~KesäMassut 2007~

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 07:58 Suny kirjoitti:
No niin. Eilen sitten oli ultra josta sitten passitettin suoraan sairaalaan kun ei löytänyt sydänääniä ja eihän ne niitä siellä sairaalassakaan löytäneet :'( Nyt on sitten cytotecit sisässä ja muutaman tunnin päästä pitäis pikkuisen tulla ulos :'( joten meikä sitten tippuu tältä listalta :'(
Sikiö oli menehtynyt viikolla 7+5. Miten voikaan nuo ennakkoaavistelut mennä näin oikein... Kaikille hyvää onnea odotukseen!
Mä olen todella pahoillani :hug: :'( Melkein itku tuli itseltäkin kun niin tuoreessa muistissa oma km.... silloin ei np-ultrassa löydetty sydänääniä enää...

Se on tosiaan outoa kun puhuit tuosta ennakkoaavistelusta.... mulla oli myös oman km:n kanssa niin että oli sellainen olo että pikkuinen on menehtynyt ja kaikki ei ole hyvin... puhuin sitä paljon kavereille ja miehellekkin, eivät tietysti uskoneet, kuten en minäkään (eihän sitä ikinä halua uskoa niin), mutta sitten se karu totuus paljastui...

Mutta oikein paljon voimia, usko mua, se helpottaa kyllä :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 08:45 netskuli kirjoitti:
mulla on just sama tilanne. oireet loppunu kun seinään! mietin kans pitäiskö varata uutta aikaa ultraan. Se on vaan niin kallista ku viimex makso 150?!!!!
Oho, aika kallis juu... mä kävin eilen siellä yksityisellä ja maksoi 75e, siinä oli kelakorvaus huomioitu jo.

Oletko yrittänyt soitella vaikka pariin eri paikkaan jos jossain muualla halvempi? Tai sitten neuvolaan yhteys, voi olla että voisivatkin poikkeustapauksessa ehkä jotain järjestää... riippuu varmaan tätistä.

Inhottava tilanne sulla kun joutuu pähkäilemään! :hug:
 
Voihan vitsi. Hirveesti halauksia vaan kaikille tippuneille ja voimia :hug:

Nyt mun on aivan pakko varata ittekkin aika tuonne alkuraskauden ultraan, joskos vähän rauhottuis. Eka neuvola on nimittäin vasta 23.11 enkä taida malttaa siihen asti odottaa vaikka olin näin kuvitellutkin :/

Minkä hintanen tuo ultra on?

Oireina tällä hetkellä on lähinnä turvotusta, väsymystä sekä pahoinvointia, joka tuntuu voimistuvan pikkuhiljaa ja tulevan aalloittain. Viime yönä puol neljältä heräsin ihan hirveeseen oloon ja oli pako syödä jogurttia (profeel ananasjogurtti on aivan ihanan raikasta jääkaappikylmänä) ja maata tunnin verran ikkuna ihan selällään. Sitten helpotti ja sai vielä hetken nukuttua ennenkuin pirteänä töihin ;)

Tsemppiä kaikille!
 
Kiitoksia kaikille myötätunnosta ym. Mehiläisessä ultra maksoi n. 86e, josta on vähennetty kelan osuus.
Kyllä alkaa olee aika surku olo kun alavatsa juilii koko ajan ja tietää mitä tuleman pitää :'(
Paljon onnea teille kaikille matkaan!
 
voi kurjaa suny :'( :\| olipa kauheeta lukea kohtalostasi

Todella paljon haleja siulle ja myös teille kaikille jotka joutuneet kokemaan saman, isosti jaksamisia myös :heart: :hug: :hug: :hug: :hug:

Miulla ultra vasta 27.11 ja nyt oon viikolla 10, aika outoa että antoivat niinki pitkän matkan päähän ajan...

Enkyllä ole huomannu että oirelu ois mitenkä loppunu.. huih.. nyt kärsitään flunssan oireista, toivottavasti menee ohi nopiaan.

