Kesälomareissut uusperheissä

• Viestiketjun aloittaja Mahtava mamma
  • Ensimmäinen viesti
Mahtava mamma
Joka kesä sama homma.Mieheni koittaa ilmeisesti rahalla ostaa lapsiaan jotka ovat meillä kesän ajan käymässä..Joka kesä me päätämme että yksi huvipuisto-reissu saa riittää, mutta AINA sit kuitenkin lisäksi lupaa käyttää kylpylöissä tms.MUA NIIN ÄRSYTTÄÄ!!!
Siksikin että rahaa ei olisi liikoja ja nämä reissut välimatkoineen päivineen ovat todella kalliita..Ex-eukko ei ikinä vaivaudu laittamaan lapsille senttiäkään käyttörahaa koko kesän kestävälle vierailulle ja samalla nostaa elatusmaksut ja lapilisät itselleen.
Lisäänpä tähän että yhteinen lapsemme ei vastaaville reissuille koskaan pääse, koska minä olen töissä, jotta pystymme maksamaan kaikki helkutin laskut ja kesälomaa ei ole ja noin pientä ei voi pitkille reissuille ilman 2 vanhempaa ottaa...
Just äsken asiasta mieheni kanssa tappelin ja sanoinkin et on se kumma et erolapset saa/pääsee joka paikkaan mutta normaali perheissä asuvat ei sitten pääsekkään!!! :kieh:
Ja sama homma varmaan ensi kesänä..minulla ei vaki-paikkaa, joten lomaa ei ole ja taaskaan ei YHTEINEN lapsemme saa nauttia samoista jutusita kun ne saakutin läskiperse horo-exän kanssa tehdyt!!!
Epäasiallista tekstiä,tiiän MUTTA nyt sapettaa niin pirusti!

Oli provo tai ei, minä ainakin ymmärrän kirjoittajan tuntemukset. Meilläkin meni alussa jutut niin, että isä yritti rahalla korvata sen, ettei ollut paikalla, ja osteli sitten elatusmaksujen päälle ihan hirveän kalliita tavaroita. Ja HUOM! Minä en valittaisi, jos isällä olisi ollut siihen varaa, mutta kun ei ollut, vaan luottokortit vinkuivat. Ja sama lomareissujen kanssa. Lapsia piti kuskata ulkomaille, minun kanssani ei ollut sitten varaa lähteä mihinkään.
No, maksettavahan luottokorttilaskutkin on, joten pitkään elimme sitten siten, että minä maksoin yksin yhteiset laskumme, ja ruokakaupan kassalla sain aina kuulla, miten tiukoilla mieheni on, eli minä maksoin. Ei tuntunut reilulta, ei. Mutta kaipa jengi täällä on taas sitä mieltä, että itsekäs uusi vaimo taas ruikuttaa.

Minkä ikäinen yhteinen lapsi on? Laita lapsi vain isän ja muiden mukaan reissuun. Jos miehelläsi siis on kaksi aiemmpaakin lasta niin kyllä hän pärjää. Saat itsekin levättyä paremmin toiden ohella. Jos reissu tulee sit liian rankaksi niin ehkäpä isä tekeekin vain yhden reissun kesässä. Tämä on mun neuvoni.

vieras minäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 10:16 vieras kirjoitti:
Minkä ikäinen yhteinen lapsi on? Laita lapsi vain isän ja muiden mukaan reissuun. Jos miehelläsi siis on kaksi aiemmpaakin lasta niin kyllä hän pärjää. Saat itsekin levättyä paremmin toiden ohella. Jos reissu tulee sit liian rankaksi niin ehkäpä isä tekeekin vain yhden reissun kesässä. Tämä on mun neuvoni.
Peesiin :attn: :attn: :attn:

\
Samaa mieltä minäkin. Nuorimmainen mukaan vaan kanssa.

peuhu
\
Joo samaa mieltä :wave:

alfa-naaras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 22:22 merianna kirjoitti:
Tää nyt oli niin selvä provo,ettei voi muuta kuin: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ei välttämättä ole.Minäkin tiedän muutamia uusperheitä, joissa maksajana toimii uusi puoliso ja melkoista kipuilua on ollut heilläkin.
Ymmärrän täysin et ottaa päähän ja tuollainen matkustelu erikseen aiheuttaa helposti sellaisen tunteen ettei samaa perhettä ollakkaan eli yhdessä vaan reisuun tai sit ei ollenkaan kalliita huvipuisto-reissuja.Useasti lapsillle ostetaan rahalla huvituksia ja unohdetaan että tapahtumarikas kesämökkireissu/retki ajaisi saman asian..

ymmärrän sua täysin muskin #&%?$!* ihan kympillä!!! Me lomailemme vaon ns. oman perheen kanssa!! mieheni ex-vaimo hoitakoon heidän lastensa huvipuistoon viemiset! Sillä emme me saa rahaa siitä kun he ovat meillä kesällä! ex- vaimo kun saa siitäkin rahat joten vieköön niillä rahoilla

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 19:05 sassa kirjoitti:
\
Tää nyt oli niin selvä provo,ettei voi muuta kuin: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mä en ymmärrä mitä provoilunmakua muka tuossa on. Siis onko täällä aikuisia ihmisiä kirjoittamassa ollenkaan?

