Huomenta!
Olivat siirtäneet netin päivää etuajassa uuteen osoitteeseen, joten täällä ollaan odoteltu kuulumisien lukemaan pääsyä. Muuttopuuhat jatkuu järjestelyn osalta edelleen... Hirvee kaaos tuntuu vielä loputtomalta. Onneksi ei kukaan ihmetellyt mun poissaoloa ja huolestunut, vaikka murheita tulikin... Ja nyt tulee maratonteksti!
Siis perjantaiaamu, heräsin n. klo 5.30 pissalle... Ruskeaa vuotoa. Olikin sellainen olo, että kaikki ei välttämättä ole hyvin. Mies rauhoitteli kaiken olevan kunnossa. N. klo 7 uus reissu vessaan, kun tuntu hulahtavan ja pöksyt olikin veressä... Kiireellä päivystykseen, josta lähettivät suorilla Tyksiin tarkistuttamaan tilannetta. Olin aivan paniikissa, hyvä kun jotain sain änkytettyä. Siinä vaiheessa siis 13 viikkoa juuri tullut täyteen.
Pääsin sisään ja ultrasivat... Todettiin istukan reunassa repeämä, ei kuitenkaan vaikuttanut alkaneelta keskenmenolta. Vauva vilkutteli ja kääntyili paljon, syke näkyi selvästi. Sain yhden epäselvän kuvan mukaan (vauva liikkui niin vikkelästi). Kielsivät rasittamasta eli ei nostelua eikä kantelua... Kiva omana muuttopäivänä.
Pakko oli vähän panostaa ja siirtelin sitten kevyitä.
Päivällä oli hulahtanut toisen kerran, mut en siitä huolestunut enää, kun sanoivat vuodon jatkuvan vielä hetken. Illalla hulahti ihan sit tummaa verta ja olin taas paniikissa. Soitin sunnuntaina Tyksiin, vaikka vuotoa ei sen jälkeen enää tullut ja sain suosituksen käydä tänään neuvolassa. Nyt sit tulee edelleen sitä ruskeeta pyyhkiessä, mut se on kuulemma normaalia vielä hetken. Menkkakipuja on myös edelleen.
Neuvolaan pitää soittaa uudestaan soittotunnin aikana, niin katsoovat onko aihetta lähettää ultraajalle. Muuten kuunnellaan vaan sydänäänet, mikä mulle riittäiskin mielenrauhan saamiseks. En uskalla luottaa kaiken olevan kunnossa, vaikka perjantain ultrassa näytti siltä ja vuoto loppui. niin paljon pelottaa nuo kurjat keskenmenojutut... Suuri ja lämmin osanotto
Kesäkuiselle! :hug:
Nyt siis odottelen tietoa, pääsenkö ultraan vai sydänäänien kuunteluun... Toisaalta ihan sama, kun mielenrauha poikasen elossa olosta on pääasia. Olis tietysti kiva päästä taas kurkkaamaan...
Koomiselta tuntuu muuten tuo vuodon ajankohta, kun edellisenä iltana olin juuri miehelle naureskellu, että kiva kun ei o menkkoja vielä ainakaan reiluun puoleen vuoteen... Ei naurata enää.
Mantsulla ja
Riina-Niinalla hauska synnärin lyhenne...
Miten voikin olla...?
Sisi... Mä oon kuullu, että alaselän tatuointi ei estä epiduraalin antamista... Riippuu ihan lääkäristä eikä niinkään tatskan sijainnista. Omani otin pari vuotta sitten, mut se on olkapäällä eikä siis ainakaan haitaks.
Moonlight-80... Mä oon käyny monet kerrat akupunktiosta apuja kipuiluun (migreeni ja fibromyalgiatyyppinen) ja relaksoimassa jumissa olevia lihaksia. Hyväks olen todennu ja harkitsen hyödyntämistä myös synnytyksessä. Siitä on apua moneen vaivaan, mut ei välttämättä tehoa kaikille... Kokeile toki toisenkin kerran ja hae sit jostain muualta apua, jos ei auta. Tsemppiä! Tosi kurjaa, kun sulla on edelleen noin paljon tuota etomusta. Koita jaksaa... Toivottavasti helpottaa pian. :hug:
Lyydis mä ainakin syön just nuita Multitabs Special+2 -vitskuja... Aika huoletta oon sen takia ollu vitamiinien saannin osalta, vaikka tulee välillä syötyä aika ykspuolisesti. Neuvola sano, että niitä on hyvä syödä. Oon syöny aika alusta asti. Ja niissä ei siis ole sitä A:ta,
Vauvaunelmalle tiedoks, koska on suunnattu raskautta suunnitteleville ja raskautuneille. Olisko jossain muussa Multitabs Special -tabussa sitä A:ta?
