~KesäMassut 2007~

ipu
Hei taas kaikille
väsyttää ja voin pahoin...mutta olen löytänyt uuden "kaverin". Rennie-tabut. Näköjään osa mun pahoinvoinnista oli närästystä ja nyt ainakin iltapäivällä vähän helpottaa kun voi nappasta närästyslääkettä..
Mullekin bussimatka tuottaa ongelmia...pitää aina jännittää että pääseekö kotiin saakka.

Käytiin maanantaina jo toisesta "esi-ultrassa". meidän mifu on saanut alkunsa koeputkihedelmöityksellä, siksi siis näin paljon ultria. MUTTA
näimme siis pienen papumme LIIKKUVAN!!! (22mm) Jännä feelis! Siellä se pomppas ruudulla kerran :)

Huomenna eka neuvolakäynti...


Ipu on kutsumanimi jota vain mieheni käyttää minusta.

haleja Sunylle (ja muille)
 
Siis missä mehiläisessä ootte käyny tai siis mikä kaupunki?
Mulla makso vaasan mehilöises 150? siitä tulee viel kelan korvaus mut se ei paljoa ole. Max 50?

toki lääkäreillä on eri taksat mut silti.
Aikasemmin kun kävin ultras ni makso joku 97 ?

tää nyt nopee kyssäri ku pakko mennä oksentaan ja oon töis viel tunnin... kestämistä on
 
Voi Suny :( :hug: Oikein paljon jaksamisia sinne! Mulla meni keväällä kesken rv 9+. Oli kyllä oireeton raskaus alusta asti, että osasin pelätä pahinta. Silti se oli aivan hirvittävä järkytys ja takaisku, josta ei meinaa vieläkään päästä yli. Ainakin tämän uuden raskauden alku on ollut tosi stressaavaa. Haluaisin iloita uudesta perheenjäsenestä, mutta sisimmässä pelkää, että kaikki ei menekään hyvin ja joutuu taas käymään läpi saman kuin keväällä.

Vielä ei pääse edes alkuraskauden ultraan. Ja kyllä vaan, odottavan aika on pitkä! Hintakeskusteluun: En osaa varmaksi sanoa, mutta voisi kuvitella, että hintaan vaikuttaa myös se, onko ultraaja lääkäri vai gynekologi. Ja ainakin se, tehdäänkö samalla sisätutkimus tms. Itse olen menossa gynen vastaanotolle vain ja ainoastaan ultraan. Hinnasta ei ole tietoa.

Vointeja! -ebbuliini rv 5+5-
 
Heips!

Varasin ajan alkuraskauden ultraan Femedaan ens viikon torstaiksi. Sanoivat, että hinta riippuu täysin lääkäristä sillä kukin lääkäri hinnoittelee oman aikansa kuten haluaa. Haarukka tuolla alkuraskauden ultraan 90-200 euroa (ilman kelakorvausta). Mä varasin ajan 90 euron henkilölle, joka kuulemma on kokenut ja tekee paljon ultria. Varmaan kannattaa muuallekkiin aikaa varatessa kysästä hintahaarukasta ja valita sitten lääkäri omien tarpeidensa ja budjettinsa mukaan.

Annmari76
Mulla on sama laskettu aika kun sulla 22.6. Tosiaan viikon päästä sinne ultraan, jolloin pitäis olla 7+6. Mä haluaisin kovasti nähdä sydänäänet. Eks niiden pitäis näkyä jo tuolloin? Vai pitäiskö mun siirtää aikaa myöhemmäksi? Ei millään malttais enää odottaa! Mä plussasin vasta viiko siitä kun menkkojen ois pitäny alkaa (ehdin tehdä monta testiä ja vähän kaikenmerkkisiä ;)) eli saattaahan olla ettei tuo ole ihan näin pitkällä vielä.

Hiiviö
En löytänyt itseäni listalta. Ois tosi kivaa jos lisäisit!
Annis, + 5.10, LA 22.6, esikoinen, Helsinki

Iloa ja vointeja torstaihin!

Annis
 
Huomenia!

Joku kyseli kotitöistä. En oo minäkään jaksanut tehdä niitä tavalliseen tapaan, ja nytkin keittiössä odottais ISOT tiskit. Ei vaan jaksa tarttua toimeen samalla tavalla kuin yleensä... Pitää varmaan kohta kuitenkin mennä tiskailemaan, kun tänään on oltava vasta 12 aikaan menossa. Onneks opiskelujutut oon saanu suht hyvin sentään hoidettua, vaikka muutama tehtävä odottaakin tekijäänsä...

