Kesällä 2004 syntyneet vauvat & +30v. äidit

Peippo67
Hei!

Olen Nurmijärven kirkonkylän läheisyydessä asuva 37-v. 2,5kk ikäisen esikoistyllerön äiti. Minuakin voisi kiinnostaa tällaisten 'vanhojen', juuri äidiksi tulleiden
naisten seura =) Hauskaa olisi jos vielä asuisi aika lähekkäin! Meiliosoitteeni on pia.rantasaari@kolumbus.fi

Terveisin
Pia & Elvira (s 10.8.04)
 
Moi,

Mäkin haluaisin mukaan! Olen 34-vuotias 4 kk vanhan tytön äiti Espoosta. Vauva-arki on lähtenyt sujumaan ihan kivasti, neiti nukkuu yöt hyvin (päivällä vähän huonommin!) ja kiinteitäkin on jo hiukan maisteltu. Olis tosiaan kiva vaihtaa ajatuksia muiden suunnilleen samanikäisten vauvojen äitien kanssa. Ja ehkäpä tavatakin samalla suunnalla asuvien kanssa. Tuija, missä päin Espoota asut?

Nonna
 
Hei, minä olen saanut esikoiseni kesäkuussa, poika-vauvan, nyt 4,5 kk. Olen 38 vuotias. Nautin kovasti kotiäitiydestäni! On ihanaa saada olla vauvan kanssa kotosalla. Viikonloppuna käymme koko perhe vauvauinnissa ja kerran viikossa vauvan kanssa vauvamuskarissa. Ystäviäkin onneksi ehtii päivisin tapaamaan, koska lähelläni asuvilla ystävilläni on joko äitiysloma tai hoitovapaa meneillään. Aika kulkee kuin siivillä! Meilailkaa Nonna, Tuija ja Peippo.

T, Kesämamma :flower:
 
beibigirl
Heippa!

Mahtuuhan mukaan vielä yksi kotiäiti? Ikää löytyy minulta 30 vuotta ja tyttövauvalta 3,5 kuukautta. Päivämme täyttyvät vaunulenkeistä, leikeistä ja "juttutuokioista", mutta olisi välillä tosiaan kiva vaihtaa ajatuksia hieman kypsempienkin ihmisten kesken... ;)

Mekin asumme Espoossa (Olarissa), joten voisi olla hauska tavatakin kahvittelun ja höpöttelyn merkeissä. Työssäkäyvä mies kun ei ihan jaksa innostua vaippavertailuista ym... Vaikka olen kyllä valmis kokeilemaan, osaanko vielä jutella muustakin kuin vaavista :D

Terveisin

beibigirl
 
Heips kaikki,

Tervetuloa vaan joukkoon Pikkumyy ja beibigirl!

Sain juuri pikkuneidin nukahtamaan ja nyt vietän ruhtinaallista omaa aikaa. Juu, kyllä meidänkin päivät sujuu vähän samaa rataa. Käydään vaunulenkillä, lorutellaan ja leikitellään ja tietty opitaan uutta. Viime viikolla neiti oppi käääntymään vatsalta selälleen ja viime päivien uus juttu on ollut korvia vihlova kirkuminen! Ens viikolla mennään taas neuvolaan, tällä kertaa on 4kk läääkärintarkastus. Marraskuun lopulla neiti pääsee elämänsä ekoihin pikkujoulujuhliin, kun miehen työpaikka järjestää työntekijöiden lapsille sellasen.

Ollaan päivisin yleensä kahdestaan, kun mies on töissä ja kaikki perheelliset kaverit asuu ikävä kyllä muualla Suomessa. Sen takia oliskin kiva saada kavereita tätä kautta.