Tosiaan todella outoa ettei ne ekalla neuvola käynnilla jossa terveyden hoitajalla paikalla niin voijo todeta että onko sitä oikeesti raskaana vai ei

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 07:58 Suny kirjoitti:
No niin. Eilen sitten oli ultra josta sitten passitettin suoraan sairaalaan kun ei löytänyt sydänääniä ja eihän ne niitä siellä sairaalassakaan löytäneet :'( Nyt on sitten cytotecit sisässä ja muutaman tunnin päästä pitäis pikkuisen tulla ulos :'( joten meikä sitten tippuu tältä listalta :'(
Sikiö oli menehtynyt viikolla 7+5. Miten voikaan nuo ennakkoaavistelut mennä näin oikein... Kaikille hyvää onnea odotukseen!
Haleja ja jaksamista sulle! :hug:
 
Suny: :'( Koitahan jaksella! Iso :hug:

Mulla paha olo iskee aina kun maha tyhjä ja lämmin ruoka ainoastaan auttaa pitemmäksi aikaa. Ei vaan jaksa kerralla paljoa syödä joten vähän väliä jotain pitää mussuttaa. Tuskin tää paha olo tästä enää pahenee joten helpommalla pääsen tässä raskaudessa. Väsymys on kyllä kova ja se ahistaa kun on niin sotkusta eikä millään jaksais kokoajan olla siivoomassa ja pesemässä pyykkiä. Muutenkin kaikki rempallaan kun on remonttia. Kuinkas muut,miten jaksatte tehä kotihommia? Ite siis olen ihan pojan kanssa kotona,tammikuussa voisin ajatella meneväni töihin jos töitä löytyy,silloin varmaan olo alkaa olla parempi.

NallePuh ja masuasukki rv 9+2
 
sunylle :hug: :'(

Täällä on kans vähän huono olo ollut eilisen ja tämän päivän, tiputtellut verta, toivotaan vaan et ei ylly tosin neitiä kun viimekse odotin tiputteli ensimmäiset kaksi kuukautta muttei ihan tähän malliin kuin nyt.
Olo on huono muuutenki pyörryttää ja oksettaa hirveästi melkein kaikki ruuat tekee pahaa paitsi raparperi-herukkakeitto.
Hajuvesien haju on sellainen mitä en voi sietää yhtään eilenkin tyttö oli laittanut jotain ihanaa hajua ja passitin sen samantien pesulle. :x

Isommille lapsille piti kertoa uudesta tulokkaasta koska olen niin huonosti voinut etteivät huolestu mikä äidillä oikein on. Tottakai tyttö oli koulussa sitten kaverilleen kertonut joka oli kertonut äidilleen (on ystäväni) ja hetihän se puhelin soi ja kyseltiin kuinka voin :D

Joku kyseli kotitöiden tekemisestä ja siihen on vastattava että minä en ainakaan ole jaksanut tehdä yhtään mitään ja se kyllä näky, joka paikka oli ku pommin jäljiltä mutta äiti ehdotti viime viikolla että jos hän tulis kaveriksi siivoamaan kun näytän niin väsyneeltä (toisin sanoen sitä alkoi häiritsemään tämä siivo!) ja yksi päivä kun hänellä oli vapaata töistä tuli hyörimään tänne ja nyt on taas siistiä. Äiti ei tosiaan vielä tiedä tulokkaasta mitään muutenhan se olisi täällä joka päivä siivoamassa kun tietää kuin huono oloinen olen.


 
Voi Suny... :'( :'( Itse saman kokeneena olen todella surullinen sun puolesta! Koita jaksaa.

Varsinkin tän uutisen varjossa aika np-ultraan tuntuu loppumattoman pitkältä, vielä 3 viikkoa! Mietinkin jo meniskö liioittelun puolelle, jos kävis vielä toistamiseen yksityisellä, ihan vaan että näkis taas sen sydämen sykkivän? Mun äitikin lupas jo maksaa sen kun soiteltiin sen neuvola-pettymyksen jälkeen, tietäähän se että se viimekertainen keskenmeno kummittelee vielä aika vahvana.

