***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Mäkin tykkään tehdä käsitöitä! Kaikkia yksinkertaisia, koska taidot ei riitä hankaliin juttuihin ollenkaan! Kestovaippoja haluaisin kokeilla seuraavaksi duunata, mutta en ole vielä uskaltanut edes kankaita ostaa...täältä kun lähimpään kangaskauppaankin on matkaa 60 km. :/

Nimi vauvalle... Nooh. Eipä olla oikeastaan ollenkaan mietitty.
Mulla olis pojalle nimi, josta mies ei ainakaan tällä hetkellä pidä. :| Tytölle mulla ei oikeastaan ole mitään nimi-ideaa. Tarvii varmaan niitäkin alkaa fundeeraan! Kauhee stressi taas tulee ristiäisistäkin. :|
 
Sirkka-Liisa: Minä myös tykkään tehdä käsitöitä. Mulla tulee sellasia buumeja, jolloin tehdään. Sitte voi mennä pitkän aikaa ettei tehä mitään.

Pojan nimi meillä on jo päätetty. Tytön nimestä ei hajuakaan. Esikolle oli kyllä useampi vaihtoehto, mut nyt tuntuu, ettei ne tälle tulokkaalle ehkä sopisi...

Onko muilla puutumista? Mulla voi koko alapääkin :ashamed: puutua hetken istumisen jälkeen. Tunne on tosi inhottava. Yleensä puutuu onneks vaan jalat, mut äsken kun istuin makaavassa asennossa nojatuolissa alkoi käsikin puutumaan. Ei oo kivaa....

Ja älkäähän pelästytelkö noilla pienillä vuodoilla, please. Ne ei oo kellekään kivoja. Onneks kaikilla on kaikki hyvin. Nyt vaan maltatte levätä ja ottaa tosi rauhallisesti. :heart:
 
Iltaa!

Kyllä pääsi ruma sana, kun en tunnustani meinannut enää muistaa..tai osannut kirjoittaa..tätäki se raskaus teettää...muistiki menee, kääk!

Neuvolassa sain käydä vihdoin tänään ja kaikki oli ok. Painoa oli päässy tulemaan viimeisen kk:n aikana sitten yli 500 g/vko. Nyt on alkupainosta tullut 4 kg lisää. No saa sitä kuulemma tullakin. Mulla iski kyllä pieni kriisi nyt tuon painon suhteen. Taas pitäisi tottua siihen, että painoa vaan tulee ja tulee... :kieh:

Muuta neuvolakäynniltä:
RR 114/54 (ei ihme, vaikka välillä tuon alapaineen takia huimaa)
Hb 130
Sykkeet 140-150
Isyyslomaa ei isäntä ehdi pitää paljoakaan kesän aikana. Työtä on just sopivasti eniten kesällä. Mulla on Sirkka-Liisan kans vähän samanlainen fiilis, että mitenkähän tässä vielä käy... Aikalailla oli esikoisen kanssa yksinhuoltaja fiilis huhtikuun lopusta lokakuun puoliväliin. Meillä rakennettiin silloin ja rakennetaan koko ensi kesä kaiken muun työn lisäksi. Mutta eipä kannata etukäteen murehtia liikaa, menee koko odotuksesta ilo!

Masulla nukkuminen ei ole onnistunut pitkään aikaan, eikä myöskään selällään, joten hyvin oon jo tympiintynyt kylkiasentoon. Sitähän riittää vielä pitkään...Tyynyjä oon ottanut avuksi, että sais vaihtelua nukkumisasentoihin.

Nimistä oli jotain puhetta. Meillä varmaan jatketaan perinteistä linjaa. Meillä on miehen kans hyvin erilainen maku nimien suhteen, joten eipä taida olla taas valinnanvaraa nimistä, joista molemmat tykätään.

Käsitöitä tykkäisin kovasti tehdä enemmänkin kuin tällä hetkellä ehdin. Tänään ostin lankaa, josta aion kutoa ainakin myssyn vauvalle.

Ai niin, mammaseurasta Sydänkäpynen taisi jotain kysellä. Itse kaipasin hirveesti seuraa toisista äideistä esikoisen vauva-aikoina ja sitä sain paikallisesta MLL:n perhekahvilasta.

pupukana 17+5
 
Kyllähän mä oon ilmesesti tuntenutkin niitä liikkeitä jo vähän aikaa.... en vaa oo osannu yhdistää niitä... nyt nimittäin alko eskomarjatta meuhkaamaan masussa!!!