Hiiviö otit puheeks raskausdiabeteksen ja -myrkytyksen... Ei ole kokemusta ja toivottavasti ei tulekaan. Mulla sokerirasitus edessä ilmeisesti viikolla 28, jos oikerin ymmärsin. Yritän hillitä mässyjä, ettei tartteis alkaa mitään erityisruokavaliota eikä varsinkaan piikitystä. Myrkytystä en ole enemmälti edes ajatellut... Ehkä aihetta olis. Herkuttelen tällä hetkellä soseilla... Äiti syö lapsensa ruuat...
Elin mä oon kans epäilly tuplia, mut onneks ultrissa näkyi vaan yks... Olishan ne kaksoset ihana juttu, mut myös tuplatyö ja moni suunnitelma menis uusiks. Ihan hyvilläni oon tuosta yhdestä, kun vaan varmistus elossa olevaks...
Voi
Hani-, kurjaa, että susta tuntuu tuolta... Taitaa olla niin, että täällä vastaillaan kysymyksiin ja toivotellaan tsemppiä, mut kivoihin uutisiin vastailu jää yleiselle tasolle... Ei tuu välttämättä henkilöityä. Mut älä suotta loukkaannu... Jää helposti joku huomioimatta, kun on niin paljon porukkaa. Ei sitä varmaan tahallaan tehdä. Toivottavasti saat vastakaikua jatkossa enemmän.
Ite kiinnitin suhun huomiota, kun asustellaan lähekkäin ja molemmilla esikoinen tulossa... En vaan vielä o uskaltanu pistää viestiä, vaikka mielessä on käyny. Ehkä tässä jossain vaihessa tulee sopiva aihe...
Anni77 kyseli syömisistä... Kyllä mä oon sortunu roskaruokaan, kun ollaan kavereita autettu rempassa ja nyt oli tuo oma muutto... Ei paljon o ehtiny ruokaa laitella, paitsi arkena. Saa nähdä miten tänään, kun on tavaroita vielä paljon levällään. Vähän jänskään painoa, mut laskurin mukaan syön liian vähän, joten en enemmälti stressaa. Syön sillon, kun on nälkä ja sen verran kun jaksan... Kyllähän vauva tarvitsemansa ottaa.
Liikuntaa oon harrastellu lähinnä hyötyliikunnan muodossa eli kävelyä tulee useemman kerran viikossa. Lenkille aion suunnata sauvojen kanssa tai ilman heti, kun voimia tulee lisää. Nyt otan vielä varovasti sen perjantaisen vuodon takia. Niin ja jooga kiinnostaa kovasti, joten ehkä jossain vaiheessa kyselen mahtuuko mammaryhmään. Vesijumpasta tykkään myös, mut ei taida täällä päästä.
Kata ja muutkin, joilla tarvetta treenata vatsaa ja selkää... Tasapainolauta on kätevän kokoinen (ei vie paljoa tilaa) ja helppo tapa treenata... Muutama kerta, muutama minuutti kerrallaan, riittää päivittäin. Toinen kiva ja paljon monipuolisempi on jumppapallo... Sen päällä on myös hyvä rentoutua. Kumpikaan ei edellytä suurta sijoitusta, kun tekee ensin vähän vertailuja. Alle 20?/kpl saa molemmat.
Voi kun mullakin alkais tuntua
liikkeet... En niitä varmaan heti tunnista, mut pitää yrittää tunnustella taas illalla.
Elin... Siideriä saa myös täysin alkotonta (tai siis 0.02%) ja ihan marketista... Tosin ei noista ksun juomista kahdesta 1%:sista o käsittääkseni myöskään haittaa. Kopparberbergillä on omppu ja päärynä alkottomana, mut on kyl vähän enemmän makeita. Ite kyl tykkään, vaikka enemmän oonkin mieltyny vähän kuivempiin. Pitkästä aikaa sain nautiskella nyt viikonloppuna hyvällä omallatunnolla, kun löysin kaupasta... En o vähään aikaan nähny ja ehdin jo unohtaa moisen vaihtoehdon. Oluitten ystäville on tarjolla ihan useampaa merkkiä... Mun tietääkseni ainakin neljää, mut kaks niistä ei ainakaan maistu ihan normaalille. Toista kuitenkin pidän ihan miellyttävän makuisena. Merkkiä en nyt muista. Ja siinä
ykkösoluessa on yli 2%, joten ne on syytä jättää kauppaan.
Taisin vihdoin kahlata viestit läpi, joten nyt muihin aiheisiin. Käyn kertomassa niitä neuvolakuulumisia sitten, kun siellä pääsen käymään. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :wave: <br><br>