***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Ei kai Naapsku.. ei teillekin :'( Olen todella pahoillani. :hug: Paljon voimia. Toivottavasti tulehdus paranee pian.

tässähän alkaa vaipua epätoivoon kun NIIN moni on pudonnut.
Kaikille edelleen voimia ja niitä tarrasukkaisia tosiaan matkaan!

-Kylli ja Anni-Yrjänä 11+2-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Karmea ahistus ollut koko päivän kun en ole pystynyt menemään keittiöön ja tekemään siellä mitään koko raskauden aikana. Siellä leijailee joku ihan kamala haju.
Mulla taas on niin, että piti WC:n raikastin hävittää, kun jo sen hajusta tuli pahaolo... Mies ei voi tulla lähelle kun sen hengityksessä on joku outo sivuhaju joka ällöttää mua. Että erittäin romanttista... :LOL:

 
Ehtoot...

Naapskulle :hug: Ja jaksamista!! Vai vielä kohtutulehdus päälle, kyllä koetellaan...

Tänään oli sitten se lääkärineuvola ja sen yhteydessä ultraus, voi että mua jännitti kun vartosin vuoroani! :| Kaikki kauhuskenaariot kävin mielessäni läpi ja koitin varautua kaikkeen. Vaan löytyihän sieltä kohdusta ihana pieni elämä :heart: Kädet ja jalat heiluivat ja sydän löi terhakasti. Ai että oli sitten maailman kaunein näky! :D Koko vastasi viikkoja 10+5 eli pari päivää aikaisemmin on hedelmöitys ilmeisesti tapahtunut kuin menkkojen mukaan laskettuna. Mutta ei sitä laskettua aikaa ruvettu vielä muuttamaan, katsotaan np-ultrassa sit...
Nytv voi taas vähän relata ja koittaa uskoa siihen, että kaikella todennäköisyydellä kaikki hyvin menee =)

Nyt lähden tästä nukuttelemaan lastain. On ollut kuin tuli ja leimaus tänään, nokka vuotaa ja kaikki asiat kiukuttaa :/ Taidan mennä tänään jo kasin aikoihin pehkuihin.

Kylkiluu ja Muumi 10+3
 
Täälä olis tähän pinoon tulossa yks uus kesävauva, la. 2.6
Ensin kirjottelin tohon toukokuun pinoon, mut ultrassa varmistu sit tää laskettu aika.
Pahoinvointi alkaa olemaan jo tiessään-onneksi. Olihan tuo kauheeta, vaikkaki esikolta se oli vielä kauhiampaa :x
Vielä ei olla juuri sukulaisille kerrottu,odotellaan nyt ihan rauhassa ennenkuin aletaan hehkuttelemaan. Meijän oma pikku salaisuus :heart: Niin ja Oys on meijän synnytyssairaala.

Mut nyt pitää lähteä pötköttelemään ukon kainaloon.
 
Onko muut jo joutunu luopumaan normaaleista farkuista/housuista? Mulla ei enää nortsihousut mee jalkaan, kun yleensä niin tyköistuvia on ettei menkkaturvotustakaan oikein kestä. Ja mammahousuissa masu näyttää entistä isommalta. Onkohan se se kun ne laskeutuu tosta masun alta, niin se korostuu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Onko muut jo joutunu luopumaan normaaleista farkuista/housuista? Mulla ei enää nortsihousut mee jalkaan, kun yleensä niin tyköistuvia on ettei menkkaturvotustakaan oikein kestä. Ja mammahousuissa masu näyttää entistä isommalta. Onkohan se se kun ne laskeutuu tosta masun alta, niin se korostuu?
mä en pahemmin farkkuja enää käytä. ovat niin epämukavat. kävin tänää ostamas kahet lököhousut ettei tartte nois yksis ja samois olla koko ajan.
 
Ihana Venla-05 kun laitoit ton masukuvas! Mulla vatsa on kasvanu nimittäin samoihin mittoihin, enkä oo kertonu vielä töissä tästä asiasta. On vaan aika hankalaa jo peitellä mahaa, kun tosiaan pullottaa kuten sullakin. Ehkä johtuu osittain vatsan turpoamisesta ja muusta veltostumisesta, kun eihän nyt millään vielä tuo kohtu voi olla jo näin iso!

Ei mulla mitenkään mee enää päälle kaikki normi vaatteet, jotkut vielä...Pitäs taas hankkia siistiä housuja, edellisessäkin raskaudessa just housujen hankkiminen oli tosi hankalaa...
 
Venla-05, ihana masu siulla jo :) itellä ei iha viel tommosta ole.
Itse jouduin ostamaan viime viikonloppuna äippähousut, kun eivät mitkään vanhat enää mahtuneet kiinni :LOL:
paljos muuten on odottelijoilla paino kerenny nousemaan? itsellä tullut reilu puolikiloa.
 