Mun tekee aina välillä mieli jotain tiettyä ruokaa esimerkiksi eilen tonnikalasalaattia ja suklaata. Sitten kun ois mahdollista syödä haluamaansa, mieliteko on tiessään. On kyllä outoa. Ruuan ajatteleminen tekee melkeen aina vähän pahaa, mutta oon siitä huolimatta syöny jonkinverran.

Nyt pienelle kävelylle ja sitten keittiöhommiin. :x
 
Annis lisäsin sut listaan! Ja kyllä ne sydänäänet näkyy jo tuolloin, itse kävin nyt tiistaina Femedassa ja viikkoja oli 7+2. Ihana kokemus!

Täällä vähän väsyttäisi... nukkumaan menisin jos voisin... ja viime yönä nukuin kuitenkin 10h taas!

Jo pelkästään se väsyttää kun katselee tota 1,5vuotiasta... en tajua mistä sillä tota energiaa riittää :D

Mulla onkin jo viikon päästä se neuvola! Kaksi kertaa tavannut kyllä jo sen tädin, pojan 1vee neuvolassa ja kesäkuussa omassa neuvolassa... Ja sit me mennään 2 viikon päästä uudestaan samalle tätille kun jätkällä on 1,5v neuvola :) Kaikki samaan kuuhun.

Pääsee sitten varailee sitä np-ultraa... mulla menee varmaan joulukuun ekalle viikolle... enää kuukausi *huokaus*

Ja taas on kamala nälkä... koko ajan nälkä.. ja sit ei kuitenkaan tee oikein mitään mieli. Tänään käyn kyllä kaupassa ja ostan kaapit täyteen kaikkee herkkua :p

-Hiiviö & Elvis 7+4-
 
Heippa, tässä olis kanssa yksi, jolla la olis 15.6.2007.
Viime viikolla soitin neuvolaan ja tiistaina pitäissi sitten mennä josko sydänääniä kuuluisi. Kuvottava olo on ollut koko ajan lähes koko päivän ja väsymystä kovasti.
Lapsia ennestään kolme pojat -00 ja -02 sekä tyttö -04.
Jännittää tosi paljon ja kellekkään ei olla kerrottu ei edes lapsille vielä.
Jos kaikki sujuu hyvin, niin odotellaan niin kauan kertomisen kanssa kuin vain mahdollista. ;)
 
elin
Lämmin tervetulotoivotus uusille! :)

Enni80 tsemppiä gradun tarkastukseen! Mulla meni viime keväänä loppujenlopuksi kauhean tiukalle koko homma, kun mulle luvattiin työpaikka, jos valmistun kesäkuussa. Gradu tuli stten vedettyä kasaan kahdessa viikossa. Lopputuloksen laadun voinee arvata! :D
Mutta tehtyä tuli ja työpaikankin sain!

Kauheasti on alkanut jännittää, että onko vauvalla varmasti kaikki hyvin, kun näitä keskenmenojuttuja on lukenut. Vielä olisi kolme viikkoa siihen ekaan neuvolaan, enkä ole edes varma, ultraavatko täällä neuvolassa. Savonlinnassa ultrattiin ekalla käynnillä, tuli heti paljon levollisempi olo, kun omin silmin näki, että kohdussa on elämää. Np-ultra onkin onneksi sitten jo neuvolaa seuraavana päivänä, eli ei niin haittaa, vaikka eivät ultraisikaan.

Tänään on ollut paljon parempi vointi kun aiemmin. Pitäisi kai olla ihan tyytyväinen, mutta nyt vaan takoo takaraivossa, että miksi se pahoinvointi näin aikaisin loppui...

Elin&Saara-Antero 8+4
 
hei kaikille!
on ollut niin hirveää olloa koko ajan että ihan hirveä. ei oo jaksanu pahemmin koneella istua, mutta siitä olen onnellinen että ei oo tarvinu kertaaka vielä yrjötä..pitäis koko ajan melkein siivota ja laittaa ruokaa mutta ku ei oikein kiinosta ku koko ajan etoo kaikki..pelottaa vaan niin varsinki tämä alku raskaus että kaikki olis hyvin..en ole vielä soittanut neuvolaan , muta ajattelin tuossa 8 viikolla soitella..oisi niin ihana jo nähä onko sielllä masussa todella elämä =)
onko teill' muuten ollut erillainen olo toisille vauvoille odotusaikana?
mulla on ollut kyllä tuo pahoinvointi koko ajan ja edellisiltä ei ole oikeastaan ollut mitään..mitä nyt joskus joku teki pahaa..
on tätä kylä niin oodotettu että pitää yrittää nauttia täysillä tätä raskautta vaikka kuin olisi paha olo :) :)

pitää yrittää aina käydä kirjoitteleen aan nyt taas on pakko käydä vähäksi aikaa pitkäkseen jos tuo poikuli antais!

