~KesäMassut 2007~

Voi jumpre Moonlight kun starttais iteksiin tuo synnytys ja melkosen pikaseen..
Tuo että kohdunsuu ei tunnu,on hyvä merkki,sillä silloin se on laskenut ja pehminnyt!!!
Mä opetin ukkeille silloin MAisan odotusaikana tuon tunnustelun...Aika hyvin oppi!!! :D

Hiiwiö meillä oli painoarvio viikolla 34 se 2200 g.Oudosti lääkäri tuollasta todennut,mutta tuo kropan suuruus voipi olla sitä että vauva oli juur esim juonut isot määrät lapsivettä eikä pissannut vielä.Joten kyllähän se turvottaa!!! =)
Onko lisäultraa teillä?

Mulla tosiaan ens viikolla äitipoli ja näkee kuinka on kasvanut.Uson että oikein hyvin,toivottavasti tulee reilu 3 kiloinen syntyessään.Ois niin paljon helpompaa kun syömiset ja nukkumiset käy isolta vauvalta paremmin.
Tai pidempiä välejä jaksavat.

Meidän naapurin rouva oli tosiaan synnyttänyt 4,6 kiloisen ja sanoi synnytyksen olleen helppo!
No toinen synnytys oli,mutta iso oli vauvakin..
Ei juur mua suurempi ole,joten se ei kato pituutta tuo vauvan syntymä.

Multa yks kaverin mies kysyi että oonko synnyttäänyt kaksosetkin alakautta???
Ja miten mahollsita kun oon niin pieni??
Siihen tokasin vaan että eihän ne nyt yhtäaikaa syntyneet,5 minsaa väliä!!! :LOL:

Oli vähän nolona...Njoo,mitähän se oikein tarkoitti?2,8 kiloa kumpikin painoi,miksei ois voineet syntyä alakautta??

No,nyt aamupalaa,pitkikös jotain vielä kommentoida...Ei muista taas.Palataan!!!

kata 37+1
 
Hiiviölle vatsanympäryksestä, että meidän vauvalla on myös ollut tuo vatsa heti alusta alkaen iso. Rakenneultrassa rv21 ympärysmitta oli jo yläkäyrällä. Nyt viimeksi rv32+4 vatsa oli jo isompi kuin pään ympärysmitta. Ei siitä olla sanottu mitään, joten luotan että kaikki on kunnossa. Meillä on kokoarvio vielä viikon päästä, niin pitääpä sitten tulla kertomaan onko maha vielä pullea :) Mutta tottahan se tosiaan on, että siihen mittaan vaikuttaa onko vauva juonut lapsivettä juuri.

t.auramaria 35+2
 
Hei kaikille masukkaille! =)
Pikaiseen tulin tänne kirjoittaan euroviisujen sivussa.
Perjantaina oli meilla synnytystapa arviointi. Vauvan paino oli ultran mukaan 3,2kg. Kohdunkaula kiinni mutta pehmeä. Verenpaineet oli koholla 143/102. mutta kun mulla ei ollut ollut mitään oireita niin nyt sitten seurataan vaan.. tänään oli pää kipeänä muta meni onneksi ohi. Ensi keskiviikkona jo on neuvola taas. nyt joka viikko täytyy käydä. No mutta siinä omaa napaa täältä minultakin. Kaikille voimia odotukseen!

Mari-83- ja Vilivilperi 37+1
 
Jousimies-70 harmaan
Huomenta vaan kaikille!
Ensiksi voimia paljon Narulle ja Kreecherille!! Ja mietityttää myös tuo Hanin tilanne, että jokos mahtaa vauva olla syntynyt??
Niin ja oikein hyvää äitienpäivää kaikille äideille sekä myös tuleville!!!
Aamu oli vähän raskas, kun nykyään nukun tosi huonosti yöt ja tänäänkin olin jo kukonlaulun aikaan hereillä, mutta piti vaan makoilla niin kauan, että lapset sai aamupalan tehtyä ja tuotua sen sänkyyn. Olihan se ihanaa, paitsi sitten normaali arki palasi kyllä heti tuon aamupalahetken jälkeen ja sisarusten tappelut alkoivat....
joka tapauksessa oikein mukavaa sunnuntaita ja äitienpäivää teille kaikille...
jousimies-70+ typyasukki 34+0
 
Hyvää äitienpäivää kaikille kesämassuille!