Huomenta!

Venlalla nätti maha =) Omakin on ruvennut pullahtamaan esiin... Turvotusta tietty suurimmaksi osaksi tässä vaiheessa, mutta täysin sitä ei sisään saa vedettyä. Sellainen "kupla" tohon alavatsalle jää... Mammiksiin ei oo tarvinnut vielä siirtyä ja koitankin sitä lykätä mahdollisimman pitkään, onneksi on yhdet housut joiden vyötärö on melko matala, eivät juurikaan purista kun tuo kumpu jää housunkauluksen yläpuolelle.
Vaan kyllä se näyttää paikkansa pitävän, että uudelleensynnyttäjillä vauvamaha tulee nopeammin esille kun paikat ovat valmiiksi venyneet. Ja kohtu on vielä reippaasti eteenpäin kallistunut.

Siivota pitäs eikä mua nappaa tippaakaan :$ Meen keräilemään inspiraatiota...

Kylkis 10+4
 
Nyt olis sitte porkkanat ja lantut kuorittu. Äiskä tulee huomenna mun kanssa tekeen laatikot jo paistoa vaille valmiiksi pakkaseen. On sitte sekin jo pois alta. Selkä on kyllä aikaste makea :kieh: No lääkäri käski rauhallisesti tekemään kotitöitä ja lenkkejä, joten kai sitä on uskottava. Meinasi kohta alkaa hiljalleen pesemään ikkunan kerrallaan ja vaihtamaan jouluverhoihin. Tiedän että on aikasta, mut tykkään joulusta ja nyt teen aikaseen kaikki pois alta, kun ei koskaan tiedä miksi tää olo tästä muuttuu. Mites muitten joulut?

Ens viikolla meinasin käydä parit mammahousut ostaas lisää, kun ei tosta esikosta tullu ostettua kun yhdet farkut ja muutamat lökärit. Olin vaan silloin niin turvoksissa että piti ostaa kokoa L ja nyt oon kuitenkin muuten kokoa 36/38, niin ei viittis pitää hirveen isojakaan pöksyjä. Ostin eilen ja triumphin kunnon mammakalsarit, jos ne vaik vähä tukis tota selkää ja.

Venla ja Tauno 12+5
 
Mä alan ens viikolla laittamaan joulua. Sisäpuolelta pesen ikkunat, vaihdan verhot. Laitan ikkunoihin valoja ja pöydille joitain koristeita.
Itse tykkään hirveesti joulusta :heart:

Esikoisen ajoilta ei taida olla ku yks mammapaita. Myin kaikki, koska laihduin sen verran paljon. Nyt olen melkein 20kiloa kevyempi kuin sillon ku esikoista aloin odottaan. :D
 
Piti tulla tänne tuolta heinäkuisist kurkkimaan, kun on niin monta tuttua nimeä kuumeilu puolelta :wave: Ihanasti teillä jo viikkoja kasassa. Ihana alkaa jouluvalmisteluihin, kun kuumeilu aika ohi ja pelko siitä, että toista yhteistä ei tulekkaan.

Oikein ihanaa odotusta teille kaikille ja mitä mukavinta joulunodotus aikaa :heart:

Lumi-Marja ja Helmi-Onni rv4+3
 
Olisi kyllä kiva alkaa valmistelemaan kotia joulu varten. Pitäisi vain käydä ostelemassa sitä sun tätä. Hmm. Voisikin tänää käydä jos aikaa riittää.

Tänään ei herätessä ollutkaa yhtään paha olo :O
 
Ihana vauvamasu jo Venla-05 :) Itselläni on masu jonkun verran "pullahtanut", enää ei vanhat housut mahdu jalkaan. Normaaleissa farkuissa ja housuissa olen kuitenkin vielä pysynyt, koko on vain vaihtunut 36:sta 38:an. Saa nähdä koska täytyy alkaa katsella mammavaatteita! Toisaalta sitä jo hiukan innolla odottaakin - koskaan ennen kun ei ole ollut tuossa edessä vatsaa... jännää sekin :)

Menhit kyseli paljonko paino on noussut. Itse yllätyin todella kun neuvolassa punnittiin ja vaaka näytti 65,8kg. Itse en harrasta kotosalla vaaálla ramppaamista, mutta olen kuvitellut painavani noin 60kg. Joten oli melkoinen ylläri tuo neuvolan lukema :) Mutta todennäköisesti kesän aikana on sitten jo kertynyt pohjalle pari kolme kiloa, niin että lähtöpaino on ollut 63 pintaan. Tosin olen syönyt viikoilla 6-8 kuin hevonen! Hirveä nälkä oli silloin koko ajan ja jos ei ollut koko ajan syömässä, niin tuli sairaan paha olo. Joten on kyllä hyvin mahdollista että tuona aikanakin painoa on kivasti kertynyt. Nyt on onneksi jo tasoittunut ruokailurytmit suht normaaleiksi.