AnttuLiisa ja masukki 6+1 :heart: :hug:
 
Moi!

Täällä pahoinvointi koko ajan lisääntyy, tänään oli oksentaminen jo melko lähellä! Ja aamupahoinvointi on muuttunu läpi päivän kestäväksi. Voi että mä toivon ettei tää mee siihen mitä se oli viimeksi.
Outoa, et vaikka viikkoja on näin vähän niin housut puristaa istuessa ja mahallaan ei tunnu enää hyvältä nukkua. Ja sit sellanen outo mikä oli viime raskaudessaki et jos ollaan miehen kans kyljellään ja miehen käsi ympärillä niin ahdistaa hengitystä, jotenki se käsi muka painaa niin paljon. Ja jos on kaulahuivi kaulassa niin tuntuu muka koko ajan liian tiukalta vaikkei oiskaan. Onko muilla tällasta?

Lumenneito ja OnniUnelma 6+5<br><br>
 
vauvaunelma harmaana
Iloista torstaita kaikille!! Päätin tänä aamuna kun tulin ekalta aamuoksulta että tästä päivästä lähtien ajattelen positiivisesti ja yritän olla stressaamatta :) Kummasti olo onkin ollut pirteämpi, oon jaksanu pestä pyykkiä ja tiskejä ja muutenki olen vähän siivoillu. Ja nyt kokkailen miehelle ruokaa kun tulee pian töistä kotiin. Varmaan yllättyy tätä muutosta mussa ;) välillä käyn aina oksulla mut eip haittaa! (katotaa vaan nii huomenna kirjoittelen tänne taas kuinka on kurjaa) :LOL:

Lumenneito mulla on kanssa tuollasia ahistusjuttuja. Ollaan aina nukuttu miehen kans sillai et minä oon joko mahallaan tai selällään tai kylellään tai ihan miten vaan mut mies on ain mun vieressä kyljellään ja pitää kättä mun ympärillä. Noh, nyt on kuitenkin niin että tuntuu niinku sen käsi painais tonnin ja ei saa happee (?) ollaan sit jouduttu nukkuu vaan käsitysten. Kai tämä sit ihan normaalia on :)

nyt pitää mennä ettei ruuat pala pohjaan, moikkista moi!!


-vauvaunelma & pikkune 7+4-
 
Heippuli!!!

Eka lääkäri takana, kohdun koko vastaa oletettua eli nyt siis rv 9+2, saattaa olla hieman isompikin, kun kohtu kallellaan selkäankaa kohti, oli vaikea arvioida.... nyt tässä sitten odotellaan np ultra aikaa, joka tulee postissa kotiin...
:hug: iso hali kaikille niille, jotka on tipahtaneet...
:x Jaksamista ja parempia vointeja kaikille, jotka voi huonosti...

Siitä lasketun ajan muuttamisesta vielä... laskettua aikaa ei muuteta, ellei ultrassa sitten sikiön koko heitä lasketusta 4- 5 päivällä...

Mutta jaksamista tämä äityli lähtee huilimaan...

Maariana & Iinuska 9+2
 
lumenneito ja vauvaunelma minulla ihan sama, yhtään ei kestä puristusta tai painoa torson tai kaulan alueella! Mekin aina nukutaan sylikkäin, nyt on sitten pitänyt aina minun pitää miestä sylissä, kun en muuten tunnu saavan ilmaa. Kurjaa, mutta kiva kuulla, että tästäkin voi syyttää raskautta.

Kateltiin tänään äidin kanssa valokuvia omilta vauva-ajoiltani. Tuleekohan meille samanlainen touhukäärö kuin itse olin, en kuulema meinannut enää kääntymään opittuani pysyä edes ammeessa kylvetettäessä, ja jossain vaiheessa kampesin itseni vaunuista laidan yli. Äiskä ei ehtinyt kuulema mitään tehdä, vaikka oli koko ajan aisassa kiinni, ja sai joltain ohikulkijalta kuulema haukut, miten huonosti pitää lapsestaan huolta... :ashamed: no jaa, jos tulee, niin riittääpähän ainakin vipinää tässä talossa!

