~KesäMassut 2007~

Hiiviö harmaana
Heips!

Mä en nyt pääse jostain syystä millään kirjautumaan...

Mullakin on vähän tota ruokahysteriaa iskenyt, söin äskön leipäjuustoa kun kaupassa iski himo ja sitten sitä joutui miettimään pitkään että olikohan tuo sallittu vai ei... Mutta tulin tulokseen että on, pastöroidusta maidosta oli kuitenkin tehty :) Ja oli hyvää :p

Oikein hyvää ja rauhallista joulua minunkin puolesta kaikille kesämassulaisille!!

Varmaan täällä nyt joulun aikaankin tulee roikuttua, kun yötä emme ole kotoota pois ollenkaan.

-Hiiviö & Elvis 14+6-
 
elin
Onnea Moonlight rouviintumisesta! Ihanaa, että häät menivät hyvin. Just lueskelin tuossa noita ihan ensimmäisiä juttuja ja meikäläinenhän siellä oli julistanut sulle, että sinne Mauritiukselle vaan, kyllä se pahoinvointi siiheksi helpottaa! Ja mua on itseäni aina ottanut päähän, kun joku kertoo omien raskauksiensa perusteella varmoja totuuksia toisten raskauksista. (mun yks kaveri teki tätä kun odotin ekaa ja oisin kyllä toisinaan voinut kuristaa hänet) Eli jos tästä lähtien teen jotain vastaavia "julistuksia" niin kopauttakaahan nuijalla päähän! :D

Hiiviö, uskoisin että leipäjuuston suhteen voi olla rauhallisin mielin. Se kuumennetaan valmistusvaiheessa, joten ainakin se kuuluisa listeria pitäisi olla tuhoutunut. Ja taas saa käyttää sitä nuijaa, jos joku tietää toisin! ;)

Uskomatonta, että huomenna on jo jouluaatto. Kolmevuotiaskin tuntuu olevan erittäin tietoinen asiasta. Nukkumaanmenosta ei tunnu tulevan mitään... Täytynee poistua palstamaailmasta ja mennä etsimään nukkumattia.

Elin ja Saara-Antero 15+1
 
ebbuliini pikana
Onnea ROUVA MOONLIGHT :flower:

Hih! Nyt on jouluaatto :xmas: Mies kantaa pojan lahjoja kuusen alle. Ajateltiin avata anopin antamat ja omat paketit heti aamulla, kun ei viitsitä kantaa mukana mun vanhemmille. Siellä sitten illalla vielä vähintäänkin sama määrä paketteja! Ihan kun tuo 1v 3kk niin hirveesti osaisi vielä innostua älyttömästä pakettimäärästä.. No.. Mummut on mummuja.

Öitä! -ebbuliini rv 13+3-

 
elin
Jouluiloa kesämassuille perheineen! :xmas:

Taas on aattohulinat vietetty, nyt sitten vaan rauhoitutaan ja leikitään uusilla leluilla. Esikoinen osasi nyt ensimmäistä kertaa odottaa joulua ja joulupukkia, olipahan melko jännä päivä!

Itse uskaltauduin maistamaan siivun graavilohta, tuoretiskiltä ostettua sellaista. Olipa aika herkkua... Tänään ollaan menossa anoppilaan syömään, mutta taidan nuo "kielletyt" herkut jättää tällä kertaa väliin.

Itse sain ihanan äitiysmekon joululahjaksi! Mä olen aina vähän vierastanut noita äitiysmekkoja, kun ne tuntuu olevan lähinnä mallia teltta. Tämä on kuitenkin oikein nätti ja hyvin istuva. :)

Jaha, nyt täytyy sirtyä nostalgisoimaan: telkusta tulee Pekka Töpöhäntä!

Elin ja Saara-Antero 15+3
 
Hiiviö himmeenä
Nyt on kyllä tullut syötyä niin paljon jouluruokia että napa raikaa.. eiköhän tässä huomisen jälkeen tule stoppi sitten, nyt ei vielä yökötä jouluruuat :)

Älytön kasa tuli lahjoja esikoiselle, toinen oli vähän ihmeissään kun ei vielä oikein joulun päälle ymmärrä... mutta nyt on ollu rauhallista kun toinen leikkii tyytyväisenä uusilla leluillaan.

Miehenkin kanssa lähdetään sitten keskiviikkona omalle joululahjalomalle haikon kartanoon, ihan kahdestaan!! Ihanaa. :D .