Varmaan tuo lapsellinen nimittely. Eihän kukaan fiksu aikuinen kirjoittele tuollaisia. Meillä kotona äiti opetti aikoinaa, että "kuka toista nimittelee on itse". Ehkäpä niin!
Mutta en ymmärrä miksi isä ei osaisi reissussa huolehtia kuopuksestakin? Ja kai kirjoittajallakin on joskus vapaapäiviä, miksi ei reissuja tehdä silloin? Olisiko niin, että kirjoittaja ei halua olla ex-perheen lasten kanssa reissussa/ viettää aikaa heidän kanssaan? Meillä tehdään reissuja huvipuistoon, kylpylään, mökille, tuttaviin yms. kaikkea mukavaa mitä ikinä keksitään lasten kesäloman riemuksi.... ja ihan koko uusperheen voimin (sisältää neljä vilkasta lasta).

Jotenkin tuo kielenkäyttö antoi vaikutelman että kyseessä on tahallinen ärsyttäminen,eli provo...
En itsekään ihan kamalasti välitä mieheni ex-vaimosta,mutta en silti alkaisi häntä nimittelemään tuohon tapaan...
En osaa eläytyä nimimerkin tilanteeseen senkään takia,että exälläni ei ole uutta puolisoa,joka voisi harmistua siitä,että exä maksaa lapselleen matkoja ja huvituksia,ja uusperheessämme taas kumpikaan ei maksa toistensa lasten huvituksia tms.Jos menemme Lintsile,mies maksaa omiensa kulut,minä omieni.
Etää tosin usein harmittaa,kun nyk.mieheni ei maksa niitä reissuja jotka lapset tekevät etän kanssa,ja kiukuttelee,kun muka minun lapseni vievät hänen lapsiltaan,vaikka mies ei kyllä osta edes synttärilahjoja lapsilleni,saati kustanna huvituksia.Minun lapseni saa omalta isältään lahjat,huvitukset jne.

Oli provo tai ei.

No juurihan täällä sain minäkin kuulla, ettei lapsiin mene rahaa!!!

En minunkaan lapsi pääse kuin hyvä jos syntymäpäivänään Särkänniemeen. Muuta lahjaa/juhlaa ei tule. Ja siinä kesän tapahtumat. Ja se riittää meille.

että just
kyllä lapsiin rahaa menee, mutta ei taatusti niin paljoa kuin sinä väität, kyllä meillä ainakin vähempi menee!!! ja mietippä on paljon lapsia jotka eivät pääse minnekkään, kun esim työttömillä vanhemilla ei ole varaa. joten ole hyvin tyytyväinen jos lapsesi pääse särkänniemeen!!! ja tuskin se että lasta raahataan koko kesä joka paikkaan tekee siitä yhtään onnellisempaa kuin se että hänen kanssaan ollaan, voi katos harrastaa ihan näitä ilmaisiakin juttuja kuten vaikka päivä rannalla!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 23:52 että just kirjoitti:
kyllä lapsiin rahaa menee, mutta ei taatusti niin paljoa kuin sinä väität, kyllä meillä ainakin vähempi menee!!! ja mietippä on paljon lapsia jotka eivät pääse minnekkään, kun esim työttömillä vanhemilla ei ole varaa. joten ole hyvin tyytyväinen jos lapsesi pääse särkänniemeen!!! ja tuskin se että lasta raahataan koko kesä joka paikkaan tekee siitä yhtään onnellisempaa kuin se että hänen kanssaan ollaan, voi katos harrastaa ihan näitä ilmaisiakin juttuja kuten vaikka päivä rannalla!!
Teillä menee vähempi. Ole siitä onnellinen. Meillä ei mene ja niistä kuluista yksikään ei ole turha vaan välttämätön. Hyvä jos teillä terve lapsi ja kaikki hyvin. Älä siis herran jumala nyt yleistä minun kulujani jos kerron, että niitä kuluja todella voi olla.

Yksikään ihminen ei voi tulla sanomaan, että meillä ei voi olla noin paljon kuluja. Minä en määrittele itse vuokraani, en sähkölaskuani, en vakuutusmaksujani, en lääkärikulujani, en lainan korkoja. Ole hyvä ja ilmoita vuokranantajalleni, että pyydätte liikaa vuokraa, soita pankkiin, että peritte liian suurta erää.