Asuntokuumekin on kova, just löydettiin ihan unelmasopiva kolmio... kun vaan ois jonkinlainen varmuus tuon miehen työkuvioista, niin sen voisi ostaakin!
 
Annmari76
Annis , joo mä kans kyl uskon että tuolloin 7+6 näkyis jo jotain. Se mua tutkinut lekuri sano että joskus siin 8+ jotain, vois olla parempi. Mutta toiki ihan riippuu kuinka tarkka ultra jne.. Ja muutoinkin tapauskohtaista kuulemma, että joillaki vaan näkyy jo aikaisemmin enemmän. Ostamassani vauva-kirjassa väitetään kovasti että viikolla 6 alkais sydänäänet kuulumaan, sen takia sinne ajan ultraan varasinkin. Enemmän uskon kuiteski sitä lääkärisetää.

Mulla 16.11 se neuvola, kuinka on, katsovatkohan ultralla ekalla käynnillä vai onko vasta se np-ultra.. ? Tänään 7+0
 
Sydämen sykkeen näkee ultrassa kyllä viikolla 6 tai sen jälkeen aivan kaikilla, koska sikiön sydän lyö jo siinä vaiheessa jos terve on, mutta sydänäänet voi kuulla vasta noin 9-12 viikoilla vatsan päältä. Näin olen itse asian ymmärtänyt kun olen noita vauvaoppaita sunmuita lueskellut :)
 
On tää alkuraskaus kyllä kamalaa.. mullakin tuli äskön sellainen pakokauhu kohtaus ja olin ihan varma että vauva olisi taas menehtynyt. Ihan yhtäkkiä....

Tää varmaan jatkuu vielä sen neljä viikkoa ja rauha tulee vasta np-ultran jälkeen...... *huokailee*

Mullekkaan ei ole oikeastaan karkit maistunut, mikä on ihme kun aiemmin vedin toosi hyvällä halulla. Nälkä on muuten kamala ja parin tunnin välein tuleekin syötyä :D

Kahvi ei maistu. Eikä tupakka. Neljään päivään en ole yhtään tupakkaa polttanut, ei vain ole maistunut. Aiemmin poltin n.5 päivässä ja päätin etten ota mitään ressiä siitä ja pikkuhiljaa vähennän. Toisin taisi käydä.

Mutta ihan hyvä niin :D Olen mä kyllä ajattellut että jos vielä himo tulee, niin voi vaikka käydä maistamassa, tuskin maistuu edes hyvälle kun näin kauan ollut jo polttamatta.

Vähän taas jo väsyttäisikin... :whistle: :D

-Hiiviö & Elvis 7+4-
 
Heip kaikille!
Päivä meni nukkuessa ja ulkoillessa... Olin liikenteessä puoli kahdesta kahdeksaan asti, joten nyt taan väsyttää kovasti. Nukuin eilen iltapäikkärit, normaalit yöunet ja vielä aamupäikkärit, mut silti tuntu lähtiessä, että miten sitä jaksaa. Piristyin kuitenki ja oli tosi kiva kävellä. Toki välillä olin sisällä (Kävin mm. hieronnassa... Iiihanaaa! Teki hyvää.) ja söin välipalaa.

Katziina... Mul kans ajatus syömisestä yököttää (ja erityisesti kaikki kaapista ja jääkaapista tulevat hajut avatessa, vaik siel ei o vanhaa), mut kyllä sit ku saa tunnusteltua mitä sais syötyä tuntuu ihan hyvälle syödä ja maistuu. Välillä on kyl vaikee löytää muuta sopivaa ku rehuja, mut tällasta tää nyt on.

Vinkkinä muuten kaikille pahoinvoiville, vaik tää kuulostaa hassulta... Mulle sanottiin, että kannattaa nauttia pahoinvoinnista, koska se tarkoittaa, että istukka toimii hyvin. Kyl se ajatus ainakin vähän mua lohduttaa, vaikka ei asiaa helpota. Ja tätähän kestää korkeintaan raskauden loppuun, joten kyl me naiset selvitään.