Narulle kovasti voimia! :hug:

Painoarviosta on ollut keskustelua; mulla on kaikkien kolmen lapsen aikana painoarvio tehty siinä rv36 hujakoilla ja sen on tehnyt yksityinen gyne ultralla viimeisellä raskausajan lääkärikäynnillä.
Meidän neuvolassa on kyllä ultra nykyään eli ihan neuvolan oma lääkärikin osaa sen painoarvion tehdä ja terveydenhoitaja arvioi käsikopelolla vauvan kokoa loppuraskaudesta, jos erikseen pyytää.

Profiilista löytyy ihan äitienpäivän kunniaksi tuore masukuva... :D

Riina-Niina ja satuaarre 35+5
 
Heips!

Pitää yrittää pitkästä aikaa jotain kirjoitella. Käyn kyllä lukemassa kuulumiset pari kertaa viikossa, mutten vaan saa aikaiseksi itse kirjoittaa.

Sain tiistaina kokoarvion äitipolilla, rv 32+3 ja 1,6 kg. Sanoi että reisiluun mitta pienentää arviota. Oon sitten täällä neuroottisena miettinyt että miksi reisiluu oli niin lyhyt. Onneksi uus arvio tehdään kolmen viikon kuluttua edellisestä. Nämä siis raskausdiabeteksen vuoksi.

Mulla aina tietokoneella istuessa alkaa sattumaan kohdunsuulle(?). Kun tässä röhnötän kumarassa niin tulee tosi ikävä tunne niinkuin vauva painais oikein tosissaan sinne suuaukolle. Muutamia kipeitä suppareitakin on viime aikoina ollut. Jännä homma kun ei tarvi kuin yks supistus tulla niin menee maha löysälle. Siis joka kerta supistus tyhjentää suolen!

Pahoittelen että vaan omasta navasta tuli asiaa. :ashamed:

Vyvyan 33+1

Hyvää äitienpäivää kaikille!! :flower: <br><br>
 
Hyvää äitienpäivää!! :flower:

Mulla on huomenna heti aamusta klo.9 neuvola, katsotaan mihin suuntaan paineet on lähtenyt.

Kieltämättä vähän jännittää, eilen oli tosi raju päänsärkykohtaus ja oksetti ja tänään on tuntunut koko ajan vähän, että saattaa alkaa särkemään ja etoo....

Lisäksi tää turvotus on ihan hirveetä, sormet on turvoksissa ja jalkoja oikein kiristää kun nekin ihan pökkelöt.

Mies saa tulla kyllä sit ilmoittamaan jos osastolle pitää lähteä...

Mutta nyt pitää mennä kannustamaan Suomea!

-Hiiviö & Elvis 35+0-
 
Jonnakar harmaillen
Hyvää Äitienpäivää kaikille! :flower:

Tulin vain nopsasti kysymään tuosta, josta tein jo oman aloituksensakin, että te, ketkä olette kokeilleet tuota kohdunsuuta, niin tuntuuko se teillä ihan selvänä tai jotain..? Minä menin eilen kokeilemaan vähän paikkoja ja löysin emättimeen sormet työntäessäni vain sellaisen laajan, kovan mötin, joka jumpsutti tasaisesti.. :ashamed: Eli luultavasti vastaani tuli vauvan pää... :eek:

Tätä olen miettinyt niin kovin, että voiko se vauva olla niin alhaalla..? Missä se kohdunsuu on..? Hävettää, kolmatta odotan, mutta ensimmäistä kertaa tein näin "järkyttävän" löydön.. Tarkoittaako tämä, että synnytys on lähellä..? Tai että se on nopea...?

Olin ke tosi kovassa vatsataudissa ja kuumeessa, sekä yskä on aivan valtava.. Supistellut on joka päivä, että olisikohan täällä asian kanssa jotain tekemistä...?

Ja nyt en muista, kuka kysyi painoarviosta, mutta meillä se oli nyt 34+4 3kg.