Minulla ei ole varaa viedä lasta Särkänniemeen, eikä yhtään mihinkään, enkä käy itsekään!!!
Mutta mitä sanon lapselle, joka on odottanut syntymäpäivää kuin kuuta nousevaa? Että tänään vain ollaan kun ei ole rahaa. Kyllä minä sen rahan (n.20e) vaikka lainaan. Se on ainoa, minkä ylimääräisen lapseeni laitan. Kerran vuodessa, syntymäpäivä.

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Se joka väittää,ettei lapsiin kulu rahaa,ei takuulla ole itse vanhempi.Alkuhankintoja lukuunottamatta,vauva ei paljon kuluta,eikä vielä leikki-ikäinenkään,mutta annas olla kun tullaan koulu-ikään,murrosiästä puhumattakaan.Itselläni on kolme oma lasta iältään 2-17v,ja kokemuksen syvällä rinta-äänellä voin vakuuttaa,että mitä isommaksi lapsi tulee,sen enemmän hän kuluttaa.
Ja myös köyhien perheiden lapset odottavat,kuten Kaunis Aamu sanoikin,synttäreitä,jouluja ja lomia,ja vain hyvin kovanahkainen vanhempi voi olla järjestämättä edes jotain pientä ekstraa lapselle em. päivinä,vaikka tinkien omasta ruuasta,jos tarvis on.Vanhemmuushan on nimenomaan oman edun siirtämistä taka-alalle,ihan jokapäiväisessä elämässä,ja se on yhtä luonnollista kuin hengittäminen.
Ja kukaanhan ei voi määritellä mitään yleispätevää keskivertoa minkä jokainen lapsi kuluttaa,esim, itselläni lapsistani kaksi tarvitsee jatkuvaa lääkitystä,ja ne tekevät yhden lapsen kohdalla 30-40e kk,siihen sitten päälle infektiolääkkeitä,varsinkin talvikuukausina+perusvoiteet.Ja tähän sitten tietysti ne ruuat,vaatteet, bussiliput harrastukset ja viikkorahat,Ja un ohdin sitten mainita poliklinikkamaksut,joita kertyy kymmeniä vuoden aikana,seurannan vuoksi.Ja lapsista vanhin menettää nyt lokakuun alussa lapsilisät,ja aloittaa amiksen,eli kulut vaan kasvavat ja tulot tippuvat...
Tarkoitus oli siis sanoa,ettei kaikilla todellakaan ole samanlaiset kulut lapsistaan,esim. mieheni lapset eivät sairasta kuin pari nuhaa vuodessa,eli pelkästään tämän perheen sisällä on eroja lasten aiheuttamassa rahanmenossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 23:37 Kaunis Aamu kirjoitti:
Oli provo tai ei.

No juurihan täällä sain minäkin kuulla, ettei lapsiin mene rahaa!!!

En minunkaan lapsi pääse kuin hyvä jos syntymäpäivänään Särkänniemeen. Muuta lahjaa/juhlaa ei tule. Ja siinä kesän tapahtumat. Ja se riittää meille.
Minä en ainakaan väittänyt, ettei lapsiin mene rahaa. Mutta ei ydinperheessäkään ostella kalliita lahjoja tai matkustella, jos ei ole varaa. Perustoimeentulo ja nämä extrat ovat kaksi eri asiaa.

eräs
Järkeä peliin.
Sinne mennään mihin on varaa.
Meidän perheessä ei eritellä lapsia sen mukaan ketkä ovat heidän oikeita vanhempiaan. Eikä muutenkaan kohdella epätasapuolisesti.
Kun mennään jonnekin, sinne mennään kaikki. Kaikki ketkä ovat kulloinkin paikalla. Tietenkin miehen 2 lasta tekevät asioita myös äitinsä kanssa joten me emme tunne huonoa omatuntoa kun teemme asioita yhteistemme kanssa näinä aikoina.
Lapset ovat 50/50, kulut puoliksi, ei elatusmaksuriitoja.
Koska me olemme avioliitossa, kaikki on jokatapauksessa yhteistä, joten en jaksa miettiä jäänkö itse tai lapseni jostain paitsi sen takia, että miehelläni on enemmän elätettäviä. Jokatapauksessa lapset keskenään sisaruksina saavat toisiltaan niin paljon enemmän sellaista rikkautta, mitä ei voi rahalla ostaa.
Lomatekemisen ei tarvitse aina olla kalleimmasta päästä. Jokamiehenoikeuslain nojalla metsässä telttailu on sallittua, ilmaista. Kaupungeilla ja kunnilla on omia virkistys-ja ulkoilualueitaan joissa voi leiriytyä ilmaiseksi/pientä maksua vastaan, ei tosiaan tarvitse olla viiden tähden leirintäalue. Uimarannalla oleilu ei maksa mitään. Kotieläinpuistot ja Korkeasaari ovat halpoja huveja. Huvipuistoreissulle kannattaa ottaa omat eväät mukaan.
Kotoakin voi löytyä hauskoja huveja, pojat ovat kaksi viime yötä nukkuneet teltassa parvekkeellamme, sekin on heistä hauskaa ja tavallisuudesta poikkeavaa.
Yleisesti ottaen rahaa voi säästää huomattavia summia jokapäivä kun katsoo mitä ostaa ja mistä. Pikkupuroista tulee suuria jokia tai jotain sinnepäin ja pennissä on miljoonan alku.
Itse siirrän joka kuukausi rahaa sivuun, että koko uusperheemme ( 2 aikuista ja 4 lasta) pääsisi parin vuoden päästä ulkomaanmatkalle.