Annmari76... Mul oli tällä viikolla (eli ysillä) eka neuvola, eikä siel ultrattu. Juteltiin vaan ja pistettiin tietoja ylös. Materiaalia sain aika paljon ja aikaa siel meni melkein kaks tuntia. On tietysti varmaan paikkakuntakohtanen juttu, mut luulen ekan maksuttoman ultran olevan 12 - 14 viikolla eli ihan se seulonta. Olisin mäkin halunnu pikkusen jo nähdä, mut en o suunnitellu yksityisellä käyntiä... Yritän malttaa vielä 3 viikkoo.

Iloa tälle päivälle... Saatiin mun miehen kans varmistus uudesta kodista, johon muutetaan kuun vaihteessa. Eli siis löydettiin tosi kiva asunto, johon halutaan muuttaa ja tänään meille kerrottiin, että saadaan se. Huippua! Sinne mahtuu myös vaavi tavaroineen ja mä pääse aina halutessani saunan lämpöön rentoutumaan. :D

Kauniita unia kaikille!
 
Ai niin...

Hienoa Hiiviö! Tosi hieno juttu, että tupakka ei o maistunu... Toivottavasti ei tuu mielitekoa enää. Pidän sulle kovasti peukkuja siinä asiassa. Ite onnistuin lopettamaan helposti, mut aina se ei mee niin... Toivottavasti vältyt inhottavilta vieroitusoireilta. Tsemppiä! :hug:
 
Hiiviö: tosi hieno juttu! ei aina oo helppoa päästä noista paheista eroon, onnex monesti raskaus saa tupakan etomaan.
Mutta tuohon maistamiseen sanoisin kyllä että ei kannata! Voi mennä siinä pilalle koko tupakoimattomuus! Nimimerkillä kokemusta on monesta lopetus yrityksestä!

Mulla taa soireeton päivä.. on tää kyllä kumma kun välillä on tosi huono olo ja sit ei mitään...

Koko ajan mietin et onko kaikki hyvin jne. tekis mieli mennä uuteen ultraan kun pääseen täälä vasta rakenne ultraan eli lähemmäs 20 viikolla. No jos muutaman viikon vielä malttas enne kun menis =)

Sellasia. ei muuta kun öitä!
 
Heips!

PikkuMyy onnea asunnosta!! Hienoa, että löysitte mieleisen ja saittekin.

Nyt on ihan pakko hiukka tilittää. Me ollaan kanssa kovasti asunnonostotouhuissa, mutta hankalaa on. Eilen tuli ihan itku kun tuli aamulla tosi kiva myyntiin (pieni kolmio johon ois ollut varaakin ja just siltä alueelta mihin haluttiin). Soitin sitten heti myyjälle ja sovittiin näyttö heti kun niille sopii eli eilisillalle. Mietittiin miehen kanssa, että jos niin kiva kun miltä vaikuttaa niin tarjotaan samantien pyynti eli olin jo asennoitunut että nyt se koti saadaan.

Myyjä oli kuitenkin sopinut kahden muun kanssa näytön samaan aikaan ja 15 min ennen näyttöä tuli tekstiviesti että asunto oli mennyt. Joku oli mennyt näyttöön 20 min etuajassa ja tarjonnu heti pyynnin :/ Tuntu vaan ihan sika epäreilulta kun mä olin ekana soitellut ja luulin sopineeni ensimmäisen mahdollisen näyttöajan, yksityisnäyttönä vielä.
On nää tunteet muutenkin pinnassa niin kaikki vastoinkäymiset tuntuu kyllä supersuurilta...

Huoh, eiköhän tämä tästä ja toivottavasti niitä kivoja kämppiä tulis jatkossakin myyntiin... ja oma koti löytyis ennen kun vauva syntyy...

Aurinkoista perjantaita,

Annis
 
elin
Kävipä, Annis , tylsästi tuon asunnon kanssa. Ehkä se ei olisi sitten ollutkaan paras mahdollinen, vaan kohta jostain ponnahtaa vielä parempi asunto! (Tiedetään, laihaa lohduttelua, mutta itse aina uskottelen itselleni tällaisia asioita, ettei olisi niin paha mieli) Harmittaa varmasti!

Mulla on nenän limakalvot aivan rutikuivat! Nokka on ihan tukossa ja tuntuu turvonneen perunaksi. Kirvelee ja kutiaakin koko ajan. Ärsyttävää... :kieh:
Muistaakseni samaa vikaa oli aiemmissakin raskauksissa.