Ompas hassun tuntuista!! :LOL:

Jotain volttia tuntuu heittävän... :wave:
 
Kiva kuulla että liikkeitä on tuntunut, on se ihanaa :heart:

Nimistä Tytölle tuntuisi löytyvän nimiä vaikka muille jakaa, päällimmäisenä on ollut tuo Ella ja ainut mikä edes jotenkin päin tuntuu sopivalta nimeltä pojalle on ollut Viljami ja toivon että ukko keksii vielä parempia ehdotuksia, kun minulta ei niitä näytä tulevan :D En siis aio nimeä päättää lopullisesti ennen vauvan syntymää, vaan ajatuksena ois sitten valita joku niistä mitä on mietitty joka sopisi vauvalle. Minusta silti jotenkin tuntuu että jos hän on tyttö, niin hän myöskin näyttää Ellalle :O mistähän johtunee.

käsitöistä nyt olen innostunut kaulahuivia neulomaan, ja ideana ois paljon muutaki tehdä, saa nyt sitten nähdä. Ennen raskautta en juuri mitään ole pitkään aikaan kyllä tehnyt..

Menhit ja Ella-Viljami rv 20 ja risat
 
Pirskatti näitä öitä ku ei saa nukuttua, jopa 6.5tuntia tuli taas nukuttua.... No onneks tyttö isällään vkonlopun ja mieskin raksalla, joten saan nukuttua vaikka koko vkonlopun :)

Tänää pitäs mennä vanhimman kummeille kylään. Pojan kummitäti lupas mulle jotain vauvan vaatteita. Saa nähä jos jotain kivoja vaatteita olisi :)

Tota mammaseuraa ei itellä oikeestaan oo ja varsinkaan nyt sitte senkään takia kun ollaan muuttamassa viimestään kesäkuun alussa uudelle paikkakunnalle....
 
mammaseuraa: on tällä hetkellä aika hyvin. Monella kaverilla alkaa olla jo lapsia, suurella osalla pikkasen nuorempia kun meidän neiti. Nyt on sitten samaa aikaan meidän kavereista kolme saamassa kevät-kesävauvaa :D On tosi kiva kyllä kun voi jutellakin kaikista asioista kavereidenkin kanssa, eikä tartte miettii, kyllästyykö ne jo =)

Venla ja Tauno 20+5
 
Ikägalluppiin en aiemmin vastannut mutta Ansku71, kyllä täältä löytyy jopa vuosimallia 70.. =)

"Vili Vilperi" kastetaan ja toivotaan että löydetään hänellekin 3 kummia kuten esikoisella on.. ja nimi on jo aika lailla paketissa ainakin pojalle. Esikoinen on aika lailla sen näköinen kuin kuvittelin ja aiemmin päätetty nimi istuu hyvin.. ei kai se tämäkään voi kovin vieraan näköinen olla.. :LOL:
Meillä on myös eka nimet nelikirjaimisia ja eikä löydy top10:stä jottei jokainen vastaantulija ole saman niminen.. toinen nimi tulee sitten suvusta ja kolmas ideoidaan.
Vannomatta paras mutta eiköhän se lapsiluku ole nyt täynnä.

Autosta.. vaihdettiin viime keväänä farkku (FF '05) mutta huomattiin että kannattaa ostaa koiraverkko jos meinaa tilan hyödyntää tosissaan, ei mahtunut vaunut mukaan viimeksi kesälomareissulle.. :(
Sattarit kyllä oli mutta kuomut olisi olleet mukavammat mökkitiellä kävelyyn.