Kuulumisiin! Mullekkin voi kirjoittaa myös suoraan,

nonna70@luukku.com

Nonna
 
Ääks, mä pääsen tänne nettiin toistaiseksi niin harvoin, kun ei sitä vielä kotona ole (tulossa kyllä). Mielellään myös tapaisin jos löytyy lähellä asuvia tuoreita äitejä!! Meillä on jonkin verran äiti-vauva kavereita, mutta ei niin lähellä saman ikäistä kuin nyt tässä ilmoittautuneet. Me asutaan Mäkkylässä eli ihan Helsingin ja Espoon rajamailla. Tyttö on syntynyt 4.8. eli ensi viikolla 3 kk!! Päivät on aika pitkiä ihan kaksistaan, kun mies vielä töiden lisäksi opiskelee ja on siis iltojakin poissa/poissaoleva... Muuten meillä sujuu ihan kivasti (koputan puuta), jonkinlaista rytmiä jo löytyy elämässä. Nyt on meneillään opettelu omaan sänkyyn nukahtamiseksi, ei ole vielä onnistunut (eli nukkuu lähinnä tissille ja päivällä vaunuihin), mutta ehkä se tästä... Muuten kyllä yöt suht kivasti menee eli nukutaan jo yksi sellainen pidempi pätkä. Mutta siis, kohta pitää kiitää taas täältä kirjastosta kotiin, joten... Saa kirjoitella!! tuijast@suomi24.fi
 
Peippo67
Hei taas tytöt!

Täälläkin arki on yhtä pitkää pötköä, välillä ei edes tiedä mikä viikonpäivä menossa... Kyllä ihmislapsi on avuton syntyessään vaikka ihan selvästi päässä vilisee kaikenlaisia ajatuksia! Jännää nähdä löytääkö tyttö kohta kätensä, niin 'lähellä' jo on - siitä alkaisi ihan uusi ulottuvuus. Ja jotain ääniä (paitsi kakkimis- ym) yritetään lirkutella mutta ei ne ihan vielä, vaikka nauraa jo osaa.

Hyvää loppuviikkoa teille kaikille täältä Nurmijärven metsistä =)

Pia
 
LiisaSofia
Moi vaan kaikki!
Ja vieläkö pääsen mukaan porukkaan?
Oon +30 kahden muksun äityli P-Suomesta, tosi peineltä paikkakunnalta. Tuttavia täällä ei miehen sukulaisten lisäksi paljoa ole, joten olis kiva tutustua uusiin ihmisiin vaikka sitten näin netin välityksellä.
Vanhempi meidän muksuista on 1v 10,5kk poika ja nuorempi just tänään 4kk tyttö. Olis kiva vaihtaa ajatuksia/kokemuksia/neuvojakin kenties (?) toisten samanikäisten muksujen äippien kans.
t.LiisaSofia
 
beibigirl
Tervehdys äipät ja tervetuloa LiisaSofia!!

Nyt kyllä ottaa aivoon \|O \|O . Kirjoitin tuossa juuri äsken ummet ja lammet, ja kun piti lähettää viesti, sain ilmoituksen että "sessio on vanhentunut" ja teksti katosi kuin tuhka tuuleen. No, uusi yritys...

Eli vietän täällä parhaillani päivän "itsekeskeisintä" hetkeä, kun tyttö uinuu ulkona vaunuissa. Toisessa kädessä on kuppi pikakahvia ja toisessa pussillinen mummon leipomia lesemuffinseja. Onko paremmasta väliä? Yksi tällaisten "ikäsynnyttäjien" etu on se, että oma äiti on eläkkeellä ja pääsee auttamaan vaavinhoidossa ja kotihommissa. :) :)

No ei elo aina ihan näin ruhtinaallista ole. Stella (pian 4kk) heräsi yöllä kolmeen otteeseen. Voikohan kyseessä olla se "tiheän imun kausi" - taas? Pari viikkoa sitten oli sama juttu, mutta silloin luulin Jekovit-tippojen aiheuttamien vatsanväänteiden olevan yöheräilyjen syynä. Mene ja tiedä. Mulla on hieman pöhnäinen olo, koska en ihan helposti saa unenpäästä kiinni yösyöttöjen jälkeen. Tyttö nukkuu viereisessä huoneessa, jossa imetän istualteen. Makuuimetys omassa sängyssäni olisi varmaan kätevintä, mutta kun mies on herkkäuninen ja tarvitsee lepoa jaksaakseen töissä, se ei onnistu. Lisäksi mulla on taipumus simahtaa silloin itsekin. Joskus käy mielessä, että häätäisikö ukon sohvalle ;) , mutta kun tuokin opiskelee hieman iltaisin, ovat myöhäisillat ja yöt käytännössä ainoat kahdenkeskiset hetket... Tai lähestulkoon, mitä nyt koira änkeää siihen meidän väliimme :D .