Äitini lupasi ottaa poitsun hoitoon niin päästään kahdestaan rentoutumaan.

Eilen pyörähti käyntiin sitten kuudestoista viikko... tuntuu taas, että ihan hetki siitä kun plussasi, aika on mennyt todella nopeaa!

-Hiiviö & Elvis 15+1-
 
Hiiviö himmeenä
Niin sitä piti tulla vielä lisämään, kun joku puhui siitä, että tässä joulutohinassa välillä unohtaa raskauden...

Mulla on ihan sama juttu. Sit välillä pysähtyy hetkeksi ja koskee masua ja tulee oikein sellainen onnellinen tunne :) Ei tosiaan olo tunnu raskaana olevalta, raskausoireet hiipuneet oikeastaan kokonaan ja liikkeitä ei vielä ainakaan kunnolla tunnu (taas parina päivänä tuntunut pieniä hentoja kuplia)..

Mutta tässä sitä kuitenkin mennään eteenpäin, viikkoja jo kuitenkin näin monta ja pakkohan se on uskoa että kaikki on hyvin :)

-Hiiviö & Elvis 15+1-
 
Heippa taas!

Meillä alkaa olla joulu hössötyksineen "paremmalla" puolella. Ihanat ruuat oli sekä mun vanhemmilla että anoppilassa! Melkein jo harmittaa päätös, että ensi jouluna ollaan kotona eikä ravata enää sukulaisissa syömässä.. Enhän mä tuu ikipäivänä saamaan aikaseks samanlaisia herkkuja! Meidän joulumieltä latisti vähän flunssaoireet. Ollaan kaikki, siis minä, mies ja poika oltu enemmän ja vähemmän kipeitä viimeiset kolme päivää... Lämpimällä glögillä oon parannellut oloa. Lahjoja saatiin enemmän kuin osattiin edes odottaa! Pojallehan ne melkein kaikki oli. Nyt on tyytyväisenä leikkinyt uusilla leluilla ja näyttänyt tyylikkäältä uusissa vaatteissa B)

Joko teidän masuvauvat sai joululahjoja? =) Meiän ei saanut edes multa.. Sisko kyllä kyseli, että pitäiskö ostaa. Ensi jouluna sitten :xmas: Esikoisen odotus sattui tammikuusta syyskuulle, joten silloin ei joululahja-asiaa tarvinnut miettiä.

Liikkeitä kuullostelen joka ilta, mutta mitään varmaa merkkiä ei toinen ole antanut itsestään. Ehtii se vielä!

-ebbuliini rv 13+4-
 
Heippa ja Joulun jatkoja täältä!!
Meillä Miska sai joulahjan mun vanhemmilta... =)
Joka muksulla on "oma" enkeli joulukuusessa ja Miska sai omansa jo nyt.Maisakin sai jo odotusaikana,silloin oli kyllä Möhkö nimellä.

Jouluruuat oli ihania ja syöty on.Kukas se aprikoi Jouluista,ettei koskaan sellasia herkkuja saa-hei pyydäpä äidiltä ens jouluks laatikoita,meillä äiti intona tekee meille samalla.Mä kun en saa millään vaikka kuinka yrittäis perunalaatikosta samanlaista.

Kinkku ja kalkkuna oli ihka omatekoiset,sekä lihamureke ja pullat.
Lapset ei kauheemmin jouluruuista välitä joten aika pieni määrä laatikoista piisaa.

Lahjoja tuli aivan valtavasti,levitettiin kuusen alle ne kun lapset oli saunassa ja kuusen ympäri reilulla metrillä levisi lahjameri.Tais olla 15 lahjaa per nenu..Aikuisilla ei sellasta määrää,ihanin lahja oli hopeiset ruokailuvälineet joihin oli kaiverrettu kaikkien nimet.Kaksi oli ilman nimeä,on kuulemma varalla jos vaikka!!
On jokaisella nimikkoruokailuväline siis.

Nyt ootellaan porukan heräilemistä,joululoma tekee terää,saavat nukkua.

kata 17+4
 
elin
Tapaninpäivää!
Meillä nukuttiin puoli kymmeneen!!! :eek:
Tuo kuopus on ollut tähän asti takuuvarma nahkavekkari puoli seitsemän maissa, mutta ilmeisesti hänkin on omaksunut lomarytmin! :D Ihanaa, kun sai itsekin nukkua pitkään! Loppuviikosta täytyy varmaan ruveta laittamaan herätyskelloa soimaan, että päästään arkirytmiin takaisin. Voi tulla muuten julma herätys ekana työ- ja päiväkotipäivänä.
 