Jonnakar ja Pikkuinen 35+2
 
Kohdunkanavasta pikaseen...
Voihan tuo olla pää,mutta tuntuuko kanavaa mitenkään?Eli vatsaanpäin kun kokeilee, keskisormella parhaiten saa kokeiltua ylöspäin,siinä pitäis kanavaa tuntua jos sitä on jäljellä.Eli jos ihan reunasta aloittaa niin kohoumaa eli kanavaa löytyis ja siinä välissä on suu joka sitten auki taikka ei..Sitten taas vois tuntua sitä kanavaa sivulla..
Voi kun on vaikeeta selittää.

Mä en ole tuossa vaiheessa kokeillut ite tilannetta,että pää tuntuis.Tuo koko pehmee rykelmä,eli kun kanava on pehmee,se tuntuu röpelöiseltä ja pehmeeltä kuin geeliä ois.
Ja sykkii jokapuolelta eli kovasti on suonikasta tuo alue.

JOs on kiintee vielä niin se vähän nenää muistuttaa,sellanen pitkulainen ja n.puolisenttiä kiinteenä ja kiinniolevana.
Keskellä koko tsydeemiä siis..Oivoi..
mäkään en ole kätilö mutta tuohon itekseni perehtynyt ja aikoinani olen n.200 PAPA koetta neuvolan puolella ottanut ja tuo anatomia tuli melkoisen tutuksi...Mutta raskaana koko juttu muuttuu.
JA tippuu alaspäin.
Huomaan ihan selvästi esim sekstaillessa ei parane työntää kuin ennen (siis ukon) vaan enemmän tuonne peräaukkoon päin,ei ylöspäin.
Laskeutunut siis on tuo värkki,lapsesta en tiiä niin!!! :whistle:

No,se näistä alapääjutuista,oikein ihanaa äitienpäivää ja kaikki nyt tutkimaan niitä kanavia ja suita!!! :wave:

kata 37+2
 
Tuplaunelma
Ajattelin ilmoitella että tytöt tulivat maailmaan 13.5.2007 suunnitellusti sektiolla (raskausmyrkytyksen ja tyttöjen kokoeron vuoksi). Viikkoja kerkesi tulla kasaan tasan 35, sairaalassa vietin melkein 3 viikkoa ennen sektio päätöstä. A neiti pisteet 8/9 2510g, 44cm py 32.6cm ja B neiti pisteet 9/9 1410g, 41.5cm py 28.8cm. Itse pääsin tänään kotiin mutta neidit jäivät sairaalaan. Alussa oli ongelmia sokereitten kanssa kummallakin mutta nyt ei ole tippaa enää tarvittu kummankaan kanssa. Keltaisuutta on ollut kahdesti kummallakin,lampun alla sekin on hoidettu pois. Nyt odotellaan että alkaisivat syödä itse ilman nenämahaletkuja ja painon nousua. Korstisonit pistettiin viikolla 32 kun valmistauduttiin siihen etttä joudutaan pistämään peli poikki liian aikaisin. Nyt on vähän sekavasti kirjoitettu mutta eiköhän pääasia tullu selväksi.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:

Olipas päivä! Yhtä lentoa mummulta toiselle. Poika ei tietenkään saannut missään välissä nukuttua kunnon päikkäreitä ja oli sitten sen mukaisesti aika villillä päällä ja herkästi loukkaantui komentelusta... Herkuteltu on taas monen viikon edestä. Aamulla mies laittoi aamupalat valmiiksi pöytään ja tuli sitten pojan kanssa herättelemään mua kahveille. Annoin edellisenä iltana ohjeet, että en halua aamiaista sänkyyn samaan aikaan pojan kanssa ;)

Mutta on se ihanaa viettää äitienpäivää, kun pieni poika halaa tiukasti ja toinen muksu potkii tyytyväisenä masussa =) Kyllä vaan lapset on mulle ihan ykkösjuttu elämässä :heart:

Voi Suomi... Taas hopeeta jääkiekossa :(

Hyviä vointeja teille kaikille. Toivottavasti Hiiviönkin verenpaineet lähtee laskemaan ilman lääkkeitä :hug:

ONNEA TUPLAUNELMA TYTTÖDUOSTA!!! :heart: :heart: :flower:

-ebbuliini ja neiti rv 33+3- <br><br>
 
Kiitos Kata32vastauksesta!! Saahan sitä varoen puhtailla sormilla tunnustella..? Mieheni sisko vain katsoi mua kieroon ja sanoi, ettei sinne ole lupa mennä sörkkimään raskausaikana, kun kyselin hänen tietouttansa asiasta.. :ashamed: Täytyypä tänään katsoa, löydänkö sitä kohdunsuuta mistään.. Tosin sitä etsin tuossa la-iltanakin, mutta kun en löytänyt.. Olen aiemmin tähän mennessä kokeillut kerran ja silloin se oli tuolla jossain todella ylhäällä ja takana ja tosiaan kuin nenä..