Mitenkäs te muut hoivaatte parisuhdetta? Mulla on haaveissa koko perheen Ruotsin-risteily, jonne otettaisiin mummot mukaan. Siten äiti ja iskä pääsisivät hetkeksi vaihtamaan vapaalle yökerhoon, mutta olemaan silti lähistöllä... Onko ihan hölmö ajatus? No, ehkä mummoiltakin pitää kysyä...

Leppoisaa perjantaita toivottavat

Heidi & Stella

 
Perjantaita!

Mullakin on menossa ruhtinaallinen oma hetki, kun tyttö vetelee hirsiä parvekkeella. Ihanaa kun on viikonloppu edessä, niin saa jakaa vähän tätä hoitovastuuta miehen kanssa.

Meillä nukuttiin aikas hyvin viime yönä. Nukkumaanmeno tosin oli vähän hankalaa, neiti nukahti vasta n. 23.30. Meillä nukutaan perhepedissä, joten yösyötöt on muodostuneet suhteellisen helpoiksi, ei tartte kuin tuikata tissi suuhun ja uinuu siitä sitten itsekin.

Joo, kyllä isovanhemmat on hyvä apu vauvanhoidossa. Meillä molemmat isovanhemmat asuu kyllä muualla Suomessa, mutta oma äitini käy kyllä melkeinpä kerran kuussa täällä auttamassa. Ollaan silloin käyty miehen kanssa esim. syömässä tai shoppailemassa. Beibigirl, musta tuo Ruotsinristeily kuulosti todella hyvältä ajatukselta. Taidanpa varastaa idean :). Sit kun tytön voi jo jättää mummille ja ukille hoitoon, mulla on haaveena lähtee miehen kans kahdestaan Viroon johonkin kylpylään hemmottelemaan itseään. Haluis jo nyt,mut eipä vielä voi jättää neitiä.

Niin, mitäs mieltä muut on? Kirjoitellaanko tämän palstan välityksellä vai siiirrytäänkö sähköpostiin?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Toivottaa Nonna
 
LiisaSofia
Huomenta päivää vaan kaikille!
Ihanaa olis juu lähtee vaikka minne miehen kanssa lomalle, mutta... Vaikka meidän isomman mukelon voiskin jättää pariksi päiväksi mummujen ja muiden hoitoon, nin nuorempi kun ei syö tuttipulloa (eikä tuttia) nin minkäs teet. Pitää olla sille maitohinkkinä, eikä pääse kuin haaveilemaan vasta omista lomista. Mut en tahdo valittaa on ne niin ihanan rasittavia B)
Keskustelu systeemeistä sen verran, että tää palstalla jutustelu olis ainakin mun mielestä aika hyvä juttu, silloin kaikki vois seurata kaikkien kuulumisia ja silleen.
Mut nyt pitää mennä äkkiä suihkuun ennen ku jompikumpi ipanoista herää.
Iloista viikonloppua,
t.Liisa
Ps. Mulla on liput likkakaverin kanssa Hectorin konserttiin ja siihen on enää 5 yötä aikaa!!!! B) B) B)
 
On oikeesti niin terapeuttista lukea muiden saman ikäisten vauvojen elämästä, koska samojen ongelmien kanssa painitaan... Tää on niin kivaa, kun vielä saisi kotiin sen netin että pääsisi useammin katseleen. Me ollaan tytön kanssa nyt mun työpaikalla ja tyttö kiertää sylistä toiseen ja äiti nakuttaa konetta... ;)
Mutta pitänee jättää nyt juttu lyhyeen ja lähteä kohta kotiin ihanassa auringonpaisteessa kävelemään!
Voikaa hyvin kaikki ja hymyilkää!!!!!
 
Hei vaan kaikki + 30v.mammat!