Onnea Moonlight avioliittoon astumisen johdosta!

No nyt se joulu sitten on jo ohi.Eilen illalla palattiin kotiin ja mulla(niin kuin jo 2 aiempana jouluna)iski itku kohtaus..siis harvoin on niin että mun pikkusiskot ja minä ollaan porukoilla pari yhteistä pvää..pelataan pelejä,syödään herkkuja ym&on vävyehdokkaat mukana..Kerran vuodessa suunnilleen...
Ei voi laittaa edes raskauden tunteellisuuden piikkiin,kun näin käy aina...mies kyselee mitä itket.Ei sitä sillä hetkellä pysty alkaa selittään kuinka sitä kaipaa perhettä..Kunhan sanon ettei johdu mitenkään hänestä.Joulu vaan loppu ja paluu samaan vanhaan arkeen edes.
Yritti kyllä lohduttaa,että ei meillä tule oleen samaa vanhaa-meille tulee vauva,joka antaa kaikkea uutta iloa tähän arkeen...Hän on kyllä oikeassa.

Lähtiessä sanoin et ensi vuonna ei yövytä siellä,mutta kyllä mieli muuttu kotiin päästyä.Kyllä vauvan kanssa 2 isosta koirasta huolimatta yöreissu saadaan järkättyä.

Kysyin muuten alkuaikoina terkalta leipäjuustosta..Saa kuulemma syödä huoletta

Pompula81 rv 16+4
 
Ebbuliini kyseli, onko masuvauvat saaneet joululahjoja. Meidän Paavo sai jo monta pakettia: pienen vuoratun haalarin, tutin ja Ensimmäinen vuoteni -kirjan. =) Paavon isi sai villasukat ja samassa paketissa oli myös aivan pikkuruiset samanlaiset villasukat. Turvakaukalo on kai tulossa vielä anoppilasta, mutta se ei ehtinyt jouluaatolle.

Kerroin nyt joulunaikaan monille sukulaisille vauvasta ja siitä onkin nyt sitten riittänyt puhetta. Kavereita näin aatonaattona ja kyllä nekin mielenkiinnolla kyselee raskaudesta ja ovat tosi ihanasti mukana. Ikävää Moonlight, että sun jo vauvansaaneet kaverit eivät huomioineet vauvauutista oikeestaan mitenkään. Niin, ja oikein paljon onnea naimisiinmenon johdosta! :flower:

Kaikin puolin on ollut oikein ihana joulu. Sai olla rauhassa perheen ja sukulaisten kanssa ja syödä hyvää ruokaa. Ei vaan meinaa ruoka vieläkään maistua niinkuin tavallisesti... No, eipä nyt tarvinnut ähkyyn itseään syödä. :) Suklaakaan ei maistu samalla tavalla kuin ennen, Paavo kun haluaa enemmänkin hedelmiä ja salaatteja. Oli mukavat ilmat ja vähän luntakin aattona. Mukava on ollut olla ulkona ja lenkkeillä. Tänään käytiin siskon, veljen, miehen ja isäni sekä neljän koiran voimin metsälenkillä. Ei kyllä oo yhtä mukavaa lenkkeillä kaupungissa, vaikka onhan sielläkin joitakin lenkkipolkuja. Uuden vuoden yli ollaan onneksi vielä näissä maisemissa, joten ehtiihän tässä vielä nauttia maaseudun rauhasta. =)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Katziina ja Paavo 15+5
 



Nyt kun olen tästä raskauden alkuhämmennyksestä toipunut ja
utrassakin näytti selvästi joku siellä masussa köllivän niin uskaltaudun
ilmoittamaan itseni tänne kesämasuihin mukaan =) Meille odotellaan
jännityksellä esikoista ja pikatärppi kävi tuossa syyskuussa jonka mukaan laskettuaika pamahti sopivasti juhannukselle 24.6. Paavo näyttää olevan täällä toisillakin näköjään suosittu kutsumanimi ja meilläkin tämä Paavo(tuttavallisesti Pave) täyttää omat ajatukset hyvin tehokkaasti.
Tuntuukin jotenkin hassulta, kun nämä omat puheet liikkuvat vain ton masuasukin suunnassa =)

Eli tälläistä täällä ja kiva liittyä teidän toisten onnellisten odottajien joukkoon.