Mies tulee videokameran kanssa mukaan synnytykseen kuten viimeksikin.. huom. sektio kyseessä..
Eli video alkaa ekasta tomerasta rääkäisystä ja kun neiti tulee seimin takaa näkyville. Tosi hieno juttu että kaikki on videolla sillä en olisi muistanut kaikkea kun sain morfiinia kipuihin.. tulipas jopa istukka kuvaan jota en olisi uskonut niin isoksi. :whistle:

Isyyslomaa mies piti viimeksi 2 viikkoa ja viikon kun tyttö oli kuukauden, nyt varmasti koko 3 viikkoa ja kesäloman päälle. Sitten alkaakin jo helpottamaan elämää kun vauva lähentelee 2 kk ikää, kannattelee jo päätään ja pahimmat masuvaivat helpottaa yms. Niin.. ainakin yleensä, kaikkeen on varauduttava.. :/

Kysynpä uudelleen kun viimeksi ei kukaan vastannut että tietääkö joku voiko spinaalia laittaa sektiossa? Vai onko merkitystä kun taitaa olla lyhyempi vaikutteisempi mutta niinhän se on operaatio. Epiduraalin kanssa kun viimeksi palasi tunto kesken kaiken.

Tiivari: minulla oli esikoista odottaessa hermopinne olkapäässä ja alkoi samaan aikaan kuin raskauskin, olin melkein 2 kk sairaslomalla.. ultrassa laitettiin kortisonipistos jolla meni ohi mutta palasi loppuraskaudessa ja taas ei nukuttu kuin 2h maksimissaan öisin.
Pahimmillaan taisi olla sektion jälkeen ja oireili lievempänä niin kauan kunnes sain kipukynnystä ja unen laatua parantavaa lääkettä. Tosi inhottava vaiva.. sinuna kyllä hakisin apua heti jos vaiva jatkuu ettei mene pahemmaksi. Itse istun myös päätteen äärellä päivät, palasin loppiaisena töihin ja heti ensimmäisen viikon lopulla jo sai nostaa takamustaan ylös penkistä iltapäivisin kun alkaa sattumaan.

Mammaseuraa ei ollut kun esikoinen syntyi mutta aika pian tuli kaksi kaveria raskaaksi joten nyt on.. =)

Viikko pitäisi vielä malttaa odottaa että pääsee näkemään pikku-villikon.. alkuviikolla tarttui alesta mukaan poijan väristä vaatetta joten olisi kiva tietää vahvistuuko poikatunne entuudestaan.
Neuvola oli viimeksi 18.12. ja seuraava vasta 6.2. mutta hyvinhän nuo liikkeet ovat jo jonkun viikon tuntuneet joten ei huolta sen suhteen. Seuraavalla neuvolakäynnillä saan sitten raskaustodistuksen mukaan ja paperit siten eteenpäin.
Maasu: kyllä se neuvola kerran kuussa normaalisti on. (olisin saanut ajan tammikuun lopulle mutta pyysin itse siirtoa että saan sitten nuo paperit kun juuri ollaan ultrassakin oltu)

äää + Vilperi 19+1 :heart:
 
Minä taidan vetää pohjat tuossa painonnousussa!? Lähtöpainosta kiloja tullut jo KUUSI!! Bmi edelleen 22, joten nou hätä mutta kauheaa jos paino tätä vauhtia nousee niin missäs kunnossa sitä lopussa ollaan. Varmaan osasyynä painonnousuun on tupakoinnin lopettaminen. Ruoka maistuu paremmalle ja kokoajan on nälkä. Olen lenkkeillyt päivittäin ja makeaa syönyt vähemmän kuin ennen mutta leipä se kai on joka pitäis jättää vähemmälle....

Onko muita jotka eivät ole tunteneet maha-asukin liikkeitä vielä näillä viikoilla? eli 17+1.

Mahaa juilii edelleen hetkittäin mutta (kokeneempi) ystäväni meinasi että ne on kohdun kasvukipuja. Täytyy ottaa yhteyttä neuvolaan jos kipu ei hellitä tai se yltyy....
Jos ne nyt sitten kuitenkin ovat supistuksia (en tiedä miltä supistukset tuntuvat, esikoista odotan) niin helposti passittavat saikulle. En vielä tässä vaiheessä tahtoisi kuluttaa palkallisia sairaslomapäiviä koska pelkään ja uskon että huono selkäni ei kestä loppuun saakka työssä käyntiä ja mielellään olisin lopussa palkallisella sairaslomalla....