Ja Onnea tosiaan Tuplaunelmalle vauvoista!!! :flower: :flower:

Niin ja mun mielestä tuo vatsanympärys ultratessa vaihtelee sen mukaan, onko vauva nieleskellyt paljon juuri lapsivettä vai ei.. Ei ole siis mitään outoa sen mitan suuri vaihtelevuus.. Tätähän joku taisi kysellä.. Kuten ne mitathan heittelee, koska arvioita ovat muuténkin kaikki jonkun verran.. Esim, meillä saadaan inan suurempi pään mitta, koska pää on aina ollut hieman vinossa ultraajaan..

Ammatista sen verran, että mä olen merkonomi..

Ja ehkäisystä muutama sananen myös tähän väliin.. Mä olen ajatellut heti synnytyksestä ottaa käyttöön Cerazetet, koska ne sopivat imettävälle, enkä tod halua raskaaksi enää.. Kaikki muut onkin tässä vuosien varrella koluttu läpi ja mikään ei mulle sovi. Hormonikierukka oli paras mahdollinen ehkäisy, paitsi että miestä vaivasi ajoittain ne nerut (jotka sa kyllä kyhyemmäksikin) ja mulle tuli niistä akne, jota en tahtonut saada kuriin millään.. Siis selkään ja naamaan.. Kaikki muu vaikuttaakin mulla psyykeeseen, eli musta tulee raivohullu migreenikko.. :LOL: Eli luultavasti strelisisaatio-jonoon myös havittelen.. Tosin ikää on vasta 28 syksyllä, mutta lapsia kolme..

Joo, nyt täytyy lähteä herättelemään tenavia eskariin ja hoitoon... Hyvää päivänjatkoa kaikille!!

Jonnakar ja Pikkuinen 35+3
 
Jousimies-70 harmaan
Onnittelut Tuplaunelmalle tyttövauvoista :hug: :flower:
Taas uusi viikko alkanut ja arki painaa päälle... täytyy lähteä aamutoimiin, pikaisesti vaan piti tulla onnittelemaan...
jousimies-70+ typyasukki 34+1
 
:flower: Onnea TUplaunelma kaksostytöistä!!! :flower:
Hienoa että tytöt kasvavat ja hienot pisteet saaneet jo aikaisilla viikoilla!!

Jonnakar,mä oon saanut tuota kieroon kattomista paljon!!! :wave:
Ja juur tuota että ei saa mennä sorkkimaan.Pah.Mun se on ihan kuin silmäkin,enkä mitään vahinkoa sillä tee.Ja juur tuota että ei raskausaikana saa sorkkia.eihän se seksikään ole kiellettyä ja monasti voi olla hurjempaa kuin todellakin puhtain sormin varovaisesti tunnustelee.
Tä yks tabu taas,jota inhoon.Naiset ei saa kosketella itteään,joo-o.

Meillä oli ihanan leppoisa äitienpäivä,siis todella kiva.
Mun äitini päivää jo vietettiin viikolla kun he mökillä Puumalassa ja tässä aamupäivä kotosalla juhlittiin ja paistettiin makkaraa ja syötiin ulkona terassilla.

Joona (7 v,kaksosista poitsu siis) on ruvennut innokkaasti nukuttamaan tuota vajaa 2 vuotiasta,eilen päikkäreillekin halus tytön laittaa.Ihanaa.

Suunniteltiin kesän juttuja ja lähettiin anoppilaan syömään.Oli hyvät ruuat ja rauhallista touhua.
Ai,joo,ja saunottiin jo päivällä!!!

Eli ei mitään kauheeta stressaamista.Haudoilla käytiin jo lauantaina,joten ei jäänyt äitenpäivään sitä ramppaamista..