Minniriini ja Pave 14+2
 
Joulu oli ja meni, kinkkua voisin syödä vielä ja sienisalaattia... muu ei oikein kiehdo...
Iinuska sai mummilta(anoppi) jo oman pyöreän pehmopossun.... täytyy malttaa odottaa vielä ennenkun hommaa sen pinasängyn, niin saa sen sinne odottelemaan kaveria. Vauva on hyvin liikkuvainen ollu pari päivää, masu on kasvanu aika hurjasti viimisen viikon aikana ja on hauska tuntea kun Iinuska kiemurtelee (parhaillaankin) masussa.

Itsellekkin tuli ihania lahjoja, erityisen mieleen oli Doven suihusaippua ja kosteusvoide... odotettu ja himoittu lahja. Se on niin pehmosta se vaahtokin, eikä tarvi niin kauheesti rasvata suihkun jälkeen atooppista ihoa, kun siinä on sitä kosteusvoidetta mukana. =)

Ukkeli lähti tunti sitten työ matkalle ja tulee pe-la välisenä yönä takasin... kovasti tässä miettii, että miten itseään viihdyttäisi, kun on niin orpo olo... on vaan niin kiintyny ja tottunu toiseen ja kun niitä kaikkia omia juttujakin saa tehä ihan oman mielensä mukaan niin ei oo oikein mitään tekemistäkään. no ompas hankalaa :LOL:

Mutta onnittelut moonlightille avioitumisesta!!! :flower:

Uutta vuotta odotellessa...
Maariana ja Iinuska 17+1 (apua, puoliväli lähenee vauhdilla!!!)
 
Serkun kaksospojat ovat nyt kuusivuotiaita. Aattona kuistille oli ilmestynyt säkillinen lahjoja, ja kun pojat siitä omansa kasasivat, niin toinen vaan totesi kasaansa katsellen veljelleen, että "ei sillä näköjään ole väliä, onko kiltti vai ei". :LOL:
 
Kyllä nyt on kinkkua tullut syötyä ;) Meillä oli ihanan rauhallinen aatto ihan kotosalla miehen ja mun äidin kanssa. Syötiin hyvin, ulkoiltiin, purkailtiin paketteja kuusen alta ja pelattiin lautapelejä. Mieleisimmät joululahjat oli miehen ostama Marimekon "jättikylpytakki" (tarkoituksena mahtua päälle vielä tuokokuussa), sekä liukuesteet kenkiin (jotta uskaltaa liikkua liukkailla ison masun kanssa). =)

Meidän tuleva "hattupää" sai mun veljeltä ja sen vaimolta pikku bodyn, 7 frotee/muovi ruokalappua, 3 tosi pikkuiset sukat ja pari tuttia. Ollaan nyt sit miehen kanssa ihasteltu vähän väliä niitä pikkuruisia sukkia yms :heart:

Ebbuliini harmitteli et miten saa tehtyä hyvät ruoat ens jouluksi, niin mä ainakin suosittelen kokeilemaan lanttulaatikon tekoa. Mä tein itse tänä vuonna ekaa kertaa mitään joulusapuskoja, ja ajattelin kokeilla sitä lanttua mummun reseptiä noudattaen. Tulin tulokseen et se on tosi helppo! Ei läheskään niin vaivalloinen mitä kuvittelin, ja kehuja tuli kovasti :D

Minniriinille lämpimästi tervetuloa joukkoon, sekä moonlight-rouvalle paljon onnea avioliiton johdosta :flower:

(.)
Ai niin , meillä ensimmäisen kutitukset tuntui masussa 12.12 ja seuraavat 17.12. Tunne oli vain ihan pienen hetken kestävä, mutta kuitenkin selvästi sellainen tunne mitä on ollut koskaan ennen tuntenut. Nyt 20.12 lähtien vauva on ollut tosi vilkkaana lähes joka päivä. Potkuja ei tunnu, mutta pitkäkestoista "kuperkeikkaa" kyllä on ollut. Mulla on istukka edessä, joten se luultavasti heikentää vielä niiden kunnon potkujen tuntua. Turha huolestuminen on nyt kuitenkin liikkeiden tunnuttua helpottanut huomattavasti =)