Noh, päivä kerrallaan kuulostellen mitä tuleman pitää.
 
täällä on tytöt käytetty lääkärissä ja joku virus jyllää mikä nostaa korkeeta kuumetta ja kurkkukipua.eli siis kaikki oli muuten hyvin,toisella korvassa punotusta ja toisella kurkussa,muttei mitään hälyyttävää.. =)

viime yökin meni paremmin ja tää äiti sai hiukka paremmin nukuttua ja tytöt kans :D siis olemme pirteemmällä päällä ;)

nimistä siis meillähän alkaa kaikki eri kirjaimilla joten varmaan nyttenkin
tulee olemaan,puhetta on ollu nimistä mutta mitään ei olla päätetty..
katsotaan keneltä mini näyttää :D

autosta meillä on nyt fiat marea farmari 7-hlö mutta vaihdetaan se ens viikolla chrysler voyageriin..

mammaseuraa sitä ei oikein ole..yks hyvä ystävä on kenen kanssa ollaan silloin kun molemmille sopii päivä kaupungilla tai jotain muuta vastaavaa mutta kaipailis sitä lisääkin ystäviä tänne päin kun kuitenkin kaikki jäi vanhalle paikkakunnalle :/

käsitöistä en ole sillain koskaan innostunut ja toisaalta taas ei se aika riittäisikään :ashamed:

meille on varmaan tulossa yökukkuja kun aina kun meen sänkyyn aletaan meillä mesoomaan tuonne vasempaan kylkeen :heart:
muuten on raskaus mennyt yllättävän hyvin mutta selkä huutaa jo nyt hoosiannaa ja saas nähä kuitenka kauan siis jaksan kantaa tätä pienokaista :( toivottavasti osaavat taasen käynnistää muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa niinkun on nuo muutkin käynnistetty ;)

mutta nyt hoitamaan pikkupotilaita ja pesemään pyykkiä :wave:

tuire ja mini 18+0 :D :heart: :heart:
 
Käsitöistä, ite oon neulonu vauvelille pikkupeitteen tähän mennessä. Ompelukonetta en omista, enkä osta :D Tykkään kyllä puikkojen heiluttelusta :whistle:
Nimiä ollaan mietitty ja ehkä olis vaihtoehdot valmiinakin, täytyy vielä hioa hieman :)

Kiva että ootte liikkeitä tunteneet :heart: Nuttulainen potkas aamulla ku silittelin vatsan päältä :heart:

Di 18+3
 
Meilläkin neuvolassa käyty. Kaikki hyvin. Painoa oli tullut kahdeksassa viikossa kilo ja hemppakin oli oikein hyvä. Yleensä huono.
Sykkeitä oli taas ihana kuulla, mutta täti ei laittanu lukemia ylös. Ärsyttävää, ei voi spekuloida.

Isyyslomaa mies pitää kyllä ja kesälomat siihen päälle. Oon siitä tosi ilonen, koska voi alku kahden pienen kanssa vaatia vähän totuttelua.

Lasta ei kasteta, koska emme kuulu kumpikaan kirkkoon. Minä en ole koskaan kuulunutkaan. Nimiäiset pidimme esikoiselle, niin eiköhän tällä sama homma.

Pojan nimi on jo valmiina. Olisi tuo sama nimi annettu esikoisellekkin, jos olisi ollut poika. Tytön nimi taas on ihan hakusessa. Muutamia kyllä ollaan jo suussa pyöritelty.

Mammaseuraa on todella paljon. Meillä on kaveriporukassa käynyt oikein vauvapuhuri ja todella monet kaverit on saanut tai on saamassa vauvaa. Ainoa huono puoli on se, että kun perustetaan perheitä, niin muutetaan usein isompaan ja kauemmaksi. Muutama kaveri on muuttanut metsään ja me asumme siis kaupungissa.

Omassa olossa ei muutoksia. Vauvan liikkeet tuntuu kyllä päivittäin, mutta hentoja ovat vielä. Muutama kunnon potku on tuntunut. Ihanaa huomenna alkaa viikonloppu. On ollu jotenki tosi rankka viikko.

emilja ja rontti 18+2
 
Heips!