Hanilla taitaa tosiaan olla vaavi maailmassa,koska ei mitään ole kuulunut!!??
Missä tosiaan MHP on?Onkos muita hukassa?
Narusta ja Kreecheristä ois kiva kuulla myös.

Nyt koululaisia ajamaan kouluun päin!!!

Heipat!

kata 37+3
 
ONNEA Tuplaunelmalle pikkuneideistä!!! :flower:

Nyt tosiaan alkaa näitä meidän vauvojakin syntymään, uskomatonta miten nopeasti aika kuluu.

Kohdunsuun kokeilemisesta olen samaa mieltä Katan kanssa. Tuskin normaali hygienialla ja sievästi kokeilemalla saa mitään tuhoa aikaiseksi. Itseltä kokeilen ehkä parin viikon välein tai jos on kovin supistellut. En vain tahdo enää yltää, kun maha on tiellä.

Valkovuodosta olisin kysellyt, että onko teillä muilla valkovuoto ihan vettä? En muista yhtään edellisistä raskauksista, oliko valkovuoto näin vetistä. Sitä lorahtelee housuihin aina välillä, ja on kirkastakin, mutta ei sitä minusta niin paljon tule kuin että lapsivettä tulisi (?). Tai enhän minä tiedä, lapsivedet mulla menneet aina vasta synnyttäessä.

Myös ihme huonovontisuus alkanut täälläkin. Oksettaa ihan niin, että sylki nousee suuhun. Tositoimissa ei ole kuitenkaan tarvinut käydä.

Mutta nyt taas aamutoimiin :wave:

t.auramaria 35+4

Niin, taas se tärkein unohtui...eli toivottavasti Hanilla, Narulla ja Kreecherillä (olikohan muitakin :ashamed: ) on kaikki kunnossa!<br><br>
 
Katti 71
Paljon onnea Tuplaunelmalle :flower:

Nyt niitä vauvoja alkaa sitten tiheämpään "putkahdella". Varmaankin joku muukin on jo sairaalassa vauva kainalossa, mutta ei ole päässyt tänne ilmoittelemaan... jännityksellä odotellaan.

Omassa vatsassa tapahtuu =) Pe-la-yönä supisteli tosi kipeästi ja aamulla alkoi irtoamaan kellertävää ja paksua limaa. Koko päivän vatsa olikin sitten tosi arka, kohtu oli yön tehnyt niin suurta työtä. Vauvakin oli taas laskeutunut entistä alemmas, tuntuu, että se jo sieltä "aukosta" kurkistelee ;)

Eilinen sitten olikin helpompi päivä, mutta tämän aamun kauppareissu oli taas yhtä tuskaa. Viime yönä tuli muutama kipeä supistus ja nyt paineentunne alhaal on kyllä tosi suuri... saa nähdä helpottaako. Ei oikein edes pyykkikoria jaksaisi ulos raahata.

Huono olo vaivaa, viimeksi se oli merkki synnytyksestä... mutta aika vaihtelevaahan tämä loppuaika on, toisena päivänä on pirteämpi ja sitten taas ei jaksaisi mitään. No, h-hetki on kyllä tosi lähellä, eiköhän siihen asti jaksa pinnistellä :)

Rauhallista päivänjatkoa kesämassuille!

Katti ja maha 37+1
 
Narulle ja Kreecherille oikein paljon voimia ! Jännittävää; onkohan Hani saanut jo pienokaisen :heart: ? '

Auramaria: Sinä taisit kysellä siitä valkovuodosta. itsellänihän on ollut jo pitkään valkovuoto kaksimuotoista eli välillä (kuten tänä aamuna) on lörähtänyt housuihin todella paksua valkoista vuotoa ja toisinaan se on sellaista ihan vetistä ja kirkasta. Minullahan se tarkistettiin synnärien vo:lla, että oli valkovuotoa eikä lapsivettä joskus viikolla 32.

Huomenna neuvola taas. Olen yrittänyt syödä, ettei paino olisi enää laskenut. Miten muilla tuo paino: voiko se olla normaalia, että loppuraskaudesta vähän laskeekin ? Tuo neuvolahan on vain tädille, enää ei ole lääkärikäyntejä.

Minulla on alkanut olla erilaisia supistuksia, sellaisia tosi voimakkaita (ei säännöllisiä). Ja sitten menkkakipuja, niitä kyllä on alkanut olla tiheään. Onko muilla menkkakipuja ja onko normaalia ?