-Tähtitaivas & "hattupää" 18+4-
 
elin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 18:19 swerfiel kirjoitti:
Serkun kaksospojat ovat nyt kuusivuotiaita. Aattona kuistille oli ilmestynyt säkillinen lahjoja, ja kun pojat siitä omansa kasasivat, niin toinen vaan totesi kasaansa katsellen veljelleen, että "ei sillä näköjään ole väliä, onko kiltti vai ei". :LOL:
Hehee, lasten suusta se totuus tulee! :LOL:

Minniriinille tervetuloa joukkoon! Kivaa, kun meitä on näin paljon ja aktiivinen pinokin vielä! :)

Jotkut alkavat lähestyä jo puoliväliä! Hurjaa, miten äkkiä menee aika!!! Musta on tuntunut aina, että kun saa 16 viikkoa täyteen, alkaa aika mennä tosi nopeasti, mutta sitten 30 viikon kohdalla tulee taas "stoppi" ja loppu matelee niin turkasen hitaasti. No, saapa nähdä. Ei siihen 16:een ole enää kovin montaa päivää!

Mua on alkanut himottaa ihan kauheasti se 4D-ultra! Järki kyllä tökkii vastaan, onhan se kamalan kallis ja ihan turha juttu, jos ei ole mitään "oikeaa" syytä tutkia 4D:llä. Pitää vielä pohtia... Onko joku muu ajatellut menevänsä?

Nyt tämä rouva painuu nukkumaan. Olen jumittanut tässä koneella kohta puolitoista tuntia, pyllykin jo puutuu!

Elin ja Saara-Antero 15+4 (vielä vajaan tunnin...)
 
Fiksut sukulaispojat Swerfielillä :D Oli toinen kyllä niin oikeassa!

Tervetuloa Minniriini uutena joukkoon!

Ihania paketteja on teidän masuvauvat saaneet =) Alkaa itteään jo melkein harmittaa, kun en mitään meidän uudelle vauvalle hankkinut, vaikka olisi ollut ihan oikea syy retkahtaa vauvanvaateosastolla! Mutta kun päätin, ettei ennen kun sukupuoli selviää... Tietty jos sukupuolta ei saadakaan selville rakenneultrassa, niin sitten kyllä saa unisex-vaatteita katsella tossa keväämmällä.

Kiitos mun ensi joulun stressin huomioineille :D Taidan lähteä sitten äitini oppiin tekemään lootia omaan pöytään, kunhan nyt päästään ensin vuosi eteenpäin!

Oma napa on ihan ennallaan, eli ei huonoja oloja eikä liikkeitä tai mitään muutakaan, mikä raskaudesta kielisi... Paitsi tuo ihanan muhkea maha :D Täytyy käydä aina peilistä kurkkaamassa, jos meinaa tuntua siltä, ettei olekaan raskaana!

-ebbuliini rv 13+5-
 
Noniin se vaan joulu oli ja meni. Töihinkin piti jo tulla. Ei olis taas kyllä yhtään huvittanut :/

Aatto meni neilläkin oikein mukavasti. Oltiin ihan oman perheen kesken ja nautittiin yhdessä olosta. Syötiin hyvin ja liikaa =) Pojat sai hirmuisesti lahjoja, ihmettelivät itsekin sitä miten paljon saivat vaikka eivät aina ole olleet niin kilttejä :D Itse tein havainnon, että kyllä se joulu tulee ilman älytöntä puunausta ja putsaustakin. On ollut energiat sen verran vähissä, etten kertakaikkiaan saanut aikaiseksi kuin ihan perussiivouksen jouluksi, mutta niin vaan joulu tuntu ihan yhtä hyvältä siltikin!

Onnea Moonlight avioon astumisesta! Ja minniriinille tervetuloa mukaan!

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Nyt on ollut muutamia päiviä hiljaisempaa, ei ole tuntunut mitään liikehdintää. Toivottavasti on hengissä kuitenkin pikkuinen...no aamulla se selviää, kun on neuvola. Nyt pyhien aikaan panin oikein merkille, että saatto mennä monta tuntia eikä mua väsyttänyt yhtään! Tosissaan saattaa välillä melkein unohtaa koko raskauden, kun olo alkaa olla niin hyvä. Vaikka kävi mulle tässä vähän hassusti, kun olin autolla liikenteessä ja yhtäkkiä alko oksennus pukkaa ylös. Olin sellasessa paikassa etten voinut edes pysähtyä, ei auttanut muu kuin ykätä tyhjään karkkipussiin :x Meni kyllä kaikki vaatteet pesuun sen jälkeen, kun en ihan siinä ajaessa pussiin osunut...Että ihan vielä ei voi hehkuttaa pahoinvoinnin olevan kokonaan ohi, mutta pääsääntöisesti sitä ei ole.