Onko kellään muulla iskenyt todellinen pahoinvointi vasta vähän myöhemmin? Mulla alkoi tänään 10 viikko ja ekaa kertaa meinas yrjö lentää. Ja kohta pitäis lähetä töihin, aaaagh... Ennen tätä on ollu vaan pientä kuvotusta jos on maha tyhjä.

Sisi je bébé 9+0
 
raksu81
Heippa pitkästä aikaa!

Ja ISO :hug: Sunylle ja muillekin tippuneille. Ihan kamalaa :'(

Pahin pahoinvointi alkaa olla ohi, mutta tilalle on tullut kauhea väsymys. Nukuin yöllä 9 tuntia, mutta aamupalan jälkeen nukahin taas uudestaan pariksi tunniksi. Vieläkin nukuttaa.

Me ajateltiin kertoa vanhemmillemme tällä viikolla. Toisaalta tiedän, että ne aloittaa ihan kauheen hössötyksen, mutta vaikea pitää tätä enää salassa. Sitten joku kyseli kotitöistä, niin meillä ainakin on aivan hirveä kaaos. Olohuoneen pöytä on täynnä kaikkia nenäliinoja ja rusinapaketteja ja muita matskuja mitä tarviin kun makaan raatona sohvalla.

Ekaan neuvolaan on reilu 1,5 viikkoa. Mitähän siellä oikein tehdään? Tehäänkö siellä mitään gynekologisia tutkimuksia?

Koittakaa jaksaa :flower:

Raksu ja katkarapu rv 7
 
voi ei, kyllä tulee kamala olo ku lukee noita km juttuja. mua pelottaa ihan sikana kans et löytyykö seuraavalla kerralla enää elämää. mun piti äsken soittaa neuvolaan ja kysyä kattooko ne siellä sydänäänet kun meen viikonpäästä ekaa kertaa. ne lupas kattoo mut ne ei välttämättä kuulu niitten laitteilla. sillon viikkoja 10 eikä kuulema välttämättä sillon kuulu, ( niitten vehkeillä) jos niin käy ni varmaan varaan ajan taas yksityiselle ja käyn tsekkaa tilanteen. mulla se maksaa 86 euroa. :headwall:
 
Sunylle iso :hug: ja paljon voimia jatkoon!! :'(

Tänäänkin oli jäätävä koulusta pois kun olo on niin kamala ja oksettaa :x yöks..

Kotihommia en ole jaksanut tehdä olleskaan moneen päivään, mut onneks mies on jaksanut työpäivien päätteeksikin pitää huolen kodista ja ruuanlaitosta jne :) Ilman sitä täällä olis kyllä hirmunen kaaos!
Pakko lähtä syömään yks klementtiini ja sit hetkeks pötkölleen :)


-vauvaunelma ja pikkune 7+3-
(vauva on ollu meiän unelma parisen vuotta ja viimein saatiin clomeilla unelma alulle, siitä vaan tuo niccini tulee)
 
elin
Kotihommat on autuaasti rempallaan, en ole jaksanut tehdä juuri mitään! Köksänopen "työsuhde-etuna" olen aika monta kertaa vienyt oppilailta yli jääneitä ruokia kotiin, eli olen päässyt luistamaan kokkailustakin.
Jos kokkaamaan pitää ruveta, niin silloin ruokana on järestään spagettia ja jauhelihakastiketta... Sen haju ei jostain syystä ällötä niin paljoa.

Olen alkanut himoita tomaatteja, lienee parempi himo, kuin esikoisen aikana kinkku-ananaspizza! :D
 
Elin, mulle on kans tullu himo tomaatteihin, varsinkin minitotaatteihin :) vetelen niitä helposti rasiallisen illassa ja parempi tosiaan niitä syödä kun esim karkkia mitä mun ei tee enää ollenkaa mieli. Toi sun työsuhde-etushan on aivan loistava!..nyt vaan teetät lapsilla kaikkia "gurmeeruokia" ja vähän isompina annoksina :LOL:
 
Mä oon kans ollu aina kova karkin syöjä, mutta nykyisin ei tee yhtään mieli niitä (outoa...)! Sen sijaan tomaatit, marjat ja hedelmät uppoaa ja sit kylmä jugurtti! Paha olo on aina silloin, ku vatsa alkaa olla tyhjänä ja on orastava nälkä. Silloin on pakko saada äkkiä jotain syötävää tai okse ei oo kaukana :eek: Nyt oireisiini on hiipinyt myös tuo ikävä väsymys. Koulussakin ovat sen havainneet (yleensä on kauhee räpätäti ja ilopilleri), mutta nyt ei jaksa ees kuunnella aina porukoitten juttuja :x

Perjantaina mulla ois siis eka neuvola ja kieltämättä vähä jännittää...