Olen nähnyt nyt parina yönä unta, että meille syntyi poikavauva. En ymmärrä, miksi tällaisia unia näen; tai no ehkä siksi, kun sanottu, että tyttö tulee ja tyttöä niin kovasti toivon.

Seksistä olette jutelleet ja juuri tuosta, että kun vauva painuu alaspäin. Minullahan vauva jo todella alhaalla, kun niin neuvolalääkäri viime viikolla totesi. Jos vauvan pää alkaa olla kerran jo niin alhaalla, niin voiko seksi sitä jotenkin vahingoittaa? Iski paniikki, kun tuosta juttelitte eli voiko mies osua vauvaa päähän ? Kuulostaa itsestänikin jo typerältä kysymykseltä, mutta...
:ashamed:

Muuten massu tuntuu isolta...mutta olo on hyvä. Massu ei estä vielä tekemästä mitään eli ihan kiva, kun ei sentään niin iso ole. La:na tuli 36 viikkoa täyteen eli tänne asti ollaan selvitty, mikä on todella ISO helpotus ! La:na sitten ollaan saatu 37 viikkoa täyteen ja vauveli saa syntyä rauhassa. Vaikka ei kait siitä haittaa, jos päättää pian jo tulla...?

Lisäys: Ehkäisystä. Miten se on, saako imettäessä käyttää niitä ehkäisyruiskeita? Minulla ei siis koskaan ole niitä ollut, mutta olen kuullut niistä ja kuulostaa hyvältä ehkäisyvaihtoehdolta. En halua mitään kierukkaa kyllä laittaa. Lapsia en missään nimessä halua nyt lisää, ehkä kymmenen vuoden päästä. Tämä lapsi ja raskaus riittää kyllä minulle nyt pitkäksi aikaa :).

Pepsukka ja massuneiti 36+2. <br><br>
 
Heippas!!!

Olisi tarjolla hyvä kevät-olo, voisin lahjottaa ilomielin pois=) Toivon kovasti että pääsisi pian synnärille, siellä sentään on ilma hengitettävää ja siitepölyt pysyy ulkona=) Juu... koivu kukkii ja tämä mahakas myös... silmät vuotaa ja joku on änkenyt pumpulia pään täyteen... odotan koko ajan, että koska sataa, niin ois parempi olla...

Viimeyönä tunnin verran supisteli aika hemmetin kipeästi ja tasasen säännöllisesti, mutta sitten se loppu... lauantaina olin saunassa ja tuli simmonen olo, et masu ois tippunu yhtäkkiä... et taitaa meilläkin tuo otus olla lähtöruudussa =) kivasti supistelee jo päivittäin ja aika kipeästikin... et tuskinpa tässä nyt kesäkuulle kärvistellään...

Valkovuoto on tosiaan aika sekä-että muotoa, pöksyjä saa vaihtaa ja sitten lisäksi tuntuu, että hikoilee kuin pieni possu jos vähänkin tekee jotain... Huomasin tossa että paino oli melkein kilon tippunu... outoa... joku muukin mietti, et onko se normaalia... keskiviikkona on onneksi neuvola, niin katsotaan mitä siellä vaaka näyttää.

Seksistä tässä vaiheessa... meillä pupuiltiin eilen ja voi jösses!!! :p
Ensiksi mies kyllä pelkäsi kauheesti, et uskaltaako sitä vai ei... mutta kun ajateltiin järkevästi, että korkeintaan vauva voi sen tuloksena syntyä, niin sitten harrasteltiin ja oli kyllä äärimmäisen mukavaa, ettenkö sanoisi.... kohta kun alkaa kumminkin ukkelilla pakollinen selibaatti, niin on ihan mukava olla lähekkäin....
meillä tuli kolmevuotta yhteiseloa viimeviikolla täyteen ja varmaan käydään tänään juhlistamassa vähän... syömässä tjt...(palkkapäivä miehellä)

Lauantain kylpyläreissu meni sivusuun, kun anoppilassa saunaremontti ei ihan edistynyt toivotussa aikataulussa... noh jos sitä sitten vaavin syntymän jälkeen, kun en mihkään pitkälle enää uskalla lähteä kylpylöimään.... täysiaikainen kun on tää meidänkin pakkaus tänään=)