Mites, joko olette innolla katselleet vaunuvaihtoehtoja yms tulevia hankintoja? Joko olette ihastuneet johonkin tiettyyn?

NASU-masu 12+5
 
:wave: Minäkin taas olostani ja elostani ilmoitan ;) Pahoinvointi jatkuu edelleen, tosin pikkuhiljaa jo vähenemään päin (toivottavasti). Väsyttää vaan ihan mahdottomasti, voisin nukkua ihan aina ja kokoajan. Kotihommatkin ovat jääneet iloisesti rästiin, kun sohvannurkka vetää enemmän puoleensa kuin astianpesukone :whistle: Viikonloppuna voisi yrittää olla ahkerampi kun mieskin on kotosalla auttamassa - ensiviikko ollaankin tytön kanssa kahdestaan, kun mies lähtee Jenkkeihin työmatkalle. Täytyy vain toivoa, että oma olo pysyy hyvänä, että jaksaa aamusta iltaan touhuta tytön kanssa.

Aivan ihana masu Venlalla *kade* Oma napa on vielä niin littana ja tasainen, että ihan hetikään en varmaan mammavaatteita tarvitse kaapista kaivaa. Olen kyllä niin pitkä ja hoikka, että lahkeista sopiviin housuihin mahtuisi melkein kaksi meikäläistä, on niissä siis tilaa kasvattaa mahaakin ;)

Nyt perheelle ruokaa, herkutellaankin omatekemillä hampurilaisilla :p
Hulda rv 9+4
 
NASU-masu: kyselit hankinnoista. Meillä on kaikki jo valmiina tolta esikolta. Vaunut kelpaa ja turvaistuin. Vaatteitakin on monta laatikollista kun vaan kerkee käymään läpi. Ollaan kierrätetty sukulaisissa ja sinne on kertynyt paljon uuttakin. Joten ei viitsi alkaa hankkimaan mitään. Pinnasänkyyn pitäisi uus patja, mut esikolle ostin aikuisten patjan josta leikkasin sopivan, niin siitä kyllä riittää pinnikseenkin. Sellasen kotidopplerin haluisin, niin ei tarvis aina neuvolaan ootella niitä :heart: ääniä.

Hirsimökin Hulda: miä voisin ja tulla syömään niitä hamppareita. Omatekemät on aivan ihania :p ja nälkä on kova. No meidän täytyy tyytyä iltapalaksi lämpöisiin leipiin.
 
:wave:
Vesisadetta piisaa täällä :(

Miulla kiloja oli tullu ensimmäiseen nlaan mennessä melkein kilo, ja mieku luulin laihtuneeni kun ei ruoka maistunu edelliseen kuukauteen :whistle: entiset housut vielä menee päälle,mutta eiköhän tuo maha kohta pullahtane niin että pitää löysempiä ettiä...

Pitää lähteä kohta kylille joulunavaukseen...jos vaikka pukki antaisi namia :LOL: ja katotaan ilotulitus.


:wave:

 
hankinnoista:Esikoiselta on kaikki tallessa paitsi turvakaukalo. Myytiin heti kun ei siihen enää mahtunut, saatiin hyvä hinta. Ostamme kakkoselle uuden kaukalon, olenki jo katellut tuota BRIO® Primo -turvakaukalo + jalusta.
Ja ne tuplat ostamme myös sitten keväällä. Ja vaattetta tulee ostettua. Tietty jos kakkonen on tyttö niin sitten tyttöjen vaatteet ostaa =)
 
amati meillä sama määrä rv!!

Hankinnoista : meillä ei ole mitään, mummu lupas ostaa vaunut ja mun äiti lupas ostaa hoitopöydän...kaikki muut täytyy siis hankkia..Ja oon tuota listaa katsellut jossa vauvalle ja äipälle hyvä ostaa ennen h hetkeä niin, luulen että printtaan sen ja pikkuhiljaa ostan jotain...ni ei tartte kaikkia ostaa yhdellä kertaa...Vaatteet hankitaan sitte myöhemmin... :D
 
Hankinnoista: Edellisiltä on jotain tallessa...tai viissii kaik muu paitti vaunut.
Su tilasinkin sitten yhdistelmävaunu paketin jossa mukana matkarattaat,syöttötuoli yms pientä...tänään postitäti sitten toi paketit kotiovelle :D
Kyllä ol ihanaa kasata uudet vaunut ja oon niihin todella tyytyväinen.
Nyt täytys jaksaa odottaa kesään jotta pääsee työntelee vai pistäsköhän koirat kyytiläisiks ja lähtis kylille :LOL:
 

Yhteistyössä