Moikkis!
Heti alkuun tuhannesti onnea
tuplaunelmalle tyttövauvoista :flower:
Hienoa, että
kreecherillä asiat hyvin ja pääsit kotiin, koitahan nyt vaan ottaa rauhallisesti, niin ja samat sanat
MHP:lle!
Toivottavasti
Hiiviö sulla pysyy paineet kurissa. Ja toivottavasti käynnistävät ajoissa synnytyksen jos vauva kovin reipasta tahtia kasvaa.
Taitaa kyllä tosiaan
Hanilla olla jo vauva maailmassa, kun ei ole mitään kuulunut.
Mulla oli tänään sitten vimppa lääkärineuvola ja kaikki oli ihan ok.
-RR 124/100, kohollahan tuo alapaine on, mutta kun se on ollut jo viikolta 15 lähtien samaa luokkaa niin ei lääkäri siitä ollut huolissaan.
-Pissa edelleen puhdas.
-Sf 34 cm
-Paino tullut 700g/vko, turvotusta on ihan kamalasti. Jalat on jatkuvasti kuin tukit ja sormet nakkeina.
-lapsivettä normaalisti
-raivotilassa vauva majailee (onneks)
-kohdunsuu pehmeä ja kiinni, kanavaa pari senttiä jäljellä.
Painoarviota en saanut, vaikka ultrattiinkin. Lääkäri ei saanut mitattua reisuluuta, kun vauvalla oli jalat niin kummallisessa asennossa eikä se suostunut esittelemään tohtorille muuta, kuin sääriluutaan
Enkä mä oikein tiedä mittailiko se edes muuta kun ei ainakaan mitään sanonut. Mutta sen verran tuumasi, että ei mikään ihan pieni vauva ole tulossa, mutta ei hänen mielestään ylitä esikoisen syntymäpainoa (4105g) jos laskettuna aikana syntyy. Täytyy nyt ens neuvola kerralla kuitenkin kysellä laittaako terkka lähetettä äitipolille painoarvioon, viimeksi ainakin sanoi laittavansa, mutta nyt ei ollut mitään puhetta siitä. Kysyin muuten huvikseni lääkäriltä
mahan napsumisesta, mutta ei tuo ollut koskaan moisesta kuullutkaan, vaikka 15 vuotta äitiysneuvolassa on ollut. Ihmetteli kovin moista napsumista ja minä siinä sitten yritin selittää, että joo kyllä se maha ihan oikeesti napsuu ja kuuluu napsuvan monella muullakin kuin mulla. Nyt alkaakin sitten viikottaiset neuvolassa juoksemiset.
Nyt on sitten viimein mekin saatu hankittua vauvalle pinnasänky ja tykötarpeet siihen. Laittettiin se jo tohon meidän sängyn viereen odottelemaan nukkujaa. Laittelin myös kodinhoitohuoneeseen vähän vauvanhoitopaikkaa. Enää tarttis pestä noi vaatteet niin alkais olla paikat kunnossa vauvaa varten. Jotain pikku hankintoja toki vielä on tehtävä, kuten ostettava vaippoja, tutteja, varuiks tuttipullo ja tuttelia, amme, hiusharja yms. Niin ja itselleni pitäis käydä ostamassa imetysliivit ja liivinsuojia ja pitää muistaa ostaa myös siteitäkin pitkästä aikaa.
Peräruiskeesta on ollut juttua. Mulle ei ole kertaakaan sitä synntyksessä tarjottu. Esikoisen aikaan olis ollu kyllä syytä, kun vatsa ei ollut pariin päivään toiminut niin silleenhän siinä sitten kävi, että ponnistusvaiheessa tuli ensin kakka ja sitten lapsi :ashamed: Kyllä nolotti, vaikka ei varmastikaan ollut ekat kakat jotka kätilöt näki. Tokassa ja kolmannessa synnytyksessä onneks vatsa oli toiminut eikä samaa päässyt tapahtumaan. Täytyy nyt kattoa, mikä on vatsantoiminnan tilanne kun synnytyksen aika tulee, jos on ollut toimimatta niin pyydän kyllä ruiskeen.
Voi vitsi, kyllä nyt eletään jo niin jänniä aikoja. Kohta niitä vauvoja satelee oikein urakalla
Kun vaan kaikilla menis kaikki hyvin ja syntyis terveitä ja reippaita vauvoja ja äiditkin pysyisivät kunnossa.
Kohta muuten varmaan saa alkaa miettimään kuka sitten haluais alkaa pinon päivittäjäks tonne vauvat-puolelle, sinnehän me sitten pikkuhiljaa synnytettyämme siirrytään, eikö?
Täytyy lopetella, alkaa taas olla niin turvoksissa paikat, että pitää heittää vähäks aikaa pitkäkseen.
Teppana & pikku-ukko 35+1