Odotan kyllä niin kovasti pääsyä jakautumaan... olenkohan jotenkin omituinen?? Nautin kyllä olostani nytkin, paitsi puutuneista ja särkevistä käsistä... mutta ei millään jaksa odottaa enää, et näkee kumpi tuo masussa möyrinyt otus on ja kummonen siitä tulee.........malttamaton... minäkö??? ei piä paikkaansa =)

Tässä juuri olen todennu, et ekaks on 8 kuukautta raskaana ja sitten vaan odotetaan synnytystä... kyllä nää päivät on pitkiä, kun mitääääään ei jaksa oikein tehdä, vaikka eipä sitä kai tarvitsekaan, mutta ei osaa hyvällä omallatunnolla koko päivää maatakaan, kun olisi vielä koulutehtäviä palautettavana... vaadin iteltäni varmaan vähän liikoja... joten jospa nyt lopettais, menis soffalle kattomaan jotain älyhuonoa leffaa, jonka on nähny sata kertaa, niin voi rauhassa torkkuilla=)

Vointeja kaikille!!!!!! :hug:

Maariana+Iinuska rv 37
 
Paljon onnea Tuplaunelmalle!!

Minäkin sain tänään neuvolassa hyviä uutisia, paineet on korkella 158/89, mutta pissa edelleen puhdas, nyt myös sokerin osalta joten kotiin pääsin takas.

Tänään kyllä taas etonut ja pää tuntuu tunkkaiselta, mutta aika monella tuntuu tuota pahaa oloa olevan.

Perjantaita nyt odotan kovasti, koska se äitipoli käynti, neuvolassa sanoin että painoarvion mukaan vauva olisi kasvanut 400g viikossa ja täti ei millään uskonut että olisi mahdollista. Sanoi kyllä että jos tosiaan kasvaa niin nopeaa niin varmasti käynnistävät ennen LA.

Saa sitten tietää samalla onko tuolla kohdunsuulla tapahtunut mitään muutoksia, itse en ole tunnustellut ollenkaan, koska en usko että mitään tajuaisin... tietty sitä voisi tänään vaikka kokeilla, kun Kata oli niin hyvät ohjeet tuossa aikaisemmin antanut..

Ja nyt on sitten tosi usein neuvolakäyntejä, ensi viikolla on maanantaina ja torstaina, mutta hyvä vaan, että niin tarkkaan nyt seuraavat, ei tule ikäviä yllätyksiä...

Mutta pitää mennä ruokaa laittamaan, asjattelin pikaisesti tulla kertomaan kuulumiset, ettei kukaan huolestu :)

-Hiiviö & Elvis 35+1-
 
Home sweet home!!!

Heti alkuun rutkasti onnea Tuplaunelmalle!!! :flower: :flower:

Ja jaksamista Narulle...

Ja Hanin kuulumisia odotellaan kovasti täälläkin.

Pahoittelen heti kärkeen mieheni "monisanaisuutta", onneksi Taru kävi sitten vähän selventämässä tilannetta. Olin siis sairaalassa jo silloin, kun tuo viesti on tullut, pyysin vain miestäni kirjautumaan, että porukka tietää, että ei ole mikään provo tms. Herra oli sitten älykkäästi jättänyt kertomatta, mikä on tilanne...

Eli homma meni kokonaisuudessaan niin, että maanantaina 7.5. alkoi supistella töissä tavallista voimakkaammin. En vielä siinä vaiheessa kiinnittänyt kauheasti asiaan huomiota, mutta kotiin tullessa supistukset olivat jo ihan säännöllisiä ja melko voimakkaita. Lähdin sitten käymään äitipolilla näytillä ja sille reissulle sitten jäin.

Kohdunkaula on kadonnut ja kohdunsuu sentin verran auki, kalvorakkula pullottaa hieman synnytyskanavan puolelle. Eli melko kypsä tilanne on, mutta eiköhän tämä kaveri pysy kyydissä ne vaadittavat päivät, jotta saadaan se maaginen 36 viikkoa täyteen.