meillä mies tulee synnytykseen jos vain suinkin ehtii.. olen jo asennoitunut siihen että meen ambulanssilla yksin edeltä ja mies yrittää saada lapset jonnekki hoitoon/hoitajan meille.. (tosin on kesäloma aika jos sais jonku sisaruksista tänne jo valmiiksi nii päästäs kahestaan).. muissa synnytyksissä on naapuri kattonu muita lapsia.. tosin meillei mee siellä salissa ku alle puoli tuntia ja mies yleensä kahvien jälkeen lähteny päästään naapurin pois, mut nyt ei asu naapureita kovin likellä ja ei olla viel keretty tutustua nuihin kunnolla.. mut se on niin "iso palkinto" se vauva et aivan sama vaik (pakosta) joutuu kärvisteleen yksin ja ne kivuthan loppuu siihen ku saa vauvan syliin ja niitei ees muista :heart:

meillois vkon loppuna unikoulu tuolle meijän 1v 6kk pullolta pitäs vierottaa.. saapa nähä kestääkö omat hermot, meinaan huutaa nii palio jos ei saa maitua yöllä ja suuresti.. (saattaa litraki yössä mennä maitoa) tosin viime yönä jo alotettiin.. 5 aikaa en jaksanu enää kuunnella ja hain maitoa sille :ashamed: onneksi mieski vkonlopun kotona nii saa päivällä nukkua jos yöllä ei saa
 
meillois vkon loppuna unikoulu tuolle meijän 1v 6kk pullolta pitäs vierottaa.. saapa nähä kestääkö omat hermot, meinaan huutaa nii palio jos ei saa maitua yöllä ja suuresti.. (saattaa litraki yössä mennä maitoa) tosin viime yönä jo alotettiin.. 5 aikaa en jaksanu enää kuunnella ja hain maitoa sille :ashamed: onneksi mieski vkonlopun kotona nii saa päivällä nukkua jos yöllä ei saa

meillä kesti se 4 yötä kun vieroitin 2vk sitten tuon meidän 1v6kk neitokaisen unipullolta pois ja sen jälkeen ollaan nukuttu sellasia 10-12h yöunia..
nyt ollaan öitä valvottu kun ollaan oltu maanantaista lähtien kipeinä,mutta eiköhän se rytmi palaudu kun saadaan pöpöt selätettyä.. :D

mä otin meillä aina syliin ja kävelin pitkin poikin ja välillä herättiin päivän puuhiin jo puol kuus mutta se autto ja eikä siihen tosiian menny ku se 4 yötä :D
 
Spinaalista sektiossa: Minun sektio tehtiin nimenomaan spinaalipuudutuksessa. Mihinkään ei sattunut, jotain kyllä "tuntui" kun mahaa ronkittiin. Samalla laitettiin kyllä epiduraalikipupumppukin, joka poisti kaikki (huom. oikeasti ihan kaikki) kivut leikkauksen jälkeen. Oli päällä 3 päivää leikkauksen jälkeen. Olisin siis heti aamulla (leikkaus klo 01) voinut kävellä suihkuun, kun ei mihinkään koskenut, mutta onneksi hoitaja esti, sillä hänen avustuksellaan kävin vessassa ja pyörryin pöntölle... :ashamed: No silloin onneksi tajusin, että on iso leikkaus takana ja vaikka ei koske, niin se ei tarkoita sitä, että olisi jo toipunut...
 
Tänään puoliväli!Näin se aika menee...
Pupukana ja Sirkka-Liisa: Mä liityn kans näihin kesä yksinhuoltajiin...Meilläkin miehen työt ajoittuu juuri eniten kesään ja toki yrittää pitää lomaa vauvan syntymän aikoihin,mutta pakko sitä rahaakin on jostain saatava.

Nimistä:Tytölle ja pojalle on molemmille mietitty nimet valmiiksi.Näin se oli esikoisen aikaankin,tosin tiedettiin että on poika tulossa,niin kutsuimme vauvaa nimeltä jo ennen syntymää.
Pojan nimi on nelikirjaiminen niin kuin esikoisella,isällä ja fafalla.Ja näillä näkymin tytön nimikin on nelikirjaiminen.Mä haluan että nimi on "pehmeä",eli ei kovia konsonantteja,koska sukunimi jo saa monen kielen solmuun :D

