suihkussa. Koin sen helpommaksi kun kylvettämisen. Siinä tulee selkä aina niin kipeeks, vaikka oonkin laittanut ammeen saunajakkaralle saadakseni ammeen hieman ylemmäksi. Ja poika kyllä tykkää olla suihkussa. Onhan se vähän hankalaa kun poika on liukas kun saippuapala kun sitä pesee, mut hyvin ollaan selviydytty. =) Nyt oon keksinyt laittaa pojan ämpäriin suihkussa ollessani. Ämpärissä on tarpeeksi korkeet reunat, että poika pysyy siinä hyvin istumassa ja pystyn sit hyvin peseen itteni kun poika leikkii vieressä kylpyleluillaan. Eilen laiton pojan hetkeks ämpärissä saunaankin. =)

Joko teillä on syöttötuolit käytössä? Onko kokemuksia Tripp Trappista? Meillä on nyt väliaikaisesti käytössä semmonen matkamallinen syöttötuoli, mut tarkoitus olis ostaa kunnollinen ja tuota tripp trappia ollaan harkittu.

auramaria, , meilläkin poika on nyt oppinut nousemaan seisoon pinnasängyssä. Just vähän aika sitten nostettiin pinniksen pohjaa ylemmäs, kun mulla meni hermot kun joutui öisin kurkottamaan niin kauheesti et sain pojan pois sängystä. Ja nyt sitä pohjaa pistäs vissiin laskea takas alemmas, ennekuin poika tippuu päälleen sängystään. Ja poika on nyt myös muutaman kerran noussut seisomaan sitteriään vasten.

Ruoka-ajoista, , meillä poika syö ekan kerran 10 aikaan, jolloin annan jotain kasvista ja maitoa n. 120 ml. Sit just ennen päikkäreitä, n.klo 12 annan maitoa 100-150ml. Päikkäreiden jälkeen, n. klo 15 on sit hedelmäsoseen vuoro ja taas maitoa. Tokat päikkärit on n.17-18, jonka jälkeen menee maitoa 150 ml. Ja sit illalla 20 aikaan annan puuroa tai velliä sekä maitoa, ja just ennen nukkumaan menoa eli n. klo 23 poika vetäsee vielä 150 ml maitoa. Liha ois tarkoitus ottaa pian ruokavalioon, eilen jo ostinkin kaupasta muutaman purkin.

Nyt täytyy mennä laittaan poikaa päikkäreille. :)
 
kääk
Ihanaa, meillä ollut pari yötä suht rauhallista. Kummallista miten sitä nykysin tulee onnelliseksi jos saa viisikin tuntia putkeen nukkua kun ennen on tarvinnut vähintään sen yhdeksän :D .

Ruokailusta sen verran että meillä syödään possua, nautaa, kanaa, kalaa ja kaikkia viljoja myöskin. Kasviksista putoo kaikki mitä antaa eikä mitään allergiaan viittaavia oireita ole mistään tullu, onneksi. Puuroina syödään muksun riisipuuroa ja kaurapuuron teen samalla systeemillä kuin Jonnakar. Välillä vaihtelun vuoksi annetaan kaupan valmispuuroja.

Outoa kun toisilla vauvat jo rupeaa nousemaan pystyyn, kun meillä ei vielä edes liikuta eteenpäin. Akselin ympäri ja taaksepäin kylläkin, mutta oikeesti ryömimään ei vielä olla opittu. Poika kyllä vetää jalkoja pepun alle koukkuun, mutta ihan kun yläkroppa vielä miettisi miten toimia. Ja sama meininki on tainnut olla jo aika pitkään, ei ilmeisesti ole kiirettä toisella. Napakasti toinen kyllä seisoo esim. sylissä niin ettei paljoa tarvitse tukea, lähinnä varmistaa vaan ettei ala kaatumaan. Ja istuminenkin sujuu jo hienosti. Voi voi, niin se aika vierii ja pienet kasvaa :heart: .

Vesiasiaa vielä sen verran että meillä juodaan aika reilustikkin ja ruokajuomana on vesi. Ja nokkamukistakin ollaan hiljalleen harjoiteltu.

Nyt toivotan kaikille rauhallista joulua ja poistun pikkuhiljaa ruokakauppaan mega-ostoksille!