Vauveli nukkuu ulkona päiväuniaan ja mulla on hetki ylimäärästä aikaa. Kiva kun porukka on kasvanut muutamalla uudella äidillä. Mitä mieltä olette, pitäisikö meidän perustaa oma yhteisö johon siis kaikki + 30v. esikoisen saaneet mammat ovat tervetulleita vai jatkammeko kirjoittelemista näiden 2Plus- sivujen kautta? Itse en kyllä ole yhteisöä koskaan perustanut eli en tiedä onnistuisiko se ilman aiempaa tietoa? Toisaalta kyllähän tämä kirjoittelu näidenkin sivujen kautta onnistuu. Ilmoitelkaa mielipiteenne! =) Hyvää viikonlopun jatkoa teille kaikille!!!
 
LiisaSofia
Moi kaikki!
Jos laitetaan semmoinen yhteisö kasaan, niin kertokaa sitten että minne jatkossa kirjoitellaan, en oo meinaan semmoisessa ikinä ollut mukana ;)
Oltiin eilen sisustus/remontointi/rakennusmessuilla =) Olis kyllä voinu hankkia vaikka mitä! :p Kateltiin kuivausrummuista ja jääkaapeista alkaen kaikkea mahdollista. Suunniteltiin keittiöön uusia kaapinovia taikka ainakin uusia vetimiä. Ihme kyllä muksutkin jakso olla siellä ihan nätisti.
Huomiseen, Liisa
 
LiisaSofia
Kesämammalle tiedoksi: Kajaanissa oli kaksipäiväiset messut Kajaani-hallilla eilen ja tänään =) Mukavaa oli joo, kun olis vielä rahaa toteuttaa kaikki mahdolliset sisustusunelmat... :p
Liisa
 
Moikka!

Ja hauskaa alkavaa viikkoa! Viikonloppu meni taas kuin siivillä. Lauantaina meillä oli ystäviä kylässä ja eilen ravattiin asuntoesittelyissä. Kiva kyllä käydä katsomassa asuntoja, mutta on ne vaan hitsin kalliita täällä pääkaupunkiseudulla.

Meidän neitokainen simahti äsken tuohon meidän sängylle, mikä on todellinen ihme. Hän kun ei yleensä nukahda päivällä sisälle ei sitten millään. Parvekkeella tai vaunulenkilllä kyllä nukkuu. No, hyvä näin. Eilinen päivä olikin sellainen vauhtipäivä, niin eipä ihmekään että typsyä nukuttaa.

Niin, pitäiskö meidän tosiaan perustaa sellanen msn yhteisö? En oo koskaan sellasta perustanut enkä ollut mukanakaan, mutta ei sen perustamisen vaikeeta pitäis olla. Voisin yrittää luoda meille sellasen, kunhan ehdin. Meidän pitäis vaan keksiä joku nimi yhteisöllemme. Olisko ehdotuksia? Niin ja ylipäätänsä halukkuutta tuollasen ryhmään? Siellähän voi sitten vaikka chattaillakin.

Kertokaa mitä mieltä olette!

Nonna


 
Heippa LiisaSofia!
mahdatko sinä olla se "minun" Liisani sieltä kajaanista?nimi kyllä kuulosti niin tutulta...käytiin yhdessä vanhusten kotihoito-kurssia??jos olet sama tyttö,niin olisi ihana asia jos otat yhteyttä minuun.asun nykyään täällä Kuopiossa,muutin tänne 4 v sitten...mun osoite on
minna_maatta@hotmail.com :hug:
 
LiisaSofia
Minna???
Siis meinaatko että oltiin siellä Marjo H:n vetämällä kurssilla joskus v.2000? EI VOI OLLA TOTTA!!!! Kerro ihmeessä mitä kuuluu?? Mie taisin laittaa sulle tekstaria tossa kesällä kun tytteli synty? maailma on pieni!
Juu ja se meidän oma keskusteluryhmä sinne msn:lle vois olla ihan jees juttu =) Laitetaan sille vaikka nimeksi Mammat +30, kun se taisi olla se Kesämamman alkuperäinen haku porukalle. Mitä mieltä muut on?
Liisa
 

Yhteistyössä