Teppana & pikku-ukko 15+2
 
Heippa kaikille ja mukavaa joulun jälkeistä aikaa!

Me olimme Pohjanmaalla joulun ja sellaista rauhallista oleskelua se oli.

Onnea Moonlinght! Meillä on häät vähän yi kuukauden päästä eli vielä jännitystä riittää. Miten sulla sen hääpuvun kanssa, mahtuiko hyvin päälle? Se on mun suurin jännityksen aihe...

Mulla on oikeastaan pahoinvointi ihan kiitettävästi laantunut. Jos ei muista syödä ja tauoista tulee liian pitkiä, niin saattaa iskeä voimakas pahoinvointi. Pari kertaa oon sillä tapaa oksentanutkin, että aamulla syömienen jäänyt vähiin. SItten tullut todella huono olo, ja vaikka olen syönyt, kaikki saman tien ulos. Jouluaatona meinas käydä sama juttu, kun aaton päivällinen venyi niin pitkään.

Pidän nämä välipäivät lomaa. Teen tavallisesti kuusipäiväistä työviikkoa, joten nyt kun on töissä rauhallisempaa niin ehtii vähän laittamaan kotia kuntoon. Tarkoituksena olisi hiukan siivoilla, mutta koneella on tullut tänäänkin aika paljon oltua:whistle:

Kysymys: Millaisin tuntein odotatte äitiysloman alkua?

Minä odotan jo innokkaasti. Laskin tuossa, että sellainen 4 ja 1/2 kuukautta olis vielä töitä :)
 
Masusta pikaseen,mulla kyllä pullahti sellanen pienen pieni pallukka ulospäin tuossa edellisviikonloppuna.Siis omituisesti oikeestaan tosiaan viikonlopun aikana...
Vyötärö on vielä tallella,mut tuossa navan alta tulee pieni kumpare!!
Eli viikkoja oli 16+2 kun pullahdus kävi!!

Kata 17+5
 
Masusta pikaseen,mulla kyllä pullahti sellanen pienen pieni pallukka ulospäin tuossa edellisviikonloppuna.Siis omituisesti oikeestaan tosiaan viikonlopun aikana...
Vyötärö on vielä tallella,mut tuossa navan alta tulee pieni kumpare!!
Eli viikkoja oli 16+2 kun pullahdus kävi!!

Kata 17+5
 
Minkä hintainen se 4D on?Uteliaisuuttani kyselen vain =)
Olen jo ennen vauvan tekoon ryhtymistä ostellu uuden veroisia vauvan vaatteita kirppikseltä..ja yhden uuden puvun takki ja housut heti sydänäänten jälkeen..Yksi ihana kaverini oli kans 2 bodya mulle hankkinut,kun ei oo kuulemma omaa,mutta on nyt hyvä syy ostaa :kieh:
Eilen sitten taas pusseja selailin/järjestelin ja tuli sellainen kumma tunne..5kk päästä jos kaikki hyvin menee on mulla pikkuinen jonka puen näihin...Se fiilis herätti taas tajuamaan,että mun masus asustaa joku.Ja et meistä tulee äiti ja isi
:heart:

Liikkeistä en ole sata varma,mutta ainakin kerran pväs/illas tuntuu erilaiselta navan vieressä..Vaikea tietää onko potku tai muu kun esikoinen kyseessä.

Ale ostoksilta tarvis talvitakki hakea,kun joskus se masu kasvaa niin ettei nykyiset enää mahdu.Kameran osto kans edessä-saa sit masusta otella taas kuvia.Kämppä ehkä löyty..eli täs 2kk aikana vielä muutto hommat päällä..joten eiköhän taa 5kk tule nopeata meneen.

pompula81 rv 16+5
 
elin
Moikka kaikille!

Käytiin miehen kanssa oikein pääkaupungissa päivää viettämässä. Käytiin kurkkaamassa Kamppia, minä kun en mokomaa puljua ollut vielä nähnyt. Ja sitten käytiin kreikkalaisessa ravintolassa syömässä, ai että oli herkkua! :p

Sen 4D-ultran hinta vissiin vaihtelee jonkin verran ja kela korvaa siitä osan. Kaveri on menossa femedaan bruno cacciatorelle, itselle jää kuulemma maksettavaksi 139?. Siitä saa itselleen dvd:n. Onhan tuo aika arvokasta hupia, jos ei ole varsinaista syytä tutkia 4D:llä...