:xmas:
 
No niin... Huomenna sit lähetään mahdollisimman aikaseen aamusta ajeleen tonne "ylös päin" ja sit keskitytään joulun viettoon. Talvesta ei tietookaan, joten ei oikein joululta tunnu... Mut kyllä ne ihmiset jatuoksut sen sitte viimestään aattona tekee. :)

Jätkällä oli tänään puolvuotisneuvola, synttärisankarina. :heart: Hienosti oli tullut kasvua... Painoa oli 8120g (7330g 10 päivää sitten) ja pituutta 63.7cm (62.5cm 10 päivää sitten). Pääkin oli hieman kasvanut, mut sitä en nyt ulkoa muista. Kehuja sai kehityksestä... Pinsettiotteen esiaste on tarttumisessa ja hienosti ottaa vastaan sivuille, eteen ja taaksekin kallistaessa. Kaikki muutenkin ok. Jätkä peruuttaa, mut ei varsinaisesti ryömi, konttausasentoakin yrittää... Ei vaan jaksa nostaa masua maasta. :LOL:

Pulloa poika pitelee ite molemmin käsin tai kahvasta rennosti yhdellä kädellä, eli ei tarvi kauheesti siinä hommassa avitella. Kallistamaankin oppi. Lopussa yleensä kyllästyy ja sit pitää "juottaa" hetken aikaa. Tänään mylläs lelukoriansa ihan innoissaan... Kolina ja pauke vaan kävi. :)

Pojalla vähän vielä flunssa rohisee, mut meinaan silti (jatkuu tai ei) alottaa kauraan totuttamisen ja sit kotiin tultua lihan (possun), mikäli ei sit o oireita. Sit laajennellaan vihannespuolta. Marjapuolella on valikoimaa jo ihan kivasti eikä hedelmillä o kiire, luumu kun on jo tuttu. Harmi kun se herkullinen banaani piti jättää pois.

Nyt toivotan kaikille tosi tunnelmallista ja onnellista joulua ja riemuisaa vuoden vaihdetta! :)

Myy :xmas: ja poikanen :xmas: tasan 6kk
 
Täällä lähettelee joulutoivotuksia eilen 6kk täyttänyt Nea ja sen äiti :xmas:
Me suuntaamme huomenna maalle-porukoilleni pariksi päiväksi ja sitten ti appivanhempi-ehdokkaille :D Ihanaa ma mennä nean kans joulukirkkoon etc.
Tänään vielä yhdet valmistujaiset edessä ja parhaillaan jouluhalon valmistus nean 6kk johdosta.Tulee pikkusiskot illalla hoitaan neaa joten saavat kaakkua.
Meillä nyt kaurapuuroa parina iltna syöty.eka yö meni tosi hyvin ja pitkil unil,mutta viime yö taas toisin.
Persikka nyt niin IN,että melki purkillisen veti kerralla.
Toista hammasta ei vielä näy,mutta luulen et pian esiin tulee.

Mutta sen kummemmitta puheitta: Nauttikaa jouluruoista,toisistanne ja näistä ihanista "pikkuisista"vauvoistamme! Kaikkea hyvää vuodelle 2008!
:heart: :llä Pompula ja Nea
 
Ilmeisesti joulujännitystä ilmassa kun kumpikaan meidän muksuista ei nuku...

Teille kaikille:

Tunnelmaa ja rauhaa,
Pakettinauhaa,
Iloa, vähän taikaa,
Hyvää joulun aikaa!

Arvasitte varmaan, että ihan ite keksin! :xmas:

-ebbuliini ja Alina-
 
Täällä myös joulu sujui leppoisasti. Tylsää kun arki taas koittaa ja isännänkin mentävä huomenna jo töihin, olishan tässä vielä hetken voinut näitä pyhiä vietellä. Meillä myös lahjapaperit olivat kiinnostavia, niiden lisäksi myös kuusi sai osakseen ihmetystä =)


Teppana & Niilo

ps.Ihana toi ebbuliinin jouluruno :)
 
ihanaa pojalla puhkesi tänään ensimmäinen hammas!!
ja ryömii jo kovasti tuo reilu 10kg jässikkä=)
(6kk neuvolas 68pitkä ja 10kg painoo)

ihanasti on tää mennyt alkaa vihdoin arki sujua molempien kanssa ja töissäkin olen kerinnyt pyörähtää..kaipaavat kuulemma jo takaisin=)
 
Huomenta!

Mukavaa kulla, että onnistuneita ja rauhallisia jouluja ollut :)

Meilläkin oli varsin leppoisa joulu, oman perheen kesken kun oltiin kotona, ihan ensimmäistä kertaa. Meillä myös tytöllä oli joulahjapaperit kaikkein parasta, esikoinen taas ymmärsi jo enemmän lahjojen päälle ;)

Jos tuo esikko jo nyt ensi vuonna jo vähän muistais joulua, kun tänä vuonna oli ihan 'uusi' juttu, kun viime jouluna oli vasta 1v7kk, niin eihän tuo muista mitään.