Lumisin terveisin: Kesäheinä 7+2
 
kesäkuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 07:58 Suny kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 12:12 Suny kirjoitti:
Nyt mua alkoi tosissaan jänskättää, varasin juuri ajan ultraan ja sain sen jo huomiseksi. Oireet ovat hävinneet lähes totaalisti, joten km:n pelossa sitten varasin tuon ajan. Saa nähdä mikä on tuomio. Ainoita oireita ovat oikeastaan väsymys ja palelu, joten on kovasti alkanut arveluttamaan tuo masuasukin olemassa olo. Tosin kovin pahoin en olen koskaan edellisissäkän raskauksissa voinut, mutta ruokahalu on aina ennen vähentynyt ja nyt kuitenkin ruoka maistuu vanhaan tapaan. Neuvola onkin sitten ylihuomenna joten pääsee oikein kunnolla asioissa eteenpäin.
Tällaiset on kuulumiseni rv 8+4 aikoihin.
No niin. Eilen sitten oli ultra josta sitten passitettin suoraan sairaalaan kun ei löytänyt sydänääniä ja eihän ne niitä siellä sairaalassakaan löytäneet :'( Nyt on sitten cytotecit sisässä ja muutaman tunnin päästä pitäis pikkuisen tulla ulos :'( joten meikä sitten tippuu tältä listalta :'(
Sikiö oli menehtynyt viikolla 7+5. Miten voikaan nuo ennakkoaavistelut mennä näin oikein... Kaikille hyvää onnea odotukseen!
Olen todella pahoillani :hug: Voimia ja jaksamisia sinulle suny
Itselläni ennen esikoista ollut neljä keskenmenoa, joten voin vain kuvitella "tyhjyyden tunteesi".
Nytkin tämän toisen odotuksen kohdalla elän vain ns. tunti kerrallaan...
Pisimmillään keskenmeo minulle on tullut viikoilla 14 ja kaikki niin arvaamattomasti :'( Jotaisesta jäänyt haava sydämeen...
 
Heips!

Vieläkö mahtuu porukkaan? Oon hetken etsiskelly tällasta ryhmää, mut ei osunu silmään. Olis kiva vaihtaa kuulumisia ja fiiliksiä suunnilleen samassa vaiheessa olevien kanssa.

Mul on ollu väsymyksestä ja etovasta olosta harmia. Syöminen on vähän valikoivaa, kun täytyy aina vähän tunnustella mitä millonki sais syötyä. Rehut maistuu helposti, joten niitä tulee popsittua aika monipuolisesti. Masu on turvoksissa ja alavatsaan sattuu, kun jälkikasvu ottaa lisää tilaa. Rinnat on ollu kans tosi arat alusta asti ja aika pian plussan jälkeen piti ostaa isommat liivit. Muuten mahdun vielä vaatteisiini, mut vartalonmyötäsiä ei kovin paljon tee mieli pitää. Nukkuminen on katkonaista (totuttelua siis yösyöttöihin yms) ja aika vilunen musta on tullu. Herkkyys on välillä raskasta, mut aika hyvä on vointi silti ollu.

Neuvolassa kävin ekaa kertaa eilen (rv9+4) ja kaikki tuntu olevan kunnossa. Ekaan ultraan pääsen 3 viikon päästä. Ei oikein uskalleta kertoo vielä kovin monelle mahdollisen tulevan km:n takia, vaik mieli tekis. Yritän kuitenkin olla stressaamatta. Sunylle ja muille tippuneille voimia! :hug:

Ikää mul on 26 ja esikoista odottelen. Plussasin 3.10.-06 ja la 8.6.-07.
 