Bamse 20+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Spinaalista sektiossa: Minun sektio tehtiin nimenomaan spinaalipuudutuksessa. Mihinkään ei sattunut, jotain kyllä "tuntui" kun mahaa ronkittiin. Samalla laitettiin kyllä epiduraalikipupumppukin, joka poisti kaikki (huom. oikeasti ihan kaikki) kivut leikkauksen jälkeen. Oli päällä 3 päivää leikkauksen jälkeen. Olisin siis heti aamulla (leikkaus klo 01) voinut kävellä suihkuun, kun ei mihinkään koskenut, mutta onneksi hoitaja esti, sillä hänen avustuksellaan kävin vessassa ja pyörryin pöntölle... :ashamed: No silloin onneksi tajusin, että on iso leikkaus takana ja vaikka ei koske, niin se ei tarkoita sitä, että olisi jo toipunut...
Luinkin tuolta Synnytys -palstalta että spinaali on mahdollinen ja aion sen tällä kertaa pyytää.
Minulla palasi tosiaan epiduraalin kanssa tunto, siis aiemminkin tunsin "jotain" mutta sitten tuli kipu joka salpasi hengitystä. Jossain siinä vaiheessa kun kuivasivat paikkoja.. kai.. tai sitten ne oli jälkisupistuksia kun siinä annettiin oksitoonia.. paha sanoa kun ei koskaan ole ollut kunnon suppareita. Lisääkin epiduraalia siinä annettiin muttei tehonnut.
Kävin myös vessassa samana iltana kun leikkaus ja huippasi aika lailla mutten pyörtynyt.. oli helppoa käydä kun ei ollut tosiaan kipuja toisin kuin seuraavana päivänä. :whistle: :)
 
Moi!
Uskomatonta lukea noita teidän sektio-juttuja. Siis onko kaikki saaneet kipupumpun sektion jälkeen? Mulle tehtiin hätäsektio (haava pystyssä ) kahdeksan vuotta sitten nukutuksessa. Koko leikkauksen jälkeen en saanut mitään muuta kipulääkettä kuin ihan tavallista Buranaa (tai Panadolia, en muista). Kerran sain jonkun kipulääkesupon kun olin tosi kipeä koko ajan. En pystynyt edes kääntämään kylkeä itse sängyssä :whistle: Onneksi oli esikoinen, niin mies pystyi olemaan koko ajan vieressä ja hoitamaan vauvaa. Mutta kamala kammo jäi kyllä sektiosta! :eek: Mua on nyt taas vähän peloteltu, että voi olla että tämä vauva joudutaan leikkaamaan, mutta en kyllä anna jos ei ole ihan pakko...vaikka mieluumin haudon jouluun asti...

Joo, täällä maha kasvaa kamalasti. Olen koittanut alkaa syömään vähähiilihydraattista ruokaa, mulla kun on ollut viimeisissä raskauksissa raskausdiabetes. Se on kyllä pysynyt kurissa tosi tarkalla ruokavaliolla, saapa nähdä, miten nyt käy... Hankalaa koko ajan laskea, mitä syö. Ihan kuin olis laihiksella :kieh:

Nimistä Meillä on varmaan jo ainakin pojan nimi valmiina. Ja varmaan tytönkin. :heart: Meillä on kaikki nimet vanhanaikaisia ja niin tämän tulokkaankin nimi tulee olemaan.

Joku kyseli suonikohjuista , eli täältä löytyy vaikka muillekin... Kuka haluais? Ja kipeitä on!

Piti vaikka mitä kirjoittaa, mut unohtu. Toisella kerralla sitten lisää, lapset kutsuu...

hankku ja muhku 16+5
 
hankku: miä en tiedä tosta kipupumpusta. Olin sektion jälkeen 3pv heräämössä, mut aika hatarat muistikuvat siitä pätkästä on. Kai ne jollain aineella piti mut pöhnässä????? Ei mitään tietoa. Toivottavasti sais synnyttää alakautta tän piiperoisen. Haluisin kokea senkin =) Mut mun sisko on sektioitu kaks kertaa, eikä sillä kyllä oo mitään kipupumppua ollu. Ja minäkin heräämön jälkeen sain kyllä tavallista buranaa tai paracetamolia kipuihin. Mut ei niitä onneks tarvinnu kauaa ottaa. Yks huono puoli sektiosta jäi, kun haavan oikealle puolelle jäi reikä, jota sitte piti keittosuolakompressilla monta viikkoa hoitaa, ennen kuin umpeutu. Se oli oksettavaa. Minäkin oon ollu vanhustyössä ja hoitanu vaik millasii haavoi, mutta kun sitä rättiä piti tunkea oman vatsan sisään, niin se oli kyllä lähes ylivoimast :x
 