Innostuin tytölle sitten niitä soseitakin väkäämään, tein perunaporkkanaa ja naudan jauhelihaa pakkaseen ja se on kyllä maistunut ihan hyvin! Ihan hienoksi en lihaa saanut ja välillä tulee pieniä kakomisreaktioita, mutta yllättävän hyvin menee. Tänään ajattelin ostaa lisää perunaa ja kukkakaalia ja jotain kalaa.... Pakasteseistäkin tulee varmaan ihan hyvää?

Muuten yöt on nyt tasoittunut, herää sen 2 kertaa yössä 12h aikana, ihan tyytyväinen siis olen. Vaikka viime yönä huomasin, että neiti ei kovin nälkäisesti tisua hamunnut ja syönyt, enemmän vaan lupsutti ja sitten kun alkoi herumaan niin söi kyllä... Pitäisi varmaan yrittää vähän aktiivisemmin vielä venyttää syöntiä ja yrittää saada jatkamaan unia, nyt olen tyytynyt laittamaan tutin takas muutaman kertaa ja jos ei uni sitten tule niin sitten tarjoan ruokaa.

Joululahjaksi neiti sai muunmuassa syöttötuolin pehmusteen ja nyt on sitten syöntien ajaksi laitettu siihen ja ihan hienosti tuo siinä on istunut :) Eikä ole oikeastaan sotkuisempaa kuin sitterissä syöminen, vakka aluksi niin ajattelin. Eikös 6kk ikäistä saa jo istuttaa vähän? Mulle ei meinaan neuvolassa sanottu mitään koko asiasta...

Ja jos muutos onnistui niin rohviilissa löytyy tyllerö tuolissaan, eiliseltä ruokailulta otettu ... :) :heart:

Meillä ei arki ihan vielä ala, mies on vielä loppuvuoden lomalla, kun painoi alkukuun niin paljon ylitöitä. Tänään olisi tarkoitus alemyyntejä lähteä katsastamaan ja mun pitäisi käydä ostamassa ketju kun sain mieheltä lahjaksi kalevalan lapsikorut, molemmista mukeloista omansa :heart: Valitettavasti mies ei ollut tajunnut, että erikseen pitäisi ostaa ketju, joten tänään pitäisi myös sellainen hankkia.

Oikein hyvää loppuvuotta jokaiselle perheelle tasapuolisesti!

-Hiiviö & Julia reilu 6kk-
 
Heipparallaa!!
Joulunjälkeistä elämää!!! :wave:

Rauhallisesti tuo meni,oikein kivasti.2 vuotias pelkäs pukkia alkuunsa mutta tutustui varsin nopeeta!!
Meillä jokavuotinen perhetuttu,vanhempi mies joka on ihan oikeen pukin näköinen!!!

Lahjoja tuli kaameesti ja iloisia nassuja oli.

Pienet oli joulupäivän tuossa mammalassa,siellä oli täti hoitajana ja me pidettiin isompien kanssa vähän jo Uutta Vuotta.Raketteja paukuteltiin ja tuo palju lämmitettiin ja siellä lilluteltiin reilu 2 tuntia.Oli ihanaa kun kynttilöitä laitoin pitkin terassia ja ulkotulia oli jokapuolella...
Iso grilli laitettiin loimottamaan ja grillattiin makkaraa.

Tuli vähän villiinnyttyä ukkelin kanssa,lasten mentyä unille ja paikat on kipeinä!! ;)
Mukavaa oli..

Meillä Miska on istunut tuollasessa pöytään kiinnitettävässä syöttärissä jo reilu kuukauden ja nyt ollaan ihan tavis syöttötuolikin otettu käyttöön.

Nuo Kalevalakorut on ihania,mulle vaan tulis niin peijakkaan monta korua,tietty vois aatella että näistä kahesta vain olis korut...

Sain ukkelilta kun Maisa syntyi korun jossa 5 sydäntä roikkuu samassa,se ihana myös.

Joululahjaksi tuli kengänkuivaaja sekä karaokelaitteet.
Kerrastoja sekä pikkareita,sukkia ja suklaata.
Korun sain ukkelilta myös,medaljonki..Mikä kuva sinne sitten tulis..??

Miskan yöunet on vähän villiintyneet mutta hyvin tuo silti kuulemma nukkuu.
Mä tosiaan oon ollut pojan kanssa niin vähän öitä ettei mitään hajua.Mies sanoo vaan että hyvin menee.
Mut on ruvennut kääntyilemään unissaan ja sitten on vinksin vonksin...