Äitiyslomaa odottelen hieman sekavin tuntein. Osa minua odottaa tosi innolla, mutta hieman on mukana syyllisyyttäin, kun olen sijaisena ja nyt sitten joutuvat hommaamaan sijaiselle sijaisen... Olen kyllä ajatellut jäävni ä-lomalle vasta 30 päivää ennen laskettua aikaa, eli 10.5., jos vain suinkin jaksan. Tietääkö muuten joku, että jos olen ilmoittanut työnantajalle jääväni lomalle 10.5. ja en sitten enää pystykään olemaan töissä, voinko vaihtaa loman alkua aiemmaksi (se 50 vrk ennen laskettua aikaa) vai pitääkö sitten hakea sairaslomaa? Toivon ja uskon kuitenkin selviäväni tuonne toukokuulle, omassa työssä on se hyvä puoli, että voin liikkua ja istuskella tilanteen mukaan.

Masuvauvan lahjoista sen verran, että ei meilläkään tämä mukelo sanut mitään. Esikoinen aikanaan sai vaikka mitä, mutta nyt oikeastaan tilanne on se, että vauvalle ei tarvitse hankkia juuri mitään. Paitsi sen verran turhamainen taidan olla, että jos tulee tyttö, niin vähän täytyy saada jotain "prinsessajuttuja", meidän vauvagarderobi kun on aika sinistä... :D

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, tää on vaan tätä odottelua...

Elin ja Saara-Antero 15+5
 
Äitiyslomasta
Odotan oikeastaan aika innolla, kun nyt on tosi varmana alkanu tuntumaan että meidän pieni syntyy toukokuun lopussa. Olen siis päättänyt olla vähintään sen 30 päivää ennen poissa myös koulusta. Tietenkin jos jotain pahempaa vaivaa ilmenee, niin jään äplle 50 päivää ennen.... mut täytyy kelasta vähän varmistella ja tutkailla tota opintotuki ja äitiysraha hommeleita... kun tossa tammi-helmikuun vaihteessa saa sen raskaustodistuksenkin sitten.

Painosta
:kieh: Pistää oikein kiukuksi!!! 5.1.2007 on taas neuvola, painokontrolli ja katotaan hemoglobiini... ärsyttää vaan niin kovasti, kun ajattelin et hyvä kun jouluna tuli syötyä.... mitään muuta kun taas on kadonnu 300grammaa painosta jo perjantaistakin.... taidan sille terkkarille vaan sanoa, etten voi painon putoamiselle mitään.... kun 85.5 pitäis olla vähintään kun menee neuvolaan, mielellään vähän noussukkin ja kotona vaaka näyttää 85.2... katsotaan nyt miten homma etenee.Onkos muilla painon kanssa ongelmaa???

(.)
Aihe mistä on kiva puhua =) Liikettä on edelleen, kuperkeikkoja ja muljauksia tuntuu. Massu on aika iso, tuntuu että masulihaksen nousee korviin*heh* Mulla on pitkään jo masu näkyny ja tuntuu että iltasin varsinkin on aivan hervoton pallo.... mutta muuten ei oikein edes tunne olevansa raskaana, mitä nyt pissahätä vaivaa, rinnat välillä ihan tulessa... mutta päivä väsymys on kadonnut, pahaa oloa ei ole ollut moneen viikkoon enään... masu ja siellä tapahtuvat liikkeet kielii kunnioitettavasti meneillä olevasta tilasta...

Gallup:vauvan tarvikkeista
Millaisen pinnasängyn aiotte hommata ja koska???
Entäs hoitopöydän?Onko mielestäsi välttämätön??

Meillä on ukkelin kanssa ongelma, nyt kun on alustavasti kierrelty ja katteltu hoitopöytiä(laatikosto+hoitotaso), kaikki on liian matalia... että teettämäänkö pitäis ruveta?!? Ite oon 172 ja mies 186 ja ois kiva kun ois kummallekkin sopiva korkeus.... mistähän mahtais sopivan löytää???

Mutta hyviä vointeja tällekkin päivälle!!!

Maariana ja Iinuska 17+2<br><br>
 

Yhteistyössä