Vauvelin painoarvio on nyt reilu 3 kg, eli suht isohkoa poikasta sieltä odotetaan tulevaksi. Mutta tosiaan kaikki on ihan ok ja vauvallakaan ei pitäisi olla mitään hätää, vaikka pienen varaslähdön nyt ottaisikin. Lääkäri naureskelikin, että nyt kun niitä supistuksia on lääkkeillä estelty, voi pian käydä niin, ettei supistukset sitten halua palata ollenkaan, ja ramppaan sitten kesäkuussa yliaikaiskontrolleissa ja tulen lopulta käynnistettäväksi! :LOL:

Hirmusti oli tekstiä tullut viikon aikana, en nyt käy kommentoimaan sen enempää, vaan pötkähdän tuohon sohvalle tuijottamaan dvd:ltä frendejä. Kotiinpääsyn ehtona oli pysyä vaakatasossa niin kauan, että 36 viikkoa on täynnä. Supistustenestolääkkeet sain mukaani, niitä tässä sitten napsin.

Mutta tämmöistä siis minun napaani. Ihanaa olla kotona!!! :)

Kreecher ja Antero 35+3
 
Onnea Tuplaunelmalle!!! Uskon että tuntuu mahtavalta kun noin hyvät pisteet vauvat sai ja kaikki on hyvin..kyllä ne kilot siitä lähtee kertyyn:) :flower:

Itse tässä vietän synttäreitäni-joka ei poikkea normaalista ma pvästä mitenkään.
Kai sitä vaan on vuodet otettava vastaan ja eihän mulla ole kuin 26v vasta mittarissa.Ainakin yksi haave elämäs tulee toteutettua,siis kun nuorempana aina sanoin et mä ainakin teen vauvoja ennen 30vuoden ikää...Meillä äiti sai mut(esikoisen) vasta 33vuotiaana ja murkkuiässä aina valitin et meidän maailmankatsomus on ihan erilainen.ei äiti koskaan ymmärtänyt-no nykyän äiti onkin paras äiti maailmassa :LOL:

Mulla mennyt muutama yö aikalailla kieriessä..siis nukun mut heräilen vähän väliä.Wc käyn 2-4kertaa yössä.Taitaa kivuttomia suppareita tulla enemmän kuin ennen ja eilen lenkillä oli pissattava tunne koko ajan.Oliskohan mullakin vauva laskeutunut?Tässä istuessani huomaan vauvan pään möyrivän alapäätäni vasten vähän väliä..hyvä ettei ole asentoonsa vaihtanut.

Mitäs se kiinnittyminen tarkoittaa? Kuinka se todetaan?

Tarvii ti neuvolassa kysyä siitä painoarviosta-jos vaikka terkka arviois-en usko et muuta mahdollisutta mulla enään onkaan.

Kyllä minäkin jo haluisin vauvan syliini..koska uskon et viikkojen edetessä musta tulee vainoharhainen/epäilevä asian kuin asian suhteen..Voi kumpa syntyis terve vauva-se on kaikkein tärkeintä mulle! :heart:

Meillä on ystäväparin häät kesäkuun lopussa ja toivon sinne pääseväni,joten yliaikaiseksi en haluisi menevän..No tohon asiaan en oikein voi vaikuttaa.

Taitaa jäädä ikkunatkin pesemättä-se kun ei mulle niin tärkeä juttu kuin anoppiehdokkaalle,joka olis peseen ne tulossa sit kun kukinnat loppuu..mutta kun ei kehtaa/halua sille niitä jättää..ehkä jossain välissä alan siihen hommaan :p

Hyviä vointeja kaikille ja kiitos aiempiin kysymyksiini vastanneille!!

Pompula81 rv36+3
 
Heissan kaikille!

En ole tainut sen jälkeen kun mukaan ilmottautunut niin käynyt kirjoittelemassa mutta lukaisemassa aina välillä =)

Tässäkin pinossa taisi olla muutama vauvautunut jo eli heille pljon onnea :flower:

Itselläni ei mitenkään kamalasti ole supistellut aina välillä yksittäisiä supistuksia ja kivuttomia harjoitus suppareita.

Onpas hatarapää kun unohtuu mitä piti kirjoittaa :headwall: Viikonloppuna tuli valvottua sen verran että ei oikein pää toimi... Palailen myöhemmin kun muistan mitä piti kirjoittaa =)

Hilipatuinen & vaavi 35+4
 

Yhteistyössä