Ihana kuva Hiiwiöllä!Niin reippaan ja ison näköinen tytteli!!

Täällä ukkeli meni toimistolle tuossa 9 aikaan,vähän lyhempää tekee nä pari päivää.
IHan kiva.

Nyt lämmittelemään ruokia,tänään taitaa vielä mennä joulusia ruokia!! :p

kata ja miska 6 kk 3 vko
 
Joulu meni nyyh...Noh palu arkeen hetkeksi kun on taas uusvuos.
Töitä oon välillä tehnyt kun miehellä on vapaata=)
poika 6kk neuvolas 10kg ja 68cm pitkä jätkä joka ryömii ja omistaa 1hampaan.
pari konttaus askelta on ottanut mutta ei vielä hokannut asiaa.(pääsee äiti vähemällä) Esikko 2v8kk nautti joulusta ja pukista, mutta ei syliin uskaltanut jutteli ja lauloi vain :D
Joo ja sai leikki pianon lahjaksi......sitä kuunellessa...=)
 
Niin se joulu meni... Olen vielä Hämeenlinnassa mun vanhemmilla, mies lähti eilen kotiin ja töihin, kun ei saanut välipäiviä vapaaks. Uusvuos ollaan täällä Hämeenlinnassa, eli mies tulee maanantaina taas tänne, sit hänellä onkin loppuviikko vapaata. Mun pikkuveli täyttää 1.1. 18v ja siskon mies on uhannut viedä karoke-baariin, yhteen läheiseen räkälään =) Saa nähdä mitä mä sitten teen, jään kotiin pikkumiehen kans ja meen aikaisin nukkumaan... No, katotaan.

Joulu meni mukavasti. Oltiin aatto siis miehen vanhemmilla ja tänne tultiin joulupäivänä. Oon ollut ainoastaan kerran aiemmin jouluaaton pois mun vanhemmilta (joskus nuorempana Ruotsin Lapissa) ja oli vähän orpo olo. Nyt kuitenkin sovittiin, että vuorotellaan molempien vanhempien luona, kun on omaa perhettä. Ens jouluaatto ollaan siis ainakin täällä, sit seuraavana katotaan et järkätäänkö omaan kotiin jotain. Anton ei paljon lahjoista välittänyt, mut paperit ja nauhat kiinnosti kovasti. Myös kuusi koristeineen on kova juttu!

Tuntuu että joulu vielä tavallaan jatkuu, koska jäin vielä vanhemmille. Toinen sisko ja velikin on lomalla ja täällä. Toinen sisko ja miehensä ovat myös vielä ensi yön, mutta lähtevät huomenna täältä töihin ja sitten kotiinsa Tampereelle. Isäkin yrittää olla vapaalla välipäivät (on yrittäjä), eli meillä on iso joukko koolla koko ajan :) Kiva. Miestä tietenkin ikävä, mutta kohtahan me taas nähdään! Ja ihan hyväähän se muutaman päivän ero välillä tekee. Varsinkin kun täällä on innokkaita lapsenhoitajia, niin ei sekään ala mua "kyllästyttämään", kun on apureita :)

Puurosta oli joskus aiemmin juttua... Meillä jätkä syö nykyisin Elovenaa, ihan sellaisenaan. Me alotettiin Muksun kaurapuurolla 4,5kk:n iässä, siitä siirryttiin pikkuhiljaa Elovenaan. Eka sekoitettuna Muksuun, sitten ihan hienona hiutaleet hienonnettuna sauvasekoittimella ja sitten vielä sihdin läpi. Pikkuhiljaa alettiin antaa isompia hiutaleita mukana ja nyt menee kokonaan hienontamatta. Täytyy kyllä sanoa, että mitenkään helposti ei alkanut Elovena kelpaamaan, mutta nyt menee jo hienosti, varsinkin iltapuuro kun se tehdään korvikkeeseen. Eka tehtiin puuro aina veteen, mutta alettiin tehdä iltapuuro korvikkeeseen, koska alkoi mennä niin mahdoton määrä maitoa vielä iltapuuron lisäksi. Anton siis juo vielä korviketta n. pari tuntia puuron jälkeen iltaisin. Mitään hedelmää tai marjaa ei anneta puuron kanssa, koska menee yleensä ilmankin (ja määrä riittää) ja meidän poitsulla kun tuota elopainoa riittää muutenkin... :whistle: Joskus, kun aamupuuron syönti on taistelua, annan hedelmäsosetta mukana.

Mutta tässäpä taas turinoita, nyt syömään! :) Tänään vielä ajattelin tankata jouluruualla, huomenna vois jo keksiä jotain muuta...:)
 

Yhteistyössä