Heippa kaikille!
Kiitokset Lily Janelle päivittäjän tehtävän ottamisesta
Toivottavasti onni olisi sullekin myötäinen ja pian tärppäisi!
Pahoittelut myös kaikille tädin kohdanneille tai negan saaneille. Toivottavasti teitäkin onnistaa mahdollisimman pian
Kiva oli lukea myös nallun kuulumisia pitkästä aikaa. Jännä syksy teille tulossa
ON: Mie olen päättänyt siirtyä tästä porukasta taustalle. Testasin viime maanantaina kp 39 tyylipuhtaan negan citymarketin PregCheck -puikkotestillä. Valkkaria on kyllä paljon tullut joten kyllä ne menkat sieltä vielä joskus tulee. Eilen tuli jo yks verihyytymäklöntti ja pisara verta, mutta siihen se sit jäi. Väistämätöntä odotellessa kuitenkin... Päätin jäädä taustalle nyt sen takia, että muutan kesätöiden perässä pois miehen luota 3kk ajaksi. Yritän käyttää ajan hyödyllisesti ja yritän... ei vaan AION laihduttaa. Nyt olisi hyvin aikaa, koska sain juuri kandin palautettua ja opiskeluhommat jatkuu vasta syyskuun alussa. Nyt tämän viikon haluan kuitenkin ottaa rennosti: nähdä kavereita, pakata ja tehdä 5s esseen käytännöllistä teologiaa. Mutta siis aion jo lisäillä liikuntaa ja vähän yritän katsoo, mitä syön.
Laihduttaminen kuitenkin on tarpeen. Painan 107kg ja pituutta on 173cm. Kunpa saisin touko-heinäkuun aikana 10kg pois... :heart: ja elokuussa vaikka vielä 2kg. Tai kun pääsis ylipäätään alle 100-kiloiseksi. Sitten voisi syksyllä tikutella pari kiertoa ovista ja jos en edelleenkään niitä löydä niin hakeutua tutkimuksiin. Onneksi nuori ikä on vielä mun puolellani. Täytän marraskuussa 24v joten sinänsä ei ole kiire vielä.
Tosin kyllä mua kanssa ärsyttää noi kyselijät. Nyt niitä on tänä keväänä ollut aika paljon. Johtuu ehkä miehen valmistumisesta kesäkuussa tai sit siitä että ollaan oltu nyt 6v yksissä, joista kesällä 3v naimisissa. Ja ollaanhan me jo tietty lastentekoiässä: mies kesällä 27v ja mä syksyllä 24v.
Yritän kuitenkin jo suunnitella elämää sillä tavalla, että olen vielä piiiiiiitkään lapseton. Ajattelin ainaskin vuoden päästä, kun graduni on valmis, tehdä avoimessa yliopistossa gerontologian perusopinnot. Se olisi kiinnostavaa, koska joudun ja pääsen taatusti tulevaisuuden työssäni pappina kohtaamaan paljon ikäihmisiä. Gerontologia on siis poikkitieteellinen tieteenala, jossa tutkitaan vanhuuteen liittyviä ilmiöitä. Siinä yhdistyy sosiologia, yhteiskuntapolitiikka, terveystieteet, psykologia ja lääketiede. Ehkä jotain muutakin. Eihän sitä tiedä vaikka muutaman työvuoden jälkeen opiskelisin sitä Jyväskylän yliopistossa töiden sivussa lisääkin
Gerontologiaa opiskelevista tulee siellä terveystieteiden kandidaatteja ja maistereita
Sit mua kiinnostas myös venäjän kieli ja viittomakieli. Ne on kanssa hyödyllisiä papille. Ainakin Itä-Suomessa näiden kielien tai edes toisen taitavia pappeja otettas avosylin heti töihin. Mutta valmistuttuani teologian maisteriksi ja sitä kautta papiksi aikosin pitää noi opiskelut kuitenkin harrastuksina.
Luin muuten eilen yhtä esseetä varten sellasta kirjaa kun Rakkauden lahja. Se on piispojen puheenvuoro perheestä, avioliitosta ja seksuaalisuudesta. Oli helpotus lukea, että piispat suhtautuu hedelmöityshoitoihin positiivisesti, jos hoidoissa käytetään pariskunnan omia sukusoluja. Ehkäpä minäkin voin sitten joskus kokeilla niitä, jos lasta ei muuten kuulu. Olin tähän asti ajatellut, että on ok syödä jotain clomeja. Ajattelen niitä vähän kuten jotain vitamiineja. Siis ihminenhän syö purkista vitskuja, jos ei saa niitä tarpeeksi ravinnosta. Samoin on mun mielestä ok syödä clomeja, koska niistä saa niitä hormoneja, joita keho ei itse osaa jostain syystä itse tuottaa. Sen sijaan en ole tiennyt, mitä ajatella hedelmöityshoidoista OMALLA KOHDALLANI. Mulle jo alkio on ihminen, koska siinä on kaikki, mitä ihminen tarvitsee kehittyäkseen. Psalmissa 139:kin sanotaan
13. Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
äitini kohdussa olet minut punonut.
14 Minä olen ihme, suuri ihme,
ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
minä tiedän sen.
15 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,
muotoni kuin syvällä maan alla,
mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut.
Elämä on siis arvokasta jo aivan varhaisesta vaiheesta asti ja olen kipuillut tuon keinohdelmöitysasian kanssa. Mitä tapahtuu käyttämättömille alkioille? Onko oikein luoda laboratorio-olosuhteissa ihmisten alkuja ja sitten heittää "ylimääräiset" pois antamatta niille mahdollisuutta kehittyä elinkelpoisiksi kohdussa?
Tulipa taas tajunnan virtaa. Noh, siirryn taustailemaan ja toivon, että jokainen tämän palstan lukija saisi sen kauan kaivatun pienokaisensa syliin asti
Minulle se ei ollut sitten tarkoitettu. Ainakaan vielä.
Hengessä mukana kuitenkin