Ei minulla tainnut olla mitään kipupumppua vaan sitä morfiinia taidettiin antaa aikamoinen annos sillä piti kivun kauan pois. Muistan saaneeni Buranaa tai vastaavaa myöhemmin.
Sitäkin piti pyytää erikseen vaikka olisi saanut kyllä tulla automaattisesti tasaiseen tahtiin, 3 krt / vrk niin olisi voinut haavakin jäädä tulehtumatta. Onneksi oli vain pieni tulehdus mutta viikko vietettiin perhehuoneessa sairaalassa. Tulipahan hyvää oppia vauvan hoitoon (kakkajumpasta vauvahierontaan) kätilöiltä ja lasten hoitajilta kun esikoinen oli.. ;)
Tasan viikon kesti kivut eikä jäänyt kammoa sektiota kohtaan, pääasia että tyttö syntyi terveenä ja voi hyvin. =)

Siis tuo kyllä kuulostaa Venla kauhealle että omaa mahaa pitää vielä kipujen keskellä sorkkia.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
meillä kesti se 4 yötä kun vieroitin 2vk sitten tuon meidän 1v6kk neitokaisen unipullolta pois ja sen jälkeen ollaan nukuttu sellasia 10-12h yöunia..
nyt ollaan öitä valvottu kun ollaan oltu maanantaista lähtien kipeinä,mutta eiköhän se rytmi palaudu kun saadaan pöpöt selätettyä.. :D

mä otin meillä aina syliin ja kävelin pitkin poikin ja välillä herättiin päivän puuhiin jo puol kuus mutta se autto ja eikä siihen tosiian menny ku se 4 yötä :D

siis kuulostaa tosi helpolta tuo teidän unikoulu.. vain neljä pvää (vaik varmasti neki raskaita) meillä kaikki ollu "tissi-vauvoja" ja niitä ku on vieroitettu nii on vieroitettu kauan yli vko, joten sinänsäkki mielenkiintoista vierottaa ensimmäinen pullolapsi.. (meillei kukaan muu oo siis koskaan huolinu pulloa).. mut kyllähän se kannattaa jos sitte saa nukkua ite kunnolla.. tosin meillä kaikki herää aamulla 7 kieppeillä joten aamu herätyksetki on tuttuja

pikaista paranemista Teille :flower:
 
No niin pitää oikein tulla tänne hehkuttaan, kun mun kaukalon metsästys onnistui. Elikkä halusin ehdottomasti Britax baby safe plus isofix kaukalon ja värivaatimuksena oli louis elikkä beige/vihertävä, ensin maahantuojalla piti olla sitä saatavilla, mut sit kun se olis tilattu niin sit olikin käyny joku virhe eikä se kuulunu enää tämän vuoden väreihin. Mut onneks kaupas oli tavallinen kaukalo josta myyjä vaihtoi kankaat isofix kaukaloon, oon kyl tosi tyytyväinen palveluun, vaikka jouduinkin vähän odottamaan. Viä tarttis säästää rahaa siihen telakkaan johon istuin kiinnitetään, ostan sen kai sitte kun saan kelalta äippäavutus rahat.

Meillä ei oo yleensä mietitty nimiä kun vasta sit vähän ennen ristiäisiä, ekan pojanki nimi keksittiin matkalla mummolaan kastepaikalle :LOL: Vaikka on mulla pari nimeä takataskussa jotka ny kuulostaa kivalle. Meillä molempien lapsien nimet alkaa eri alkukirjaimella.

Mammaseuraa on kyllä aika vähänlaisesti, varsinkin nyt kun muutettiin pois ihan keskustasta, yhden kaverin kans meillä on saman ikäiset esikoiset ja pidetään kuukausittain yhteyttä ja tapaillaan välillä.

Käsitöistä tykkään kyllä tehdä niitä ja verhoja oon nyt viimeksi ommellut, anoppi jätti muuttaessaan "perinöks" teollisuusompelukoneen, joka on ihan mahtava, ihan eri luokkaa kun tavalliset koneet. Jonkin verran on villasukkia pojille tullu kudottua. Uudelle vauvalle ei viä mitään, mutta pitää odottaa inspiraatiota.