Mahtava mamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 19:59 Elina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 19:05 sassa kirjoitti:
\
Mä en ymmärrä mitä provoilunmakua muka tuossa on. Siis onko täällä aikuisia ihmisiä kirjoittamassa ollenkaan?

Varmaan tuo lapsellinen nimittely. Eihän kukaan fiksu aikuinen kirjoittele tuollaisia. Meillä kotona äiti opetti aikoinaa, että "kuka toista nimittelee on itse". Ehkäpä niin!
Mutta en ymmärrä miksi isä ei osaisi reissussa huolehtia kuopuksestakin? Ja kai kirjoittajallakin on joskus vapaapäiviä, miksi ei reissuja tehdä silloin? Olisiko niin, että kirjoittaja ei halua olla ex-perheen lasten kanssa reissussa/ viettää aikaa heidän kanssaan? Meillä tehdään reissuja huvipuistoon, kylpylään, mökille, tuttaviin yms. kaikkea mukavaa mitä ikinä keksitään lasten kesäloman riemuksi.... ja ihan koko uusperheen voimin (sisältää neljä vilkasta lasta).
Eipä voi kieltää ettenkö ajattelisi mieheni exästä lähes kirjoittamallani tavalla, mutta kiukuspäissäni kirjoitin sen ilmeisen alatyylisesti..sori vuan mut kuuluu tyyliini! :D
Vapaapäiviä on välillä joo mutta niin on paljon suunniteltuja menojakin..milloin sattuu ristiäisiä,lääkärireissuja,mökkeilyä yms niille päiville ja uskoppa vaan et KIIREINEN kesä on ollut ja on jatkossakin!Oishan tuo ollut KIVA itsekkin päästä hieman irtautumaan arjesta ja niin varmaan yhteisestä lapsestammekin..Vuorotyöläisenä vaan sattuu menemään niin et kun mulla vapaata niin miehellä ei eli yhteinen aika kortilla muutenkin!
Teillä ilmeisesti onnistuu helposti lähteä koko porukalla reissuun,onnittelut siitä!
=)

Tarkoitin lähinnä sitä että laitan yhteinen lapsenne mukaan reissuun ja jää sinä kotiin. Jos on aikaa niin tapaa ystäviäsi, mene ulos yms. Kyllä lapsenne kuuluisi lähteä mukaan näille reissuille. Jos yhteinen aika on kortilla niin alamanakka käteen ja etsikää päivä joilloin sitä aikaa on ja eikun suunnittelemaan. Itse lähetän mieheni lapsen ja yhteisemme viikonlopun lomalle ja jään itse kotiin. Tämä mamma tarvitsee joskus omaa aikaa. Kiva mennä ulos ja tavata ystäviä kun ei tarvitse kerrakin huolehtia perheestä ja lapsista :)

vieras täälläkin
meillä kesälomareissuja tehdään 2 kappalein. Silloin kun mieheni lapset ovat meillä osan loma-ajastaan menemme koko porukka jonnekin reissuun ja kun etälapset ovat äidillään menemme omalla ydinperheellämme toiselle reissulle. Etälasten äiti tekee yleensä myös jonkun pienen reissun lastensta kanssa, joten me teemme myös silloin omamme. Esimerkiksi tänä vuonna lähdemme risteilylle ja Muumimaailmaan ydinperheellä. Isommalla porukalla teemme huvipuisto-reissun. Jakamalla kesälomareissuja pienemmiksi ei tarvitse koko ajan ollan tien päällä eikä ympätä pariin viikkoon pelkkää actionia. Loput lomasta mökkeilemme ja retkeilemme.

Yhteistyössä