Eilen kadonnut pahoinvointi on löytänyt tiensä takaisin. Ihanasti moni on jaksanut suhtautua huonoon olonsa positiivisesti. Yritän ottaa mallia! :D
 
Mui!

Mä sain tänä aamuna inspiksen siivota ja nyt on imuroitu ja lattiat pesty ja pölyt pyyhitty :D

Eipähän tartte viikonloppuna ruveta siivoo.

Taas vähän väsyttäisi jo, vaikka tänään noustiinkin vasta puoli 9. Muuta oireilua ei sitten oikeastaan olekkaan.

Eikä nyt ole edes sellaista nukkuma -väsymystä vaan sellaista tahdon-maata-sohvalla -väsymystä :D

Voi kun kaikki menisi nyt hyvin... ei enää yhtään tippunutta, kiitos.

Tää alku on niiiin kamalaa kun ei voi kun odottaa ja toivoa.

Ja muistutuksena taas, että jos teillä tulee jotain muutoksia tietoihinne, niin voisitteko laittaa mukaan myös lasketun aikanne, niin helpompi löytää tuosta listasta. KIITOS!

Meitä kun on jo 70 kesämassua, kun laskin meidät :D

-Hiiviö & Elvis 7+5-
 
Annis... Tosi kurja juttu! Toivottavasti löytyy pian joku yhtä kiva asunto, jonka kohdalla on sit parempi tuuri. Me ei vielä olla ostelemassa vaan vuokralla, ku mä oon vielä opiskelija. Ehkä jo parin vuoden päästä pääsee makselemaan omaa, kun saan opinnot pois, vauvaloman pidettyä ja pääsen takas työnmakuun.

Mun täytyy vähän kans tilitellä... Tänään tuntuu olevan sellanen "kaikki ärsyttää" -päivä. Yleensa käyn kurkkaamassa kaikki positiiviset jutut, mut tänään ei o yhtään innostanu lukee sellasia. Äsken kyl kävin lukemassa lasten suusta -juttuja otsikolla Nolojen tilanteiden vanhemmat, olisko ollu plussalaisten Mitäs nyt? -osiossa. Tosi hauskoja oli, joten vähän paremmalle tuulelle tulin. Varmaan silti saa mies töistä tultuaan olla varpaillaan vaikka kävisin sitä ennen kävelyllä rauhottumassa ja lämpimässä suihkussa rentoutumassa... Oon sen verran ärtsy kiukkusena.

En tiedä... Kai sitä on sit mielessä jotain purettavaa, kun loputon ärsyynnys on. En jaksais alkaa riiteleen tai mitään sellasta, joten pitää kai koittaa ilmaista itseään jotenki pehmeesti. Tai sit jos skarppais tästä voimattomuudesta ja siivoilis vähän... Olis miehen kiva tulla kotiin ja ehkä sais mut hyvälle tuulelle.

Mites muuten teillä tässä vaiheessa raskaus vaikuttaa noihin läheisyysasioihin? Mulla on jatkuva halipula, mut mitkään seksijutut ei oikein innosta. Pillereitten aikaan oli ihan sama, paitsi että sillon en tykänny edes paijailla. Tuntuu pahalta, ku mies kärsii eikä o itellekään kiva... Suhde tuntuu välillä vähän vajaalta, ku ero entiseen on niin selkee. Välillä sit taas olis ihan kanifiilis, mut harvoin ajoitus on sopiva, eli ehtii mennä ohi ennen ku mies tulee töistä. Muuten asiat on mun mielestä ihan hyvin, mut toi on niin oleellinen osa, että haluisin sen tasapainoon tai edes vähän edistystä. Taitaa vaan tuo masuasukki olla nyt vielä toista mieltä... :( Toivottavasti teillä muilla on kivempi päivä...
 
elin
Seksistä sen verran, että just nyt on joku ihmeellinen pupu-kausi, eli kyllä kelpaa, todellakin! :D
Mulla tuppaa tulemaan suonikohjuja raskauden myötä, eivätkä ne tule jalkoihin, vaan tuonne intiimimmälle alueelle... Sen jälkeen alkaakin sitten muutaman kuukauden täysselibaatti, seksi ei TODELLAKAAN kiinnosta, kun alapää on turvonnut umpeen... :/

Kauhean hitaasti tuntuu aika menevän, tulis nyt ultrat ja neuvolat ja masu... :headwall:
 

Yhteistyössä