 
Täällä vaivaa väsy....mitää jaksais tehä.....rautaa ja d-vitamiinia popsin mutta eipä oo tähän auttanu. Väsymys kyl johtuu varmasti aika paljon siitä ku ei öisin saa nukuttua. Välillä öisin vihloo mahottomasti mahan jompaa kumpaa puolta ja se häirittee mahottomasti unta. terkkarille ku tuosta puhuin ni se sano että on vaan kohdun kasvusta johtuvaa vihlomista. En sitte tiedä...

Hain tänää ison pussillisen vauvan vaatteita esikoisen kummeilta. Hassu saada myös omia vaatteita takasin, en ees muistanu millasii vaatteita meillä onkaan ees ollu :D jotkut noista on aika tyttövoittosii mutta en sitte ota käyttöön niitä jos poika tulee. Onpahan varmuuden vuoksi...
 
Tultiin tuossa äsken lasten kanssa lääkäriltä. Esikoisen yököhimiset on niin vienee kaikilta voimat että soitin sitte arvauskeskukseen aamulla ja käytiin tulehduskokeissa...myös minä itse. Lääkärikäynnin tuloksena sitte oli antibiootit molemmille. Esikolle pitkittyneeseen virustulehdukseen ja mulle poskiontelotulehdukseen. Olen jo hieman toiveikas jos tästä seuraisi jotain hyvääkin. Puoleenpäivään asti itellä koski päähän jo poskiin niin tajuttomasti että mikään määrä särkylääkettä ei tuntunu auttavan.

Yöllä kun olin aivan rikki, itkin epätoivoissani sängyssä ja siirryin sitten esikoisen kanssa vessanpöntölle istumaan taputtelemaan ja hieromaan pienen selkää. Siellä kyllä tuntui että maailmankaikkeus romahtaa niskaan. Ja että kohta varmaan saa lähteä synnyttämään...synkeitä ajatuksia.
Yöllä sitten tein omassa mielessäni idioottimaisen päätöksen jota pelkään joutuvani vielä katumaan. Esitin sitten samaisen isännälle päivällä ja jostain ihmeen syystä mielialat oli samat. Siis lasten sängyt siirrettiin toistaiseksi meidän kanssa samaan huoneeseen...Huokaiskaa nyt kaikki syvään ja pyörittäkää päätänne huolestuneen näköisenä. Kriittisimmät voivat murahdella pieniä pahantahtoisia kommentteja ja hymähdellä tyytyväisyyttään....

Kuopus ei ole oikeastaan nukkunut huoneessaan koskaan. Parin tunnin sisällä herää aina itkemään ja välillä kärsii luullakseni kauhukohtauksista. Ilmenevät siis siten että kun menee rauhoittelemaan, niin lyö,potkii ja tönii pois ja jatkaa vain hysteeristä huutamista. Tämä syy miksi kuopus on nukkunut perhepedissä. Koska en yksinkertaisesti jaksanut tätä jokaikinen yö.
Esikoinen nukkui jonkin aikaa omassa kunnes alkoi yöheräilyt pissalle ja ei omaan sänkyyn enää. Nyt muutaman kuukauden ajan sekavaa itkeskelyä kun kannetaan omaan sänkyyn ja herää joka yö ja itkee hysteerisesti. Kun otetaan viereen niin huutamisesta ei meinaa tulla loppua silloinkaan, aivan kuin hän olisi unessa edelleen.

Nyt siis olemme tehneet oman mielenterveytemme säästämiseksi tällaisen liikkeen....ja kadumme jo valmiiksi. Mutta ei se nyt niin hauskaa ole tämän kauhean sairastelurumban keskellä että tekis mieli toivottaa isäntä tervemenneeksi tiedätte kyllä minne, kun itse on väsynyt ja hermot palaa.....

Kauheaa kun pitää avautua koko palstan verran...antakaa nyt hyvät naiset anteeksi!

Kauniiksi lopuksi vielä, jos teistä joku sattuu olemaan terveydenhoitoalan ihminen ja tietäisi. Jos odotusaikana saa vyöruusun, niin onko siitä jotain haittaa sikiölle? Vesirokostahan se tavallaan juurensa juontaa. Mulla nimittäin oli kuopuksen syntymän jälkeen tämä mummujen tauti ja siksipä meillä kuopus sairasti vesirokon 2kk:n iässä. Sillon oli vissiin sen verran tuota stressiä ilimassa että päälle pamahti....ja nyt ei kyllä ole ollenkaan....hysteerikko.....
 

Yhteistyössä