Meillä odotellaan kolmatta, LA on 18.6.2007. Ennestään on 5- ja 6-vuotiaat pojat. Esikoista odottaessa kärsin koko raskauden ajan pahoinvoinnista. Nyt pahoinvointi ei häiritse niin paljoa, vaikka viime päivinä olenkin oksennellut ihan kiitettävästi. Ja vielä töissäkin tarttis jaksaa.
En aio kertoa töissä raskaudesta ennen kuin vasta ehkä joulun jälkeen, ellei vatsa kasva liian muhkeaksi sitä ennen.
Samoin sukulaisillekin kerromme asiasta kenties joskus 12. rviikon jälkeen.
 
Annmari76
Nyt olen ultrassa käynyt. Lääkäri oli jo ennen ultraamista sitä mieltä että liian aikaisin olen tullut, että ei uskalla mitään luvata, että näkyykö viel mitään.
Ensin se teki sisätutkimuksen, katsoi että kohdunsuu on väritykseltään oikea, että on sen näköinen kuin raskaana olevilla kuuluu ollakin, lisäksi koputteli masua ja tunnusteli munasarjat, ja kohdun koon, vastaa kuulemma näitä mun viikkoja (6+6) ja totesi että on hieman oikealle "kallellaan" mun kohtu... en tiiä mitä sit tulee tarkottamaan- eli sit ku massu kasvaa ni se varmaan sojottaa oikealle :D
Sit se alakautta katsoi ultralla (semmonen pitkä sauva) sitä kohtua. Sen se pystyi sanomaan että on oikeassa paikassa, mutta tosiaan ei voi viel nähdä sen enempää. En tiedä onko toi niitten ultralaite sit kuinka tarkka tai jotain.. Tosi nopeasti se katsoi, aika hätäisesti! Tuntu että vähän hosumalla, että oisko sitttenki nähny jotain enemmän jos ois tovin pitempään katellu.
Lekuri sano sitä että kahden viikon kuluttua näkyis jo enemmän, että sit kannattais tulla, mutta silloinhan mulla on neuvola, toivottavasti silloin katsovat siel ultralla..
Mutta tosi positiivinen kuva jäi tuosta käynnistä.
:)
 
Hei kaikille!

Minä täällä herkuttelen, kun yksin olen kotona. Mies lähti työreissuun eli maiskutus vaan käy täältä kotisohvalta...
Olo ihan hyvä. töissä on niin kiire etten siellä edes joka hetki muista raskauttani. kotimatkalla sitten vasta herään todellisuuteen. etenkin jos bussilla tulen ja se on täynnä "haisevia" koululaisia, niin siinä kyllä yrjö meinaa väkisin tulla kyläilemään.
Rintsikat pitäisi käydä ostamassa, kun pursuaa yli vanhoista. Mieshän siitä on innoissaa, mutta harmittelee herkkyyttä :whistle:
Kauheaa, miten täältäkin pinosta vielä noin tiputaan :'( Itse yritän olla miettimättä mitään negatiivista, mutta kyllä väkisin tulee mieleen ensi viikon ultra ja jos siellä näkyykin jotain mitä ei pitäisi... no onneksi aika mene suht nopsaa nyt ja neuvola-aika tulee kanssa jotta saan varmuuden. Eihän sitä toki senkään jälkeen tiedä, mutta eihän sitä koskaan... Nyt laitan graduni menemään ihjaajalla ja toivon että se alkaisi olemaan kansitusta vaille valmis ja minä valmistuisin ja jättäisin opiskelut muille ainakin vähänksi aikaa.

 
Annmari76
Enni80, mulla ihan sama juttu, töissä kiirettä eikä pahemmin muista olotilaansa, ja samoin mullakin bussissa kun matkustan ni kaikki öklöt hajut on TOSI öklöjä! Heti huomaa jos joku haisee vanhalle viinalle tai pahalle hielle! Kyl siin pitää ihan keskittymällä keskittyä hengittämään ettei laatta lentäis!
 

Yhteistyössä